چطوری میشه

راهنمای نهایی دسته ها و برچسب های وردپرس

راهنمای نهایی دسته ها و برچسب های وردپرس

بنابراین شما وب سایت وردپرس خود را راه اندازی کرده اید و نمی توانید منتظر انتشار اولین پست وبلاگ خود باشید. تنها یک مشکل کوچک وجود دارد: نمی‌توانید تصمیم بگیرید که دسته‌ها یا برچسب‌ها را به پست وبلاگ خود اضافه کنید یا شاید هر دو؟

شما تنها نیستید. بسیاری از وبلاگ نویسان با دسته بندی ها و برچسب های وردپرس گیج می شوند، بنابراین در پست امروز، همه آنچه را که باید بدانید را به شما خواهیم گفت. ما تفاوت بین دسته‌ها و برچسب‌ها، دلیل استفاده از آنها را توضیح می‌دهیم، مثال‌هایی برای نحوه استفاده از آن‌ها به شما ارائه می‌دهیم و به شما کمک می‌کنیم تصمیم بگیرید که آیا باید از دسته‌ها، برچسب‌ها یا هر دو استفاده کنید.

دسته‌ها و برچسب‌های وردپرس طبقه‌شناسی وردپرس هستند. از این طبقه بندی ها برای سازماندهی و طبقه بندی محتوای شما استفاده می شود تا خوانندگان شما راحت تر از وب سایت شما استفاده کنند.

به عنوان مثال، اگر وبلاگ غذایی دارید، دسته بندی های شما می تواند ناهار، شام و دسر باشد. می‌توانید هر پست را در آن دسته‌های جداگانه با برچسب‌هایی مانند غذاهای سریع و آسان، ایده‌های شام یک تابه، یا غذاهای گیاهی طبقه‌بندی کنید. /p>

تفاوت بین دسته ها و برچسب ها چیست؟

در حالی که مقوله‌ها و برچسب‌ها هدف یکسانی دارند، چند تفاوت بین آنها.

  • دسته ها بیشتر شبیه گروه بندی گسترده ای از پست های شما هستند، آنها موضوعات اصلی هستند که در وبلاگ خود درباره آنها صحبت می کنید
  • می‌توانید از برچسب‌ها برای ارائه سازماندهی خاص‌تری از پست‌های خود استفاده کنید، آنها حتی می‌توانند یک کلمه کلیدی یکباره باشند که برای یک پست خاص استفاده می‌شود و دیگر هرگز
  • دسته ها را می توان به صورت سلسله مراتبی سازماندهی کرد و دارای زیرمجموعه هایی بود
  • برچسب ها نمی توانند برچسب فرعی داشته باشند
  • شما باید حداقل یک دسته را در وردپرس اضافه کنید، در غیر این صورت به دسته پیش‌فرض Uncategorized تبدیل می‌شود. این دسته را نمی توان حذف کرد اما می توانید نام آن را به چیز دیگری تغییر دهید
  • برخلاف دسته‌ها، افزودن برچسب‌ها کاملا اختیاری است

چرا از دسته ها و برچسب ها در وردپرس استفاده کنیم؟

همانطور که قبلا ذکر شد، دلیل اصلی استفاده از دسته ها و برچسب ها سازماندهی و طبقه بندی محتوای شماست. هنگامی که محتوای شما سازماندهی شد، برای خوانندگان شما آسان تر می شود که در وبلاگ شما پیمایش کنند.

برای مثال، می‌توانید دسته‌های اصلی خود را به پیمایش یا به نوار کناری وبلاگ خود اضافه کنید. این کار خوانندگان شما را آسان‌تر می‌کند تا دسته‌هایی را که به آن‌ها علاقه دارند پیدا کنند و در نتیجه زمان بیشتری را در سایت شما بگذرانند.

افزودن دسته‌ها به پست‌های وردپرس آسان است. برای اختصاص یک دسته به پست خود، کافی است روی پانل دسته ها در ویرایشگر پست کلیک کنید. اگر هیچ دسته‌ای ندارید، می‌توانید با کلیک کردن روی پیوند افزودن دسته جدید یک دسته جدید ایجاد کنید. سپس، دسته را نامگذاری کنید و روی دکمه افزودن دسته جدید کلیک کنید.

Adding categories in post

هنگامی که شروع به ایجاد دسته‌ها می‌کنید، می‌توانید یک دسته والد نیز اختصاص دهید. هنگامی که دسته‌ها را ایجاد کردید، می‌توانید آنها را به سادگی با علامت زدن کادر تأیید کنار آن به یک پست اختصاص دهید.

برای افزودن یک برچسب به پست خود، پانل برچسب را در ویرایشگر پست گسترش دهید. سپس تگ را تایپ کرده و کلید enter را بزنید یا برای جدا کردن تگ ها از کاما استفاده کنید. برچسب ایجاد خواهد شد و شما به راحتی می توانید از آن در پست های دیگر استفاده مجدد کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که شروع به تایپ تگ کنید تا در منوی کشویی نمایش داده شود. سپس می توانید روی آن کلیک کنید تا آن را به آن پست اضافه کنید.

adding tags in posts

یک مکان دیگر برای مدیریت دسته‌ها، رفتن به پست‌ها > دسته‌ها است. در اینجا، می‌توانید دسته‌های جدیدی ایجاد کنید، برای هر دسته توضیح اضافه کنید، و URL Slug را برای هر دسته سفارشی کنید. همچنین می‌توانید دسته‌های والدین را اختصاص دهید، دسته‌های موجود را ویرایش کنید، و دسته‌هایی را که دیگر نیازی ندارید یا نمی‌خواهید استفاده کنید حذف کنید.

Categories management page

به همین ترتیب، می‌توانید برچسب‌ها را با رفتن بهپست‌ها > برچسب‌ها مدیریت کنید. صفحه ویرایش برچسب همه گزینه‌های مشابهی را دارد که برای دسته‌ها وجود دارد. تنها تفاوت این است که شما نمی توانید یک برچسب والد اختصاص دهید، زیرا همانطور که قبلاً یاد گرفتیم آنها سلسله مراتبی نیستند.

tag management page

و برای عملکرد گسترده، تعدادی افزونه های دسته بندی و برچسب نیز وجود دارد که به شما امکان می دهد برای انجام کارهای بیشتر با طبقه بندی های خود اما برای اکثر کاربران وردپرس، استفاده از آنها همانطور که هست بسیار عالی است.

نکته ای در مورد استفاده از دسته ها در URL پست

برخی وب سایت ها از دسته بندی ها در ساختار URL پست خود استفاده می کنند. با رفتن به تنظیمات > پیوندهای ثابت می‌توانید این مورد را تنظیم کنید. ساختار سفارشی را انتخاب کنید. سپس می توانید پیوند ثابت خود را به شکل زیر تنظیم کنید:

yourdomainname.com/category/post-name

اما، اگر این را تنظیم کنید و زیرمجموعه های زیادی ایجاد کنید، URL پست شما ممکن است به این شکل درآید:

yourdomainname.com/category/subcategory/post-name

عیب این رویکرد این است که اگر بعداً تصمیم به سازماندهی مجدد دسته‌ها و زیرمجموعه‌های خود داشته باشید، در نهایت مجبور خواهید بود برای اطمینان از شکسته نشدن پیوندهایتان، تغییر مسیرهای زیادی ایجاد کنید.

به این ترتیب، ما معمولاً توصیه می‌کنیم به ساختار URL کوتاه‌تری بچسبید و فقط از نام پست خود استفاده کنید. این به شما انعطاف بیشتری در سازماندهی محتوای خود می دهد. همچنین ذکر نکردن آدرس اینترنتی کوتاه‌تر، به خاطر سپردن آسان‌تر و سئو دوستانه‌تر است.

بنابراین اکنون می دانید دسته ها و برچسب های وردپرس چیست و چگونه می توانید آنها را ایجاد، مدیریت و استفاده کنید. اکنون، بیایید در مورد تعداد دسته‌ها و برچسب‌هایی که باید داشته باشید صحبت کنیم.

به طور کلی، هیچ محدودیتی برای تعداد دسته ها و برچسب هایی که می توانید در وردپرس داشته باشید وجود ندارد. می توانید چندین دسته را به یک پست اختصاص دهید و می توانید چندین برچسب را به همان پست اختصاص دهید.

پاسخ صحیح به تعداد دسته‌هایی که سایت شما باید داشته باشد این خواهد بود: به همان تعداد که برای سازماندهی منطقی محتوای خود نیاز دارید. با این حال، به خاطر داشته باشید که اگر شروع به اضافه کردن دسته‌های زیادی کردید، ممکن است بخواهید از زیرمجموعه‌ها استفاده کنید تا به راحتی در سایت خود پیمایش کنید.

اگر به تازگی وبلاگ خود را شروع کرده اید، چند دسته بندی کلی اضافه کنید تا محتوای خود را مرتب نگه دارید. سپس، اگر به موارد بیشتری نیاز دارید، به راحتی می توانید دسته های بیشتری ایجاد کنید. به یاد داشته باشید که بهتر است دسته های کمتری با محتوای زیاد داشته باشید تا ده ها دسته با تنها یک یا دو پست.

تا آنجا که برچسب‌ها، هیچ محدودیتی در تعداد برچسب‌هایی که می‌توانید به یک پست اضافه کنید وجود ندارد. اما مشابه دسته‌ها، بهتر است برچسب‌های کمتری با تعداد پست داشته باشید تا اینکه صدها برچسب با تنها یک پست در آنها وجود داشته باشد.

همانطور که قبلا ذکر شد، دسته‌ها و برچسب‌های وردپرس برای سازماندهی محتوای شما و بهبود قابلیت استفاده وب‌سایت شما مهم هستند. و از آنجایی که قابلیت استفاده از وب سایت نقش مهمی در سئو دارد، طبیعی است که دسته ها و برچسب ها در رتبه بندی سایت شما توسط گوگل نقش داشته باشند.

هر دسته و برچسب به عنوان صفحه فرود برای آن دسته و برچسب خاص عمل می کند. به این ترتیب، آنها باید بهترین تجربه ممکن را برای بازدیدکنندگان و خوانندگان شما فراهم کنند. این را با این واقعیت همراه کنید که اگر URL یک پست را به روز کنید، صفحه دسته مهم تر می شود.

به طور مشابه، اگر وب‌سایت فهرستی دارید و فهرست‌ها پس از مدتی منقضی می‌شوند، صفحه دسته‌بندی همان صفحه‌ای است که باقی می‌ماند و از فهرست فردی مهم‌تر است.

به‌علاوه، صفحات دسته‌بندی و برچسب‌های شما از پست‌ها یا انواع پست‌های سفارشی مانند محصولات برای برای همان عبارت رقابت کنید. به عنوان مثال، فرض کنید یک وبلاگ در مورد بازی های ویدیویی دارید. بهینه‌سازی هر پست وبلاگ برای بازی‌های نقش‌آفرینی با کلمه کلیدی می‌تواند بیشتر از اینکه مفید باشد به شما آسیب برساند.

در عوض، می‌توانید پست‌های فردی را برای کلمات کلیدی طولانی مانند بازی‌های نقش‌آفرینی مبتنی بر داستان، بازی‌های نقش‌آفرینی اکشن، بازی‌های نقش‌آفرینی استراتژیک و موارد مشابه بهینه کنید و در عین حال آنها را به دسته بازی‌های نقش‌آفرینی مرتبط کنید.< /p>

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که نباید دسته ها و برچسب هایی مشابه داشته باشید. این می تواند منجر به مشکلات تکراری محتوا و همچنین اختصاص چندین دسته به یک پست شود.

در حالی که ما در مورد موضوع SEO هستیم، ممکن است از خود بپرسید که آیا دسته‌ها یا برچسب‌ها برای سئو بهتر هستند یا خیر. اما پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد. هر دو برای سازماندهی محتوای شما استفاده می شوند، فقط به روش های کمی متفاوت. بنابراین پیشنهاد ما این است که از دسته‌ها و برچسب‌ها با استفاده عاقلانه از نکات بالا استفاده کنید.


دسته‌ها و برچسب‌های وردپرس به شما کمک می‌کنند محتوای وب‌سایت خود را سازماندهی کنید. می‌توانید از دسته‌ها برای گروه‌بندی پست‌هایی که درباره یک موضوع با هم صحبت می‌کنند استفاده کنید و از برچسب‌ها برای توصیف بیشتر هر پست استفاده کنید.

نکات موجود در این مقاله به شما کمک می کند تا از دسته ها و برچسب ها در وردپرس به درستی استفاده کنید. تنها کاری که اکنون باید انجام دهید این است که در مورد دسته ها و برچسب های خود تصمیم بگیرید و شروع به استفاده از آنها برای سازماندهی پست های وبلاگ شگفت انگیز خود کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا