چطوری میشه

راهنمای نهایی DNS وردپرس

راهنمای نهایی DNS وردپرس

DNS مخفف سیستم نام دامنه است که، حدس زدید، سیستمی است که برای کنترل دامنه های شما استفاده می شود.

اگر توسعه‌دهنده نیستید، DNS می‌تواند یک موضوع ترسناک باشد، باید بدانم، سال‌ها پیش از ایجاد تغییرات در DNS می‌ترسیدم! رکوردهای مختلف زیادی با اعداد، نام ها و مقادیر وجود دارد و اگر شما تازه کار هستید، سیستم می تواند کمی سخت باشد.

اما هرگز نترسید، مرد DNS اینجاست! اینجا برای ابهام زدایی از پیچیدگی بی پایان رکوردهای A، سرورهای نام و مقادیر MX که می تواند برای بسیاری از شما سردرد ایجاد کند.

DNS چیست؟

می‌دانم که گفتم مخفف سیستم نام دامنه است، اما احتمالاً هنوز برای یک مبتدی معنای زیادی ندارد، بنابراین در اینجا یک قیاس ساده وجود دارد. DNS مانند دفترچه تلفن اینترنت است. نام‌های دامنه در دفترچه تلفن ذخیره می‌شوند و با استفاده از سیستم DNS به آدرس‌های IP تبدیل می‌شوند تا وب‌سایت‌ها را برای کسانی که از آنها بازدید می‌کنند ارائه کنند.

تا جایی که کار با وردپرس پیش می‌رود، DNS معمولاً برای اشاره به آنچه دامنه شما هنگام بازدید از آن نشان می‌دهد و نحوه تعامل آن با سرویس‌های مختلف استفاده می‌شود. به عنوان مثال، رکورد A شما تعیین می کند که وب سایت شما کجا میزبانی می شود و سوابق MX شما ایمیل های شما را مدیریت می کند.

اگر رکورد A شما به آدرس IP WP شما اشاره می کند حساب میزبانی موتور (و فایل‌های وب‌سایت و پایگاه داده شما وجود دارد) دامنه شما وب‌سایت WP Engine شما را در صورت بازدید نشان می‌دهد، مگر اینکه قوانین دیگری وجود نداشته باشد.

ثبت دامنه

برای مدیریت DNS، ابتدا باید دامنه داشته باشید، بنابراین بیایید با فرآیند ثبت دامنه شروع کنیم که بسیار ساده است.

برای ثبت دامنه، باید به شخصی مراجعه کنید که آن را می فروشد، مانند Namecheap. Namecheap حفاظت از حریم خصوصی رایگان را در همه دامنه ها ارائه می دهد، بنابراین اگر مشکلی ندارید دامنه های خود را از هاست خود جدا نگه دارید، انتخاب طبیعی است.

Namecheap Domain Registration

وقتی نوبت به ثبت دامنه می رسد، می توانید یکی از این دو کار را انجام دهید:

  1. دامنه های خود را با شخصی مانند Namecheap ثبت کنید و وب سایت خود را در جای دیگری میزبانی کنید.
  2. دامنه خود را در همان مکانی که هاست خریداری کرده اید ثبت کنید.

برخی از افراد توصیه می‌کنند برای اهداف امنیتی، وب‌سایت‌های خود را در یک مکان میزبانی کنید و دامنه‌های خود را در جای دیگری ذخیره کنید. بنابراین، از نظر تئوری، برای کسی دشوار خواهد بود که کنترل وب سایت و دامنه شما را به طور همزمان به دست آورد.

من مشتریانی دارم که برای سهولت استفاده ترجیح می دهند همه چیز را زیر یک سقف نگه دارند. این واقعاً به ترجیحات شخصی بستگی دارد، و بسته به تعداد افرادی که به حساب‌های شما دسترسی خواهند داشت و در چه ظرفیتی، چه لایه‌های امنیتی لازم است.

مدیریت DNS

مدیریت DNS از هر کجا که سرورهای نام در آن قرار دارند، انجام می‌شود. اگر سرورهای نام شما متعلق به ثبت کننده دامنه شما هستند، به سادگی وارد شوید و به بخش Domains دسترسی داشته باشید یا DNS را برای یک دامنه خاص ویرایش کنید.

اگر هنوز نمی‌دانید سرورهای نام چیست و آنها را ویرایش نکرده‌اید، می‌توانید وارد جایی شوید که دامنه خود را ثبت کرده‌اید تا DNS خود را ویرایش کنید.

از هر کجا دامنه خود را خریداری می‌کنید، مطمئن شوید که کنترل دامنه کامل دارید. برخی از ارائه‌دهندگان ارزان‌تر در بازار کنترل کامل دامنه را ارائه نمی‌دهند، بنابراین شما نمی‌توانید تمام عناصر DNS خود را مدیریت کنید. اگر نمی‌توانید آن را از وب‌سایت فروش تأیید کنید، این چیزی است که باید قبل از خرید با پشتیبانی توضیح دهید.

در مورد مدیریت DNS وردپرس، 4 رکورد اصلی وجود دارد که احتمالاً با آنها کار خواهید کرد.

Types of DNS Records

A Records

سوابق کنترل جایی که وب‌سایت شما در آن قرار دارد. نشان دادن دامنه به دامنه می‌گوید تا وب‌سایت یافت شده را در مکان آدرس IP نشان دهد. می‌توانید از رکورد A برای هدایت دامنه خود به وب‌سایتی که در جای دیگری میزبانی شده است، استفاده کنید، بدون اینکه بقیه سوابق را تغییر دهید.

سرورهای نام

سرورهای نام کنترل می کنند که کدام ارائه دهنده مسئول DNS دامنه است. به عبارت دیگر، اگر سرورهای نام خود را تغییر دهید، به ارائه دهنده دیگری اجازه می دهید تا DNS شما را مدیریت کند. تغییر سرورهای نام به ارائه‌دهنده دیگری اجازه می‌دهد تمام رکوردهای مرتبط را مدیریت کند.

بسته به نحوه تغییر سرورهای نام، ممکن است برخی از رکوردهای DNS شما شکسته شود، اما می‌توانید سوابق خود را در حالی که سرورهای نام را به ارائه‌دهنده دیگری تغییر می‌دهید، حفظ کنید. همیشه هنگام تغییر سرورهای نام به این دلیل بسیار احتیاط کنید و اگر هنوز شک دارید، کمک بخواهید.

سوابق CNAME

رکوردهای CNAME معمولاً برای نام مستعار یک آدرس IP به آدرس دیگر استفاده می شوند، برای مثال زمانی که می خواهید رکورد WWW A شما به رکورد @ A شما اشاره کند. به عبارت دیگر، www.yourwebsite.com را به yourwebsite.com نشان دهید.

MX Records

رکوردهای MX ایمیل دامنه شما را مدیریت می کند، از کجا می آید و چگونه دریافت می شود. به عنوان مثال، استفاده از G Suite برای ایمیل یک روند محبوب ایمیل است، که باید رکوردهای MX خود را روی موارد ضروری برای G Suite تنظیم کنید.

دامنه های اشاره گر

اشاره کردن به نام دامنه رایج ترین کار مرتبط با DNS است که من انجام می دهم. این شامل تغییر دامنه A Record به یک آدرس IP متفاوت است، به طوری که دامنه یک وب سایت ذخیره شده در جای دیگری را بارگیری می کند.

چند نمونه از مواردی که ممکن است نیاز باشد دامنه را مشخص کنید عبارتند از:

  • نام دامنه شما در مکان دیگری از وب سایت شما ذخیره می شود
  • می خواهید وب سایت خود را به ارائه دهنده میزبانی دیگری منتقل کنید
  • شما چندین نام دامنه دارید که همه می خواهید به یک مکان اشاره کنید

چگونه به یک دامنه اشاره کنیم

A and CNAME

در اینجا دستورالعمل‌های گام به گام برای نشان دادن دامنه آورده شده است:

  1. اول از همه، درک کنید که اگر آدرس IP رکورد A خود را تغییر دهید، چه اتفاقی می افتد، که دامنه شما را نشان می دهد. وب‌سایت موجود شما به کاربران نشان داده نمی‌شود و پس از انتشار (به‌روزرسانی) DNS، وب‌سایتی که در آدرس IP جدید دارید به کاربران شما نشان داده می‌شود.
  2. شما به آدرس IP یا آدرس IP مشترک از حساب میزبانی مقصد نیاز دارید. با ورود به cPanel و بررسی آمار نمایش داده شده در سمت چپ معمولاً می توان به آن دسترسی داشت.
  3. باید یک وب سایت وردپرس به درستی پیکربندی شده در حساب میزبانی جدید وجود داشته باشد که فایل ها با استفاده از دامنه شما به عنوان پوشه فرعی یا در public_html اگر فقط دامنه موجود در حساب است ذخیره شده باشد.
  4. به DNS دامنه‌ای که می‌خواهید به آن اشاره کنید دسترسی داشته باشید و A Record را برای @ و WWW تغییر دهید. مقدار @ و WWW را به آدرس IP مشترکی که از cPanel میزبان خود دریافت کرده اید، تنظیم کنید. از طرف دیگر، اگر نام مستعار CNAME برای WWW وجود دارد و مقدار آن برابر با @ است، فقط رکورد @ را تغییر دهید و WWW به طور خودکار به روز می شود.

تغییر مسیر یک دامنه

Managing DNS Redirection

همانند نشان دادن دامنه نیست، تغییر مسیر دامنه شامل استفاده از راه اندازی تغییر مسیر دائمی 301 در cPanel شما است.

DNS Redirects

اثر یکسان است، به این صورت که اگر کاربر از old-domain.com بازدید کند، به new-domain.com فرستاده خواهد شد، اما تفاوت در روش دستیابی به این امر نهفته است.

این موضوعی است که باید با متخصص سئوی خود در میان بگذارید، اگر سئو هنگام مدیریت ریدایرکت‌ها برای شما نگران کننده است.

مدیریت دامنه های افزونه

آیا می دانستید که می توانید چندین وب سایت را در یک طرح میزبانی میزبانی کنید؟ اگر این کار را نکردید، در انتظار شما هستید!

دامنه افزودنی هر دامنه ای است که به طرح میزبانی شما اضافه شده است که دامنه اصلی نیست، دامنه ای است که حساب را با آن باز کرده اید.

دامنه‌های افزودنی دارای پوشه‌های فرعی خود در حساب میزبانی شما هستند، بنابراین به‌طور مستقل از وب‌سایت اصلی شما وجود دارند که فایل‌های آن در ریشه حساب شما در public_html است.

برای مدیریت DNS یک دامنه افزودنی، باید این مراحل را دنبال کنید

  1. یک دامنه به برنامه میزبانی خود اضافه کنید. این کار را می توان با دسترسی به cPanel خود و سپس کلیک بر روی بخش Add-on Domains انجام داد. برای زیردامنه، اگر قصد استفاده از آن را ندارید، آن را روی «تست» یا چیزی مشابه تنظیم کنید.
    DNS Add-on Domains
  2. رکورد A را برای دامنه افزودنی تنظیم کنید تا مقدار آن برابر با آدرس IP مشترک طرح میزبانی شما
  3. باشد.

  4. مطمئن شوید که یک نام مستعار CNAME برای رکورد WWW A وجود دارد یا یک رکورد A برای WWW ایجاد کنید و آن مقدار را با آدرس IP مشترک طرح میزبانی خود نیز برابر کنید

زیبا و ساده درست است؟ به یاد داشته باشید که قبلاً در مورد روش های مختلف تغییر رکوردهای DNS بحث کردیم. رکورد A آنچه را که هنگام بازدید از دامنه شما نمایش داده می شود مدیریت می کند، بنابراین این یک روش ساده برای میزبانی وب سایت به عنوان یک دامنه الحاقی زمانی است که دامنه در جای دیگری مدیریت می شود.

تغییر سرورهای نام خود

همانطور که قبلا متوجه شدیم، سرورهای نام شما کنترل DNS شما را به یک ارائه دهنده اختصاص می دهند. تغییر سرورهای نام برای یک دامنه به ارائه دهنده دیگری امکان مدیریت DNS را می دهد.

بنابراین اجازه دهید در صورت تمایل به انجام این کار، مراحل تغییر سرورهای نام دامنه را طی کنیم.

  1. با ورود به هر جایی که دامنه ذخیره می‌شود و کلیک روی «مدیریت دامنه/مدیریت DNS» یا با کلیک بر روی دامنه‌ای که در فهرست دامنه‌ها است، به DNS دامنه خود دسترسی پیدا کنید
  2. بخش سرورهای نام را پیدا کنید.
  3. سرورهای نام ارائه‌دهنده مقصد را وارد کنید و سپس روی به‌روزرسانی کلیک کنید.
    Nameserver Management

در صورت امکان، گزینه‌ای را انتخاب کنید که به شما امکان می‌دهد هنگام تغییر سرورهای نام، DNS خود را یکسان نگه دارید، به طوری که همه چیز در این مورد اتفاق می‌افتد که به ارائه‌دهنده دیگری توانایی ایجاد تغییرات DNS در آینده را می‌دهید.

لطفاً توجه داشته باشید که تغییر سرورهای نام ممکن است در برخی موارد تا 24 ساعت طول بکشد و در این مدت DNS شما غیرقابل مدیریت خواهد بود.

انتشار DNS

اولین باری که وقتی سایت شما از کار می‌افتد، میزبان خود را به داخل صدا می‌زنید، احتمالاً زمانی که راه‌حل‌ها یا راه‌حل‌هایی را برای ریزش وب‌سایت شما پیشنهاد می‌کنند، کلمه “تبلیغ” یا “تکثیر” را به شما می‌شنوید.< /p>

انتشار یک کلمه فنی برای “به روز رسانی” است. چیزی که ارائه دهنده هاست شما می گوید این است که DNS شما در حال “به روز رسانی” است، زیرا تغییری در DNS شما ایجاد شده است (اگر مشکل مربوط به DNS است که اغلب وجود دارد).

برای اینکه یک تغییر DNS توسط ارائه دهندگان خدمات اینترنت در سراسر جهان منعکس شود، “تبلیغ” زمان می برد. ارائه‌دهنده خدمات اینترنت در کشورهای مختلف زمان می‌برد تا با وب‌سایت شما بررسی کنند و سپس گره‌های خود را به‌روزرسانی کنند تا نسخه جدید وب‌سایت شما را برای افرادی که از آن بازدید می‌کنند حل کنند و حافظه پنهان خود را که حاوی نسخه قدیمی سایت شما است پاک می‌کنند.

شرکت های میزبان به شما خواهند گفت که انتشار DNS می تواند تا 48 ساعت طول بکشد. داستان واقعی این است که تقریبا هیچ وقت اینقدر طول نمی کشد. در تجربه من انتشار DNS معمولاً یا فوری است یا در عرض چند دقیقه اتفاق می افتد. گاهی اوقات ممکن است ساعت ها طول بکشد تا DNS شما در همه جای دنیا به روز شود، اما این فرآیند معمولاً در بیشتر مکان ها ظرف چند دقیقه شروع می شود.

به عنوان یک قاعده کلی، اگر DNS خود را تغییر دهید و با استفاده از ابزار انتشار DNS در عرض یک ساعت چیزی مشاهده نکردید، پیشنهاد می‌کنم دوباره با ارائه‌دهنده هاست خود بررسی کنید تا ببینید آیا مشکلی وجود دارد یا خیر.

DNS Propagation

اما هرگز نترسید، یک ابزار ساده به نام DNS من چیست وجود دارد که می توانید برای بررسی وضعیت انتشار DNS خود در هر زمان استفاده کنید. به سادگی نام دامنه خود را تایپ کنید و رکوردی را که می خواهید بررسی کنید با استفاده از منوی کشویی انتخاب کنید.

بنابراین اگر می‌خواهید رکورد A را برای دامنه خود بررسی کنید، باید عبارت your-website.com را تایپ کنید و سپس روی Search کلیک کنید، زیرا رکورد A به طور پیش‌فرض انتخاب شده است.

شما می توانید از این ابزار برای بررسی رکوردهای A، رکوردهای MX، سرورهای نامی که آن را نام می برید استفاده کنید.

رابطه بین دامنه و ایمیل

پیش از این توضیح دادم که رکوردهای MX ایمیل را برای یک دامنه مدیریت می کند که به اندازه کافی ساده است.

با این حال، یکی از مواردی که مردم اغلب نادیده می گیرند این است که رکوردهای MX شما می توانند با تغییر در سرورهای نام بازنویسی شوند، که می تواند ایمیل های شما را خراب کند.

شکستن رکورد MX معمولاً هنگام تعویض سرورهای نام یا هنگام انتقال دامنه رخ می دهد. هنگام انجام هر یک از موارد بالا، ضروری است اطمینان حاصل کنید که DNS دامنه شما ثابت می ماند، به ویژه رکوردهای MX اگر در حال تماشای ایمیل هستید. در بسیاری از موارد هنگام تغییر سرور نام یا انتقال دامنه، به شما این امکان داده می شود که DNS را از حساب انتقال نگهداری کنید.

به عنوان یک اقدام احتیاطی، همیشه هنگام تعویض سرورهای نام یا انتقال دامنه، از DNS دامنه یک اسکرین شات بگیرید تا اگر چیزی خراب شد یا آنطور که در نظر گرفته شده کار نکرد، بتوانید آن را به صورت دستی بازیابی کنید.

هنگام تغییر سرورهای نام، DNS شما می‌تواند به DNS پیش‌فرض یک شرکت میزبان متصل شود. به عنوان مثال، اخیراً با مشکلی برخورد کردم که در آن یک دامنه سرورهای نام خود را از طریق یک شرکت میزبان مدیریت می کرد اما در GoDaddy ثبت شده بود. ما مجبور شدیم سرورهای نام را به GoDaddy برگردانیم تا DNS یک بار دیگر از آنجا مدیریت شود.< /p>

از آنجایی که تجربه قبلی از این فرآیند داشتم، می‌دانستم که پس از به‌روزرسانی سرورهای نام برای استفاده از سرورهای نام GoDaddy، DNS روی DNS پیش‌فرض GoDaddy تنظیم می‌شود. می‌دانستم که این در واقع وب‌سایت را از کار می‌اندازد و ایمیل‌ها را از بین می‌برد، زیرا رکورد A به جای G Suite روی رکوردهای پارک شده و رکوردهای MX روی رکوردهای پیش‌فرض GoDaddy تنظیم می‌شود. بنابراین، مجبور شدم رکوردهای A و MX را که از میزبان قدیمی کپی کرده بودم، به صورت دستی بازسازی کنم. خوشبختانه این یک فرآیند بسیار سریع است و معمولاً می‌تواند قبل از انتشار DNS شما انجام شود.

رابطه بین کش و DNS

Caching یک شمشیر دو لبه است، می‌تواند سرعت زیادی را برای وب‌سایت شما افزایش دهد، اما همچنین در مورد DNS و مشاهده «نسخه واقعی واقعی» وب‌سایت شما باعث ناامیدی می‌شود.

ذخیره وردپرس نسخه‌ای از وب‌سایت شما را ذخیره می‌کند و آن را به بازدیدکنندگان شما نمایش می‌دهد، زیرا از قبل یک نسخه از پیش بارگذاری شده از سایت شما برای نمایش دارد.

مشکل این است که وقتی تغییراتی در وب‌سایت خود ایجاد می‌کنید که با نسخه حافظه پنهان سازگار نیست، در نهایت نسخه قدیمی وب‌سایت خود را نمایش می‌دهید.

در مواردی که باید ببینید وب سایت شما هنگام بارگیری از مکان دیگری، یعنی یک میزبان جدید، چه شکلی به نظر می رسد، این می تواند ناامید کننده باشد.

فرض کنید رکورد A خود را تغییر داده اید و وب سایت خود را به میزبان جدیدی معرفی کرده اید. ممکن است به نظر برسد که همه چیز خوب است، اما ممکن است شما یک نسخه کش شده وب سایت خود را مشاهده می کنید و ممکن است خطاهایی برای کاربرانی که قبلاً از وب سایت شما بازدید نکرده اند نمایش داده شود، زیرا آنها به نسخه ذخیره شده دسترسی نخواهند داشت.

به همین دلیل است که درک حافظه پنهان و نحوه پاک کردن حافظه پنهان مهم است. شستشوی حافظه پنهان به معنای خالی کردن حافظه پنهان است، بنابراین نسخه فعلی جدید وب سایت شما می تواند در حافظه پنهان (از پیش بارگذاری شده) و به بازدیدکنندگان ارائه شود. این باید باعث شود که نسخه فعلی جدید وب سایت شما هم به شما و هم به هر کسی که از آن بازدید می کند نشان داده شود.

برای پاک کردن حافظه پنهان خود باید این مراحل را دنبال کنید:

  1. ببینید که چه تعداد حافظه پنهان باید پاک شود. اگر یک افزونه کش دارید، آن یک حافظه پنهان است. شما ممکن است یک کش سرور داشته باشید، برای مثال بسیاری از میزبان ها در سطح سرور حافظه پنهان دارند. اگر وب سایت شما از Cloudflare استفاده می کند، ممکن است یک کش CDN از طریق Cloudflare وجود داشته باشد. راهنمای کامل ما را در مورد نحوه پاک کردن حافظه پنهان وردپرس برای جزئیات بیشتر بررسی کنید.
    Purge Plugin Cache
    Flushing Cache
  2. هر یک از کش های خود را شستشو دهید. اگر از یک افزونه استفاده می کنید، گزینه ای در CMS در تنظیمات/ابزارها یا در داشبورد وردپرس وجود دارد. بخش مربوط به آن افزونه برای کش سرور خود، این کار را در cPanel خود انجام دهید و برای Cloudflare، می‌توانید از طریق بخش «Caching» انجام دهید.
    Cloudflare Cache
  3. وب‌سایت خود را به سختی بازخوانی کنید. با نگه داشتن CTRL و کلیک روی دکمه بازخوانی، به‌روزرسانی سخت برای Google Chrome انجام می‌شود. با این کار وب سایت شما بدون کش بارگیری می شود و در بیشتر موارد باید وضعیت فعلی وب سایت شما را به شما نشان دهد. اگر این یک تغییر مهم DNS است که می‌خواهید نظارت کنید، توصیه می‌کنم حافظه پنهان و کوکی‌های خود را نیز پاک کنید و شاید سعی کنید وب‌سایت را در دستگاهی که قبلاً هرگز در آن مشاهده نشده است مشاهده کنید، علاوه بر همه مراحل، فقط برای ایمن بودن. بالا.

مدیریت DNS از طریق CDN

شبکه تحویل محتوا یا به اختصار CDN، شبکه‌ای از سرورها و مراکز داده است که در سراسر جهان گسترده شده‌اند که نسخه‌ای از وب‌سایت شما را از نزدیک‌ترین مرکز داده به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند.

اجازه بدهید توضیح دهم. فرض کنید وب سایت شما بر روی یک سرور مستقر در لندن میزبانی می شود. اگر بازدیدکننده ای از ایالات متحده به وب سایت شما وارد شود، باید به سروری مستقر در لندن دسترسی داشته باشد که داده های مورد نیاز برای بارگیری وب سایت شما را برای آنها ارسال می کند.

اگر وب‌سایت شما از CDN مانند Cloudflare استفاده می‌کند، این بازدیدکننده در عوض به سروری نزدیک‌تر به آنها مستقر در ایالات متحده هدایت می‌شود. این بدان معناست که وب‌سایت شما سریع‌تر بارگیری می‌شود و نیازی نیست منتظر بمانند تا داده‌ها از لندن به آنها برسد.

این عالی به نظر می رسد، و در اصل اینطور است، اما یک لایه پیچیدگی اضافی به مدیریت DNS شما اضافه می کند. از آنجایی که سرویس‌هایی مانند Cloudflare بسیار محبوب شده‌اند، اغلب می‌بینم که به مشتریانم کمک می‌کنم تا مشکلات DNS را که در آن Cloudflare درگیر است، هدایت کنند، به همین دلیل است که این بخش را برای شما قرار داده‌ام تا سردردهای DNS مرتبط با CDN خود را حل کنید.

چگونه کار می کند؟

اساساً برای اینکه Cloudflare کار کند، باید به آنها اجازه دهید سرورهای نام شما را مدیریت کنند. به یاد دارید که قبلاً در مورد سرورهای نام صحبت کردیم که تعیین می کنند چه کسی DNS یک دامنه را مدیریت می کند؟

این بدان معناست که اگر تغییراتی در DNS خود در خارج از Cloudflare ایجاد کنید، اعمال نمی‌شوند. این دلیل سردردهای بسیاری برای کسانی است که نمی توانند سر خود را در مورد نحوه کار سرورهای نام بپیچند.

از آنجایی که Cloudflare مسئول DNS شما در حین استفاده از آن است، باید DNS خود را در Cloudflare ویرایش کنید تا تغییرات اعمال شوند.

Cloudflare DNS Settings

اگر سرورهای نام خود را دوباره به میزبان یا ثبت دامنه خود تغییر دهید، Cloudflare دیگر کار نخواهد کرد و می توانید مجدداً از هر یک از این مکان ها تغییرات DNS انجام دهید.

اگر مطمئن نیستید که در سرورهای نام خود چه می‌گذرد، می‌توانید از DNS من چیست /a>بررسی کردن. به سادگی NS را در منوی کشویی نشان داده شده در تصویر زیر انتخاب کنید.

Cloudflare Nameservers

نکته حرفه ای: پیش نمایش تغییرات DNS

و اکنون زمان آن رسیده است که یک نکته حرفه ای که توسعه دهندگان و شرکت های میزبان شما از آن می دانند، اما اغلب با شما به اشتراک نمی گذارند.

با استفاده از فایل host می‌توانید پیش‌نمایش تغییرات DNS را قبل از اینکه واقعاً ایجاد کنید، مشاهده کنید. این به ویژه هنگام انتقال وب سایت خود به یک میزبان جدید مفید است.

hosts.cx

فایل هاست شما یک میزبان را به آدرس های IP نگاشت می کند، می توان از آن استفاده کرد تا رایانه شما یک وب سایت را طوری مشاهده کند که گویی رکورد A آن به چیزی تنظیم شده است که نیست.

DNS در یک نگاه

به طور خلاصه، در اینجا مهمترین نکاتی هستند که باید از این مقاله حذف کنید و هنگام کار با DNS وردپرس به کار ببرید.

  1. رکورد A معمولاً برای “نقطه دادن” وب سایت شما به یک ارائه دهنده میزبانی برای نمایش یک وب سایت در آنجا استفاده می شود.
  2. اگر هنگام تغییر DNS شک دارید که نتیجه مورد انتظار را مشاهده نمی کنید، حافظه پنهان خود را در سطح سرور، افزونه و CDN پاک کنید (اگر دارید).
  3. اکثر انتشار DNS در عرض چند دقیقه تا یک ساعت اتفاق می‌افتد. دستورالعمل‌ها بیان می‌کنند که ممکن است تا 24 ساعت طول بکشد، اما اگر در این یک ساعت هیچ تغییری ندیدید، تمام حافظه‌های پنهان خود را پاک کنید و با پشتیبانی میزبان خود دوباره بررسی کنید که همه چیز طبق خواسته کار می‌کند و هیچ چیزی مانع از این فرآیند نمی‌شود.
  4. فراموش نکنید هنگام جابه‌جایی به میزبان جدید، گواهی‌های SSL را با استفاده از Let’s Encrypt مجدداً منتشر کنید.

آیا در مورد تغییر یا مدیریت DNS خود سؤالی دارید؟ یا شاید چند نکته برای اضافه کردن دارید؟ نظر خود را در زیر بنویسید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا