چطوری میشه

نسخه 4.9 وردپرس: ویژگی های جدیدی که دوست خواهید داشت

نسخه 4.9 وردپرس: ویژگی های جدیدی که دوست خواهید داشت

اواسط نوامبر است، و ما در حال افزایش هستیم که ممکن است یکی از بزرگترین هفته‌های فروش سایبری در تاریخ وردپرس باشد (فروش جمعه سیاه و دوشنبه سایبری شروع شده است). و گویی این برای هیجان‌انگیز بودن کافی نیست، وردپرس به تازگی نسخه 4.9 را کاهش داده است و ما نمی‌توانیم صبر کنیم تا به شما نشان دهیم هنگام به‌روزرسانی چگونه بود. بنابراین بدون معطلی با وردپرس 4.9 ملاقات کنید، با نام محبت آمیزتر “Tipton” “

پیش‌نویس‌ها و زمان‌بندی سفارش‌دهنده

WordPress 4.9 Customizer Drafts & Scheduling

یکی از ویژگی‌هایی که ما مشتاق استفاده از آن هستیم، گزینه‌های جدید Customizer Drafts & Scheduling است. اکنون وقتی از سفارشی‌ساز زنده استفاده می‌کنید، می‌توانید تغییرات را به‌عنوان یک پیش‌نویس ذخیره کنید، که هنگام کار بر روی طراحی مجدد وب‌سایت بسیار مفید است. به این ترتیب می‌توانید رنگ‌ها، فونت‌ها، طرح‌بندی‌ها یا هر تنظیمات سفارشی‌کننده دیگری را که همراه با موضوع شما موجود است را مستقیماً در سایت زنده خود بدون نیاز به تغییر فوراً آزمایش کنید. فقط کافی است ذخیره کنید و بعداً برای بررسی طرح خود بازگردید. اگر فراموش کردید که ذخیره کنید نگران نباشید – وردپرس به صورت خودکار پیش نویس ها را ذخیره می کند بنابراین اگر به طور تصادفی پنجره خود را ببندید باید بتوانید

به اندازه پیش‌نویس‌ها، گزینه زمان‌بندی یک تغییر طراحی مفید است. این یک راه عالی برای برنامه ریزی و افزودن دارایی های تبلیغاتی، بنرهای فروش یا تبلیغات فصلی به سایت شما است. به سادگی ویرایش های خود را انجام دهید، سپس روز و ساعتی را برای اجرای طرح جدید خود برنامه ریزی کنید.

ارتقای همکاری با مشتری

خبر خوب برای تیم‌های طراحی، WordPress 4.9 همچنین ویژگی‌های جدیدی را برای آسان‌تر کردن کار با یکدیگر اضافه می‌کند. اولین مورد، قفل کردن سفارشی هنگام ایجاد تغییرات است. به این ترتیب یکی دیگر از اعضای تیم نمی تواند در فرآیند خلاقیت شما دخالت کند.

دومین گزینه پیوند پیش‌نمایش مشتری برای اشتراک‌گذاری آسان هنگام ذخیره پیش‌نویس است. برای دریافت ورودی کافیست پیوند را در Slack یا ایمیل گروهی خود کپی کرده و جایگذاری کنید.

موضوعات از طریق Customizer

یک ویژگی دیگر که می‌خواستیم به آن دست بزنیم این بود که اکنون می‌توانید بیش از 2600 تم رایگان را از مخزن WordPress.org مستقیماً از سفارشی‌کننده پیش‌نمایش و نصب کنید. این یک ویژگی عالی است، به ویژه هنگامی که برای اولین بار وب سایت یا وبلاگ خود را با وردپرس راه اندازی می کنید.

ویجت های جدید و به روز شده

WordPress 4.9 Gallery Widget

این به‌روزرسانی وردپرس یک ویجت گالری جدید را اضافه می‌کند که می‌توانید در نوارهای کناری، پاورقی‌ها و سایر مناطق آماده ابزارک استفاده کنید. این یک راه عالی برای نمایش ویژگی‌های تصاویر پروژه، عکس‌های کارکنان، یا واقعاً هر چیز دیگری است.

WordPress 4.9 Gallery Widget Settings

ویجت درست مانند گالری های معمولی وردپرس کار می کند. فقط برای انتخاب تصاویری که می‌خواهید گزینه‌های مجموعه‌ای برای پیوند، ستون‌ها، ترتیب و اندازه را اضافه کنید، کلیک کنید. به یاد داشته باشید که پس از درج گالری خود ذخیره کنید تا آن را به صورت زنده در سایت خود ببینید.

WordPress 4.9 Text Widget

همه تغییرات قابل توجه دیگر برای بهبود ویجت متن انجام شد که اکنون از رسانه oEmbed پشتیبانی می کند و کدهای کوتاه را تجزیه می کند. این برای شما چه معنایی دارد؟ خوب، می‌توانید به سرعت ویدیوهای YouTube، پادکست‌های SoundCloud، نظرسنجی‌های Polldaddy، پست‌های Tumblr، موسیقی Spotify یا هر چیز دیگری که وردپرس پشتیبانی می‌شود را اضافه کنید oEmbed رسانه را با چسباندن پیوند در یک ویجت متنی در یک ناحیه ویجت قرار دهید (در صورت تمایل می توانید از آن گزینه درج رسانه مفید استفاده کنید). یا اگر موضوع شما (یا هر افزونه) دارای کد کوتاه است، اکنون باید بتوانید با موفقیت از آنها در ویجت های خود استفاده کنید.

بهبودها هنگام تغییر تم

تا حالا شده ابزارک‌های خود را گم کنید یا با تغییر تم‌ها، منوها از مکان‌ها حذف شده باشند؟ این مشکل رایجی بود که کاربران هنگام به‌روزرسانی طراحی وب‌سایت خود با آن مواجه می‌شدند، اما با وردپرس 4.9 که اکنون به گذشته تبدیل شده است!

WordPress اکنون بهترین کار را برای حفظ مکان‌های منو و مناطق ویجت بر اساس شناسه‌ها و نام‌گذاری مشابه انجام می‌دهد. بنابراین در حالت ایده‌آل، مکان‌های منوی «بالا» و «اصلی» شما با تغییر از یک موضوع به موضوع دیگر باقی می‌مانند. این فرض را بر این می‌گذارد که هر دو تم از مکان‌های منوی مشابه یا تعداد مکان‌های منوی یکسانی استفاده می‌کنند (زیرا وردپرس سعی می‌کند منو را از اولین مکان مطابق با موضوع قدیمی شما به اولین مکان منو در موضوع جدید اختصاص دهد). به طور مشابه، ابزارک‌های نوار کناری باید در نوار کناری و ابزارک‌های پاورقی در پاورقی شما باقی بمانند (دوباره – با فرض وجود مکان‌های مشابه).

بهبودهای ویرایشگر

آخرین نسخه وردپرس همچنین با به‌روزرسانی‌های جدید و بهبودیافته برای ویرایشگر کد ارائه می‌شود (حتی اگر ما شخصاً استفاده از ویرایشگر را به شدت توصیه می‌کنیم، زیرا واقعاً همه تغییرات باید از طریق یک تم فرزند سفارشی انجام شوند تا اطمینان حاصل شود که ویرایش‌های شما در زمان شما باقی می‌مانند. تم ها و افزونه های خود را به روز کنید).

WordPress 4.9 Editor Enhancements

اگر از ویرایشگر برای ایجاد تغییرات استفاده می‌کنید، خوشحال خواهید شد که بدانید اکنون از CodeMirror< پشتیبانی می‌کند. /a> که کد شما را مانند اکثر ویرایشگرهای اصلی کد قالب بندی می کند. این به‌روزرسانی قالب‌بندی بهبودیافته، تکمیل خودکار و اعلان خطای نحوی زنده را ادغام می‌کند. این قابلیت جدید همچنین قابلیت فعال کردن CodeMirror را در افزونه ها برای توسعه دهندگان دارد.

بیشتر برای توسعه دهندگان

مثل همیشه، تغییرات بیشتری در زیر کاپوت در حال انجام است. این شامل سفارشی‌کننده بهبودهای API JS، ارتقای MediaElement.js به 4.2.6، به‌روزرسانی‌های REST API برای اشیاء، و همچنین نام تجاری نقش ها و قابلیت های جدید. برای بررسی کامل، حتماً یادداشت‌های توسعه‌دهنده از مسیر ساخت وردپرس Core.

به شما

این چیزی است که ما در وردپرس 4.9 با آن بازی کردیم. ما قطعاً برای استفاده از زمان‌بندی سفارشی‌ساز بسیار هیجان‌زده هستیم، به‌ویژه با فروش تعطیلات و تبلیغات در گوشه و کنار. اما شما چطور؟ چه ویژگی هایی را در 4.9 دوست دارید؟ در زیر به ما اطلاع دهید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا