چطوری میشه

MailPoet در مقابل MailChimp برای بازاریابی ایمیلی وردپرس

MailPoet در مقابل MailChimp برای بازاریابی ایمیلی وردپرس

وقتی صحبت از بازاریابی ایمیلی به میان می آید، یکی از بهترین چیزهایی که در مورد وردپرس دوست دارم، تعداد زیادی افزونه است که ارائه می دهد! اگرچه در ظاهر عالی به نظر می رسد، گاهی اوقات انتخاب افزونه مناسب می تواند چالش برانگیز باشد.

نگران نباش! هدف این مقاله کمک به شما در این مورد است! ما قصد داریم دو راه حل ایمیل مارکتینگ را برای وردپرس مقایسه کنیم – Mailchimp و MailPoet.

در پایان این پست، مزایا و معایب هر دو سرویس را خواهید آموخت و امیدواریم بتوانید راه حل مناسب بازاریابی ایمیلی را برای رشد کسب و کار خود انتخاب کنید. بیایید شروع کنیم!

MailPoet در مقابل Mailchimp

Mailchimp، همانطور که همه می دانند، یک پلت فرم بازاریابی ایمیلی پیشرو در صنعت است. در سال 2001، آنچه به عنوان یک پروژه جانبی برای ارسال خبرنامه های بهتر آغاز شد، امروزه به آن تبدیل شده است. یک پلتفرم بازاریابی همه کاره برای کسب و کارهای در حال رشد، با میلیون ها مشتری در سراسر جهان. امروزه Mailchimp چیزهای بیشتری از بازاریابی ایمیلی را ارائه می دهد – از جمله صفحات فرود، پست های رسانه های اجتماعی، تبلیغات فیس بوک و گوگل، تبلیغات هدفمند مجدد، اتوماسیون بازاریابی و موارد دیگر.

از طرف دیگر،

MailPoet یک ایمیل ساده و در عین حال قوی است. افزونه بازاریابی که با در نظر گرفتن وردپرس ساخته شده است. به عبارت دیگر، MailPoet یک افزونه بازاریابی ایمیلی وردپرس محور است.

MailPoet یک کار را انجام می دهد و آن را به خوبی انجام می دهد. این ایمیل های عالی را مستقیماً از وردپرس ارسال می کند. با وجود 300000 کاربر دیگر در سراسر جهان، دقیقاً دو چیز وجود دارد که به MailPoet مزیت رقابتی می دهد:

  • همه چیز در وردپرس: می‌توانید بدون نیاز به ترک داشبورد وردپرس، خبرنامه طراحی و ارسال کنید.
  • حداقل منحنی یادگیری: تنظیم MailPoet بسیار آسان است – به حدی که می توانید اولین کمپین ایمیل خود را در عرض 15 دقیقه ارسال کنید.

برای ساده نگه داشتن کارها، ما فقط ویژگی هایی را که صرفاً به بازاریابی ایمیلی مرتبط هستند، مورد بحث قرار می دهیم. ما فرآیند مقایسه را به چندین معیار تقسیم کرده‌ایم و همچنین برای هر کدام یک برنده انتخاب کرده‌ایم.

با این حال، هنگام انتخاب افزونه بازاریابی ایمیلی خود، باید وزن بیشتری را به معیارهایی که برای شما مهمتر هستند اختصاص دهید. به عنوان مثال، اگر سهولت استفاده برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، باید 50 تا 60 درصد وزن را به معیار “سهولت استفاده” اختصاص دهید و بقیه را بین دیگران تقسیم کنید.

خیلی خب، بیایید با معیارها شروع کنیم؟

1. بازاریابی ایمیلی در وردپرس

Types of Email Marketing Campaigns in MailPoet
انواع کمپین های بازاریابی ایمیلی در MailPoet

MailPoet یکی از معدود افزونه‌های بازاریابی ایمیلی در بازار است که به شما امکان می‌دهد کمپین‌های ایمیل دستی و خودکار را مستقیماً از داشبورد وردپرس خود طراحی، بسازید و ارسال کنید.

بر خلاف Mailchimp، MailPoet نیازی به ثبت نام یا فعال سازی حساب ندارد. شما به سادگی افزونه را نصب/پیکربندی کنید، ایمیل خود را طراحی کنید و گزینه send را بزنید. خبرنامه شما برای مشترکین شما در راه است.

به زبان ساده، با MailPoet می‌توانید کل نمایش ایمیل مارکتینگ خود را بدون نیاز به ترک داشبورد وردپرس خود اجرا کنید. حتی اگر MailChimp ممکن است ویژگی‌های اضافی را ارائه دهد (برای کسانی که مایل به سرمایه‌گذاری در آنها هستند)، با این معیار، MailPoet برنده دست‌پایین است.

برنده: MailPoet

2. منحنی یادگیری

Mailchimp to WordPress Configuration Options
پیکربندی Mailchimp و WordPress گزینه ها

باید اعتراف کنم – Mailchimp در ارسال خبرنامه کمی منحنی یادگیری دارد. اشتباه نکنید – این رابط کاربری عالی و تناز ویژگی های عالی دارد. با این حال، قبل از اینکه حتی بتوانید یک خبرنامه در Mailchimp ارسال کنید، باید تنظیمات زیادی را انجام دهید (البته یک بار) – مانند تأیید دامنه، پیوند دادن کلید API خود به افزونه Mailchimp WordPress و چند مرحله دیگر ( در صورت نیاز).

در حالی که این فرآیند می تواند برای حرفه ای های بازاریابی هیجان انگیز باشد، اما برای افرادی که به دنبال یک راه حل ساده بازاریابی ایمیلی هستند، می تواند کمی دلهره آور باشد. و اینجاست که MailPoet شکوفا می شود.

فرایند راه اندازی MailPoet به سادگی نصب افزونه وردپرس است. شما فقط باید شریک تحویل ایمیل خود را انتخاب کنید (در ادامه در مورد آن بیشتر توضیح خواهیم داد) و شما آماده هستید. شما می توانید بلافاصله پس از آن شروع به طراحی کمپین کنید! نیازی به آشنایی با رابط کاربری جدید نیست. سازنده کمپین بصری و آسان است (به لطف قابلیت کشیدن و رها کردن).

به‌علاوه، وقتی صحبت از کمپین‌های کمی پیچیده می‌شود – مانند ایمیل‌های اعلان پست خودکار – خواهید دید که ایجاد چنین کمپین‌هایی در MailPoet بسیار ساده‌تر است!

برنده: MailPoet

3. گزارش: آمار و تجزیه و تحلیل ایمیل

mailpoet reporting dashboard illustration
تصویر داشبورد گزارش Mailchimp< figcaption>

MailPoet آمار اولیه ایمیل مانند نرخ باز شدن و نرخ کلیک را در نسخه رایگان خود ارائه می دهد. برای گزارش‌های تحویل پیشرفته و نرخ‌های باز/کلیک دقیق، به نسخه پولی افزونه نیاز دارید. واقعیت جالب: اگر 1000 مشترک دارید، MailPoet یک طرح رایگان Premium ارائه می دهد. و یا کمتر. (در ادامه بیشتر در این مورد).

تجزیه و تحلیل Mailchimp، با این حال، در سطح دیگری است. نسخه رایگان بینش تحویل پیشرفته، نرخ باز/کلیک، مقایسه با میانگین صنعت، لینک‌های برتر، مکان‌های برتر و موارد دیگر را به شما می‌دهد. نیازی به گفتن نیست که Mailchimp با یک مهتاب برنده این معیار است!

برنده: Mailchimp

4. کمپین های ایمیل: ارسال ایمیل های اعلان

MailPoet Email Builder
ایمیل ساز MailPoet

Mailchimp و MailPoet هر دو دارای سازندگان ایمیل کشیدن و رها کردن عالی هستند. MailPoet بیش از 50 قالب ایمیل از پیش ساخته شده را در نسخه رایگان ارائه می دهد، در حالی که اکثر الگوهای Mailchimp در طرح پولی موجود هستند.

ایمیل‌ساز Mailchimp چند پیشرفت جالب مانند توانایی درج فایل‌های GIF، پست‌های اینستاگرام و موارد دیگر را ارائه می‌دهد. (آنها سازنده ایمیل خود را به “Content Studio” تغییر نام داده اند).

به‌جز خبرنامه‌ها، می‌توانید کمپین‌های ایمیل قطره‌ای را راه‌اندازی کنید در Mailchimp و همچنین MailPoet .

تاکنون، بین دو ارائه‌دهنده خدمات ایمیل (ESP) رابطه وجود دارد. با این حال، وقتی نوبت به پست ایمیل های اعلان می شود، MailPoet بر Mailchimp غلبه می کند. اجازه دهید توضیح دهم چرا.

اما وقتی نوبت به پست کردن ایمیل‌های اعلان‌ها می‌رسد، MailPoet بر Mailchimp برتری دارد.

Mailchimp با تجزیه فید RSS سایت وردپرس شما، ایمیل‌های اعلان پست را ارسال می‌کند. به طور پیش فرض، وردپرس کل محتوای پست را در فید RSS ارسال می کند. (همچنین می توانید انتخاب کنید که به جای کل محتوا فقط خلاصه پست ارسال شود).

این محدودیت مانع از سفارشی‌سازی واقعی ایمیل‌های اعلان پست توسط Mailchimp می‌شود. فقط می‌تواند پست‌های فردی (یعنی ورودی‌ها) را در فید RSS دریافت کند و آنها را در ایمیل قرار دهد.

از سوی دیگر، ادغام قوی MailPoet با وردپرس به آن امکان می دهد اطلاعات پست را مستقیماً از پایگاه داده وردپرس بیرون بکشد. این به MailPoet اجازه می‌دهد تا تعداد زیادی گزینه سفارشی‌سازی را در ماژول آخرین محتوای خودکار خود (که در سازنده ایمیل یافت می‌شود) ارائه دهد. این گزینه ها عبارتند از عنوان پست، گزیده، محتوای کامل پست، اطلاعات نویسنده، تصویر ویژه، دسته/برچسب ها و موارد دیگر.

در نتیجه، در مقایسه با Mailchimp، می‌توانید ایمیل‌های اعلان پست سفارشی‌تری را با MailPoet ایجاد کنید.

Customization options in MailPoet's email builder's
گزینه های سفارشی سازی در “آخرین تست خودکار” ایمیل سازنده MailPoet Content” ماژول

علاوه بر این، ایجاد ایمیل‌های اعلان پست در MailPoet بسیار ساده است و کمتر از 15 دقیقه طول می‌کشد. با این حال، با Mailchimp، حتی کمی سفارشی‌سازی نیاز به درک و استفاده از برچسب‌های ادغام RSS، که ممکن است برای بسیاری از افراد کمی پیچیده باشد.

برنده: کراوات (خبرنامه ها و کمپین های قطره ای)، MailPoet (پست ایمیل های اعلان).

5. گزینه های تحویل ایمیل

Email Delivery Options in MailPoet
تحویل ایمیل گزینه ها در MailPoet

MailPoet سه گزینه تحویل ایمیل مجزا را ارائه می دهد:

  1. تحویل ایمیل از طریق میزبان وب شما: در حالی که این روش به طور موثر هزینه های بازاریابی ایمیلی شما را به صفر می رساند، من آن را توصیه نمی کنم، زیرا نرخ ارسال ایمیل ضعیفی دارد. علاوه بر این، اگر از محدودیت ارسال ایمیل، شما در معرض اخطارهای استفاده بیش از حد از منابع و شاید حتی تعلیق یا فسخ حساب هستید.
  2. تحویل ایمیل از طریق خدمات شخص ثالث: MailPoet از خدمات تحویل ایمیل شخص ثالث مانند Amazon SES یا Sendgrid برای ارسال ایمیل پشتیبانی می‌کند.
  3. تحویل ایمیل از طریق سرویس ارسال ایمیل MailPoet: MailPoet همچنین خدمات ارسال ایمیل بسیار اختصاصی که برای تحویل ایمیل بهینه شده است و می تواند بیش از 50000 ایمیل در ساعت ارسال کند. می‌توانید از این سرویس در طرح رایگان ارسال ایمیل‌های نامحدود، برای حداکثر 1000 مشترک بهره ببرید.

Mailchimp نرخ تحویل ایمیل در سطح جهانی را ارائه می‌کند زیرا ایمیل‌ها از طریق زیرساخت شبکه پیشرو در صنعت ارسال می‌شوند.

6. نمایش رایگان طرح: مشترکین و محدودیت های ایمیل

MailPoet Forever Free Plan for upto 1000 Subscribers
طرح رایگان MailPoet برای همیشه برای حداکثر 1000 مشترک

Mailchimp یک طرح رایگان با محدودیت 500 مشترک با حداکثر ظرفیت ارسال ایمیل 1000 ایمیل در ماه ارائه می دهد.

MailPoet نسخه Premium خود را به صورت رایگان تا 1000 مشترک و 5000 ارسال در ماه ارائه می دهد. این بدان معناست که می‌توانید از تمام ویژگی‌های ممتازی که MailPoet ارائه می‌کند لذت ببرید – مانند حذف نام تجاری MailPoet، تجزیه و تحلیل پیشرفته، و ایمیل‌های WooCommerce – همه به صورت رایگان!

دو نکته در این بخش وجود دارد:

  1. MailPoet 5000 ایمیل در ماه را به 1000 مشترک ارائه می دهد؛ در حالی که Mailchimp آن را به 1000 ایمیل در ماه برای حداکثر 500 مشترک محدود می کند.
  2. ثانیاً، MailPoet احتمالاً تنها افزونه در بازار است که تمام ویژگی‌های ممتاز را در طرح رایگان خود، محدود به 1000 مشترک به شما می‌دهد.

برنده: MailPoet

7. مقایسه طرح های پولی

MailChimp Pricing Table as o 2023
حق بیمه Mailchimp برنامه ها 2023

Mailchimp یک مبتنی بر مشترک و پرداخت به اندازه شما را ارائه می دهد مدل قیمت گذاری برو طرح‌های مبتنی بر مشترک درجات مختلفی از ویژگی‌ها را با قیمت‌های زیر (از سال 2023) برای 500 مشترک ارائه می‌دهند که از:

  • 13 دلار در ماه ضروریات برای ارسال 5000 ایمیل، افزونه ادغام پیامک، الگوهای ایمیل و حداکثر 3 کاربر سرپرست.
  • ۲۰ دلار در ماه برای طرح استاندارد ارتقا یافته با ۶۰۰۰ ارسال ایمیل، افزونه پیامک و MMS، ۵ کاربر، ۵ مخاطب، بهینه‌سازی زمان ارسال، مدیر کمپین و موارد دیگر.
  • تمام راه تا طرح Premium با قیمت 350 دلار در ماه برای ارسال 150000 ایمیل، کاربران و مخاطبان سرپرست نامحدود، پشتیبانی اولویت دار و موارد دیگر.

MailPoet سه طرح ممتاز را با قیمت‌گذاری زیر (از سال 2023) ارائه می‌کند. برای 500 مشترک:

  1. اولین بیشتر یک افزونه به نام طرح “Creator” با قیمت 8 دلار در ماه است که تمام ویژگی های خبرنامه ممتاز را بدون سرویس ارسال ایمیل ارائه می دهد. این برای افرادی که تعداد زیادی مشترک ایمیل دارند و به دنبال بهینه سازی هزینه های بازاریابی ایمیلی خود هستند بسیار عالی است.
  2. طرح دوم به نام “کسب و کار” شامل ویژگی های برتر، به علاوه سرویس ارسال ایمیل MailPoet است. برای 500 مشترک از 10 دلار در ماه شروع می شود. این امکان ایمیل‌های نامحدود در ماه، برچسب‌گذاری سفید، بخش‌بندی، تجزیه و تحلیل و پشتیبانی اولویت‌دار را فراهم می‌کند.
  3. در آخر، گزینه سوم برای “Agency” برای آژانس ها در نظر گرفته شده است، از 30 دلار در ماه شروع می شود، این طرح به شما امکان می دهد از ویژگی های ممتاز MailPoet در حداکثر 50 سایت استفاده کنید.

تست A/B: ذکر این نکته ضروری است که MailPoet تست A/B را در هیچ طرحی ارائه نمی‌کند، برخلاف برنامه ضروری Mailchimp.

ایمیل‌های خودکار: MailPoet ایمیل‌های خودکار (مانند ایمیل‌های خوش‌آمدگویی و کمپین‌های قطره‌ای) را به‌طور پیش‌فرض در طرح رایگان 1000 مشترک خود و همه طرح‌های برتر ارائه می‌دهد. Mailchimp ایمیل های اتوماسیون (حداکثر 4 “سفر”) را در برنامه Essentials خود ارائه می دهد.

قیمت گذاری با مقیاس کشویی: در آخر، به خاطر داشته باشید که با افزایش تعداد مشترکین، قیمت برای هر دو سرویس افزایش می‌یابد. برای مثال، یک خبرنامه با 20000 مشترک باعث می‌شود که قیمت‌ها به موارد زیر جهش کنند (از سال 2023):

  • MailChimp: Essentials 220 دلار در ماه، استاندارد 260 دلار در ماه و Premium 535 دلار در ماه
  • MailPoet: 135 دلار در ماه خالق، 170 دلار در ماه تجارت و 510 دلار در ماه آژانس

8. یکپارچه سازی WooCommerce

WooCommerce features in MailPoet
ویژگی های WooCommerce در MailPoet< figcaption>

Mailchimp از ادغام ایمیل با WooCommerce از طریق افزونه رسمی خود پشتیبانی می کند – Mailchimp برای WooCommerce . با این حال، حتی با بیش از 500000 کاربر فعال، پلاگین دارای رتبه ضعیف 2.3 ستاره از 5 است. این نشان دهنده مشکلات قابلیت اطمینان است که از صفحه پشتیبانی افزونه نیز مشهود است – که مملو از بررسی های منفی، اشکالات و درخواست های پشتیبانی است.

من با کیم (از بنیانگذاران MailPoet) صحبت کردم و او به من گفت که حدود یک چهارم کاربران MailPoet WooCommerce را نصب کرده اند. این کاربران تعداد زیادی ویژگی (بسیار مفید) را از تیم درخواست کرده‌اند و در حال کار برای افزودن آنها به MailPoet. برخی از این ویژگی های “به زودی” عبارتند از:

  • ایمیل های تراکنش خودکار در هنگام ثبت نام و تسویه حساب و اولین خرید.
  • ایمیل‌های توصیه خودکار محصول مانند «در این دسته خریداری شده» و «این محصول خریداری شده» و ایمیل‌های سبد خرید رها شده است.
  • بخش بندی مشتری بر اساس رفتار خرید قبلی.
  • لیست مشتریان و درآمد هر ایمیل.

در حالی که این ویژگی‌ها از MailPoet امیدوارکننده هستند، موفقیت آن تنها با پذیرش مشتری مشخص می‌شود که در دسترس قرار گیرند.

برنده: Mailchimp (در حال حاضر) و MailPoet پس از انتشار سازگاری WooCommerce.


می‌خواهم این مقاله را با بحث در مورد کاربر ایده‌آل برای هر افزونه به پایان برسانم.

Mailchimp برای افرادی است که به یک پلتفرم بازاریابی جامع نیاز دارند که آنها را قادر می‌سازد بیش از بازاریابی ایمیلی. مواردی مانند رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات پولی، هدف‌گیری مجدد تبلیغات، مدیریت درآمد، و غیره. اگر می بینید که در آینده نزدیک از این کانال های بازاریابی استفاده می کنید – و بدتان نمی آید که برای داشتن همه آنها در داشبورد متمرکز (Mailchimp) مقداری اضافی بپردازید. پس به هر حال، Mailchimp را انتخاب کنید!

MailPoet برای افرادی است که خواهان یک راه حل ساده بازاریابی ایمیلی هستند که بتوانند آن را در داشبورد وردپرس اجرا کنند. اگر می خواهید هزینه های بازاریابی ایمیلی خود را کاملاً بهینه کنید و دارید همه چیز زیر یک سقف است، پس MailPoet برای شماست!

در نهایت، بازاریابی ایمیلی ابزاری برای رشد کسب و کار شما است. شما باید ابزاری را انتخاب کنید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد و به شما کمک کند معیارهای خود را شکست دهید.

از چه ESP استفاده می کنید؟ منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستم! مثل همیشه، اگر به کمک نیاز دارید، لطفاً نظر خود را بنویسید، یا برای من در توییتر به آدرس souravify@ پیام ارسال کنید. به سلامتی!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا