چگونه محتوای تعاملی را به سایت وردپرس خود اضافه کنید
چگونه محتوای تعاملی را به سایت وردپرس خود اضافه کنید
میلیونها پست وبلاگ تنها در پلتفرم وردپرس هر روز منتشر میشوند. برجسته شدن از طریق مقاله متنی رایج شما دقیقاً آسان نیست. برای افزایش تعامل مخاطب، ادغام محتوای تعاملی در استراتژی خود برای سال 2021 بسیار ضروری است.
مطالعهای با نام «Demand Gen» در مورد ترجیحات محتوا نشان داد که خریداران B2B به طور فزایندهای به تجربه های “نمایش-و-گفتن”. در اینجا چند نمونه از فرمت هایی که آنها ترجیح می دهند آورده شده است:
روندهای یوتیوب همچنین دریافتند که بینندگان به دنبال فرصت های ارتباط با دیگران از طریق محتوا.
در این مقاله، انواع محتوای تعاملی و افزونههایی را که میتوانید برای پیادهسازی آسان آن در وبسایت وردپرس خود استفاده کنید، به شما معرفی میکنم. بیایید با اصول اولیه شروع کنیم.
محتوای تعاملی چیست؟
طبق قانون 90-9-1 از فرهنگ اینترنت، تنها 1٪ از کاربران بیشترین فعالیت آنلاین را به خود اختصاص می دهند. این باعث میشود که 99٪ به طور فعال شرکت نکنند (تقریباً 90٪ از مردم در کمین هستند، و 9٪ دیگر مشارکت یا تغییر بسیار کمی دارند).
محتوای تعاملی شامل قالبهایی مانند ماشینحساب، ارزیابی، ویدیو و نظرسنجی است که خوانندگان را تشویق می کند تا با وب سایت شما درگیر شوند. میتواند آن 9 درصد مشارکتکنندگان متناوب را وادار کند که به جای مصرف منفعلانه محتوای شما، بیشتر درگیر شوند (احتمالاً حتی کمینکنندگان).
چنین تعامل پیشگیرانه تضمین می کند که خوانندگان شما ارزش را از محتوای شما استخراج می کنند و در نتیجه رابطه شما را با آنها عمیق تر می کند.
برای شروع کار با محتوای تعاملی، در اینجا انواعی وجود دارد که می توانید در نظر بگیرید و افزونه هایی که می توانید برای پیاده سازی آنها در سایت وردپرس خود استفاده کنید.
1. ویدئوی تعاملی
ویدئوی آنلاین مورد علاقه در اینترنت است. افزودن عناصر تعاملی به آن می تواند تجربه همهجانبه آن را بیشتر کند. چند مثال شامل استفاده از سوالات پر کردن جای خالی یا چند گزینه ای در ویدئو می شود. بر اساس پاسخ بیننده، آنها ممکن است به دور ویدیوی شما بپرند.
برای ویدیوهای آموزشی، چنین تجربه تعاملی می تواند به حفظ مفاهیم جدید کمک کند. در اینجا نمونه ای از یک سوال چند گزینه ای است که می تواند در یک ویدیوی دستور غذا ظاهر شود:
ویدئوی 360 درجه – که نوید داستان سرایی همهجانبه را می دهد – بسته به جایگاه شما می تواند برای مخاطبان شما نیز مفید باشد. اما توصیه می کنم با عناصر تعاملی ساده تر شروع کنید.
محتوای تعاملی – H5P
این افزونه به شما امکان می دهد انواع سؤالات مختلف و منابع اطلاعاتی متعددی را به ویدیوهای خود اضافه کنید. همچنین از سازگاری برای پرش در ویدیوی شما بر اساس ورودی کاربر پشتیبانی می کند.
برای ایجاد و ویرایش ویدیوهای تعاملی مبتنی بر HTML-5 باید از ابزار تألیف H5P (مبتنی بر مرورگر) استفاده کنید. میزبانی ویدیوهای خود در YouTube نیز امکان پذیر است و منطقی است، به خصوص برای ویدیوهای بزرگتر، زیرا HP5 محدودیت بارگذاری دارد.
Sensei Pro LMS
بهعنوان روش دیگر، اگر قبلاً دورههایی را با استفاده از Sensei ارائه میدهید، میتوانید از بلوک ویدیوی Sensei برای ایجاد ویدیوهای تعاملی استفاده کنید. برای مثال میتوانید از بلوک برای اضافه کردن نقاط شکست ویدیو و سپس اضافه کردن سؤالات مسابقه استفاده کنید. این سریع و آسان است – اگرچه ما فقط در صورتی این گزینه را توصیه می کنیم که علاقه مند به استفاده از Sensei برای همه ویژگی های LMS آن باشید.
2. آزمون ها، ارزیابی ها و نظرسنجی ها
یکی از متداولترین راهها برای شناخت مخاطبان در حین لذت بردن از تجربه، امتحان کردن آنهاست.
به عنوان مثال، در مقالههای دستور زبان آنها، از جمله چه کسی در مقابل چه کسی، Grammarly سوالاتی را برای خواننده مطرح می کند. خوانندگانی که به مسابقه پاسخ می دهند شانس بیشتری برای به خاطر سپردن قواعد دستور زبان پیچیده و به کار بردن آنها در سناریوهای دنیای واقعی خواهند داشت.
در نهایت، پرسشنامهها و نظرسنجیها میتوانند برای اعتبارسنجی قبلی تقاضای محصول شما و دریافت بازخورد ارزشمند در مورد محتوای شما مفید باشند.
مسابقه و استاد نظرسنجی
یک گزینه رایگان عالی Quiz and Survey Master است. این آسان است، رایگان است و ویژگی های زیادی وجود دارد که می توانید برای ایجاد نظرسنجی از آنها استفاده کنید. علاوه بر انواع سوالات، تایمر شمارش معکوس، فرمولهای ریاضی، محدودیتهای ورودی، ورود به سیستم مورد نیاز و صفحات نتایج قابل تنظیم، این افزونه همچنین به شرکتکنندگان این امکان را میدهد که نتیجه خود را ایمیل کنند و همچنین در رسانههای اجتماعی به اشتراک بگذارند.
نظرسنجی مودال (Premium)
پس از خرید و دانلود نسخه Modal Survey، میتوانید آزمونها و نظرسنجیهایی ایجاد کنید تا در وبسایت وردپرس خود جاسازی کنید. تخصص آنها این است که به شما امکان می دهند طراحی را سفارشی کنید تا تجربه را سرگرم کننده و همچنین از نظر بصری جذاب کنید.
در واقع، پس از بررسی، بازدیدکنندگان شما میتوانند توصیههای شخصیشده را روی صفحه نمایش خود دریافت کنند. همچنین گزینههایی برای ایمیل کردن نتایج نهایی یا اشتراکگذاری گزارش مارک دار وجود دارد.
3. نظرسنجی
یک راه کم اصطکاک برای به دست آوردن نظر گسترده از مخاطبان، برگزاری نظرسنجی با وردپرس است. آنها در وب سایت های رسانه ای و حتی در رسانه های اجتماعی نسبتاً رایج هستند. بسیاری از سازندگان موفق YouTube مرتباً از نظرسنجیها برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مخاطبان خود یا شکل دادن به محتوای خود استفاده میکنند:
می توانید از مخاطبان خود در یک پست وبلاگ نظرسنجی کنید تا در مورد محصولاتی که ممکن است علاقه مند به خرید از شما باشند مطلع شوید. وبسایتهای تجارت الکترونیک همچنین از نظرسنجی در صفحات فرود محصول خود برای دریافت بازخورد از بازدیدکنندگان خود استفاده میکنند.
مرحله نظر
افزونه Opinion Stage برای اجرای سریع نظرسنجی ها در وب سایت شما و نمایش نتایج نظرسنجی در زمان واقعی برای بازدیدکنندگان شما عالی عمل می کند. دارای الگوهای بسیاری برای ویدیوها، تولید سرنخ و هدایت رأی دهندگان به صفحه فرود است. حتی میتوانید تصاویری اضافه کنید تا نظرسنجیهایتان از نظر بصری جذاب باشد.
در قسمت پشتیبان، به داشبورد نتایج دسترسی خواهید داشت که جزئیات بازدیدها، رأیها و سرنخهای ایجاد شده از طریق نظرسنجیهای شما را نشان میدهد.
سفارشیسازی نظرسنجیها برای مطابقت با رنگهای برندتان از طریق ویژگی لغو CSS آن امکانپذیر است. حتی می توانید لوگوی خود را به برچسب سفید موارد اضافه کنید.
4. وبینارها (در صورت تقاضا)
جریانهای زنده و وبینارها فرمتهای ویدیویی رایجی هستند که شامل تعامل با شرکتکنندگان میشوند. اما وبینارهای درخواستی میتوانند افزوده بهتری به تلاشهای شما برای تولید سرنخ باشند. آنها از قبل توسط میزبان ضبط شده اند و می توانند در هر زمان مشاهده شوند.
دلیل آن فقط راحتی در تماشای بینندگان نیست – حتی میتوانید اسلایدها و صدای خود را قبل از برگزاری وبینار صیقل دهید. این تضمین می کند که بهترین کیفیت کار خود را انجام دهید و مانند یک وبینار زنده هیجان ایجاد کنید. سؤالاتی که شرکت کنندگان می خواهند از شما بپرسند می توانند بعداً به ایمیل شما بیایند تا به آنها پاسخ دهید.
هکر مرجع از “آموزش رایگان” به عنوان آهنربای اصلی خود در وب سایت خود استفاده می کند، که به وبینار درخواستی صفحه فرود زیر منتهی می شود. آنها در اطراف آن نیز کمیاب ایجاد می کنند، که نشان می دهد رویداد بعدی آنها در عرض چند دقیقه شروع می شود (که استفاده از آن را به شما واگذار می کنم زیرا این کمبود جعلی است):