چطوری میشه

راهنمای مبتدیان برای بادی پرس و بی بی پرس – دو افزونه برای ادامه مکالمه

راهنمای مبتدیان برای بادی پرس و بی بی پرس – دو افزونه برای ادامه مکالمه

یک وبلاگ تعاملی بسیار هیجان انگیزتر از وبلاگی است که فقط نویسنده وبلاگ در آن صحبت می کند. مکالمه بین دو نفر یا بحث بین بسیاری از خوانندگان می تواند خوانندگان را بسیار بیشتر جلب کند. آنها نظرات مختلفی را در یک مکان می شنوند، با دیگرانی آشنا می شوند که علایق مشترکی دارند و از بحث ها درس می گیرند.

وردپرس دریافت بازخورد، شروع بحث و گفتگو را برای وبلاگ ها آسان می کند. دو افزونه – BuddyPress و bbPress تقریباً می توانند کار وبلاگ ها و وب سایت های وردپرس را انجام دهند. BuddyPress یک افزونه برای افزودن یک شبکه اجتماعی است و bbPress به شما کمک می‌کند تا انجمن‌ها را اضافه کنید. هر دو افزونه توسط تیم وردپرس ساخته شده‌اند، بنابراین کاملاً با وردپرس ادغام شده‌اند.

BuddyPress

با BuddyPress، می‌توانید انجمن شبکه‌های اجتماعی خود را بسازید. یک افزونه محبوب است که در حال حاضر بیش از 200000 نصب فعال دارد. این یک ابزار ایده آل برای کمک به شما در ایجاد جوامع آنلاین محلی کوچک مانند یک تیم ورزشی، یک گروه کلیسا، یک باشگاه نمایشی یا یک باشگاه هواداران برای یک گروه موسیقی است. برای جوامع بزرگتر نیز کار می کند.

می توانید افزونه را مستقیماً از داشبورد وردپرس خود نصب کنید. هنگامی که آن را نصب کردید، باید اجزا، صفحات و تنظیمات را برای مطابقت با نیازهای خاص جامعه خود پیکربندی کنید.

کامپوننت ها

یک شبکه اجتماعی دارای اجزای زیادی است. و بیشتر این مؤلفه ها – 10 عدد – در بادی پرس وجود دارند. می‌توانید از این مؤلفه‌ها برای فعال کردن،

استفاده کنید

  • هر کاربری برای ثبت نام، ایجاد حساب، اصلاح یا حذف آن – همه از داخل نمایه خود.
  • نمایه های دقیق برای توصیف کاربران.
  • کاربرانی برای ارتباط با دیگران در انجمن و دنبال کردن آنها.
  • کاربرانی برای پیدا کردن دوستان جدید در انجمن.
  • هر تعداد کاربر برای ادامه گفتگو به صورت خصوصی.
  • برای ایجاد گروه هایی که کاربران می توانند به آنها ملحق شوند و شرکت کنند.
  • برای نمایش آخرین تبادلات در یک جریان فعالیت، با فید RSS و پشتیبانی از اعلان ایمیل.
  • برای ارسال اعلان در مورد هر فعالیتی که به کاربران امکان می دهد تنظیمات اعلان را سفارشی کنند.

buddypress-component-settiings

بسیاری از مؤلفه ها به طور پیش فرض فعال هستند. با این حال، در صورت نیاز، اجزای اتصال دوستان، پیام‌های خصوصی، ردیابی سایت و گروه‌های کاربر باید فعال شوند.

صفحات

پس از انتخاب اجزای مورد نیاز انجمن خود، به برگه صفحات بروید تا صفحاتی را که BuddyPress استفاده خواهد کرد پیکربندی کنید. سه مورد قبلاً برای شما انجام شده است – صفحه اعضا، صفحه فعالیت و صفحه گروه های کاربر. شما باید دو مورد دیگر ایجاد کنید – برای ثبت نام و فعالیت. از تنظیمات صفحه در داشبورد وردپرس خود استفاده کنید و صفحات را برای هر عملکرد انتخاب کنید. پس از اتمام ذخیره کنید.

buddypress-page-settings-1

گزینه ها

برگه سوم و آخر مربوط به گزینه‌ها است و می‌توانید گزینه‌ها را به دلخواه فعال/غیرفعال کنید. پس از آن BuddyPress از صفحات اختصاص داده شده برای نمایش محتوای مرتبط برای سایت شما استفاده می کند.

buddypress-options-settings

اگر در چند سایت هستید، می‌توانید انتخاب کنید که افزونه در کل شبکه یا فقط در سایت‌های انتخابی فعال شود. و با فعال کردن ویژگی چند وبلاگ، از داده‌های مرکزی sme برای نمایش محتوای BuddyPress در همه سایت‌ها استفاده می‌شود.

ویژگی که اخیراً اضافه شده است به جاسازی فعالیت اجازه می دهد. هر فعالیتی که توسط یکی از اعضای انجمن به اشتراک گذاشته می شود را می توان با کپی کردن URL فعالیت و چسباندن آن در پست یا صفحه در یک پست یا صفحه نشان داد.

تم ها و برنامه های افزودنی برای BuddyPress

BuddyPress با اکثر تم های وردپرس کار می کند. با این حال، اگر شبکه‌سازی بین کاربران برای وبلاگ شما مهم است، ممکن است تم‌هایی را ترجیح دهید که دارای الگوهایی برای هر مؤلفه BuddyPress داخلی هستند.

Buddy Multipurpose BuddyPress WordPress Theme

یک تم پیشنهادی ما دوست است – تم چند منظوره BuddyPress برای وردپرس الف>. این تم دارای طراحی تمیز و قابل تنظیم با ادغام کامل بادی پرس است تا بتوانید به راحتی شبکه اجتماعی خود را ایجاد کنید. سایر ویژگی‌های طرح زمینه فوق‌العاده شامل کدهای کوتاه برای استفاده آسان، پشتیبانی شبکیه چشم، گزینه‌های پست فردی یا سراسری، نوارهای کناری نامحدود، تم کودک و فایل‌های ترجمه است.

علاوه بر این، صدها افزونه و افزونه شخص ثالث وجود دارد که ویژگی های BuddyPress را گسترش می دهد. اجزای شبکه را می توان با این افزونه ها افزایش داد. برخی از افزونه هایی که ممکن است کمک کنند،

  • iFlyChat – یک افزونه چت بلادرنگ است که از ادغام خودکار با بادی پرس. اعضا می توانند به طور خصوصی با یکدیگر صحبت کنند یا بسیاری از آنها می توانند به طور همزمان در یک اتاق گفتگو وارد بحث شوند. مکالمات کاربر ثبت شده است.
  • WangGuard – برای محافظت در برابر ثبت نام کاربران هرزنامه و sploggers. این چند سایت و با bbPress سازگار است و با اتخاذ رویکرد ضد ویروس کار می کند.
  • rtMedia برای WordPress، BuddyPress و bbPress – امکان افزودن آلبوم‌ها، عکس، صدا، ویدئو و آپلود ظاهری. با رویکرد اول تلفن همراه، روی رایانه‌های لوحی و تلفن همراه نیز به خوبی کار می‌کند.

این مهم است که هنگام نصب بادی پرس، ارائه دهنده خدمات میزبانی را با دقت انتخاب کنید. اغلب، نرم افزار انجمن در منابع پایگاه داده بزرگ است و BuddyPress نیز از این قاعده مستثنی نیست.

برای اطلاعات بیشتر و پشتیبانی در مورد BuddyPress، از وب‌سایت BuddyPress دیدن کنید.

bbPress

bbPress یک انجمن گفتگو به وبلاگ شما اضافه می کند. این افزونه نیز محصولی از Automatic است. نصب و استفاده از آن آسان است.

می توانید bbPress را از داشبورد وردپرس خود نصب کنید. پس از نصب و فعال کردن bbPress، از “تالار گفتمان” در داشبورد خود بازدید کنید و یک انجمن جدید ایجاد کنید.

create-new-forum

به‌طور پیش‌فرض، همه انجمن‌ها در سراسر سایت فعال خواهند بود. این بدان معناست که هر عضوی از هر گروهی به انجمن دسترسی خواهد داشت. (برای مشاهده نحوه محدود کردن دسترسی، بیشتر بخوانید).

پس از ایجاد انجمن های جدید، به تنظیمات > انجمن ها بروید. گزینه‌هایی را برای پیکربندی انجمن‌ها انتخاب کنید و امتیازات را برای کاربران مجاز یا غیرمجاز کنید. ارسال ناشناس را مجاز یا غیرمجاز کنید و نقش‌های مختلف فروم مانند شرکت‌کننده، ناظر، مدیر کلید یا مسدود کردن هر کاربری را به بازدیدکنندگان اختصاص دهید. همچنین می‌توانید به کاربران اجازه دهید موضوعات را به‌عنوان موارد دلخواه علامت‌گذاری کنند، در انجمن‌ها و موضوعات مشترک شوند، رسانه‌ها را در موضوعات و پاسخ‌ها جاسازی کنند، پاسخ‌ها را اصلاح کنند و موضوعات را برچسب‌گذاری کنند یا یک جستجوی گسترده در انجمن انجام دهند.

bbpress-forum-settings

تعدادی از کدهای کوتاه نیز برای کمک به نظم دادن به انجمن به روشی که دوست دارید در دسترس است.

Total bbPress Multipurpose WordPress Theme

مثل BuddyPress تعدادی تم فوق‌العاده وجود دارد که به خوبی با bbPress کار می‌کنند، اما مورد علاقه ما تم کل وردپرس است. ما یک سایت کامل Total bbPress demo ایجاد کرده‌ایم تا بتوانید فرم‌ها را نمونه کنید

bbPress همچنین دارای صدها افزونه است که می توانند ویژگی ها را گسترش دهند. تعداد کمی تصادفی در اینجا فهرست شده اند،

  • نظارت bbPress – امکان تأیید موضوعات و پاسخ‌های جدید را در bbPress اضافه می‌کند. . با تغییر وضعیت موضوع به معلق به کاهش هرزنامه کمک می کند و آن را تا تأیید ناظر به حالت تعلیق در می آورد.
  • پیوست‌های GD bbPress – به خوانندگان کمک می‌کند پیوست‌ها را در موضوعات و پاسخ ها از طریق کتابخانه رسانه. اندازه فایل را می توان محدود کرد و تصاویر را می توان در تصاویر کوچک نشان داد. از BuddyPress نیز پشتیبانی می کند. یک نسخه حرفه ای که به پیوست های پیشرفته و ویجت های اضافی اجازه می دهد نیز موجود است.
  • رای‌های bbPress –  به کاربران اجازه می‌دهد به هرکدام رأی موافق یا منفی بدهند. موضوع یا پاسخ ها در bbPress. به خوبی با BuddyPress ادغام می شود.

ادغام BuddyPress و bbPress

انجمن‌هایی که با BuddyPress به وبلاگ خود اضافه می‌کنید می‌توانند به اعضا اجازه دهند تا در انجمن ایجاد شده در انجمن بحث کنند. شما می توانید انجمن های زیادی را در یک شبکه اجتماعی واحد داشته باشید. برای اینکه تالارها در شبکه‌های اجتماعی کار کنند، باید از BuddyPress و bbPress با هم استفاده کنید.

همانطور که قبلا ذکر شد، هر عضوی از هر گروهی می‌تواند به انجمن‌ها دسترسی داشته باشد. برای محدود کردن دسترسی و سازماندهی انجمن ها و انجمن ها در وبلاگ خود باید،

  • انجمن ها را به یک گروه والدین اختصاص دهید.
  • bbPress را برای داشتن گروه فعال کنید.

پس از نصب، فعال و پیکربندی هر دو افزونه، به تنظیمات bbPress مراجعه کرده و یک گروه یا انجمن والد برای همه انجمن‌های مورد استفاده توسط BuddyPress ایجاد کنید. ویژگی را روی قسمت Category تنظیم کنید و آن را منتشر کنید.

با ماندن در تنظیمات bbPress، به ادغام BuddyPress ادامه دهید و نام انجمن BuddyPress را که به تازگی ایجاد کرده اید تایپ کنید. تنظیمات را ذخیره کنید. هنگام ایجاد گروه های جدید، به هر گروه اجازه دهید تا انجمن خود را راه اندازی کند.

integration

اگر هیچ گروهی ندارید، به دنبال گروه ها > افزودن گزینه جدید بگردید و مراحل را برای راه اندازی یک گروه جدید دنبال کنید. مراقب باشید که کادری را که به گروه اجازه می‌دهد تالار گفتگو داشته باشد علامت بزنید. برای گروه‌های موجود، تنظیمات را در زیر انجمن‌های گروه جستجو کنید و گزینه اجازه دادن به هر گروه را برای داشتن انجمن انتخاب کنید. همه تغییرات را ذخیره کنید.

منوی گروه اکنون یک گزینه تالار گفتگو را نشان می دهد که سرپرست یا اعضای انجمن مجاز می توانند از آن برای ایجاد انجمن های جدید برای موضوعات مختلف استفاده کنند.

showing-forum

هر گروه در سایت شما می تواند تالار گفتگوی خود را داشته باشد. موضوعات، پاسخ‌ها، موارد دلخواه و اشتراک‌های هر کاربر در نمایه‌های او ظاهر می‌شود. با گروه‌ها، پروفایل‌ها و اعلان‌ها BuddyPress ادغام می‌شود.

BuddyPress و bbPress به خوبی با هم کار می‌کنند و می‌توانند مستقل از یکدیگر نیز استفاده شوند. آنها را می توان به هر ترتیبی نصب کرد. و اگر یکی از افزونه‌ها غیرفعال شود، روی دیگری تأثیری نخواهد داشت.

نظرات نهایی

شباهت هایی بین BuddyPress و bbPress وجود دارد، اما تفاوت هایی نیز دارند. هر دو توسط Automattic توسعه یافته و برای کاربران رایگان است. آنها به عنوان ابزار ارتباطی مؤثر برای گروه‌های کاربر عمل می‌کنند. هدف این دو افزونه افزایش تعامل و تبادل نظر بین اعضا است. تعدادی افزونه که ویژگی‌ها را گسترش می‌دهند برای هر دو افزونه در دسترس هستند، BuddyPress بیشتر از bbPress.

اما BuddyPress بیشتر در مورد تشکیل جوامع و شبکه‌سازی است و bbPress بیشتر در مورد تابلوها و انجمن‌های گفتگو است. bbPress نسبتاً ساده است، BuddyPress دارای ویژگی های غنی تر است. شما می توانید آنها را مستقل از یکدیگر استفاده کنید – انتخاب کنید که فقط یک انجمن برای گفتگو با bbPress یا انجمنی که با BuddyPress شبکه می شود داشته باشید. یا هر دو – انجمن ها و انجمن ها – را نصب کنید و وبلاگ خود را واقعاً مشارکتی کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا