چطوری میشه

6 چک کننده گرامر برتر برای وردپرس

6 چک کننده گرامر برتر برای وردپرس

آیا چیزی مانند اشتباه تایپی بی ضرر وجود دارد؟ خب، اکثر آنها صرفاً بازدیدکنندگان شما را خاموش می کنند یا شما را شرمنده می کنند. اما این همه چیز نیست. آنها می توانند برای شما پول نقد سنگینی داشته باشند. طبق Reader’s Digest، گران ترین اشتباه تایپی 543 میلیون دلار هزینه داشت!

در این مقاله، من شش چک کننده گرامر وردپرس را به شما نشان می دهم که دیواری دفاعی در برابر اشتباهات گرامری و املایی شما فراهم می کند. در حالی که آنها جایگزینی برای تصحیح کننده های دستی نیستند، می توانند به یافتن و رفع سریع خطاهای متعدد کمک کنند. در اینجا اولین نرم افزار دستور زبان در لیست ما آمده است:

1. دستور زبان

Grammarly Writing Assistant

یکی از محبوب‌ترین چک‌کننده‌های دستور زبان در اینترنت، Grammarly یک دستیار نوشتن فریمیوم مبتنی بر هوش مصنوعی است. این افزونه وردپرس ندارد. اما برنامه‌های افزودنی برای Google Chrome 57+، Safari 12+، Firefox 54+، و Microsoft Edge 14+ وجود دارد که هر چیزی را که در مرورگر خود می‌نویسید، املا، دستور زبان و نقطه‌گذاری بررسی می‌کند.

در پست‌ها و صفحات وردپرس خود، Grammarly می‌تواند متن شما را تصحیح کند و ارائه دهد. پیشنهادهایی برای بهبود نوشتن لوگوی شرکت در گوشه سمت راست پایین ویرایشگر متن شما ظاهر می شود. تعداد پیشنهادات ابزار را نشان می دهد و اشتباهات شما را با رنگ قرمز نشان می دهد. این یک مثال است:

Grammarly Suggestions

Grammarly Premium همچنین پیشنهادهای بیشتری برای بهبود سبک نوشتاری و خوانایی کلی به شما ارائه می دهد. حتی یک بررسی کننده سرقت ادبی دارد که به خوبی کار می کند. اما برای اکثر تصحیح‌های اولیه، نسخه رایگان ابزار کافی است.

من همچنین گزارش‌های ایمیل هفتگی را که Grammarly برای برجسته کردن دقت نوشتن، بهره‌وری، اشتباهات اصلی، تجزیه و تحلیل لحن نوشتن و موارد مشابه به اشتراک می‌گذارد، دوست دارم.

Grammarly Writing Update

یکی از مشکلات مهم Grammarly این است که پسوند آن با ویرایشگر گوتنبرگ تداخل دارد، بنابراین برای استفاده از آن باید به ویرایشگر متن متوسل شوید. در مقایسه با سایر ابزارهای موجود در لیست ما، نسخه پریمیوم آن نیز گران است.

2. WProofreader

WProofreader Grammar Check

WProofreader، یک غلط‌گیر و ویرایشگر املای چند زبانه، می‌تواند با هر ویرایشگر مدرن WYSIWYG ادغام شود. این شرکت یک افزونه برای ویرایشگرهای متن غنی و یک محصول تجاری نسبتا گران قیمت برای کروم ارائه می دهد. بنابراین بر خلاف Grammarly و Ginger، شما از تصحیح خودکار ایمیل، به‌روزرسانی‌های رسانه‌های اجتماعی و سایر مکان‌هایی که متن را در اینترنت وصل می‌کنید، از دست می‌دهید.

اما حتی نسخه رایگان آن به 6 زبان بررسی املا ارائه می دهد و می تواند تا 50 هزار کلمه در روز را پردازش کند. علاوه بر این، با تمام بلوک‌های گوتنبرگ روی صفحه‌نمایش شما کار می‌کند – بنابراین برای کار کردن روی متن خود مجبور نیستید روی هر کدام جداگانه کلیک کنید.

WProofreader Example

اگر ویرایش در حالت فوری را ترجیح نمی دهید که در آن افزونه اشتباهات شما را هنگام تایپ برجسته می کند، می توانید از حالت تصحیح گفتگو استفاده کنید. این حالت دوم به شما امکان می‌دهد تمام متن را یکباره در یک پنجره بازشو جداگانه ویرایش کنید.

WProofreader Example

در تنظیماتی که هنگام بررسی پیشنهادهای افزونه ظاهر می‌شوند، گزینه‌هایی برای نادیده گرفتن ALL-CAP و کلمات مختلط، نام‌های دامنه، و اعداد با کلمات در بررسی آن را نیز دریافت می‌کنید.

WProofreader Settings

از آنجایی که ابتدا برای ویرایشگرهای غنی ساخته شده است، حتی می توانید با افزودن یک فیلتر در فایل function.php تم خود، افزونه را در انواع پست های سفارشی خود فعال کنید (جزئیات موجود در بخش سوالات متداول نصب افزونه).

نسخه ممتاز این افزونه املا را به 150 زبان بررسی می‌کند – حتی در برابر فرهنگ لغت‌های تخصصی صنایع پزشکی و حقوقی. اگر نگرانی‌های امنیتی با اشتراک‌گذاری متن با تصحیح‌کننده دارید، این شرکت حتی مجوز خدمات ارائه می‌دهد. این به شما امکان می دهد تمام درخواست های تصحیح را در سرورهای خود انجام دهید.

مجموعه دستیار نوشتن محصولات توسط WebSpellChecker، شرکت سازنده WProofreader، بر روی یک مدل قیمت گذاری SaaS کار می کند. این برای یک محیط B2B طراحی شده است و شما برای یک میلیون کلمه در سال در یک دامنه هزینه می کنید. طرح اولیه آن ممکن است برای افراد و استارت آپ هایی با تیم های کوچک مناسب باشد.

3. زنجبیل

Ginger Grammar Tool

یک جایگزین برتر Grammarly زنجبیل است. همچنین به عنوان یک افزونه مرورگر برای کروم و سافاری کار می کند و اشتباهات گرامری، علائم نگارشی، املایی متنی و سایر خطاهای شما را برجسته می کند. در میان سایر ویژگی‌های قابل توجه، این نرم‌افزار دارای بازنویسی جملات و مترجم است.

پس از نصب بر روی مرورگر شما، مشابه Grammarly در یک پست یا صفحه وردپرس کار می کند. در گوشه سمت راست پایین صفحه شما به عنوان یک نماد کوچک با اشتباهات نوشتاری شما با رنگ قرمز مشخص شده است:

Ginger Grammarcheck

اگر روی دکمه “Edit in Ginger” کلیک کنید، ویرایشگر Ginger باز می شود که در آن می توانید بلوک متنی را که از شما خواسته شده است ویرایش کنید. اگر در مقاله خود با عبارت های تکراری گیر کرده اید، rephraser جمله آن می تواند مفید باشد:

Ginger Editor

می‌توانید پیشنهادهای مترادف را برای کلمات جداگانه نیز دریافت کنید.

با این حال، مانند Grammarly، Ginger فقط با ویرایشگر متن وردپرس سازگار است. برای دریافت جزئیات خطاها و پیشنهادات مرتبط، باید روی هر بلوک کلیک کنید.

در نسخه رایگان بررسی دستور زبان، مترادف‌ها و مترجم محدودی دریافت می‌کنید. حتی نوشته شما را برای قواعد گرامری مانند توافق فاعل و فعل بررسی نمی کند. بنابراین باید نسخه پریمیوم را بخرید تا از مزایای واقعی Ginger بهره مند شوید.

4. E-Prime Grammar Checker

E-Prime Grammar Checker by metapult

English Prime (یا E-prime) نسخه ای از زبان انگلیسی است که تمام اشکال فعل to be را حذف می کند. این تکنیکی برای شفاف سازی تفکر با حذف صدای منفعل است و می تواند نوشتار شما را قوی تر کند. در اینجا یک مثال از صفحه ویکی پدیا در مورد E-prime.

E-Prime Definition

به عنوان یک تولید کننده محتوا، E-prime وسیله ای مفید برای معتبر کردن نوشتن شما است. می تواند کپی صفحه فرود شما را مستقیم و متقاعد کننده کند. افزونه وردپرس توسط متاپولت متن شما را در زمان واقعی بررسی می کند و در صورت عدم رعایت استاندارد E-prime به شما اطلاع می دهد.

E-Prime Grammar Check

این افزونه همچنین با ویرایشگر گوتنبرگ، WooCommerce، Yoast، سازندگان صفحه، سازندگان پاپ آپ و سایر افزونه های وردپرس کار می کند. بنابراین می‌توانید به راحتی عنوان متا و توضیحات، کپی محصول، صفحات پرداخت، و حتی alt را ویرایش کنید. به عنوان برچسب عنوان در کتابخانه رسانه شما.

در حالی که E-prime قواعد دستور زبان را بررسی نمی کند، یک نرم افزار منبع باز است. این یک افزونه رایگان عالی به جعبه ابزار شما برای ویرایش نسخه تبدیل است. برای مراقبت از دستور زبان، باید از یک چک‌کننده گرامری دیگر استفاده کنید یا متن خود را به صورت دستی تصحیح کنید.

5. برنامه همینگوی

Hemingway App

یکی دیگر از برنامه های مبتنی بر مرورگر برای ویرایش نوشته شما و به طور خاص بهبود خوانایی آن، برنامه Hemingway است. این یک ابزار رایگان است که قیدها، جملات دشوار خواندن، صدای غیرفعال و موارد مشابه را در نوشته شما بررسی و برجسته می‌کند.

Hemingway App

فرض ابزار این است که نوشتار شما را “ضخیم و واضح” کند، بنابراین دستور زبان را بررسی نمی کند. با این حال، می‌توانید برای عبارت‌بندی بهتر جملات، جایگزین‌های ساده‌تر برای نوشتارهای پیچیده، و به‌طور کلی جذاب‌تر کردن مقاله‌هایتان به آن تکیه کنید.

افزونه وردپرس برای برنامه رایگان وجود ندارد، بنابراین باید متن خود را به صورت دستی در داخل ابزار کپی و جایگذاری کنید، خطاها را بررسی کنید و پست اصلی وردپرس را ویرایش کنید.

یک برنامه دسکتاپ ممتاز برای Windows و Macbook با قیمت 19.99 دلار وجود دارد. با یک کلیک با وردپرس ادغام می شود و به شما امکان می دهد پست ها را مستقیماً از ویرایشگر همینگوی منتشر کنید.

اگر در مقاله‌ای با نویسنده‌ای همکاری می‌کنید، می‌توانید یک نسخه PDF از متن را با تغییرات پیشنهادی HemingwayApp برجسته شده ارسال کنید – تا آنها بتوانند بر اساس آن تغییرات ایجاد کنند.

6. LanguageTool

LanguageTool

دستیار نوشتاری شیک دیگری که متن شما را از نظر دستور زبان، املا و سبک نوشتاری بررسی می‌کند LanguageTool است. نسخه رایگان آن می تواند تا 10 هزار کاراکتر در هر متن را برای 25 زبان بررسی کند. در حالی که یک افزونه وردپرس در دسترس نیست، می‌توانید متن خود را در صفحه اصلی ابزار کپی-پیست کنید.

مشکلات نوشتاری شما را علامت‌گذاری می‌کند و اگر ماوس را روی خطاها نگه دارید، فوراً توضیح و جایگزین‌هایی را نشان می‌دهد:

LanguageTool

برنامه افزودنی Chrome آن به شما امکان می‌دهد نوشتن را برای وجود خطا در برنامه‌ها و سایت‌ها در سرتاسر وب، از جمله ویرایشگر وردپرس بررسی کنید.

نسخه‌های پریمیوم این نرم‌افزار مقرون به صرفه هستند، اگر سالیانه پرداخت کنید و دارای افزونه‌هایی برای Docs و Word باشند. کارکردهای تصحیح آن‌ها با یکپارچه‌سازی بررسی‌های سبک و لحن افزایش می‌یابد. همچنین در هر چک محدودیت نویسه‌های بیشتری دریافت می‌کنید.

چگونه یک جستجوگر گرامر وردپرس را در گردش کار انتشار خود ادغام کنیم؟

هیچ راهی برای بررسی گرامر متن کامل وب سایت وردپرس شما در یک زمان وجود ندارد. بنابراین می‌توانید هنگام به‌روزرسانی محتوا یا آپلود محتوای جدید، یک بررسی نرم‌افزار تصحیح را یکپارچه کنید.

در حالی که افزونه‌های وردپرس برای برخی از این نرم‌افزارها در دسترس هستند، کارایی ایجاد محتوا زیرا برجسته شدن خطاها هنگام تایپ باعث حواس پرتی می شود. بنابراین یک نرم افزار نوشتن خارجی می تواند بهره وری شما را افزایش دهد.

اگر هنوز ترجیح می‌دهید مستقیماً از طریق داشبورد وردپرس پیش‌نویس مقاله‌ها را تهیه کنید، افزونه WProofreader می‌تواند به خوبی در جریان کار شما ادغام شود. من محتوا را در Google Documents می نویسم. پس از تکمیل یک مقاله، متن را در برنامه Grammarly کپی می‌کنم زیرا ایجاد تغییرات مطابق با پیشنهادات آن راحت است. یک ویرایشگر انسانی آخرین دور ویرایش ها را انجام می دهد و مقاله را از طریق Elementor برای من آپلود می کند.

اگر به نوشتن در Google Docs نیز علاقه دارید، می توانید از افزونه مرورگر Grammarly برای بررسی نوشته خود استفاده کنید. افزونه Wordable می‌تواند برای آپلود نسخه نهایی پیش‌نویس‌های شما در وردپرس مفید باشد.

نظرات نهایی

به عنوان خالق محتوا، اشتباهات دستوری و املایی به اعتبار شما لطمه می زند. یک گرامر مناسب نه تنها می تواند اشتباهات تایپی و سایر اشتباهات شما را برطرف کند، بلکه نوشتار شما را زیباتر و واضح تر می کند. همچنین ابزار تصحیح سریع را حتی زمانی که برای فشار دادن انتشار عجله دارید.

اما به یاد داشته باشید که یک ابزار نمی تواند جایگزین تصحیح دستی شود. اگر نمی توانید یک حرفه ای استخدام کنید، از یک دوست بخواهید متن شما را بخواند، یا از یک چشم انسانی دیگر برای بررسی نوشته شما استفاده کنید.

شما از کدام گرامر استفاده می کنید؟ چگونه در گردش کار نوشتن شما ادغام می شود؟ در نظرات زیر به من اطلاع دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا