اخبار روزفناوری

MSI AGESA 1.2.0.0a BIOS برای مادربردهای AM5 موجود: Curve Shaper، EXPO “On-The-Fly” و پشتیبانی OPP را برای AMD Ryzen 9000 اضافه می کند.

MSI AGESA 1.2.0.0a BIOS برای مادربردهای AM5 موجود: Curve Shaper، EXPO “On-The-Fly” و پشتیبانی OPP را برای AMD Ryzen 9000 اضافه می کند.

MSI شروع به عرضه میان‌افزار AGESA 1.2.0.0a بایوس برای مادربردهای AM5 خود کرده است و از ویژگی های جدید CPU AMD Ryzen 9000.< /p>

MSI با انتشار BIOS AGESA 1.2.0.0a، Curve Shaper، EXPO OPP و EXPO “On-The-Fly” برای پردازنده های AMD Ryzen 9000 ویژگی های کاملاً جدیدی را به مادربردهای AM5 خود اضافه می کند

دیروز، گزارش کرد که MSI آخرین ویژگی های تنظیم و اورکلاک CPU AMD Ryzen 9000 را به مادربردهای AM5 خود اضافه می کند. اکنون، فروشنده مادربرد شروع به عرضه آخرین سیستم عامل مبتنی بر نسخه AMD AGESA 1.2.0.0a کرده است. بایوس جدید از سه ویژگی کاملاً جدید مرتبط با پردازنده‌های رومیزی «Zen 5» Ryzen 9000 مانند Curve Shaper، EXPO OPP و حالت‌های EXPO On-The-Fly پشتیبانی می‌کند.

منبع تصویر: MSI

ما فهرست مادربردهای MSI AM5 را بررسی کردیم و متوجه شدیم که در مجموع 10 مادربرد در سری 600، بایوس جدید BETA را دریافت کرده‌اند، در حالی که بقیه خط به زودی آن را دریافت خواهند کرد. لیست کامل زیر است:

amd_on-the-fly-2
amd_opp-2

اولین ویژگی هایی که باید درباره مادربردهای AM5 MSI از حالت EXPO “On The Fly” و OPP “Optimized Platform Profile” صحبت کنیم. این دو ویژگی تنظیم حافظه و اورکلاک هستند. حالت EXPO “On The Fly” برای ارائه اورکلاک آسان طراحی شده است در حالی که نمایه های عملکرد بهینه ساز مانند “Memory Try It!” کار می کنند و به کاربران مجموعه ای از پیش تعریف شده از پروفایل های OC را بر اساس ماژول های حافظه و IC های گنجانده شده در آن ماژول ها ارائه می دهد. این تنظیمات OC حافظه از طریق بخش تنظیمات DRAM در پانل OC در BIOS قابل دسترسی هستند.

با فعال کردن EXPO “On The Fly” در BIOS، می توانید حافظه را از طریق نمایه EXPO موجود آن از طریق سیستم عامل تنظیم کنید نه اینکه مجبور باشید در BIOS به عقب و جلو بروید. قطعاً در زمان و تلاش بسیار صرفه جویی می کند و در صورت نیاز عملکرد سریع تری به شما می دهد.

amd_curve-shaper_01-2

amd_curve-shaper_02-2

ویژگی OPP به کاربران اجازه می دهد تا با اعطای پشتیبانی از DDR5-6000 (1:1) که بهترین است نقطه ای برای پردازنده های Ryzen 9000. بسیاری از کیت‌های حافظه OC و EXPO بالاتر از DDR5-7000 نمایه‌های DDR5-6000 (1:1) ندارند و کاربران باید به صورت دستی ماژول‌های خود را تنظیم کنند. با OPP، این می تواند سریعتر و راحت تر به دست آید.

با آمدن به گزینه CPU OC، ما از Curve Shaper که به عنوان پسوند Curve Optimizer معرفی شده است. این تنظیمات از منوی OC در Curve Optimizer قابل دسترسی است و به کاربران اجازه می‌دهد به صورت انتخابی منحنی‌های ولتاژ زیرین را اضافه یا حذف کنند تا نحوه کاهش ولتاژ CPU خود را به حداکثر برسانند. در مجموع 15 باند فرکانس و دما مختلف برای تنظیم کل موجود است (3 درجه حرارت و 5 فرکانس).

با Curve Shaper AMD در پردازنده‌های رومیزی Ryzen 9000 “Zen 5″، کاربران می‌توانند ولتاژ باندهای پایدار را کاهش دهند و به باندهای ناپایدار ولتاژ اضافه کنند. این منحنی تغییر شکل یافته در تمام هسته ها اعمال می شود و می تواند توسط Curve Optimizer جابجا شود. در زیر برخی از نکات برجسته بهبود اورکلاک که به بردهای سری 600 و سری 800 برای پردازنده‌های Ryzen 9000 اضافه می‌شوند آورده شده است:

  • AGESA جدید تا DDR5-8000 را پشتیبانی می کند
  • ویژگی‌های اورکلاک جدید حافظه در حین پرواز و نمایه عملکرد بهینه‌شده حافظه
  • کاربرد حافظه در همه چیپست های مصرف کننده AM5 فعال است
  • پشتیبانی JEDEC برای DDR5-5600
  • ویژگی جدید اورکلاک “Curve Shaper”

MSI به همراه سایر سازندگانی که سیستم عامل BIOS AGESA 1.2.0.0a را عرضه کرده اند نیز باید قبل از راه اندازی از آخرین ویژگی های CPU AMD Ryzen 9000 پشتیبانی کنند. این تضمین می‌کند که کاربران آخرین پشتیبانی را برای زمانی که CPUهای جدید در 31 جولای کاهش می‌دهند آماده می‌کنند و بهترین ثبات ممکن را تضمین می‌کند. MSI همچنین مادبوردهای سری 800 خود را در اواخر سپتامبر راه اندازی می کند و این مادربردها از آخرین نسخه AMD Ryzen 9000 “Zen 5” Dekstop پشتیبانی می کنند. CPU.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا