پیامک

راهنمای پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری

راهنمای پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری

راهنمای پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری

نگار معتمدی : چگونه میتوان با کمک راهنمای پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری بفهمیم پسته پستی ما در چه مرحله ای و کجا قرار دارد. مجله تالاب: می توان گفت گرایش مردم امروزه به فضای مجازی بسیار بیشتر از سال های پیش شده است. همین امر موجب شده که خریدهای اینترنتی بسیار رونق یابد. در این صورت است که تعداد کسب و کارها و مشاغلی که به صورت آنلاین اقدام به فعالیت می کنند بسیار بالا می رود. زمانی که آنلاین شاپ ها کسب و کار بهتری داشته باشند جابجایی بسته های پستی نیز چند برابر می شود.

مجله تالاب : معمولا این پیج ها و حساب های فروشگاهی آنلاین از طریق پست بسته های خود را برای سایر استان ها ارسال می نماید. ارسال یک بسته از طریق پست از مبدا تا زمانی که به مقصد برسد به زمان احتیاج دارد. معمولا افرادی که بسته های پستی دارند برای رسیدن به مقصد بسیار بی تاب هستند و دوست دارند از این روند و فرایندی که طی می شود آگاه باشند.

به همین دلیل است که پست مراحلی را از لحظه ای که پست بسته را تحویل می گیرد تا زمانی که به مشتری تحویل دهد در اختیار مشتری قرار می دهد. برای آگاهی از اینکه بسته در چه شرایطی و در کجا قرار دارد افراد می توانند با استفاده از المان هایی مانند کد رهگیری، شماره مرسوله، شماره موبایل و کد ملی وضعیت بسته شان را رهگیری کنند. یکی از متداول ترین راه های رهگیری بسته پستی کد رهگیری می باشد که در ادامه به صورت مفصل توضیح داده شده است.

پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری

پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری

با وارد کردن کد رهگیری می توان از وضعیت بسته پستی در لحظه آگاه شد. همچنین اداره پست این امکان را در اختیار افراد قرار داده است که بتوانند به صورت لحظه ای از موقعیت فعلی کالا تاریخ و ساعات و ورود و خروج از نقاط مبادلات پستی دسترسی داشته باشند.

علاوه بر این جزئیات کاملی را از مرسوله و نحوه ارسال آن در اختیار کاربران قرار می دهد. برای اینکه افراد بدانند چگونه بسته خود را رهگیری کنند و از وضعیت آن باخبر شوند. لازم است بدانند که چگونه از کد رهگیری و سایر مواردی که می توان با آن بسته های پستی را پیگیری کرد آشنا باشند.

نحوه پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری

یکی از مرسوم ترین و پرا استفاده ترین راه ها برای پیگیری مرسوله پستی کد رهگیری می باشد. این روش بسیار ساده و در دسترس است. زمانی که شخص فروشنده یا هر شخص دیگری که قصد دارد بسته ای را پست کند اداره پست مراجعه می کند. مشخصات کاملی را از شخص گیرنده به اداره پست تحویل می دهد.

مشخصاتی که اداره پست تحویل می گیرد شامل شماره موبایل شخص گیرنده، آدرس و کد پستی او می باشد. در این صورت کدی تحت عنوان کد رهگیری مرسوله به شماره موبایل فرد پیامک می شود. از طریق این کد می توان به صورت لحظه ای از مرسوله با خبر شد.

در اغلب موارد پست به صورت کامل پیامک هایی را از وضعیت مرسوله ارسال می کند و فرایند ارسال آن را اطلاع رسانی می کند. در این حالت است که دیگر نیاز نیست فرد مرسوله خود را رهگیری کند. اما اگر هیچ پیامکی از سمت اداره پست برای اطلاع از حوه ارسال مرسوله پستی برای فرد ارسال نشد او می تواند با کدی که دریافت کرده وضعیت مرسوله خود را مورد بررسی قرار دهد. این کد همان شماره مرسولهای است که از طریق فرستنده برای فرد ارسال می شود. در این حالت فرد باید به سایت racking.post.ir مراجعه کند.

نحوه پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری

سایت پیگیری مرسولات پستی

 

در این سامانه کادری برای افراد نشان داده میشود که در قسمت بالای آن نوشته شده است لطفاً شماره مرسوله خود را وارد نمایید. افراد باید کدی که برای آن ها از طریق اداره پست ارسال شده است را درون این کادر وارد نمایند. بر روی علامت جستجو کلیک کرده سپس صفحه دیگری برای آن ها باز میشود که در این صفحه وضعیت مرسوله و زمان ارسال آن و وضعیت کلی آن قابل مشاهده می باشد.

گاهی اوقات کد مرسوله برای فروشنده پیامک می شود که خریدار باید این کد را از طریق فروشنده پیگیری کند یا از او بخواهد که کد را برایش ارسال نماید. در صورتی که افراد این پیامک را دریافت نکردند می توانند از طریق پنل کاربری و در قسمت سفارش های فروشگاه های اینترنتی کد رهگیری را دریافت نمایند.

پیگیری مرسوله پستی با شماره موبایل

اگر مرسوله ای که شما خریداری نموده اید سیم کارت می باشد با وارد کردن شماره سیم کارتی که آن را خریده اید می توانید از وضعیت ارسال سیم کارت خود با خبر شوید. اما باید توجه داشته باشید که استفاده از این روش فقط برای رهگیری سیم کارت کاربرد دارد. برای سایر مرسوله هایی که از طریق پست ارسال می شوند نمی توان از طریق شماره موبایل اقدام به رهگیری آن کرد.

برای رهگیری این بسته پستی ابتدا باید سامانه رهگیری مرسولات سازمانی در گوگل سرچ شود. سپس در کادر اولی که در صفحه باز شده نمایش داده می شود نوع اپراتور انتخاب شده و در کادر بعدی شماره موبایل بدون صفر وارد شود. سپس کد امنیتی برای افراد نمایش داده می شود که افراد باید آن را وارد کرده و بر روی گزینه جستجو کلیک نمایند. در این صورت است که وضعیت بسته شان قابل مشاهده می باشد.

آیا امکان پیگیری مرسوله پستی از طریق پیامک وجود دارد؟

آیا امکان پیگیری مرسوله پستی از طریق پیامک وجود دارد؟

در زمان های گذشته افراد می توانستند شماره مرسوله خود را به شماره ۲۰۰۰۴۴۱ ارسال نمایند. بعد از ارسال کد مرسوله به این شماره می توانستد مرسوله پستی خود را پیگیری کنند. به این صورت که پست پیامک هایی برای افراد ارسال می کرد که از طریق این پیامک افراد متوجه می شدند که بسته پستی شان در چه شرایطی و در چه مکانی قرار دارد. اما اکنون رهگیری مرسوله از طریق این شماره پیامک مسدود می باشد.

اداره پست این امکان و پیامک ها را غیر فعال کرده است. در اغلب موارد وضعیت بسته پستی به صورت خودکار برای شماره موبایل گیرنده که از طریق فرستنده به اداره پست تحویل داده شده است ارسال می شود.

راهنمای پیگیری مرسوله پستی از طریق کد رهگیری

کد رهگیری مرسوله پستی را از کجا بیابیم؟

اداره پست بعد از اینکه بسته را تحویل گرفت به شماره پیامک شخص گیرنده کد رهگیری را ارسال می نماید. افراد از طریق این کد می توانند به صورت لحظه ای از وضعیت بسته پستی خود آگاه شوند. در صورتی که این پیامک برای افراد ارسال نشد باید شخص از کسی که برایش بسته را فرستاده بخواهد بارکد ارسال مرسوله را برای او بفرستد.

این بارکد تقریباً ۲۰ یا ۲۴ رقم می باشد

معمولا در خریدهای اینترنتی فروشنده پیامک حاوی کد رهگیری را بعد از تحویل پست برای خریدار ارسال می نماید. یا اینکه در فروشگاه خود در قسمت مربوط به سفارش ها کد را ر اختیار افراد قرار می دهد.

پیگیری مرسوله پستی با کد ملی

به گزارش تالاب : برخی از بسته های پستی وجود دارند که با سایر بسته ها متفاوت می باشد. اگر بسته پستی شما اوی مدارک هویتی اسناد و کارت های مالکیت باشد نحوه پیگیری آن متفاوت است. معمولا این کارت ها از طریق ارگان های قضایی و انتظامی رهگیری می شود. پست برای آسان تر کردن پیگیری آن ها سامانه جداگانه ای برایشان تاسیس کرده است. در این سامانه با وارد کردن شماره های خاصی مانند شماره پلاک شماره پرونده و کد ملی می توان به راحتی وضعیت ارسال آن را پیگیری نمود.

برای این کار کافی است افراد به وب سایت najatracking.post.ir مراجعه نمایند. در قسمت اول آن کادری قرار دارد در این قسمت می توان نوع سند را انتخاب کرد. سپس بسته به نوع سندی که فرد انتخاب می کند کد ملی، شماره پرونده و شماره پلاک را وارد می نماید. بعد از وارد کردن این موارد کد امنیتی بر روی صفحه ظاهر می شود که آن نیز توسط فرد باید وارد شده و بر روی گزینه جستجو کلیک شود. در این صورت است که وضعیت کامل بسته پستی برای افراد نمایش داده می شود.

پیگیری مرسوله پستی با کد ملی

بررسی اطلاعات بسته پستی

گاهی اوقات افراد دوست دارند جزئیات بیشتری را از بسته پستی خود دریافت کنند. آن ها سعی می کنند بسته پستی را در حال حمل مشاهده کنند و به صورت لحظه ای از وضعیت آن خبر داشته باشند. با داشتن کد پیگیری مرسوله پستی می توان این بررسی را به صورت دقیق تر و جزئی تر انجام نمود.

مجله تالاب : برای این کار لازم است افراد ابتدا وارد سایت مربوط به بررسی کد رهگیری شود. در کادر قرار داده شده در این صفحه کد رهگیری یا شماره مرسوله باید وارد شده و بر روی گزینه جستجو کلیک شود. سپس به آخر صفحه مراجعه شده و بر روی گزینه تولید بارکد پستی کلیک شود.

زمانی که بر روی این قسمت کلیک شود در مقابل آن لینکی ظاهر می شود که یکی از گزینه های آن مشاهده جزئیات بیشتر می باشد. که افراد باید آن را انتخاب کنند در این صفحه افراد می توانند اطلاعات کامل و جزئی در مورد بسته خود داشته باشند. این اطلاعات شامل محتویات مرسوله وزن تاریخ و ساعت تحویل به پست نوع سرویس اداره مربوطه و در نهایت کوچک ترین هزینه هایی که پست برای مالیات کرایه و جمع هزینه ها قابل مشاهده می باشد.

چرا افراد بسته های پستی خود را پیگیری می کنند؟

چرا افراد بسته های پستی خود را پیگیری می کنند؟

معمولاً افراد در صورتی که بسته پستی داشته باشند دوست دارند هرچه سریع تر به دست آن ها برسد. مخصوصاً اگر بسته پستی آن ها یک خرید اینترنتی باشد. در این صورت است که افراد با مشاهده وضعیت کالای خود می دانند که بسته چه روزی به دست آن ها می رسد. در این حالت نگرانی و دلمشغولی کمتری نسبت به آن خواهند داشت.

علاوه بر این پیگیری بسته های پستی می تواند به افراد کمک کند که در تمام مراحل از وضعیت بسته ارسالی خود آگاه باشند. علاوه بر این می توانند زمان رسیدن بسته و مرسوله پستی خود را تخمین بزنند و در روز مورد نظر در خانه باشند. تا بتوانند به راحتی آن را دریافت نموده و دچار دردسر نشوند.

نویسنده : نگار معتمدی

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا