چطوری میشه

بهترین روش ها برای لینک سازی داخلی در وردپرس

بهترین روش ها برای لینک سازی داخلی در وردپرس

پیوندهای داخلی به دلایل مختلفی در وردپرس بسیار مهم است. در یک مطالعه موردی در NinjaOutreach مشخص شد که پیوندهای داخلی به برای افزایش ترافیک ارگانیک تا 40%.

به غیر از این، پیوند داخلی وردپرس کمک می کند:

  • بینندگان شما می توانند به راحتی در سایت شما حرکت کنند
  • ساختار سایت شما را ایجاد و بهبود می‌دهد
  • حقوق لینک را در سراسر وب سایت ها پخش می کند
  • بازدیدکنندگان را در سایت شما حفظ می کند
  • به گوگل کمک می کند تا سایت شما را بخزد
  • سئوی شما را ایجاد می کند
  • و بیشتر

این مقاله برخی از ساده‌ترین و بهترین روش‌های پیوند داخلی در وردپرس را پوشش می‌دهد. بیایید شروع کنیم!

1. یک استراتژی بازاریابی محتوای عالی داشته باشید

تا زمانی که محتوای باکیفیت زیادی در وب سایت وردپرس خود نداشته باشید، نمی توانید پیوندهای داخلی ایجاد کنید.

به همین دلیل داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوا عالی ضروری است. با این حال، نوشتن حباب های محتوا کافی نیست. شما باید در واقع چیزی ارزشمند بنویسید تا مشکلات مخاطبان خود را حل کنید.

اگرچه ممکن است محتوای عالی ایجاد کنید، اما بیهوده خواهد بود مگر اینکه به سؤالاتی که مخاطبان شما به دنبال آن هستند پاسخ دهد. بنابراین، قبل از ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا، مطمئن شوید که مخاطبان هدف خود را بشناسید.

همچنین، روی ایجاد محتوای غنی از کلمات کلیدی تمرکز کنید. همچنین مهم است که کلمات کلیدی مناسب را در مکان های مناسب نشان دهید. می‌توانید برای این کار یک کارشناس بازاریابی محتوا استخدام کنید یا از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای افزایش ترافیک ارگانیک شما.

وقتی محتوای مناسب کافی داشتید، می‌توانید تعداد زیادی لینک داخلی برای بهبود استراتژی پیوند داخلی خود ایجاد کنید.

2. از استفاده بیش از حد از Anchor Text

خودداری کنید

قطعاً استفاده از متن لنگر برای استراتژی پیوند داخلی خود ایده خوبی است. با این حال، استفاده بیش از حد از این استراتژی ممکن است برای شما نتیجه معکوس داشته باشد. در واقع، MicrositeMasters.com سایت‌هایی را پیدا کرد که از شرایط مالی بیش از حد استفاده می‌کردند، تعداد قابل توجهی توسط Google Penguin جریمه شدند:

MicrositeMaster - Google Penguin Findings

بنابراین، هر بار که یک پیوند داخلی ایجاد می‌کنید، مطمئن شوید که به‌جای استفاده از انکر تکست یکسان، از انکر تکست با احتیاط استفاده می‌کنید.

علاوه بر این، استفاده از متن لنگر بهتر از استفاده از تصاویر پیوندی است. مگر اینکه لینک های تصویر منبع اصلی لینک ها نباشند و تصاویر حاوی متن های جایگزین مناسب باشند. از بهینه سازی انکر تکست خودداری کنید. در عوض، از قطعات جملات طبیعی استفاده کنید، آن را برجسته و پیوند دهید. به غیر از این، همچنین ایده خوبی نیست که پست های وبلاگ خود را بدون نیاز به کلمات کلیدی پر کنید.

و نه فقط برای استراتژی پیوند، این نکات هنگام شروع یک وبلاگ مفید خواهند بود. همچنین برای نوشتن پست های وبلاگ شگفت انگیز.

3. اطمینان حاصل کنید که پیوندهای تصویر دارای ویژگی Alt هستند

پیوندهای تصویر با برچسب alt به عنوان متن لنگر برای پیوندهای متنی عمل می کنند و سیگنال رتبه بندی را به موتورهای جستجو ارسال می کنند. بنابراین، مطمئن شوید که متن‌های جایگزین مرتبط را به همه تصاویر خود اضافه می‌کنید.

اگر تصاویر زیادی در سایت خود دارید، ابزاری مانند بهینه ساز سئوی تصویر می تواند کمک کند. این افزونه به طور خودکار نام تصاویر مرتبط و متن جایگزین را ایجاد می کند.

image seo optimizer settings dashboard

همچنین می‌توانید از آن برای یافتن پیوندهای تصویری متن جایگزین استفاده کنید. هنگامی که به API آنها متصل شدید، می‌توانید در یک نگاه ببینید که چه تعداد از تصاویر در کتابخانه رسانه شما هیچ متن جایگزینی ندارند.

4. از پیوند دادن به صفحات سطح بالا

خودداری کنید

صفحات سطح بالای سایت شما مانند صفحه اصلی و صفحه تماس با ما معمولاً به منوی پیمایش اصلی پیوند دارند. بنابراین، از تغییر مسیر پیوندهای بیشتر به این صفحات خودداری کنید.

در عوض، بهتر است به پست‌های وبلاگ خود پیوند دهید. این به شما کمک می کند پیوندها و صفحات داخلی خود را تقویت کنید، توانایی خزیدن سایت خود را افزایش دهید و سئو سایت خود را تقویت کنید.

5. پیوند داخلی دستی

اگرچه زمان زیادی می برد، اما این روش در مقایسه با روش های دیگر بسیار موثر است. برای کمک به پیوند دستی پست های مختلف در محتوای پست اصلی، وردپرس دارای ابزارهای پیوند دهنده بسیاری است. می‌توانید از گزینه پیوند پیشرفته برای جستجوی پست و پیوند آن استفاده کنید.

Manual Internal Linking

چه از ویرایشگر کلاسیک یا گوتنبرگ استفاده می‌کنید، متنی به پست یا صفحه خود اضافه کنید. عبارتی را که می‌خواهید به‌عنوان متن لنگر استفاده کنید انتخاب کنید و روی نماد پیوند کلیک کنید (در ویرایشگر کلاسیک در بالای ویرایشگر شما قرار دارد، در گوتنبرگ وقتی تایپ را متوقف می‌کنید یک پنجره بازشو درست بالای متن شما ظاهر می‌شود). می‌توانید پیوند خود را در اینجا جای‌گذاری کنید یا برای جستجوی صفحات منتشر شده در سایت خود شروع به تایپ کنید.

همانطور که ذکر شد، فقط محتوای مرتبط را با متن های لنگر سمت راست پیوند دهید و صفحه اصلی و صفحه تماس با ما را کنار بگذارید.

6. از پلاگین ها برای پیوند داخلی خودکار

استفاده کنید

در حالی که پیوند دستی به پست‌های وبلاگ شما احتمالاً مؤثرتر است، اگر صدها پست وبلاگ در سایت خود داشته باشید دشوار می‌شود.

در این صورت، باید صفحات وب بی شماری را مدیریت کنید و سپس تصمیم بگیرید که به کدام صفحات پیوند دهید.

و اینجاست که پلاگین ها وارد عمل می شوند!

بر خلاف روش دستی پیوند داخلی، استفاده از افزونه‌ها برای پیوند خودکار باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود. همچنین هنگام استفاده از چنین افزونه هایی، ویرایش محتوای قدیمی برای پیوند داخلی آسان است.

در اینجا برخی از افزونه‌هایی هستند که می‌توانید برای پیوند داخلی خودکار استفاده کنید:

آنها به شما کمک می کنند تا به طور خودکار کلمات کلیدی موجود در همه پست ها را به پیوندهای خاص پیوند دهید.

به عنوان مثال، Link Whisper را در نظر بگیرید:

Link Whisper Free

Link Whisper پیوندهای داخلی مرتبط با محتوای شما را پیشنهاد می کند. این افزونه با استفاده از هوش مصنوعی، کلمات و عبارات کلیدی را در پست‌ها و نظرات شما با صفحات، پست‌ها، دسته‌ها و برچسب‌های مشابه در وب‌سایت شما پیدا می‌کند.

با این حال، استفاده از نسخه پریمیوم هر یک از افزونه ها، به خصوص اگر تعداد زیادی صفحه وب برای پیوند دارید، معمولاً ایده بهتری است. برای مثال، Link Whisper Free پیشنهادات و گزارش‌های اساسی را ارائه می‌دهد. اما ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند ویرایش سریع، پیوند خودکار، تغییر انبوه پیوند و موارد دیگر به Premium محدود می‌شوند.

7. از پیوندهای DoFollow

استفاده کنید

یکی از دلایل اصلی که صاحبان وب برای لینک سازی داخلی انجام می دهند، بهینه سازی SEO صفحات دیگر است. با nofollow کردن پیوندهای داخلی آن را خراب نکنید.

پیوند DoFollow از یک ویژگی HTML استفاده می کند که به ربات های موتور جستجو می گوید پیوندی را به مقصد خود دنبال کنند. این “آب پیوند” را از صفحه شما به هر صفحه ای که به آن پیوند می دهید منتقل می شود.

برای اکثر پیوندها، اجازه دهید ارزش پیوند بدون محدودیت به و از صفحات داخلی دنبال شود. با وردپرس این کار آسان است، زیرا پیوندهایی که اضافه می‌کنید به‌طور پیش‌فرض از قبل دنبال می‌شوند. اگرچه استفاده از nofollow برای برخی از صفحات مانند سیاست حفظ حریم خصوصی و همچنین همیشه در پیوندهای وابسته اشکالی ندارد، زیرا برای SEO اهمیت زیادی ندارند.

8. پیوندهای زیادی در هر صفحه وارد نکنید

هرچه پیوندهای بیشتری را در یک صفحه درج کنید، میزان پیوند کمتری به صفحه ای که به آن اشاره می کند ارسال می شود. و اگر محتوا ساختار خوبی نداشته باشد، بازدیدکنندگان شما نمی خواهند فهرست بی پایان منابع را پایین بیاورند.

علاوه بر این، تعداد زیاد پیوندها می توانند سیگنال هرزنامه را به موتورهای جستجو ارسال کنند و بر اعتبار صفحه شما تأثیر منفی بگذارند.

بنابراین، تعداد لینک های خروجی را برای افزایش سئو صفحاتی که به آنها پیوند می دهید محدود کنید. بهتر است تعداد پیوندها در هر صفحه کمتر از 100 باشد. اگرچه بسته به

9. پیوندها را با مقدار

وارد کنید

پیوند داخلی نیاز به یک تاکتیک متمرکز بر کاربر دارد تا بتوانید ارزش و اطلاعات اضافه کنید. در اینجا ارائه ارزش به خواننده مهمتر از ارزش پیوندی است که در سایت پراکنده شده است.

یک مزیت قابل توجه پیوند داخلی این است که تعامل کاربر را افزایش می دهد. کاربران معمولاً وقتی می بینند که پیوند آموزنده است و با زمینه محتوا مطابقت دارد، روی آن کلیک می کنند.

این مهم نیست حتی اگر یک پیوند خارجی باشد. اگر خوانندگان آن را جالب بدانند، روی آن کلیک خواهند کرد.

در مورد پیوندهای داخلی، بازدیدکننده مدت بیشتری می ماند و در تجربه سایت شما غرق می شود.

پیوندهای محتوا سیگنال قدرتمندی را به موتور جستجو و همچنین کاربر ارسال می‌کنند که محتوایی که به آن پیوند می‌دهید ارزشمند است. خوانندگان شما آن را میل می کنند و بنابراین پیوند داخلی به خواننده کمک می کند. در عین حال، سئوی خود را نیز تقویت می کنید.

بنابراین، پیوند داخلی تنها در صورتی کار خواهد کرد که پیوندهای شما برای خواننده ارزشمند باشد.

10. پیوندهای مربوطه را وارد کنید

پیوندهای داخلی کمتر از آنچه شما فکر می کنید فنی است. اما این بدان معنا نیست که شما مجبور خواهید بود فقط به خاطر پیوند دادن لینک دهید. اطمینان حاصل کنید که به محتوای مرتبط با متن منبع پیوند داده شده است.

به عنوان مثال، اگر صفحه ای در سایت خود در مورد عکاسی دارید، پیوند دادن آن به صفحه تناسب اندام منطقی نخواهد بود زیرا هیچ ارتباطی بین این دو وجود ندارد.

خط اصلی این است – پیوند به محتوای مرتبط.

11. پیوندهای داخلی بهینه شده را در پاورقی جمع نکنید

این تاکتیک چند سال پیش به طور عمومی انجام شد. گفته می‌شود، اگر وب‌سایت شما هزاران صفحه وب داشته باشد، به ده‌ها هزار پیوند اسپم افزایش می‌یابد. علاوه بر این، موتورهای جستجو حتی ممکن است سایت شما را جریمه کنند.

در عوض، درست مانند هدر خود، فکری را در فوتر خود قرار دهید. پیوندهای مفیدی مانند صفحه تماس یا نمایه های اجتماعی خود را وارد کنید.

12. از Breadcrumbs

استفاده کنید

Breadcrumbs یک سلسله مراتب پیمایش است که به شما کمک می کند مکان فعلی خود را در وب سایت پیگیری کنید و به شما کمک می کند تا یک سلسله مراتب منظم را حفظ کنید.

Add Breadcrumbs to Increase Traffic

Google همچنین برای تقویت سئو، پودر سوخاری را توصیه می‌کند. خبر خوب این است که اکثر تم های خوب وردپرس این را ارائه می دهند. برای مثال، همه موضوعات فرزند Genesis و همچنین خود WPExplorer href=”https://total.wpexplorer.com/”>تم کل وردپرس این ویژگی را دارد. شما فقط باید آن را در تنظیمات طرح زمینه خود فعال کنید.

اما اگر طرح زمینه شما خرده نان ارائه نمی دهد، می توانید آن را با استفاده از وردپرس پیاده سازی کنید افزونه Yoast SEO. به سادگی افزونه را نصب کنید، به داشبورد بروید و سپس به گزینه SEO بروید. پیوندهای داخلی را پیدا کنید و گزینه breadcrumbs را فعال کنید.

در اینجا چند نکته بیشتر به طور خلاصه برای پیوند داخلی در وردپرس آورده شده است:

  • اگر راهی برای استفاده از کلمات کلیدی در محتوا وجود ندارد، آنها را به عنوان “پیوندهای مرتبط” در انتهای صفحه یا پست اضافه کنید.
  • اگرچه SEO بسیار مهم است، هر پیوند داخلی را با در نظر گرفتن بازدیدکنندگان و کلیک ایجاد کنید.
  • توصیفی باشید و به بازدیدکننده اجازه دهید از مزیت کلیک کردن روی پیوند مطلع شود.
  • از کلمات عملی قوی و قانع کننده استفاده کنید.
  • اگر پست جدیدی دارید که مربوط به یک پست قدیمی با ارزش بالا است، یک پیوند اضافه کنید و بالعکس.
  • از ابزارهایی مانند اپراتور جستجوی Google برای جستجوی سایت خود برای صفحات مرتبط استفاده کنید.

اگر استراتژی را بشناسید و آن را به درستی اعمال کنید، پیوند داخلی نباید کار طاقت فرسایی باشد.

هنگام ایجاد یک پیوند داخلی، همیشه کاربران و کلیک خود را در ذهن داشته باشید. کاربران باید بتوانند به طور طبیعی روی پیوند کلیک کنند تا اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند. در مجموع، از ایجاد پیوندهای داخلی صرفاً به خاطر آن اجتناب کنید.

همچنین، از آنجایی که وردپرس افزونه های زیادی را برای کمک به شما در ایجاد لینک داخلی ارائه می دهد – چرا فقط از آن استفاده نمی کنید؟

و تا آنجا که ممکن است، از پیوند دادن صفحات سطح بالا خودداری کنید و تعداد کل پیوندها را در یک صفحه یا پست کمتر از 100 نگه دارید.

پیروی از این نکات به شما کمک می کند پیوند داخلی خود را بدون مشکل ایجاد کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا