چطوری میشه

نکاتی برای سازماندهی بهتر وب سایت وردپرسی خود

نکاتی برای سازماندهی بهتر وب سایت وردپرسی خود

همیشه یک شروع خوب احساس خوبی است. مطمئناً زمانی که با نصب وردپرس تمیز شروع کرده اید، احساس خوبی داشته اید. اما با گذشت زمان، در حالی که مشغول ایجاد محتوای عالی یا تنظیم دقیق برای سئو بودید، ممکن است متوجه به هم ریختگی اضافه شدن آن نشده باشید. و اکنون به سختی می توانید موارد را در داخل نصب وردپرس خود پیدا کنید؟ تعداد دسته ها زیاد است؟ و برچسب ها؟ پست های وبلاگ قدیمی هستند؟ سرعت بارگیری کند است؟ پشتیبان گیری برای همیشه؟ اگر به همه (یا حتی برخی) بله است، این یکی برای شماست. وقت آن رسیده است که به پاکسازی جدی وردپرس خود بپردازید.

برای سازماندهی بهتر وردپرس خود می توانید چه کاری انجام دهید:

1. ساختار سایت

منو مکانی خوبی برای شروع مرتب کردن وردپرس است. یک منوی منطقی و ساده، بازدیدکنندگان سایت شما را راهنمایی می کند تا آنچه را که در جستجوی آن هستند پیدا کنند. اگر آن‌چه را که می‌خواهند پیدا نکنند، احتمالاً دور می‌شوند. و همه ما می دانیم که نرخ پرش بالا برای رتبه بندی موتورهای جستجو چه معنایی دارد.

نه تنها این، Google نیز برای یافتن محتوا و همچنین تعیین اینکه کدام محتوا از بقیه مهمتر است، به ساختار سایت شما متکی است. پس بیایید به نفع خود باشیم و به منو، پیمایش و ساختار سایت توجه کنیم.

همه صفحات وبلاگ و پست شما نیازی به یافتن مکانی در منو ندارند. آنچه مهم است این است که پست های خود را به درستی دسته بندی و برچسب گذاری کنید و برای دسته های اصلی خود در منو قرار دهید. اگر دسته‌ها و برچسب‌ها را درست دریافت کنید، ساخت منو بسیار آسان‌تر می‌شود. Yoast یک راهنمای جامع در ساختار وب‌سایت‌ها دارد.< /p>

d986daa9d8a7d8aadb8c d8a8d8b1d8a7db8c d8b3d8a7d8b2d985d8a7d986d8afd987db8c d8a8d987d8aad8b1 d988d8a8 d8b3d8a7db8cd8aa d988d8b1d8afd9be 6699bc3af0659

یک سایت با محتوای سنگین ممکن است نیاز به منوی چندسطحی چند مرحله ای داشته باشد. اما در این کار زیاده روی نکنید، زیرا بازدیدکنندگان ممکن است خیلی مشتاق نباشند که از تعداد زیادی کلیک برای رسیدن به محتوای مورد نیاز خود عبور کنند.

استفاده از پودر سوخاری در نوار بالا برای ارائه پیوندهای سریع برای صفحات محبوب نیز ایده خوبی برای یک سایت پر محتوا است.

2. بررسی دسته ها و برچسب ها

به‌طور پیش‌فرض، همه پست‌ها در وردپرس به‌عنوان «دسته‌بندی نشده» برچسب‌گذاری می‌شوند. و اگر نتوانید پست خود را دسته بندی کنید، این دسته بندی است که در صفحات وب شما نمایش داده می شود. دسته بندی پست ها نه تنها در وردپرس ضروری است، بلکه برای سئو نیز مهم است. این به موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان کمک می کند تا جستجوی خود را در وب سایت کاهش دهند. در سازماندهی محتوا به روشی که به راحتی قابل جستجو باشد مفید است. دسته‌ها کار را برای کاربر از قسمت جلو و برای مدیران سایت از باطن آسان‌تر می‌کنند.

تفاوت اصلی بین دسته‌ها و برچسب‌ها در این است که دسته‌ها عمومی هستند، آنها پست‌هایی را که در یک توضیح گسترده قرار می‌گیرند، در کنار هم جمع می‌کنند. برچسب ها خاص تر هستند. یک پست می تواند بیش از یک تگ داشته باشد و می تواند در چندین دسته قرار گیرد. دسته‌ها موضوعات عمده‌ای هستند که وبلاگ شما پوشش می‌دهد و احتمالاً اغلب تغییر نمی‌کند.

در حالت ایده‌آل، دسته‌ها باید متمایز و بدون همپوشانی باشند. هنگام قاب بندی دسته ها و برچسب ها، از دید کاربران به آن نگاه کنید تا مرور را برای آنها آسان تر کنید. همیشه بهتر است که دسته بندی هایی را که در وب سایت خود استفاده می کنید، درست در ابتدای وب سایت تعیین کنید. با استفاده از برچسب‌ها، می‌توانید در حین حرکت آنها را اضافه کنید.

با گذشت زمان، متوجه می‌شوید که دسته‌ها و برچسب‌های شما با هم همپوشانی دارند، یا تعداد آنها بسیار زیاد است که به ناوبری کمک نمی‌کند. این زمانی است که زمان بررسی دسته‌ها و برچسب‌ها در وب‌سایتتان است.

Delete Unused Tags

  • ابتدا می توانید تمام تگ های استفاده نشده را حذف کنید. به پست‌ها > برچسب‌ها بروید. اگر تعداد برای هر تگ صفر است، آن تگ را حذف کنید. با حذف دسته‌ها و برچسب‌هایی که به آن‌ها نیاز ندارید، فضای برخی از فایل‌های مدیریت وردپرس را آزاد می‌کنید.
  • در مرحله بعد، تمام برچسب های باقی مانده را مرور کنید تا ببینید آیا می توانید برخی از آنها را با هم جمع کنید. برچسب های مناسب را حفظ کنید و تگ های کم استفاده را با آنها ادغام کنید. افزونه تغییر مسیر باید در این زمینه به شما کمک کند. پس از نصب افزونه ها، باید URL هایی را که قرار است هدایت شوند وارد کنید. با استفاده از گزینه ویرایش سریع در پست‌ها > برچسب‌ها، برچسب‌های جدید را به جای برچسب‌های قدیمی به پست‌های قدیمی اضافه کنید.
  • بعد از اینکه کارآمدسازی دسته‌ها و برچسب‌ها تمام شد، مراقب باشید پیوندهای شکسته را بررسی کنید و مطمئن شوید که URLها به صفحه صحیح هدایت می‌شوند.

می‌توانید مقاله ما را در مورد برچسب‌ها و دسته‌های بهتر بررسی کنید< /a> برای اطلاع از افزونه هایی که به دسته ها و برچسب ها کمک می کنند.

3. در پست های وبلاگ خود پیوندهای داخلی ایجاد کنید

لینک های داخلی کمک بزرگی در بهبود سئو هستند. آنها کمک می کنند بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی تری در سایت خود نگه دارید، هدایت کنید آنها را به مطالب جالب دیگر. وردپرس جستجوی پست های مرتبط را برای نویسندگان آسان می کند تا به آنها پیوند داده شود. هنگام درج پیوند در پست خود، می توانید به سرعت مقالات موجود در سایت خود را مرور کنید و پست های مرتبط را برای پیوند پیدا کنید.

Internal Links

ترجیحاً باید زمانی را برای بازدید مجدد از پست های قدیمی خود و پیوند آنها به پست های جدید مرتبط اختصاص دهید.

یک راه دیگر برای انجام آن کمک گرفتن از افزونه‌های پست‌های مرتبط و مجموعه‌ای از پست‌های مربوط به پست‌هایی که بازدیدکنندگان می‌خوانند را نمایش می‌دهد.

4. پیوندهای شکسته

را بررسی کنید

هر چند وقت یکبار، وب سایت خود را برای پیوندهای خراب بررسی کنید. هیچ بازدیدکننده ای دوست ندارد در یک صفحه بن بست قرار بگیرد و ممکن است زحمت پیروی از دستورالعمل ها برای یافتن محتوای مرتبط را نداشته باشد. هر زمان که URL ها یا دسته ها یا برچسب ها را تغییر می دهید، مطمئن شوید که یک تغییر مسیر به محتوای موجود اضافه می کنید.

بررسی کننده پیوند شکسته یک افزونه عالی برای اسکن است سایت شما برای لینک های شکسته اگرچه هزاران منبع عالی دیگر برای رفع پیوندهای خراب.

5. پایگاه داده

را پاک کنید

پاک کردن پایگاه داده شما می تواند عملکرد سایت را تا حد زیادی بهبود بخشد. نصب جدید وردپرس تنها دارای چند جدول پایگاه داده است. اما حتی با اضافه کردن محتوا، پایگاه داده متورم می شود و به مرور زمان ناکارآمد می شود. نصب وردپرس سه ماهه من در حال حاضر بیش از 30 جدول دارد، که برای فراخوانی آن کافی نیست، اما مطمئناً به آنجا می‌رسم.

Database Tables

بهتر است قبل از ظاهر شدن مشکلاتی مانند بارگذاری کند، پشتیبان گیری یا وارد کردن / صادر کردن فایل ها، پایگاه داده را پاکسازی کنید. تمیز کردن پایگاه داده می تواند عملکرد را بهبود بخشد، سرعت پشتیبان گیری شما را افزایش دهد، مشکلات گردش کار را برطرف کند و به نگهداری وب سایت کمک کند. پس از پشتیبان گیری از پایگاه داده، موارد زیر را اجرا کنید،

  • با خالی کردن سطل زباله در پست ها و صفحات شروع کنید. همچنین می‌توانید پست‌های معلق یا پیش‌نویسی را که دیگر نیاز ندارید حذف کنید.
  • موضوعات و افزونه‌های استفاده نشده را حذف کنید، آنها را فقط غیرفعال نکنید.
  • نظرات، هرزنامه و حذف‌شده‌های تأیید نشده را از نظرات حذف کنید.
  • فایل های رسانه ای استفاده نشده را می توان از پوشه wp-uploads حذف کرد.
  • پایگاه داده را با استفاده از گزینه PHPMyAdmin Optimize Table بهینه کنید. همه سربارها را، در صورت وجود، از جدول حذف کنید.

Delete Overheads

  • پایگاه های اطلاعاتی خراب را نیز می توان با زدن آن گزینه تعمیر کرد.

Optimize Database

  • همچنین می توانید پایگاه داده خود را با ویرایش فایل wp-config.php بهینه کنید. یا اگر ترجیح می دهید از یک افزونه استفاده کنید، WP-Optimize را امتحان کنید

جمع بندی

اگر می‌خواهید قدمی فراتر بردارید، می‌توانید هر چند وقت یکبار ممیزی محتوا انجام دهید تا محتوایی را که دیگر مرتبط نیست حذف کنید. اما اجرای دقیق مراحل بالا می تواند به خلاص شدن از وزن مرده وردپرس شما کمک کند و ظاهری سازمان یافته تر ارائه دهد. حفظ یک رویکرد عقل سلیم در حین افزودن دسته‌ها و برچسب‌ها و اتخاذ یک ساختار منوی منطقی به پاکسازی و حفظ وردپرس شما کمک زیادی می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا