چطوری میشه

چرا و چگونه یک سیستم POS وردپرس اضافه کنیم

چرا و چگونه یک سیستم POS وردپرس اضافه کنیم

تنها راهی که کسب و کار شما می تواند در عصر امروز موفق باشد، کارکردن یک فروشگاه آنلاین همراه با فروشگاه خرده فروشی شماست. تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که فروش آنلاین حدود 14 درصد از کل فروش خرده فروشی در سال 2020 را تشکیل می دهد و این تنها در آینده افزایش خواهد یافت. اما یک فروشگاه نیاز به توجه مداوم، مدیریت موجودی، داده‌های محصول، حمل و نقل، پرداخت‌ها و موارد دیگر دارد. بنابراین چگونه می توانیم دو کانال را با هم با موفقیت مدیریت کنیم؟ اینجا جایی که سیستم نقطه فروش (POS) وارد می‌شود. این ترکیب سخت‌افزار و نرم‌افزار ابزار نهایی را برای مدیریت فرآیندهای پشتیبان هر دو کانال به طور همزمان و یکپارچه فراهم می‌کند.

در این مقاله قصد داریم به نحوه عملکرد سیستم POS وردپرس بپردازیم؟ هنگام خرید سیستم POS به چه نکاتی توجه کنیم؟ و چگونه می توان آن را هنگام ساخت فروشگاه WooCommerce ادغام کرد. بیایید شروع کنیم!

سیستم POS چیست؟

یک سیستم POS مکان و زمانی را فراهم می کند که تراکنش انجام می شود و رسید تولید می شود. این ابزار مقدماتی را برای فروشگاه‌های خرده‌فروشی فراهم می‌کند که تجربه خرید را ساده می‌کند و داده‌های سریع و دقیقی را از نظر موجودی و مدیریت ارائه می‌دهد، همراه با مدیریت عملیات فروشگاه‌های آنلاین و چندین فروشگاه به طور همزمان، به طوری که هرگز انبار محصول را به هم نریزید.

چگونه کار می کند

Point-of-sale System Example

پس چگونه یک سیستم POS کار می کند؟ سیستم POS نوعی صندوق نقدی شکوهمند است. مانیتور سیستم اصلی است که به سایر بخش‌ها مانند اسکنر بارکد، چاپگر رسید، کارت‌خوان، چک‌خوان‌ها و غیره به همراه یک نرم‌افزار پر از ویژگی متصل می‌شود که عملیات‌هایی مانند جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها، مدیریت موجودی، مدیریت کارکنان، سفارشات، مشتریان و موارد دیگر.

انواع بسیاری از سیستم‌های POS وردپرس در دسترس هستند و بنابراین می‌توانید یکی را انتخاب کنید که برای نیازهای کسب‌وکار وردپرس شما مناسب است، مانند دستگاه‌های All-in-One، مبتنی بر ابر، تراشه‌خوان‌های EMV و غیره.

در یک سیستم POS وردپرس خوب چه چیزی را باید جستجو کرد

با انواع زیادی که در دسترس هستند، چگونه می‌توانید مناسب کسب و کار خود را پیدا کنید؟ این کاملاً به نیازهای تجاری شما بستگی دارد. اما تعداد کمی از عملکردها برای هر سیستم POS ضروری است و باید هنگام خرید به دنبال آن باشید. بیایید ببینیم اینها چیستند.

1. تجربه Omnichannel

یک سیستم POS برای ارائه یک تجربه همه‌کاناله به مشتریان شما طراحی شده است. Omnichannel با چند کاناله متفاوت است زیرا همه منابع مانند وب سایت، موبایل، رسانه های اجتماعی، فروشگاه خرده فروشی و غیره به هم متصل هستند. بنابراین، شما فروش را از هیچ منبع یا پلتفرمی از دست نمی دهید و تمام داده ها با یکدیگر همگام سازی می شوند، بنابراین احتمال سوء مدیریت وجود ندارد. این را می توان به راحتی از طریق یک سیستم POS مدیریت کرد و بنابراین باید هنگام خرید یکی از ویژگی های ضروری باشد.

2. بودجه

تنظیم بودجه قبل از خرید سیستم POS وردپرس نیز مهم است زیرا می‌توانید اولویت‌ها را تعیین کنید و بر اساس آنها کار کنید. یک سیستم POS از 3 جزء اصلی تشکیل شده است: سخت افزار، نرم افزار و پردازشگر پرداخت. سخت افزار بستگی به اندازه فروشگاه، تعداد کارمندان و ثبت نام شما دارد. یک سیستم سخت افزاری اولیه POS می تواند حدود 600 تا 1000 دلار برای شما هزینه داشته باشد. در حالی که هزینه های نرم افزار و پردازش پرداخت به سرویسی که استفاده می کنید بستگی دارد و معمولاً کمتر از 100 دلار در ماه است.

3. ادغام

پیشرفت‌ها در هر ثانیه انجام می‌شوند و بنابراین شما نمی‌خواهید عقب بمانید. یک سیستم نقطه فروش را انتخاب کنید که با فناوری فعلی، سخت افزار سازگار باشد و البته وردپرس نیز می تواند عملکردهای دیگر را به طور یکپارچه ادغام کند. این یک سیستم POS سریعتر و کارآمد را تضمین می کند که تجربه خرید را هم برای نماینده و هم برای مشتری ساده می کند.

مزایای سیستم POS برای فروشگاه تجارت الکترونیک وردپرس شما

Why to Use Multiple Payment Gateways for WooCommerce

بیشتر مزایای استفاده از سیستم POS، بهبود تجربه خرید و ایجاد سهولت برای صاحبان مشاغل و مشتریان است. بیایید آنها را با جزئیات مطالعه کنیم.

1. سهولت استفاده

اگرچه افراد با سخت افزار مورد استفاده در یک سیستم POS آشنایی دارند، اما هیچ تجربه ای با نرم افزار مورد استفاده ندارند. خوشبختانه، POS بر روی نرم افزار آسان برای استفاده ساخته شده است که سریع یاد می گیرد و زمان آموزش را کاهش می دهد. رابط بصری همه جزئیات را در یک صفحه برای پرداخت سریع مدیریت می کند و همچنین گزینه های تنظیمات بیشتری را برای سفارشی کردن آن بر اساس نیازهای کسب و کار شما ارائه می دهد.

2. چند روش پرداخت

سیستم POS با ارائه گزینه های درگاه پرداخت متعدد، کسب و کار شما را به سطح بالاتری می برد. مانند پول نقد، حواله بانکی، کیف پول تلفن همراه، تراکنش های بدون تماس از طریق Google Pay یا Apple Pay و بسیاری موارد دیگر. این همچنین کار را برای نمایندگان ساده می کند و تجربه خرید را بهبود می بخشد.

3. سرویس سریع و دقیق

یک سیستم POS شامل یک رابط کاربری تعاملی با کاربری آسان است که به راحتی توسط یک نماینده اداره می شود. تمام اطلاعات ارزشمند مانند مدیریت سهام، محصولات پرفروش، تعداد فروش و سفارش‌ها، مدیریت مشتری، فروش‌های آتی و غیره را در یک صفحه نمایش می‌دهد و کمک‌رسانی بهتر به مشتری را برای نمایندگان آسان‌تر می‌کند. همچنین با خودکار کردن محاسبات و کاهش خطای انسانی، بسیاری از فرآیندها مانند پرداخت، مدیریت پشتیبان و غیره را سرعت می بخشد.

4. مدیریت موجودی

یکی از مهمترین مزایای استفاده از سیستم POS مدیریت موجودی است. این کل فرآیند، از محاسبه تا تجزیه و تحلیل داده‌های بلادرنگ را خودکار می‌کند. هنگامی که از کانال های متعددی می فروشید، اگر این کار را به صورت دستی انجام دهید، احتمالاً سهام و انبارها را به هم می ریزید. اما با یک سیستم POS، می‌توانید مقدار موجودی کانال‌های متعدد، آنلاین یا فیزیکی را به‌صورت بلادرنگ روی یک صفحه مشاهده کنید. همچنین می‌توانید هشدارهایی را برای ذخیره‌سازی مجدد و همچنین مدیریت انبارها تنظیم کنید.

5. مدیریت کارکنان

مدیریت کارمندان با یک سیستم POS نیز بسیار راحت است. هر کارمند دارای حساب کاربری و اعتبار ورود به سیستم خود است. همچنین دارای عملکرد ساعت/تایمر است که از طریق آن نمایندگان می توانند به راحتی وارد و خارج شوند تا ساعات کاری خود را ثبت کنند. شما همچنین گزارش های دقیقی در مورد هر کارمند، برنامه زمانی آنها، تعداد فروش انجام شده و غیره دریافت می کنید تا بر اساس نتایج، مشوق ها یا آموزش های بیشتر ارائه دهید. همچنین می‌توانید برای کارمندان برنامه ایجاد کنید، یادآوری ارسال کنید، درخواست‌های تغییر شیفت را بپذیرید/رد کنید.

6. گزارش های تفصیلی

یک سیستم POS همچنین گزارش‌های دقیقی در مورد فروش، سفارشات، مشتریان، کارکنان و سهام ارائه می‌کند. از طریق این گزارش‌ها، می‌توانید بهترین و کم‌فروش‌ترین محصولات، مشتریان وفادار، ارزیابی کارکنان، هشدارهای سهام، ساعات اوج مصرف و موارد دیگر را ردیابی کنید. همچنین بینشی در مورد فروش و پیشنهادات فعلی و پاسخ به آن می دهد تا بتوانید استراتژی های بازاریابی بیشتری را بر اساس آن تدوین کنید.

7. بازگشت و تحویل در فروشگاه

یک سیستم POS فروشگاه آنلاین و فروشگاه فیزیکی شما را همگام‌سازی می‌کند. بنابراین مشتریان شما این شانس را دارند که سفارشات آنلاین خود را از محل فروشگاه نزدیک دریافت کنند. مشتریان همچنین می توانند اقلامی را که به صورت آنلاین خریداری کرده اند برگردانند، این امر هزینه های حمل و نقل را کاهش می دهد و گزینه هایی را برای مشتریان فراهم می کند که همیشه خوب است.

اکنون که از مزایای بسیاری استفاده از سیستم POS آگاه شدید، بیایید یاد بگیریم که چگونه آن را با فروشگاه تجارت الکترونیک وردپرس خود ادغام کنیم. 3 روش موجود است و ما از ساده ترین آنها شروع می کنیم.

ادغام پلاگین سیستم POS وردپرس

استفاده از افزونه‌ها برای راه‌اندازی یک سیستم POS در فروشگاه خرده‌فروشی شما یک گزینه عالی است. این یک گزینه آسان و مقرون به صرفه برای اکثر فروشگاه های وردپرس است. این نه تنها چندین کانال را به طور همزمان مدیریت می کند، بلکه شامل چندین ویژگی است که تجربه خرید را هم برای کاربر و هم برای مشتری ساده می کند. یک سیستم POS وردپرس به طور یکپارچه از سفارشات، فروش، مشتریان و غیره مراقبت می کند. در زیر به 3 مورد از بهترین پلاگین های WooCommerce POS موجود می پردازیم.

1. OpenPOS

OpenPOS - WooCommerce Point Of Sale (POS)

OpenPOS یک سیستم خودکار کامل برای سایت وردپرس و ووکامرس ارائه می دهد. این یک برنامه وب پیشرفته دارد و می‌تواند فروشگاه‌های خرده‌فروشی و تجارت الکترونیک را با هم به راحتی اداره کند. این افزونه از چندین کانال، چندین انبار و چندین روش پرداخت پشتیبانی می کند. همچنین همگام سازی داده ها در زمان واقعی، گزارش های دقیق و موارد دیگر را فراهم می کند. و یکی از توصیه‌های بهترین افزونه‌های WooCommerce ما است.

2. نقطه فروش YITH برای WooCommerce

YITH Point of Sale for WooCommerce

چرا وقتی می‌توانید از YITH POS برای WooCommerce برای انجام تراکنش‌ها و مدیریت عملیات باطن خرده‌فروشی و فروشگاه تجارت الکترونیک خود استفاده کنید، پول خود را در پایانه‌ها و کارمندان متعدد هدر دهید. این به شما امکان می‌دهد چندین فروشگاه ایجاد کنید و داده‌ها را در زمان واقعی همگام‌سازی کنید، بنابراین هرگونه تغییر در انبار، سفارش‌ها و غیره به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌شود.

3. WooCommerce POS توسط Kilbot

WooCommerce POS by Kilbot

استفاده از این افزونه WooCommerce POS سریع و ساده است. نیازی به هزینه ماهانه ندارد و تمام داده‌ها مانند موجودی، مشتریان و سفارش‌ها به‌طور خودکار همگام‌سازی می‌شوند، بنابراین احتمال خطای انسانی وجود ندارد. این یک افزونه قدرتمند است و این کار را برای شما انجام می دهد.

اما اینها فقط چند گزینه سیستم POS وردپرس هستند. برای گزینه‌های بیشتر، این فهرست افزونه‌های WooCommerce POS را بررسی کنید. .

اتصالات نقطه به نقطه

برای صاحبان فروشگاه های خرده فروشی کوچک، این یک راه حل POS ایده آل است. این یک ارتباط مستقیم بین فروشگاه تجارت الکترونیک و فروشگاه خرده فروشی شما ارائه می دهد. شما باید همه عملیات را از یکی از کانال ها مدیریت کنید، اما مقرون به صرفه است و بهتر از مدیریت چند فروشگاه به صورت دستی است.

اتصال نقطه به نقطه پیوندی بین دو شبکه، برنامه‌ها، دستگاه‌ها و غیره فراهم می‌کند. این روشی برای همگام‌سازی موجودی، فروش و سایر داده‌های تجارت الکترونیکی به POS شما است. به طور معمول این شامل یک فرستنده و گیرنده است که داده ها از طریق آن منتقل می شوند. به عنوان مثال می توان به تلفن، رادیو دو طرفه، رله فریم و غیره اشاره کرد.

همانطور که ذکر شد، می‌تواند یک گزینه مقرون به صرفه باشد، اگرچه باید یک سیستم یا شرکت توسعه پیدا کنید تا به راه‌اندازی سیستم شما کمک کند.

ادغام دستی/سفارشی

اگر از دو گزینه بالا راضی نیستید، همیشه می‌توانید ماژول/سیستم POS خود را ایجاد کرده و آن را مطابق با نیاز خود سفارشی کنید. فقط توجه داشته باشید که به یک توسعه دهنده نیاز خواهید داشت و احتمالاً گزینه ای پرهزینه و طولانی خواهد بود.

در اینجا مراحل لازم برای ایجاد یک سیستم POS عالی وجود دارد:

  • انتخاب قطعات سخت افزاری POS با توجه به نوع کسب و کار شما.
  • ویژگی های نرم افزاری مورد نیاز خود را اضافه کنید، مانند ردیابی، نظارت، مدیریت موجودی، و غیره.
  • انتخاب بین POS داخلی یا Cloud-based

دوباره این مسیر می تواند بسیار پیچیده و گران باشد. برای کسب و کارهای بزرگ یا تاسیس شده، این ممکن است گزینه مناسبی باشد. با این حال، برای اکثر سایت های تجارت الکترونیک وردپرس، احتمالاً یک افزونه را پیدا خواهید کرد که بهترین راه حل باشد.


یکپارچه‌سازی یک سیستم POS با فروشگاه تجارت الکترونیک شما می‌تواند به شما در صرفه‌جویی در زمان و هزینه کمک کند زیرا تمام عملیات‌های پشتیبان را خودکار می‌کند و تعداد کارمندان مورد نیاز را کاهش می‌دهد. این تجربه خرید را ساده می کند و خطای انسانی را حذف می کند، بنابراین شما را از اشتباه انباشت کالا یا اشتباه در مالیات بر فروش نجات می دهد. این یک موقعیت برد-برد هم برای کسب و کار و هم برای مشتریان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا