چطوری میشه

درس های آموخته شده از اولین پلاگین وردپرس تجاری من

درس های آموخته شده از اولین پلاگین وردپرس تجاری من

من اولین افزونه تجاری وردپرس خود را راه اندازی کردم، لغزنده رسانه اجتماعی WP الف>، حدود یک سال و نیم پیش. من قبلا هرگز پلاگین تجاری منتشر نکرده بودم، بنابراین آزمون و خطاهای زیادی وجود داشت. در طول این فرآیند، درس‌های بسیار ارزشمندی را آموختم (و هنوز هم دارم یاد می‌گیرم) که در آینده بر توسعه افزونه وردپرس من تأثیر می‌گذارد.

اگر قبلاً به این سفر سفر کرده اید، ممکن است احساس کنید بسیاری از این درس ها بیهوده هستند. مطمئناً وقتی به آنها نگاه می کنم چنین احساسی دارم. با این حال، امیدواریم تعداد کمی از شما وجود داشته باشند که در حال فکر کردن به توسعه افزونه وردپرس ممتاز هستند و به این فکر می کنند که چه انتظاری داشته باشید و چگونه ادامه دهید. امیدواریم درس‌های زیر کمی از زمان و استرس شما را صرفه‌جویی کنند، همانطور که برای من انجام داده‌اند.

1. انتشار یک افزونه تجاری بسیار ساده تر از آنچه انتظار داشتم است.

از زمانی که شروع به کار در وردپرس کردم، برای سایت های مشتریانم اینجا و آنجا پلاگین می نویسم. من عاشق استفاده از افزونه ها به دو دلیل اصلی هستم:

  1. آنها عملکرد را مدولار نگه می دارند
  2. آنها عملکرد را قابل اشتراک گذاری می کنند (حداقل بین سایت های خود شما)

هنگامی که آماده می‌شدم به دنیای پلاگین‌های تجاری وردپرس بپردازم، در مورد اینکه چقدر این کار واقعاً بزرگ خواهد بود، کمی تردید داشتم. آیا افزونه جدید من زندگی من را از بین می برد؟ آیا برای اینکه بتوانم فروش واحدی داشته باشم، باید پس انداز زندگی خود را در تبلیغات سرمایه گذاری کنم؟

با در نظر گرفتن این نگرانی‌ها، من با سر فرو رفتم… و از آنچه پیدا کردم بسیار شگفت‌زده شدم. به نظر می رسد که نوشتن یک پلاگین تجاری فقط کمی سخت تر از نوشتن یکی از آن افزونه های رایگان است که من در طول این مدت انجام می دادم. اصلاً زندگی من را نگرفت. و در مورد تبلیغات، من توانستم اولین فروش خود را حتی بدون تبلیغات به دست بیاورم. کاملا ساده است، درست است؟

بنابراین می‌توانم بگویم که اگر قبلاً PHP را می‌دانید، دلیلی ندارد که نباید افزونه‌های وردپرس را بنویسید، حتی پلاگین‌های تجاری. این ساده ترین زمان برای بازگشت سرمایه است که من در دنیای PHP پیدا کرده ام.

2. کارهای ثانویه را حذف کنید، حتی اگر مجبور به پرداخت باشید.

یکی از سخت‌ترین درس‌هایی که برای من آموختم این بود که حتی اگر خودم بتوانم همه کارها را انجام دهم، گاهی اوقات نباید این کار را انجام دهم.

مثال 1: مجوز و سیستم به روز رسانی

نمونه اول این مورد با مجوز و سرور آپدیت من بود. من به طور خلاصه از مدیر API WooCommerce استفاده کردم، اما پس از بررسی برچسب قیمت آن من تصمیم گرفتم که ترجیح می دهم از راه حل رایگان استفاده کنم: WP Update Server توسط Jānis Elsts.

بنابراین من آن را تکمیل کردم و آن را در افزونه و سایت خود کار کردم، و خیلی خوب کار کرد. اما در نهایت زمان زیادی صرف شد و عملکرد کمتری نسبت به چیزی مانند WooCommerce API Manager فراهم می کند. و ناگهان آن برچسب قیمت ۱۲۹ دلاری (یا هر آنچه در آن زمان هزینه داشت) در WooCommerce API Manager برای عملکرد عالی و زمان کار کمتر، قیمت پایینی به نظر می رسید. در پایان من پول بیشتری (چون زمان پول است، درست است؟) در راه حل “ارزان تر” سرمایه گذاری کردم.

در حالی که مطمئن هستم که WP Update Server در برخی سناریوها عالی است، اما آموخته‌ام که برای من ارزان‌تر و آسان‌تر است که به سادگی پول را جدا کنم و از WooCommerce API Manager استفاده کنم.

مثال 2: میزبانی

از زمانی که آنها را کشف کردم، Ocean دیجیتال را دوست داشتم. آنها طراحی تمیز، قیمت های عالی دارند و همه چیز در کنترل من است. در حالی که دلم می‌خواهد با Digital Ocean همراه شوم، متوجه شدم که احتمالاً نباید نگران مدیریت سرور باشم، وقتی بشقاب من از قبل پر شده است.

بنابراین برای اکثر سایت‌های وردپرسی خود به فلایویل تغییر دادم. . آنها میزبانی کاملاً مدیریت شده را ارائه می دهند ، که دقیقاً همان چیزی است که من به آن نیاز داشتم. من یک لحظه از تصمیم خود پشیمان نیستم. زمانی که آنها در من صرفه‌جویی کرده‌اند، ارزش قیمت بسیار کمی بالاتر را دارد.

Flywheel has been perfect for me.

فلایویل برای من عالی بوده است.

3. با پشتیبانی خوب می‌توانید از اشکالات به نفع خود استفاده کنید.

مهم نیست که چقدر افزونه خود را باگ می کنید، مشتریانی خواهید داشت که با اشکالات مواجه می شوند. دنیای متنوع وردپرس از آن مطمئن خواهد شد. اگر درخواست های پشتیبانی خود را به خوبی مدیریت کنید، در واقع می توانید از اشکالات به نفع خود استفاده کنید.

منظورم این است. هنگامی که بیشتر مردم به پشتیبانی فکر می کنند، به پاسخ های آهسته، کارکنان پشتیبانی سرسخت فکر می کنند، و تنها شاید – اگر خوش شانس باشند – در پایان راه حلی برایشان به وجود بیاید. از آن هنجار سرپیچی کنید. پشتیبانی سریع و با کیفیت ارائه دهید. اگر این کار را انجام دهید، این احتمال وجود دارد که مشتری شما بهتر از این که این اشکال هرگز رخ نداده باشد، در مورد شما فکر کند.

به هر حال، این اغلب برای من مفید است. در یک مورد، یک مشتری داشتم که درباره یک اشکال با من تماس گرفت و من به سرعت به او کمک کردم تا آن را برطرف کند. پس از کمک به او، او از “حمایت شگفت‌انگیز” من ابراز خوشحالی کرد و از او پرسید که آیا می‌تواند از سرپرستم تعریف کند. من سرپرست ندارم، اما با این وجود از سپاسگزاری تشکر کردم. و نکته اینجاست: اشکال و پشتیبانی در واقع باعث شد که او بیشتر نسبت به این افزونه مشتاق شود. خیلی مرتب است، درست است؟

تشریفات، موارد غیر عادی.

از نظر پشتیبانی، این چیزی است که من دریافتم بهترین کار را انجام می دهد: سعی نمی کنم در مورد چیزها خیلی رسمی باشم. به عبارت دیگر، من سعی می کنم فقط دوستانه و مفید باشم. یکی از چیزهایی که بسیاری از مردم در مورد تماس های پشتیبانی از آن متنفرند این است که احساس می کنند فناوری پشتیبانی به سادگی سؤال و پاسخ های از پیش نوشته شده را بدون گوش دادن به مشکل شما بازگو می کند. پس من این کار را نمی کنم. در عوض، سعی می‌کنم همیشه:

  • به سرعت پاسخ دهید. در صورت امکان، همان روز کاری
  • مراقب باشید. سعی می‌کنم به مشتری گوش کنم و مثل یک دوست
  • با مشتری کار کنم

  • من پاسخ‌های پشتیبانی خود را با نام شرکتم امضا نمی‌کنم. در عوض، من از نام خودم استفاده می کنم (البته با امضای شرکتم در زیر)
  • اگر درخواست پشتیبانی نیاز به پیگیری بیشتری دارد، سعی می‌کنم به سرعت به آن رسیدگی کنم
  • من دوست دارم گهگاه از اصطلاحات (مانند پارس کردن درخت اشتباه) و انقباضات غیررسمی (مثلاً چه فکر می‌کنی؟) استفاده کنم
  • غیر از نکته بالا، سعی می کنم حروف بزرگ، نقطه گذاری و دستور زبان بی عیب و نقص داشته باشم

البته، گاهی اوقات دیوانگی زندگی من را از ارائه حمایت کاملی که دوست دارم انجام دهم، باز می دارد، اما فکر می کنم هنوز داشتن اهداف درست مهم است.

پس فقط همه اینها را در نظر داشته باشید. اشکالات بد هستند، اما اگر پشتیبانی عالی ارائه دهید، وضعیتی که می‌توانست یک وضعیت وحشتناک باشد را به یک مشتری بازگشتی بالقوه تبدیل می‌کنید. و حتی اگر برنگردند، حداقل روز کسی را کمی روشن‌تر کرده‌اید.

4. افزونه‌ها برای شبکه‌سازی عالی هستند.

با کمال تعجب (برای من)، من با دوستان و ارتباطات تجاری جدیدی آشنا شده ام، فقط به این دلیل که آنها افزونه من را پیدا کرده و از آن استفاده کردند. دیوانه! به نظر می رسد که انتشار یک افزونه به شما این فرصت را می دهد که با افراد جدید و فوق العاده ای در دنیای وردپرس آشنا شوید.

این نکته ای است که من سعی می کنم در مورد آن بهتر باشم: با پیگیری با افرادی که ملاقات می کنید از هر فرصتی نهایت استفاده را ببرید. آنها را در توییتر دنبال کنید. وب سایت آنها را بررسی کنید و اگر آنچه را که پیدا کردید دوست دارید به آنها اطلاع دهید. اگر شما هم مثل من درونگرا هستید، ممکن است گاهی در این مورد احساس عجیبی داشته باشید، اما من متوجه شده ام که مردم تقریباً همیشه از اینکه کسی چک می کند و (صادقانه) از کارش تعریف می کند، لذت می برند.

5. هر مشکل توسعه یک ایده پلاگین است.

در مورد من، ایده WP Social Media Slider زمانی متولد شد که دیدم آنجا هیچ افزونه آنلاینی نبود که به من اجازه دهد پست های فیس بوک، توییتر و اینستاگرام خود را مستقیماً در سایت خود به خوبی نمایش دهم. من واقعاً برای پروژه ای که روی آن کار می کردم به این نیاز داشتم و پس از ساعت ها جستجو به این نتیجه رسیدم که راه حل این است که خودم آن را بسازم. از آنجایی که برای من بسیار مفید بود، انتشار آن برای عموم آسان بود.

از زمانی که با موفقیت آن را منتشر کردم، در مورد افزونه ها متفاوت فکر می کردم. هر بار که نمی‌توانم افزونه‌ای را پیدا کنم که نیازهایم را برآورده کند، زنگ هشداری در ذهنم به صدا در می‌آید که می‌گوید “شاید شما تنها کسی نیستید که چنین افزونه‌ای را می‌خواهید.”

یک مثال اخیر از آن این است: اخیراً چند سایت انجام داده‌ام که به مدیریت CSV زیادی نیاز دارند (صادرات داده‌های سفارشی، وارد کردن داده‌های سفارشی برای ایجاد CPT، شما نام ببرید). برخی افزونه‌هایی وجود دارند که نوعی آنچه را که من می‌خواستم انجام می‌دهند، اما هیچ چیز به طور کامل مطابقت نداشت. پس زنگ هشدار “ایده افزونه عالی” در ذهنم به صدا درآمد و راه حل خودم را توسعه دادم که آن را CSV Ace نامگذاری کردم. . وارد کردن و صادر کردن فایل‌های CSV تقریباً هر چیزی را در پست‌ها، CPTها و کاربران (یا خارج از آن) ساده می‌کند. (در ضمن، اگر به نظر چیزی است که ممکن است به آن علاقه داشته باشید، در csvace.com ثبت نام کنید برای اطلاع رسانی در مورد انتشار آن.)

اگر، به این ترتیب، همیشه به چالش‌های خود به عنوان ایده‌های افزونه عالی فکر می‌کنید، هرگز از ایده‌هایتان کم نخواهید داشت و همیشه حداقل یک نفر (شما) خواهید داشت که از آنها سود می‌برید!

>

6. وجود یک نسخه رایگان از این افزونه در فهرست رسمی افزونه وردپرس تفاوت بزرگی ایجاد می‌کند.

بازاریابی سخت است. حداقل، اگر اطلاعات زیادی در مورد بازاریابی نداشته باشید، سخت است. به همین دلیل است که شما کاملاً باید از دایرکتوری افزونه وردپرس استفاده کنید. – احتمالاً ساده ترین و ارزان ترین بازاریابی (رایگان) برای افزونه های وردپرس است. ممکن است در نهایت بزرگترین منبع ترافیک شما باشد. من می دانم که در مورد من از اینکه چه تعداد از مردم Slider رسانه اجتماعی WP را از طریق فهرست پلاگین.

WordPress Plugin Directory

WP Social Media Slider Lite در فهرست پلاگین وردپرس

علاوه بر اینکه صرفاً یک فرصت بازاریابی است، داشتن یک نسخه رایگان از افزونه نیز راهی عالی برای اجازه دادن به مشتریان احتمالی برای آزمایش افزونه شما است. من می دانم که بسیاری از مردم می خواهند مطمئن شوند که این افزونه با نیازهای آنها مطابقت دارد قبل از اینکه پول نقد دریافت کنند، و نسخه رایگان همان چیزی است که آنها نیاز دارند.

7. بازگشت مشتریان یک چیز واقعی است – حتی اگر فقط یک افزونه برای فروش داشته باشید.

در حال حاضر فقط یک افزونه منتشر شده دارم، بنابراین در ابتدا به بازگشت مشتری فکر نکردم. منظورم این است که در بیشتر صنعت نرم افزار، مشتری فقط باید یک بار نرم افزار را خریداری کند.

من متوجه شدم که صنعت افزونه وردپرس ممتاز متفاوت است. در صنعت افزونه وردپرس، بسیاری از مشتریان (احتمالاً اکثر) شما افزونه شما را از طرف یکی از مشتریان خود خریداری می کنند. اگر افزایه شما را دوست دارند، ممکن است به فکر خرید مجدد افزونه شما برای مشتریان آینده باشند.

هنگامی که برای مشتری پشتیبانی می کنید، این را در نظر داشته باشید. اگر تأثیر خوبی روی آن‌ها بگذارید، ممکن است بیش از آن فروش اول به آن‌ها دست پیدا کنید.

8. خودتان را کم فروشی نکنید؛ قیمت منصفانه تعیین کنید احتمالاً توسعه‌دهندگان به هر حال آن را از مشتری خود شارژ می‌کنند.

وقتی برای اولین بار افزونه را راه‌اندازی کردم، تصمیم گرفتم با تعیین قیمت کمتری نسبت به آنچه که معمولاً پلاگین‌ها را به فروش می‌رسانند، شانس فروش خود را افزایش دهم. با در نظر گرفتن این موضوع، من با برچسب قیمت 15 دلار برای WP Social Media Slider راه اندازی کردم.

بعد از چند ماه فروش متوجه شدم که خودم را کوتاه می‌فروشم. این بسیار ارزان تر از بسیاری از افزونه های وردپرس فروخته شده بود، و افزونه من به اندازه بسیاری از آنها ارزشمند بود. بنابراین من قیمت را به 29 دلار افزایش دادم و هیچ تغییری در فروش ندیدم. همانطور که بسیاری از مردم آن را می خریدند. این من را به یک درک مهم سوق داد: برای بسیاری از توسعه دهندگان وردپرس تفاوت قابل توجهی بین 15 دلار و 29 دلار وجود ندارد … یا حتی بیشتر از آن. آنها در حال خرید افزونه هستند و فقط آن را به عنوان هزینه از مشتری خود دریافت می کنند. حداقل برای من، تعیین یک قیمت فوق العاده پایین، افراد بیشتری را برای خرید آن ترغیب نمی کرد.

مطمئناً منظور من از این به عنوان توصیه ای برای از بین بردن مردم نیست. منظورم این است که باید صادقانه ارزش افزونه خود را ارزیابی کنید و آن را به آن قیمت بفروشید. آیا چیزی منحصر به فرد ارائه می دهید؟ آیا ماهیت افزونه شما به این معنی است که زمان زیادی را صرف پشتیبانی خواهید کرد؟ چقدر در وقت مشتریان خود صرفه جویی می کنید؟

قیمت منصفانه ای تعیین کنید، و تا زمانی که واقعاً منصفانه باشد، مشتریان شما احتمالاً از پرداخت آن خوشحال خواهند شد.

خیلی چیزها برای یادگیری، و زمان زیادی.

بنابراین این چیزی است که من تاکنون یاد گرفته ام. من مطمئن هستم که با ادامه کاوش در دنیای افزونه های برتر وردپرس، درس های بسیار بسیار بیشتری برای آموختن وجود دارد. برای من، این بسیار هیجان انگیز است.

شما چطور؟ آیا افزونه های وردپرس را توسعه داده اید؟ آیا درسی آموخته اید که بخواهید در نظرات زیر در مورد آن به اشتراک بگذارید؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا