8+ بررسی قبل از راه اندازی برای فروشگاه های جدید WooCommerce
8+ بررسی قبل از راه اندازی برای فروشگاه های جدید WooCommerce
راه اندازی فروشگاه تجارت الکترونیک یک کار خسته کننده است. چیزهای زیادی وجود دارند که به توجه شما نیاز دارند، و موارد بسیار کمی وجود دارد که موفقیت را تضمین می کند.
از تصاویر محصول و کپی وبسایت گرفته تا ناوبری فروشگاه و صدور گواهینامه امنیتی – ساخت فروشگاه تجارت الکترونیک مستلزم دقت و توجه به جزئیات است، و فراموش نکنید، تلاش و صبر بسیار زیاد.
حتی اگر فروشگاه آنلاین خود را بر روی WooCommerce ساخته اید – یک نرم افزار تجارت الکترونیک رایگان که فروش محصولات و خدمات را آسان می کند – جزئیات کوچک را می توان به راحتی نادیده گرفت و اگر آن را به خوبی برنامه ریزی نکنید، ممکن است یک جنبه مهم را از دست بدهید.
مشکل این است که تمام اطلاعات مربوط به قبل از راهاندازی یک سایت تجارت الکترونیک به قدری پراکنده است که جمعآوری، جذب و اقدام بر اساس آن برای هر کسی زمان میبرد.
برای اطمینان از اینکه موارد ضروری را کنار نمیگذارید، در اینجا فهرستی از هشت بررسی وجود دارد که باید قبل از راهاندازی فروشگاه WooCommerce انجام دهید:
1. رنگ ها و تصاویر برند را مرور کنید
طراحی وب سایت شما چیدمان فروشگاه دیجیتال شما را مشخص می کند. این مشتریان بالقوه شما را متقاعد می کند که با محصولات شما درگیر شوند و حفظ مشتری را تضمین می کند. موثرترین طراحی های وب سایت کاربردی و ساده هستند. در اینجا چند نکته مهم طراحی وجود دارد:
i. رنگ های برند را به طور مداوم حفظ کنید
نام تجاری خود را به بازدیدکنندگان خود معرفی کنید و به آنها اجازه دهید از طریق رنگ ها با آن ارتباط برقرار کنند زیرا به ایجاد یادآوری برند کمک می کنند. از مجموعه رنگ های یکسانی در سراسر وب سایت، از جمله پیوندها و دکمه ها استفاده کنید. این فروشگاه شما را از نظر زیبایی شناختی دلپذیر می کند و باعث ایجاد حضور آنلاین برند شما می شود.
ii. از تصاویر با کیفیت خوب استفاده کنید
خرید آنلاین با خرید در فروشگاه متفاوت است. تصاویر محصول شما تنها راهی است که مشتریان بالقوه می توانند پیشنهادات شما را ببینند و تصمیم خرید بگیرند. محصولات خود را از طریق عکسهای با کیفیت بالا که تحت نور مناسب گرفته شدهاند به نمایش بگذارید. میتوانید از این راهنما برای ایجاد عکسهای محصول WooCommerce استفاده کنید.
تصاویری با جزئیات ارائه دهید، از جمله نماها از زوایای مختلف، و پیچیدگی هایی مانند رنگ را واقعی نگه دارید. همه عکسها را بهینه کنید تا مطمئن شوید که به سرعت در پلتفرمها و دستگاهها بدون افت کیفیت بارگیری میشوند.
iii. یک فاویکون
اضافه کنید
لطفاً با افزودن یک فاویکون، آنها را با متمایز کردن آن در میان برگههای متعدد به وبسایت خود ادامه دهید. این نمادی است که در نوار آدرس مرورگر و لیست نشانک ظاهر می شود. از یکی استفاده کنید که با برند شما مطابقت داشته باشد و بتواند توسط مخاطبان شما شناسایی شود تا به فروشگاه خود بازگردید. حتی میتوانید با استفاده از افزونهای مانند WP Retina 2X، یک نسخه شبکیه از لوگوی خود اضافه کنید.
2. پیمایش آسان و جستجوی سایت
هنگامی که مشتریان بالقوه وارد فروشگاه شما شدند، هدف شما باید این باشد که مطمئن شوید زمان قابل توجهی را صرف مرور آن میکنند. در اینجا نحوه اطمینان از این موضوع آمده است:
i. از صفحه اصلی عاقلانه استفاده کنید
بهترین تصاویر، ویدیوها و متن محصول خود را در صفحه اصلی قرار دهید. اکثر بازدیدکنندگان در چند ثانیه اولی که در صفحه اصلی وب سایت شما می گذرانند، تصوری درباره برند شما ایجاد می کنند.
تحقیق نشان میدهد که 55 درصد بازدیدکنندگان وبسایت ممکن است در عرض 15 ثانیه آن را ترک کنند. بنابراین، لطفاً با نمایش تصاویر پرفروش محصول خود در صفحه اصلی همراه با متن و ویدیوهای جذاب برای جلب توجه، از زمان آنها نهایت استفاده را ببرید.
ii. به آنها اجازه دهید با شما تماس بگیرند
اطلاعات تماس دقیق از جمله آدرس، آدرس ایمیل و شماره تلفن را ارائه دهید. اطلاعات باید دقیق باشد و به راحتی برای مشتریان شما قابل مشاهده باشد. این به آنها امکان میدهد از راههای مختلف با شما تماس بگیرند و همچنین در کسب و کار شما اعتماد ایجاد میکند.
iii. یک صفحه 404
اضافه کنید
یک 404 صفحه ای مشتریان بالقوه را در صورت کلیک بر روی پیوند بدی به فروشگاه راهنمایی می کند. پیوندهایی را به صفحات ضروری در صفحه 404 قرار دهید تا از رفتن بازدیدکنندگان به یک وب سایت جدید جلوگیری کنید.
IV. دسترسی سریع به صفحات سبد خرید و تسویه حساب
مشتری خود را در فرآیند پرداخت راهنمایی کنید. این مهم ترین مرحله از سفر آنها است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که حواس پرتی را به حداقل برسانید. نماد سبد خرید خود را به صورت استراتژیک به صفحه پرداخت پیوند دهید و به مشتریان اجازه دهید از هر صفحه از وب سایت شما خرید کنند.
v. به زمان بارگذاری توجه کنید
زمان بارگیری وب سایت برای حفظ مشتریان در صفحات وب شما بسیار مهم است. طبق تحقیقات مربوط به انتظارات مصرف کنندگان، دو ثانیه زمان بارگذاری مورد انتظار یک وب سایت است و آنها وب سایت هایی را که طول می کشد رها می کنند. بیش از سه ثانیه برای بارگیری.
3. عملکرد فروشگاه خود را بررسی کنید
فروشگاه WooCommerce شما نه تنها باید خوب به نظر برسد، بلکه باید به خوبی کار کند. سهولت استفاده، پیوند مناسب، و راحتی در هنگام پیمایش میتواند همه مشتریان شما را برای مدت طولانیتری در آن نگه دارد:
i. همه پیوندهای خود را بررسی کنید
همه پیوندهای موجود در هر صفحه، از جمله پیوندهای موجود در سرصفحه و پاورقی، باید کار کنند. تنظیمات مربوط به پیوندهای سایت های خارجی را بررسی کنید و مطمئن شوید که در یک برگه جدید باز می شوند.
ii. همه فرم ها را برای بررسی متقاطع پر کنید
فرم تماس خود را پر کنید تا بررسی کنید که آیا فرآیند ارسال ارسالی روان است یا خیر. یک صفحه تأیید را نمایش دهید یا یک ایمیل ارسال کنید تا به آنها اطلاع دهید که ارسال آنها را دریافت کرده اید.
iii. از فراخوانهای واضح برای اقدام
استفاده کنید
به خاطر داشته باشید که فروشگاه WooCommerce خود را برای ایجاد درآمد برای کسب و کار خود ساخته اید. از مشتریان خود بخواهید خرید کنند و این کار را با جلب توجه آنها انجام دهید. دکمههایی با رنگهای متضاد اضافه کنید و قصد خرید را از طریق زبان عملی افزایش دهید.
از عباراتی مانند «اکنون بخرید»، «سفارش خود را ثبت کنید» یا «مناسب خود را پیدا کنید» استفاده کنید. اینها مشتریان شما را به مراحل بعدی سفرشان در وب سایت شما هدایت می کند.
IV. ارائه چندین پردازنده پرداخت
قابلیت انتخاب روش پرداخت راحت به طور کلی برای مصرف کنندگان مهم است. تصور کنید در آستانه تکمیل خرید هستید و متوجه می شوید که سایت گزینه پرداخت مورد نظر شما را ندارد. اگر بیش از حد ناامید باشید، ناامید نخواهید شد یا حتی سبد خرید را رها نمی کنید؟ بنابراین، چندین گزینه پرداخت مانند COD، کارت اعتباری/دبیت، PayPal، Stripe و غیره را ارائه دهید تا خرید از شما برای آنها آسانتر شود.
4. اطمینان حاصل کنید که قابلیت دسترسی به سایت در نقطه
است
بر اساس WHO، 15٪ از جمعیت جهان با معلولیت زندگی می کنند. برای آنها، پیمایش برخی چیزها در محیط دیجیتال، مانند طراحی، می تواند چالش برانگیز باشد. بنابراین، به عنوان یک صاحب کسب و کار تجارت الکترونیک، باید اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای افراد دارای معلولیت قابل دسترسی است. با اجرای یک تست دسترسی وردپرس (مانند WAVE، نشان داده شده در بالا) برای بررسی سازگاری WCAG و ADA شروع کنید. سپس میتوانید از یک افزونه رایگان مانند افزونه Accessibe برای افزودن عناصر قابل دسترسی استفاده کنید. سپس، وب سایت خود را با تنظیم این عناصر بهینه کنید:
i. عناوین و عناوین صفحه را واضح کنید
تگ
استفاده از
برای عنوان صفحه استفاده می شود در حالی که عنوان های فرعی به عنوان
برچسب گذاری می شوند. به این ترتیب، افرادی که از صفحهخوانها استفاده میکنند، میتوانند نحوه طراحی WooCommerce شما را درک کنند.
ii. متن جایگزین را به تصاویر اضافه کنید و متن پیوند را توصیفی تر کنید
ii. متن جایگزین را به تصاویر اضافه کنید و متن پیوند را توصیفی تر کنید
متن جایگزین توضیح کوتاهی است که با نگه داشتن مکان نما روی یک تصویر ظاهر می شود. باز هم – کسانی که از صفحهخوانها استفاده میکنند میتوانند با خواندن متن جایگزین متوجه شوند که یک تصویر چیست. بنابراین، آن را تا حد امکان توصیفی کنید.
در مورد پیوندها هم همینطور. به جای اینکه صرفاً بگویید «درباره ما اینجا بیشتر بخوانید»، از یک جمله بسته مانند «درباره ما در صفحه تیم ما بیشتر بخوانید» استفاده کنید. به بازدیدکنندگان خود کمی زمینه بدهید.
iii. فونت های آسان خوان
را انتخاب کنید
از فونتهای ساده مانند Calibri، Arial و سایر فونتهای “sans serif” استفاده کنید تا مطمئن شوید که همه بازدیدکنندگان شما میتوانند محتوای سایت را به راحتی بخوانند. از پاپیروس یا فونت های شکسته با منحنی ها و شیب های غیر ضروری دوری کنید.
5. دسته بندی وظایف خاص تجارت الکترونیک
فروشگاه WooCommerce که ساخته اید فروشگاه آنلاین شماست که باید از بازدیدکنندگان شما استقبال کند، آموزش دهد و تبدیل کند. نقاط بازرسی زیر تضمین میکند که قبل از راهاندازی، ملاحظات مهم را از دست ندهید.
i. روند پرداخت را مرور کنید
برای بررسی و بهبود فرآیند پرداخت WooCommerce وقت بگذارید. بیشتر رها شدن سبد خرید در طول فرآیند پرداخت اتفاق می افتد. یک خسته کننده برای مشتریان خسته کننده است. بنابراین، قبل از راهاندازی چندین بار از طریق تسویهحساب اجرا شده و خطاها را بررسی و اصلاح کنید.
کل فرآیند را برای هر یک از حالتهای پرداخت خود طی کنید و مطمئن شوید که پیامهای مناسب در جزئیات عدم پرداخت یا وارد کردن نادرست نمایش داده میشوند. کدهای کوپن را آزمایش کنید تا مطمئن شوید طبق شرایط مندرج در پیشنهاد کار می کنند.
ii. موجودی خود را بررسی کنید
فروشگاه باید در زمان راه اندازی انبار شود. برای بررسی سطح موجودی، هر یک از محصولات خود را مرور کنید. بهروزرسانیها را میتوان با دسترسی به اطلاعات از طریق «WooCommerce > تنظیمات > محصولات > موجودی» انجام داد.
افزونههای WooCommerce به شما امکان میدهند موجودی را با هر پلتفرمی، از جمله انبار شخصی، فروشگاه آمازون یا فروشگاه eBay همگامسازی کنید.
iii. ارتباطات پس از سفارش را مدیریت کنید
اطمینان حاصل کنید که همه سفارشها از طریق ایمیل اعلان تأیید شدهاند. افزونه سفارشی کننده ایمیل WooCommerce به شما امکان می دهد ایمیل های سفارشی ارسال کنید به مشتریان شما میتوانید از همین مکانیسم برای برقراری ارتباط پس از عدم پرداخت یا رها شدن سبد خرید استفاده کنید.
IV. داشبورد مشتری را بررسی کنید
داشبورد مشتری بصری، بازگشت کمتر و مشتریان تکراری بیشتری را تضمین میکند. لطفا آن را ساده نگه دارید تا بتوانند به راحتی وارد سیستم شوند و به اطلاعات مهم دسترسی داشته باشند. آنچه مشتریان شما نیاز دارند را بدانید و آن را در دسترس آنها قرار دهید، مانند سابقه سفارش، اطلاعات صورتحساب، و شماره پیگیری سفارش.
6. بهینه سازی برای SEO
SEO برای رقابت در صنعت شما ضروری است. افزونههایی مانند Yoast WooCommerce SEO برای فروشگاههای جدید تجارت الکترونیک مفید هستند. برای بررسی تنظیمات SEO خود باید به دنبال موارد زیر باشید:
i. توضیحات متا قانع کننده
بنویسید
توضیحات متا را برای همه صفحات وب خود اضافه کنید. این موارد در SERP ها به عنوان توصیفی از کسب و کار و محصولات شما ظاهر می شوند و مشتریان بالقوه را متقاعد می کند که روی پیوند به وب سایت شما کلیک کنند.
ii. متن جایگزین را به تصاویر خود اضافه کنید
افزودن متن جایگزین به تصاویر شما تضمین می کند که Google می تواند آنها را “خوانده” و در برابر کلمات کلیدی مورد نظر شما نمایش دهد. همچنین خواندن متن جایگزین و توضیح محتوای شما برای خوانندگان صفحه نمایش با اختلال بینایی مفید است.
iii. ساختار URL را سفارشی کنید
URL های هر صفحه را سفارشی کنید تا مطمئن شوید مختصر هستند و به وضوح در مورد صفحه توضیح می دهند.
IV. یک نقشه سایت
ایجاد کنید
از سایت هایی مانند XML-sitemaps.com برای تولید نقشه سایت خود استفاده کنید. این طرحی از وبسایت شما است که میتواند با استفاده از کنسول جستجوی Google به Google ارسال شود و به آن امکان میدهد صفحات وب شما را بر اساس ارتباط خزیده و فهرستبندی کند.
7. امنیت فروشگاه را فراموش نکنید
با این اقدامات ساده از وب سایت خود در برابر تهدیدات امنیتی و هک محافظت کنید. یا برای اطلاعات بیشتر، به این راهنمای دقیق تر در امنیت WooCommerce مراجعه کنید.
i. یک فایروال
راه اندازی کنید
با راه اندازی فایروال از وب سایت خود در برابر حملات مخرب محافظت کنید. میتوانید از راهحل فایروال قوی مانند Imperva استفاده کنید که شامل CDN نیز میشود.
ii. گواهی SSL را دریافت کنید
اطلاعات حساس خود را از طریق یک گواهی SSL رمزگذاری کنید و همچنین از برجسته کردن کسب و کار شما توسط Google به دلیل نداشتن آن خودداری کنید. خوشبختانه برای فروشگاههای WooCommerce (و همه سایتهای وردپرس) راهاندازی SSL به لطف خدمات رایگانی مانند Let’s Encrypt آسان است (که اتفاقاً در محبوبترینها ساخته شده است. برنامه های میزبانی).
iii. هکرها را دور نگه دارید
همه داده های غیر ضروری را در باطن وردپرس خود حذف کنید. این شامل حذف هر گونه تم، پلاگین، صفحه و پست بلااستفاده ای است که می تواند توسط هکرها هدف قرار گیرد. مرتب نگه داشتن نصب وردپرس فضای کمتری برای اکسپلویت ها باقی می گذارد.
8. قوانین را در جای خود قرار دهید
از کسب و کار خود محافظت کنید و خط مشی های فروشگاه خود را از طریق یک چارچوب قانونی مشخص کنید. یک وکیل می تواند شما را در تهیه پیش نویس آنها و قرار دادن نسخه نهایی به صورت استراتژیک در فروشگاه WooCommerce شما راهنمایی کند.
i. شرایط و ضوابط خود را مشخص کنید
مجموعه ای از شرایط و ضوابط سفارشی ایجاد کنید، از جمله فرآیند پرداخت، سیاست بازگشت، و پیامدهای قانونی، در صورت وجود. برای دسترسی آسان، آن را در صفحه محصول و تسویهحساب نمایش دهید.
برای انتخاب از T&Cهای از پیش ساخته شده، می توانید به Appearance > Customize > WooCommerce بروید و الگویی را انتخاب کنید که با کسب و کار شما مطابقت داشته باشد.
ii. یک خط مشی رازداری طراحی کنید
سیاست حفظ حریم خصوصی شما به مشتریان اطمینان می دهد که تمام اطلاعات و داده های آنها به درستی در وب سایت شما مدیریت می شود. این اعتبار به کسب و کار شما ارائه می کند و می توانید به سرعت یک خط مشی رازداری برای وردپرس ایجاد کنید و آن را به ایجاد کنید.Appearance > Customize > WooCommerce> صفحه خط مشی رازداری.
9. از هوش مصنوعی برای بهینه سازی تبدیل ها استفاده کنید
مصرف کنندگان مختلف اهداف یا انگیزه های متفاوتی برای خرید یک محصول خاص یا استفاده از یک سرویس خاص دارند. با استفاده از هوش مصنوعی، میتوانید مرتبطترین پیام را به هر بازدیدکنندهای که وارد فروشگاه تجارت الکترونیک میشود در زمان واقعی منتقل کنید و آنها را در خرید راهنمایی کنید.
میتوانید از پلتفرمهای شخصیسازی تجارت الکترونیک مانند Dialogue AI برای تجزیه و تحلیل رفتار خریداران خود در زمان واقعی و کمک به تبدیل آنها به مشتریان پولی استفاده کنید. Dialogue میتواند بفهمد بازدیدکنندگان به دنبال چه چیزی هستند و میتواند توصیههای محصول و پیشنهادات مختلف را برای افزایش بازگشت سرمایه و تبدیل شخصیسازی کند.
قبل از راه اندازی تست کنید
شما به تازگی تمام شده اید – اما آزمایش را فراموش نکنید. تست فروشگاه WooCommerce بهترین راه برای شناسایی هر گونه اشکال است. اگر کاربران واقعی سایت شما را آزمایش کنند بهتر می شود.
با کارمندان، دوستان، خانواده یا حتی بخشی از مخاطبان هدف خود تماس بگیرید تا از طریق سایت تجارت الکترونیک خود بگردید و از آن خرید کنید و در صورت وجود مشکلات را گزارش کنید. پس از دریافت پاسخ های رضایت بخش از همه طرف های بررسی کننده – ادامه دهید و فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنید!