چطوری میشه

چگونه برای وبلاگ وردپرس خود پست بنویسیم

چگونه برای وبلاگ وردپرس خود پست بنویسیم

وقتی آن لحظه الهام برای راه اندازی یک وبلاگ اتفاق می افتد، می تواند به نوعی نیروبخش باشد. شما یک ایده دارید و انگیزه دارید که آن را به درستی اجرا کنید. با این حال، هنگامی که جذابیت جدید محو شد، وبلاگ نویسی تبدیل به کار می شود، و حفظ تلاش در طول زمان بدون داشتن یک برنامه روشن و بحث برانگیز واقعاً دشوار است.

برای کمک به جلوگیری از بلاهت های وبلاگ نویسی، و کمک به شما برای اینکه پست های جدید مرتباً در وبلاگ خود ظاهر شوند، ما راهنمایی را گردآوری کرده ایم که شما را در فرآیند نوشتن وبلاگ راهنمایی می کند. از تولید ایده تا انتشار، همه آن‌ها را در اینجا پوشش می‌دهیم، در حالی که یکپارچگی و ساختن روتین را در ذهن داریم.

مرحله 1: تحقیق در مورد رقبا

نخستین نکته: شما باید درک واضحی از آنچه وبلاگ های دیگر در جایگاه شما انجام می دهند داشته باشید . بله، این مرحله ای است که باید قبل از اینکه قلم را در صفحه ضرب المثل قرار دهید، کامل کنید، اما به هر حال ضروری است.

به برخی از وبلاگ های برتر در صنعت یا حوزه موضوعی خاص خود فکر کنید. و اگر چیزی به ذهنتان نمی رسد، عبارات کلیدی مرتبط با موضوع اصلی سایت خود را در گوگل جستجو کنید. نام و نشانی وب برخی از وبلاگ‌های دارای رتبه برتر را که پیدا می‌کنید، یادداشت کنید.

اکنون، با در دست داشتن این فهرست، کمی زمان را صرف مطالعه کنید. اما شما نباید فقط به خاطر مطالعه بخوانید. در عوض، با در نظر گرفتن چند نکته کلیدی، بخوانید:

  • این پست های وبلاگ برای چه کسانی صحبت می کنند؟ مخاطب مورد نظر یا مخاطب کیست؟
  • چقدر پست های جدید در هر وبلاگ منتشر می شود؟
  • هر وبلاگ دارای چه دسته‌هایی است؟
  • چه نوع تیترهایی توجه شما را بیشتر به خود جلب کرد؟
  • این پست‌های وبلاگ دارای چه نوع فراخوانی برای اقدام هستند؟
  • از چه نوع تصاویری استفاده می کنند؟ چند؟

حتما یادداشت هایی در رابطه با پاسخ های خود به سوالات بالا بنویسید. با در نظر گرفتن این اطلاعات، اکنون می توانید با تمرکز بیشتر وارد فرآیند تولید محتوای خود شوید.

همچنین می‌توانید از هشدارهای Google، SimilarWeb یا سایر ابزارهای آنلاین برای پیگیری رقابت خود استفاده کنید. بیشتر این ابزارها رایگان هستند و برای شروع تولید گزارش فقط به کمی تنظیمات نیاز دارند.

مرحله 2: طوفان فکری

اکنون زمان آن فرا رسیده است که به خلاقیت خود اجازه بدید. درباره چه چیزی می خواهید بنویسید؟ رقبای شما در مورد چه موضوعاتی نوشته اند که فکر می کنید می توانید یک برداشت محکم ارائه دهید؟ چه سوالات متداولی را از طریق پشتیبانی مشتری یا رسانه های اجتماعی دریافت می کنید؟

همه اینها زمینه های عالی برای کاوش در هنگام ارائه ایده های پست وبلاگ هستند. همچنین ممکن است بخواهید به رسانه‌های اجتماعی بروید و مستقیماً از مشتریان یا مخاطبان خود بپرسید که دوست دارند چه موضوعاتی را عمیق‌تر بررسی کنند. یا، می‌توانید از طریق هشتگ‌های صنعتی ایده‌های موضوعی را نیز جستجو کنید.

ایده‌ها همیشه وجود دارند، فقط در انتظار کشف شدن هستند. بنابراین از بالا زدن آستین ها و انجام کمی حفاری نترسید.

MindMup

همچنین ممکن است ایجاد یک نقشه ذهنی در اینجا مفید باشد. چیزی مانند MindMup به شما این امکان را می‌دهد که با یک ایده اصلی شروع کنید و سپس ایده‌هایی را ایجاد کنید که با آن مرتبط هستند. اغلب، اجازه دادن به ذهن خود را به سرگردانی بهترین راه برای رسیدن به ایده های واقعا اصلی است. نوشتن رایگان راه دیگری برای آزادسازی خلاقیت شماست. با یک سند خالی جلوی خود بنشینید، یک تایمر تنظیم کنید و شروع به نوشتن کنید. برای ویرایش متوقف نشوید برای رفع اشتباهات تایپی متوقف نشوید. فقط به نوشتن ادامه دهید، حتی اگر چیزهای تصادفی باشند. تعجب خواهید کرد که چگونه مماس ها می توانند ایده های عالی را القا کنند.

مرحله 3: زمان نوشتن را برنامه ریزی کنید

با چند ایده در ذهن، اکنون می توانید بنشینید و شروع به نوشتن پست های وبلاگ خود کنید. ما یک رویکرد یک هفته ای برای پست نوشتن در اینجا در نظر می گیریم. بنابراین اگر روز دوشنبه پیش‌نویس می‌کنید، باید تا جمعه یک پست آماده انتشار داشته باشید.

می‌توانید مستقیماً در وردپرس، در Google Docs یا در برنامه‌های پردازش کلمه دیگری که انتخاب می‌کنید، پیش‌نویس را انجام دهید. تا زمانی که به طور مداوم پس انداز کنید، مهم نیست!

نوشتن پست‌های وبلاگ اغلب برای صاحبان کسب‌وکار یک فکر بعدی است، زیرا این یک تلاش مکمل بازاریابی و اغلب است. بخشی از جنبه های اصلی پول سازی شرکت شما نیست. به همین دلیل، به عقب رانده می شود. برای جلوگیری از این اتفاق، می‌توانید زمان نوشتن پست وبلاگ را به همان روشی که قرار ملاقات را تعیین می‌کنید، برنامه‌ریزی کنید. آن را در برنامه ریز یا تقویم خود یادداشت کنید و وقتی یادآوری ظاهر شد، آن را دنبال کنید.

نوشتن بر اساس یک برنامه منظم، مزیت دیگری را دارد که ذهن شما را برای آمادگی برای نوشتن در «زمان نوشتن وبلاگ» نیز آموزش می‌دهد. ممکن است چند جلسه اول کمی آهسته باشد، اما به زودی متوجه خواهید شد که نوشتن پست‌های وبلاگ در طول جلسات نوشتن برنامه‌ریزی‌شده مانند ماهیت دوم است.

اما شما قطعاً باید حاضر شوید. ایجاد حس روتین در مورد زمان نوشتن شما با افزایش خروجی پست وبلاگ شما به شدت نتیجه خواهد داد.

مرحله 4: تصحیح و ویرایش

بخشی از نوشتن پست‌های وبلاگ که گاهی فراموش می‌شود، فاکتور گرفتن زمان برای ویرایش و تصحیح است. هر چقدر هم که بتوانید یک پیش نویس بنویسید و به محض نوشتن آخرین کلمه خود روی انتشار کلیک کنید، این امکان پذیر نیست. با برنامه ریزی از قبل، زمان ویرایش کار خود را در نظر بگیرید. بنابراین، اگر زمان نوشتن پست وبلاگ را در بعدازظهرهای دوشنبه برنامه ریزی می کنید، زمانی را برای ویرایش و تصحیح در بعدازظهر پنجشنبه برنامه ریزی کنید. این به مغز شما زمان می‌دهد تا آنچه را که نوشته‌اید «فراموش کند» تا بتوانید با چشمانی تازه به پست پیش‌نویس خود نزدیک شوید.

پست خود را با صدای بلند بخوانید تا به اشتباهات گرامری آشکار یا کلمات گم شده پی ببرید. اما برای مسائل پیچیده‌تر، احتمالاً باید از دستیار ویرایشی مانند Grammarly یا همینگوی استفاده کنید. هر دوی این برنامه ها به اشتباهات گرامری اشاره می کنند. و اگر پول نقد را برای اشتراک ممتاز خرج کنید، می‌توانید نکاتی را برای بهبود سبک، استفاده و موارد دیگر دریافت کنید.

محتوای مملو از خطا به خوبی خوانده می‌شود و می‌تواند جلوه‌ای غیرحرفه‌ای داشته باشد، قبل از هر چیز. اما برای موتورهای جستجو نیز جذاب نیست. تصحیح مرحله ای نیست که بگذریم.

مرحله 5: آماده سازی پست

زمانی که متن شما مطابق میل شما باشد، می توانید شروع به آماده سازی پست برای انتشار کنید. اگر به یک برنامه یک هفته ای که در ابتدای این پست ذکر شده است متعهد شوید، این وظیفه جمعه شما خواهد بود.

اگر پیش نویس خود را در وردپرس ننوشتید، اکنون زمان آن رسیده که آن را کپی کنید. اگر از ویرایشگر کلاسیک استفاده می کنید، از ابزاری مانند Word به HTML استفاده کنید تا هر بیت کدنویسی اضافی را که ممکن است وجود داشته باشد را حذف کنید و سپس محتوا را در حالت HTML قرار دهید. یا، اگر از گوتنبرگ استفاده می‌کنید، بلافاصله آن را بچسبانید.

در مرحله بعد، قالب بندی مناسب شامل سرصفحه ها (اگر در پیش نویس اصلی شما وجود ندارد)، پیوندها و تصاویر را اضافه کنید. ما در یک لحظه چیزهای بیشتری برای گفتن در مورد تصاویر داریم. با این حال، در مورد پیوندها، باید پیوندهای خارجی را به هر مقاله ای که نقل قول می کنید یا به عنوان اطلاعات منبع در پست خود استفاده می کنید اضافه کنید و تنظیم کنید که در یک برگه جدید باز شود. به همین ترتیب، تعداد انگشت شماری پیوند داخلی را نیز وارد کنید.

عنوان و توضیحات متا را در Yoast (یا یک افزونه سئو مشابه) پر کنید و در غیر این صورت پست خود را برای سئو بهینه کنید.

مرحله 6: آماده سازی تصویر

tinypng

هر پست وبلاگی که می نویسید باید شامل تصاویر باشد. این روزها تقریباً قانون زمین آنلاین است. محتوای بدون تصاویر آنقدرها جذاب نیست و موتورهای جستجو نیز به طور نامطلوب آن را مشاهده می کنند. چند منبع تصویر عبارتند از:

  • در صورت لزوم از خودتان اسکرین شات بگیرید.
  • از عکس‌های استوک بدون حق امتیاز استفاده کنید.
  • از تصاویری که خودتان گرفته اید استفاده کنید.

در همه این موارد، مطمئن شوید که اندازه تصاویر را به اندازه مناسب با موضوع خود تغییر دهید و تصاویر را بهینه کنید< /a> قبل از آپلود با استفاده از ابزاری مانند TinyPNG و سپس اضافه کردن متن جایگزین به هر کدام برای SEO و اهداف دسترسی.

مرحله 7: زمانبندی

زمانی که پست شما همانطور که می خواهید باشد، می توانید آن را برنامه ریزی کنید. مشخص کنید که چه روزی از هفته می خواهید پست خود را منتشر کنید، سپس آن را با استفاده از ابزار زمان بندی در وردپرس برنامه ریزی کنید. Slug و URL را برای پستی که به زودی منتشر می شود کپی کنید و از آن برای برنامه ریزی پست های رسانه های اجتماعی برای تبلیغ پست وبلاگ جدید خود نیز استفاده کنید.

buffer

انبوهی از افزونه های وردپرس رسانه های اجتماعی عالی برای انتخاب وجود دارد. یا می توانید از ابزاری مانند Hootsuite یا بافر برای برنامه‌ریزی پست‌های رسانه‌های اجتماعی زودتر از موعد.

داشتن برنامه، انتشار مداوم را آسان‌تر می‌کند

مفهوم‌سازی ایده نوشتن پست‌های وبلاگ به طور منظم می‌تواند بسیار طاقت‌فرسا باشد و مانند یک کار غیرقابل پیش‌بینی و تصادفی باشد. با این حال، با یک برنامه نوشتاری ثابت، می توانید اطمینان حاصل کنید که همیشه محتوای جدید و شگفت انگیز تولید می کنید و همیشه آن را برای انتشار آماده می کنید. با گذشت زمان، خواهید دید که موفقیت واقعاً برای کسانی است که به طور مداوم ظاهر می شوند. برای تازه کردن، یک هفته نوشتن وبلاگ ممکن است برای شما چگونه باشد:

  • دوشنبه: پیش نویس
  • چهارشنبه: ویرایش
  • جمعه: زمان‌بندی آماده‌سازی و ارسال تصویر (برای هفته بعد).

برنامه نگارش پست وبلاگ ارائه شده در بالا فقط یک مثال است، اما به گونه ای طراحی شده است که حداقل یک هفته فاصله زمانی بین نوشتن پست و انتشار به شما بدهد. مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد، اما برنامه ریزی از قبل راهی مطمئن برای اینکه نوشتن پست های وبلاگ بخشی از برنامه کاری شما باشد، به جای چیزی که باید در آن فشرده شود. موفق باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا