چطوری میشه

نحوه بهینه سازی ووکامرس و بهبود عملکرد سایت

نحوه بهینه سازی ووکامرس و بهبود عملکرد سایت

بازار تجارت الکترونیک در چند سال اخیر رشد قابل توجهی داشته است و بدون هیچ نشانه ای از کاهش سرعت به این زودی به رشد خود ادامه می دهد. دلیل اصلی محبوبیت تجارت الکترونیک این است که این روزها خرید آنلاین برای مشتریان راحت تر است. با این حال، صرفاً راه اندازی یک فروشگاه آنلاین به این معنی نیست که مشتریان یا فروش زیادی برای این موضوع خواهید داشت (ابتدا باید WooCommerce را بهینه کنید).

مصرف کنندگان آنلاین هنگام خرید آنلاین، انتظارات، نیازها و خواسته های خاصی دارند. اگر نتوانید از آن انتظارات فراتر بروید یا حتی برآورده کنید، مشتریان خود را در مقابل یک رقیب از دست خواهید داد. به همین دلیل است که بسیار مهم است که عملکرد فروشگاه WooCommerce خود را به درستی بهینه کنید.

امروزه بسیاری از صاحبان وب سایت وردپرس را انتخاب می کنند. وردپرس یکی از محبوب ترین و قدرتمندترین سیستم های مدیریت محتوا (CMS) در جهان است. نه تنها این، بلکه 31.6٪ از تمام وب سایت های جهانی بر روی وردپرس اجرا می شوند. از این افراد، بیش از 4 میلیون نفر از آنها تصمیم هوشمندانه ای برای ساخت گرفته اند. یک فروشگاه آنلاین با WooCommerce.

WooCommerce یک افزونه قدرتمند (و رایگان) وردپرس با ویژگی های داخلی برای فروش محصولات در وب سایت شما است. علاوه بر این، صدها افزونه‌ها و افزونه‌های WooCommerce در دسترس هستند فروشگاه خود را به دلخواه خود سفارشی کنید. اتوبوس همانطور که قبلا ذکر شد، داشتن یک فروشگاه تجارت الکترونیکی برای ایجاد مشتری یا افزایش فروش کافی نیست.

اهمیت صفحات بارگذاری سریع

هنگامی که صفحه ووکامرس خود را بهینه می‌کنید، همه چیز به اطمینان از آسان بودن پیمایش، کاربرپسند بودن، غنی‌شده با محتوای با کیفیت، واکنش‌گرا و غیره مربوط می‌شود. با این حال، یکی از مهم ترین عوامل عملکرد سرعت است. زمان بارگذاری صفحات شما و به طور کلی سرعت وب سایت شما نقش اساسی در رضایت مشتری دارد.

هیچ کس وب سایت های کند و می توانید مطمئن باشید که اگر بارگذاری صفحات شما بیش از حد طول بکشد، مشتریان فروشگاه شما را ترک خواهند کرد. در واقع، حدود 47 درصد از مصرف کنندگان آنلاین انتظار دارند صفحه شما در کمتر از دو ثانیه بارگیری شود. علاوه بر این، 67٪ از کاربران تلفن همراه اگر صفحه شما بیش از سه ثانیه طول بکشد، کاملاً صفحه شما را رها می کنند.

همانطور که گفته شد، زمان بارگذاری آهسته صفحه تضمین کننده از دست دادن مشتریان و فروش است. علاوه بر این، یک ثانیه تاخیر در زمان بارگذاری صفحه می تواند منجر به کاهش 16 درصدی رضایت مشتری، 11 درصدی کمتر بازدید از صفحه و کاهش 7 درصدی در تبدیل شود. برای فروشگاه های تجارت الکترونیک، این می تواند به طور قابل توجهی بر سود و نتیجه نهایی تأثیر بگذارد. بنابراین، اگر می‌خواهید یک فروشگاه تجارت الکترونیک موفق داشته باشید، سرعت از اهمیت بالایی برخوردار است. علاوه بر استفاده از راهنمای کامل ما در مورد نحوه افزایش سرعت وردپرس ، این 5 نکته آسان به شما در بهینه سازی WooCommerce در اسرع وقت کمک می کند.

1. راه حل مناسب میزبانی وردپرس

را انتخاب کنید

The Best WordPress Hosting for Your Website

همه چیز با انتخاب یک ارائه دهنده میزبانی وردپرس شروع می شود. این اولین قدم برای یک سایت وردپرس سریع است. اگر ارائه دهنده هاست شما از سرعت وب سایت خوبی پشتیبانی نمی کند، کار زیادی برای بهینه سازی ووکامرس نمی توانید انجام دهید. قبل از شروع بهینه سازی فروشگاه خود، درباره راه حل های هاست خوب تحقیق کنید.

وقتی به دنبال بهترین هاست وردپرس برای سایت خود هستید، تمرکز کنید در آپتایم استثنایی و کمترین زمان خرابی ممکن، پشتیبانی 24 ساعته، سرعت وب سایت عالی و قیمت های مناسب. در غیر این صورت، ممکن است سرعت پهنای باند پایین، خرابی های مکرر سرور، افزایش زمان خرابی وب سایت و عملکرد ناکافی را تجربه کنید. این مطمئناً مشتریان شما را از فروشگاه شما دور می کند.

برای WooCommerce، سعی کنید از راه حل های بودجه میزبانی اجتناب کنید. یک برنامه 1 دلاری در ماه یا ظاهراً “رایگان” در دراز مدت هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. ممکن است در ابتدا خوب کار کند، اما از آنجایی که اندازه فروشگاه و تقاضا برای محصولات شما افزایش می یابد، این طرح های کوچک به سادگی نمی توانند منابع کافی برای پشتیبانی سایت شما ارائه دهند. در عوض، برای انتخاب طرحی که متناسب با نیازهای ترافیک و منابع شما باشد، وقت بگذارید. ما WP Engine و Flywheel – هر دو میزبان وردپرس فوق العاده سریع و کاملاً مدیریت شده با منابع فراوان برای پشتیبانی از فروشگاه WooCommerce با اندازه متوسط ​​ارائه می دهند.

2. بهینه سازی تصاویر

How To Optimize Images For WordPress, A Complete Guide

تصاویر با کیفیت بالا یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای متمایز کردن فروشگاه تجارت الکترونیک شماست. با این حال، اگر تصاویر به درستی بهینه سازی نشوند، می توانند تأثیر قابل توجهی بر زمان بارگذاری صفحه شما داشته باشند. تصاویر بزرگ و با کیفیت برای محصولات شما ممکن است در فروشگاه شما استثنایی به نظر برسند. اما از طرف دیگر، بارگذاری آن تصاویر به زمان نیاز دارد. به همین دلیل است چرا تصاویر خود را بهینه کنید بسیار مهم است.

با بهینه سازی تصاویر می توانید تصاویر خیره کننده ای را در فروشگاه خود بدون افزایش زمان بارگذاری صفحه حفظ کنید. می‌توانید از یک افزونه استفاده کنید، اما بهتر است چگونه تصاویر را بهینه کنید به درستی قبل از اینکه آنها را در فروشگاه خود آپلود کنید. در اینجا چند کار وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی تصاویر انجام دهید:

  • از فرمت تصویر مناسب استفاده کنید: هنگام انتخاب قالب برای تصاویر خود، مهم است که بر روی فرمت هایی تمرکز کنید که برای وب سایت ها و مرورگرها ایده آل هستند. به طور معمول این فرمت‌های JPG یا PNG هستند. آنها تصاویر را برای استفاده آنلاین فشرده می کنند و کیفیت تصویر را بدون اثرات منفی کاهش می دهند. به عبارت دیگر، تصاویر شما حتی با کاهش کیفیت عالی به نظر می رسند.
  • از اندازه مناسب برای تصاویر خود استفاده کنید: تصاویر خود را قبل از آپلود به اندازه مناسب برش دهید. علاوه بر این، هنگامی که یک تصویر را در وردپرس آپلود می کنید، اندازه های رسانه پیش فرض به طور خودکار ایجاد می شود. می توانید این گزینه های اندازه تصویر را در تنظیمات > رسانه در داشبورد وردپرس بیابید. توصیه می‌کنیم با صفر کردن پیش‌فرض‌ها، گزینه‌هایی را که استفاده نمی‌کنید حذف کنید.
  • فشرده کردن تصاویر: مطمئن شوید که تصاویر خود را قبل از آپلود در وردپرس فشرده کنید. می‌توانید از یک گزینه دسک‌تاپ مانند ImageOptim یا یک سرویس آنلاین رایگان مانند Kraken. اگر قبلاً تصاویر خود را در وردپرس آپلود کرده اید نگران نباشید. همچنان می‌توانید از افزونه‌هایی مانند EWWW یا Smush برای کاهش اندازه فایل برای تصاویر موجود در پایگاه داده شما.

3. از یک شبکه تحویل محتوا (CDN) استفاده کنید

CDN: Content Delivery Network

CDN یا شبکه تحویل محتوا می تواند به شما در بهبود سرعت وب سایت و کاهش زمان بارگذاری صفحه فروشگاه WooCommerce شما کمک کند. CDN شبکه ای از سرورها است که به صورت استراتژیک در سراسر جهان قرار گرفته اند. این موارد برای ذخیره سازی محتوای وب سایت شما استفاده می شود تا بر اساس موقعیت جغرافیایی به راحتی در دسترس مشتریان قرار گیرد. بنابراین وقتی یک CDN فایل‌های وب‌سایت شما (نسخه ایستا از تصاویر، CSS، جاوا اسکریپت، و غیره) را در حافظه پنهان ذخیره می‌کند، بعداً آنها را در دسترس کاربران نزدیک به CDN قرار می‌دهد.

به عنوان مثال، مشتریان با CDN درخواستی را به مرکز داده CDN نزدیک به خود ارسال می کنند. بنابراین یک مشتری در واشنگتن ممکن است محتوای ذخیره شده را از یک سرور در نیویورک ببیند، در حالی که مشتری در توکیو محتوای یک مرکز داده هنگ کنگ را می بیند. به این ترتیب می توان فاصله جغرافیایی، ترافیک پهنای باند و زمان بارگذاری را کاهش داد.

علاوه بر این، یکی دیگر از مزایای استفاده از CDN کاهش فشار روی سرور میزبان شما است. با کاهش تعداد درخواست های HTTP به سرورهای اصلی خود، خطر خرابی سرور را کاهش می دهید. برای مثال، اگر از انگیزه‌ای برای افزایش ترافیک وب‌سایت استفاده می‌کنید، سرور میزبان شما ممکن است نتواند بدون کمک CDN به همه درخواست‌های جدید رسیدگی کند.

گزینه های CDN زیادی وجود دارد. یک گزینه عالی Cloudflare است که رایگان CDN برای وب سایت های شخصی. Cloudflare حتی در این سایت (WPExplorer) استفاده می شود – بنابراین می توانید ببینید که چقدر خوب کار می کند.

4. Minify Code

Minified Code

برای وب‌سایت‌ها ایجاد و ذخیره فایل‌های زیادی غیرمعمول نیست. متأسفانه این می تواند زمان بارگذاری صفحه شما را افزایش دهد. با کوچک کردن خود کد، می توانید تعداد فایل ها و خطوط غیر ضروری کد را کاهش دهید. به نوبه خود ممکن است صفحات شما زمان کمتری برای بارگذاری نیاز داشته باشد. کاهش کد فرآیند حذف خطوط غیر ضروری از کد به این ترتیب کد همچنان به درستی اجرا می شود، فقط به شیوه ای کارآمدتر. برای مثال، خطوط کد ممکن است کامنت‌ها، جداکننده‌های بلوک، کاراکترهای فضای سفید، کاراکترهای خط جدید و غیره باشند. به عنوان مثال، کد CSS چگونه به نظر می‌رسد:

body {
	حاشیه: 20 پیکسل
	بالشتک: 20 پیکسل؛
	رنگ: #333;
	پس زمینه: #fff;
}

h1 {
	اندازه فونت: 32px;
	رنگ: #222;
	حاشیه پایین: 10 پیکسل.
}

همان کد پس از کوچک شدن در اینجا آمده است:

body{margin:20px;padding:20px;color:#333;background:#fff}h1{font- اندازه:32px;رنگ:#222;margin-bottom:10px}

این کاراکترهای بیش از حد برای زبان های مرورگر مانند جاوا اسکریپت یا CSS برای خواندن مناسب کد مورد نیاز نیستند. آنها فقط کل روند را کند می کنند. به عبارت دیگر، کد کوتاهتر به معنای داده کمتری برای پردازش زبانها است که در نهایت سرعت وب سایت وردپرس شما را بهبود می بخشد. کوچک کردن کد می تواند به صورت دستی انجام شود یا می توانید از یک ابزار آنلاین رایگان مانند Minifier استفاده کنید. در حالی که اکثر مضامین و افزونه‌های وردپرس با کدگذاری خوب در حال حاضر به حداقل رسیده‌اند، ارزش این را دارد که دوباره بررسی کنید که سفارشی‌سازی‌های شما نیز وجود دارد.

5. افزونه های خود را مرور کنید

Review & Remove Plugins

بخشی از چیزی که وردپرس را بسیار جذاب می کند، تنوع گسترده افزونه های موجود برای سفارشی کردن وب سایت شما است. به هر حال، حتی خود ووکامرس نیز یک افزونه است. با این حال، فقط به این دلیل که تعداد زیادی افزونه در دسترس است، به این معنی نیست که باید از همه آنها استفاده کنید.

WordPress منبع باز است، به این معنی که هر کسی می تواند گزینه های سفارشی سازی، تم ها یا افزونه های جدید ایجاد کند. و تعداد زیادی وجود دارد که بسیار عالی است. تقریباً برای هر عملکردی که ممکن است بخواهید به فروشگاه خود اضافه کنید، افزونه ای وجود دارد که می تواند آن را انجام دهد. با این حال برخی از صاحبان وب افراط می‌کنند و هر افزونه‌ای که فکر می‌کنند ممکن است کوچک‌ترین کار مفید باشد را نصب می‌کنند.

در حالی که تعداد معقولی از افزونه‌ها نباید بر سرعت سایت شما تأثیر بگذارد، چند نکته وجود دارد.

  • کیفیت کد پلاگین: استفاده از تنها یک افزونه با کدگذاری ضعیف می‌تواند وب‌سایت شما را به حالت توقف درآورد. به عنوان مثال، ممکن است میزبان‌های وب به کاربران اجازه نصب پلاگین محبوب Broken Link Checker را ندهند زیرا تعداد زیادی درخواست HTTP ایجاد می‌کند. افزونه‌ها همچنین نرم‌افزارهای شخص ثالث هستند – به این معنی که می‌توانند کدهای گسترده یا حتی خطرات امنیتی داشته باشند که ممکن است از آنها آگاه نباشید. سعی کنید نظراتی را برای یک افزونه بیابید، یا قبل از نصب در سایت اصلی خود، آن را در یک محیط استیج آزمایش کنید.
  • توابع پلاگین تکراری: استفاده از افزونه های متعددی که هدف یکسانی دارند می تواند تضاد ایجاد کند و در نتیجه سرعت سایت شما را کاهش دهد. به عنوان مثال، شما نیازی به نصب دو پلاگین اسلایدر در وب سایت خود ندارید. اگر از لغزنده استفاده می کنید، فقط یکی را انتخاب کنید. در همین راستا، اگر قبلاً JetPack را نصب کرده اید، شاید نیازی به نصب افزونه تجزیه و تحلیل دیگری نباشد (زیرا آمار سایت یکی از بسیاری از عملکردهای قدرتمند JetPack است).
  • اندازه پلاگین: نصب تعدادی افزونه بزرگ یا منابع سنگین (مانند صفحه ساز، نوار لغزنده برتر، تجارت الکترونیک، چت زنده و انجمن انجمن) ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. به طور مشابه، استفاده زیاد از افزونه ها ممکن است باعث نفخ سایت شود. شما فقط فضای زیادی در پایگاه داده خود دارید.

در پایان، از آنچه نیاز دارید استفاده کنید و از شر هر افزونه ای که ندارید خلاص شوید. اگر می خواهید عملکرد فروشگاه WooCommerce خود را گسترش دهید، برای اطمینان از سرعت و عملکرد خوب، وقت بگذارید و به دقت افزونه های جدید (یا امکان ویژگی های توسعه یافته سفارشی) را در نظر بگیرید.

نکته های جمع بندی برای بهینه سازی ووکامرس

پیاده سازی WooCommerce در وب سایت وردپرس شما گامی عالی برای راه اندازی یک فروشگاه تجارت الکترونیک موفق است. با این حال، مهم نیست که پلت فرم شما چقدر عالی است، نمی تواند همه چیز را به تنهایی انجام دهد. این بدان معناست که شما باید WooCommerce و سایر عناصر سایت را به درستی بهینه کنید تا بهترین تجربه ممکن برای مشتری یا مخاطبان خود را ارائه دهید.

آیا نکات دیگری برای بهینه سازی ووکامرس دارید؟ یا یک سوال در مورد فروشگاه ووکامرس خودتان؟ لطفاً در زیر یادداشت بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا