چطوری میشه

چگونه اعتبار دامنه سایت وردپرس خود را بهبود بخشیم

چگونه اعتبار دامنه سایت وردپرس خود را بهبود بخشیم

اگر متخصص بازاریابی هستید و در مورد سئو اطلاعاتی دارید، مطمئناً با اصطلاح Domain Authority برخورد کرده اید. این یک معیار مفید است که بسیاری از متخصصان سئو از آن برای ارزیابی احتمال رتبه بندی محتوا در SERP ها استفاده می کنند.

هرکسی ارتباط اعتبار دامنه را متفاوت تفسیر می کند. این مفهوم را کاملاً گیج کننده می کند.

این پست وبلاگ هر آنچه را که باید در مورد Domain Authority بدانید را در یک راهنمای آسان برای دنبال کردن پوشش می دهد. شما یاد خواهید گرفت که Domain Authority چیست، ابزارهایی که از معیار استفاده می کنند و راه هایی برای بهبود Domain Authority سایت وردپرس خود کشف خواهید کرد.

Domain Authority چیست؟

Domain Authority (DA) معیاری است که توسط Moz، یک شرکت نرم افزار SEO، توسعه یافته است. به هر وب سایت امتیازی از 0 تا 100 اختصاص داده می شود. هر چه امتیاز بالاتر باشد، احتمال اینکه محتوای شما به صورت ارگانیک در گوگل بدون هیچ بک لینک رتبه بندی شود، بیشتر می شود.

هر چه امتیاز کمتر باشد، شانس کمتری برای رتبه‌بندی محتوای شما در Google وجود دارد.

DA با تجزیه و تحلیل معیارهای متعدد SEO اختصاص داده می شود. به عنوان مثال، تعداد بک لینک های معتبر به سایت شما، پیوند دامنه های ریشه، جایی که محتوای شما در نتایج جستجو رتبه بندی می شود و غیره.

به خاطر داشته باشید؛ DA شما یک امتیاز برای کل سایت شما است.

شما همچنین امتیاز خاصی برای هر صفحه در سایت خود دارید. که به عنوان Page Authority (PA) شناخته می شود. صفحه ای که در SERP ها رتبه بالایی دارد، دارای PA بالاتری نسبت به سایتی است که هیچ بک لینک و ترافیکی ندارد.

Domain Authority

بهبود امتیاز DA به تدریج سخت تر می شود. برای مثال، گرفتن امتیاز از 0-10 بسیار ساده تر از بهبود امتیاز شما از 50-55 است.

Domain Authority معیاری نیست که توسط Google استفاده شود. این معیاری است که به طور تقریبی نحوه عملکرد الگوریتم Google را نشان می دهد.

پس چرا باید به DA خود اهمیت دهید؟

شما از DA برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی استفاده می کنید تا محاسبه کنید که چقدر احتمال دارد در نتایج جستجو برای عبارات خاص رتبه بندی کنید. به عنوان مثال، اگر همه افرادی که برای یک کلمه کلیدی رتبه بندی می شوند دارای DA پایین هستند و شما DA بسیار بالاتری دارید، ممکن است ارزش نوشتن یک پست وبلاگ یا ایجاد یک صفحه فروش با هدف آن کلمه کلیدی را داشته باشد.

این یک ساده‌سازی بیش از حد در مورد نحوه استفاده از DA برای SEO است، اما باید این ایده را به شما بدهد.

بنابراین اکنون شما اصول اولیه Domain Authority را درک می کنید. شما تا حدودی در مورد نحوه کار و اهمیت آن می فهمید. بیایید به بخش بعدی برویم.

چگونه اعتبار دامنه را محاسبه کنیم؟

بررسی امتیاز DA وب سایت شما ساده است. بسیاری از ابزارهای سئو به شما امکان دسترسی به چک کننده DA را می دهند. در زیر چند مورد وجود دارد که می تواند مرجع ارزشمندی باشد.

ابزارهایی که از DA استفاده می کنند

Moz معیار قدرت دامنه را توسعه داده است که آن را به رقیب اصلی تبدیل می کند. همانطور که هر وب سایتی را در Moz مرور می کنید، امتیاز DA از سایتی که در حال مرور آن هستید همراه با اعتبار صفحه URL خاص دریافت خواهید کرد.

در کنار Moz، برخی از ابزارهای دیگری که از DA استفاده می کنند عبارتند از SEMRush و Majestic. همچنین سایت های زیادی وجود دارند که خدمات رایگان بررسی DA را ارائه می دهند. این ابزارها از یک API برای دریافت نتایج از سایت‌هایی مانند Moz استفاده می‌کنند.

Ahrefs DR

Ahrefs امتیاز DA را به شما ارائه نمی‌کند. آنها یک معیار سئو مستقل به نام رتبه بندی دامنه ایجاد کردند. رتبه دامنه (DR) شباهت های زیادی به DA دارد اما برخی تفاوت های کلیدی دارد.

Ahrefs DR یک سایت را از 0 تا 100 رتبه بندی می کند. مانند DA، هر چه امتیاز بالاتر باشد، سایت قدرتمندتر است. با این حال، برخلاف DA، DR بر تعداد دامنه های ارجاع دهنده تأکید بیشتری دارد. این بدان معناست که برخی از سایت‌ها را با DR بالا، اما ترافیک سایت کم پیدا خواهید کرد. شما چنین همبستگی را با DA نخواهید دید.

6 روش برای بهبود اعتبار دامنه سایت وردپرس

اکنون می دانید DA چگونه کار می کند و چگونه DA خود را بررسی کنید. در اینجا چند استراتژی عملی وجود دارد که می توانید برای افزایش اعتبار وب سایت خود اعمال کنید:

1. محتوای Killer

ایجاد کنید

مقالات طولانی سه مقاله دریافت کنید بار ترافیک بیشتر، چهار برابر اشتراک گذاری بیشتر و 3.5 برابر بک لینک بیشتر از مقالات کوتاهتر. از آنجایی که محتوا بسیار مهم است، باید بدانید چگونه مقالات و صفحات فروش ایجاد کنید که بک لینک کسب کنند و در گوگل رتبه بندی کنند.

هنگام ایجاد محتوای قاتل برای سایت وردپرس خود، همیشه روی کاربر تمرکز کنید. هدف شما ایجاد محتوایی است که برای افراد جذاب و مفید است.

خوشبختانه، به لطف نسل جدیدی از ابزارهای SEO برای نوشتن محتوا، ساخت این نوع محتوا به طور فزاینده ای آسان تر می شود. دو تا از رهبران بازار در این زمینه Surfer SEO و Clearscope هستند (البته وجود دارد جایگزین های فراوان). هر دو ابزار به روشی مشابه کار می کنند. اجازه بدهید توضیح دهم.

ابزارهایی مانند Clearscope 30 یا بیشتر نتیجه جستجوی اول را برای کلمه کلیدی مورد نظر شما تجزیه و تحلیل می کنند. سپس وجوه مشترک بین قطعات رتبه بندی محتوا را مشخص می کند. این مشترکات عبارتند از:

  • متوسط ​​طول مقاله
  • کلمات و عبارات کلیدی رایج (به علاوه تراکم کلمات کلیدی برای این عبارات)
  • عناوین رایج

سپس ابزارها یک گزارش ایجاد می کنند.

گزارش مانند چارچوبی برای مقاله یا صفحه فروش است که در حال ایجاد آن هستید. می توانید از این بینش ها برای ساختار بهتر مقاله خود استفاده کنید.

این به شما کمک می کند محتوای خود را برای سئو بهینه کنید.

در مرحله بعد، باید لحن نوشته را در نظر بگیرید. می‌توانید از راهنماهای سبک محتوا استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که محتوای نوشته شده با نام تجاری شما همچنین باید برای نویسندگان خود یک بررسی گر دستور زبان و نقطه گذاری ارائه دهید تا مطمئن شوید که مقالاتی که تولید می کنند هیچ اشتباهی ندارند.

2. کمپین های پست مهمان

را اجرا کنید

یکی از موثرترین راه ها برای افزایش DA وب سایت شما از طریق وبلاگ نویسی مهمان است. وبلاگ نویسی مهمان به شما این امکان را می دهد که با سایت های دیگر در جایگاه خود ارتباط برقرار کنید و در معرض دید وسیع تری برای کسب و کار خود ایجاد کنید.

اجرای کمپین پست مهمان می‌تواند دشوار باشد، اما رویکرد ساده است.

ابتدا، باید فهرستی از سایت‌های مرتبط ایجاد کنید تا بتوانید پست مهمان ارسال کنید. برای اجرای این نوع کمپین لزوماً به هیچ ابزاری نیاز ندارید. به عنوان مثال، می توانید کلمات کلیدی زیر را در گوگل جستجو کنید:

  • توله + پست مهمان
  • Niche + مشارکت کننده مهمان شوید
  • طاقچه + مشارکت

یک راه سریع‌تر برای یافتن فرصت‌های پست مهمان، استفاده از ابزار SEO برای ایجاد فهرستی از سایت‌های مرتبط است. به عنوان مثال، می توانید از ابزاری مانند Ahrefs استفاده کنید و به نمایه بک لینک یک سایت معتبر در جایگاه خود نگاه کنید.

Referring Domains

سپس می‌توانید دریابید که آیا آن سایت‌ها پست‌های مهمان و ایده‌های مطرح را می‌پذیرند یا خیر. برای مروری جامع تر از کل فرآیند، این راهنمای مفید را بخوانید< /a>.

در حالی که ارائه و نوشتن پست های مهمان زمان می برد، این یک راه عالی برای بهبود DA سایت وردپرس شما است. مزایای دیگری نیز وجود دارد – برای مثال، ترافیک ارجاع و قرار گرفتن در معرض مخاطبان جدید، از جمله.

3. روی قابلیت استفاده تمرکز کنید

قابلیت استفاده یک عامل مهم رتبه بندی در گوگل است. اگر می‌خواهید محتوای شما در نتایج جستجو رتبه‌بندی شود و افراد را وادار به پیوند به محتوای شما کنید، باید تجربه کاربری عالی را برای بازدیدکنندگان سایت فراهم کنید.

انتخاب تم مناسب وردپرس مهم است. شما تمی می خواهید که پاسخگوی تلفن همراه باشد و ظاهر خوبی داشته باشد. بسته به نیاز شما، ممکن است از یک صفحه ساز وردپرس سفارشی برای طراحی صفحه فروش سفارشی شما بخواهید.

موضوع دیگر سرعت وب‌سایت است. شما یک تم وردپرس می خواهید که سریع بارگیری شود.

امیدواریم تم وردپرسی که دوست دارید به سرعت بارگیری شود. اگر اینطور نیست، باید چند افزونه برای بهینه سازی زمان بارگذاری صفحه اضافه کنید. افزونه‌های زیادی وجود دارد که عناصر مختلف سرعت سایت را بهینه می‌کنند.

یکی از بهترین افزونه‌هایی که اخیراً با آن مواجه شدم، NitroPack است. این افزونه دارای یک ویژگی بهینه سازی خودکار برای سایت های وردپرس است که سرعت سایت شما را به شدت بهبود می بخشد.

به ویژه در بهینه سازی سرعت بارگذاری موبایل خوب است.

اجرای استراتژی هایی که قابلیت استفاده را بهبود می بخشد، اطمینان حاصل می کند که بازدیدکنندگان تجربه بهتری در سایت شما خواهند داشت. ارائه یک تجربه بهتر به این معنی است که شما به احتمال زیاد بک لینک ها را به طور طبیعی به دست خواهید آورد. همچنین احتمالاً افراد برای مدت طولانی تری در سایت شما می مانند که به نفع DA شما نیز خواهد بود.

4. انجام تجزیه و تحلیل رقبا

صرف نظر از جایگاهی که در آن فعالیت می کنید، همیشه با رقبای روبرو خواهید بود. اگر شما بزرگ‌ترین وب‌سایت در جایگاه خود هستید، باید نظارت کنید که سایت‌های دیگری که امیدوارند رتبه محتوای خود را در SERP کسب کنند، چه کار می‌کنند. اگر شما یک کسب و کار کوچک هستید که به دنبال ایجاد جای پایی در بخش خود هستید، باید تجزیه و تحلیل کنید که سایر شرکت‌ها چه کارهایی را انجام داده‌اند.

اساسا، صرف نظر از نحوه عملکرد شما، باید رقبای خود را زیر نظر داشته باشید و از آنها یاد بگیرید. به طور خاص، می‌خواهید به:

نگاه کنید

  • نوع محتوایی که ایجاد می کنند
  • کلمات کلیدی مورد نظر آنها
  • پیوندهایی که ایمن می‌کنند

با نظارت بر کاری که رقبای شما انجام می دهند، می توانید رویکرد آنها را تقلید کنید یا استراتژی بهتری ایجاد کنید. این در تجارت مهم است زیرا بازاریابان باهوش زیادی در آنجا وجود دارند.

ابزارهای مفید بسیاری برای ردیابی رقبا وجود دارد که بسیاری از آنها می توانند گزارش های خودکار ایجاد کنند. این یک راه عالی برای بررسی تأثیر تلاش‌های سئوی شما بر وب‌سایت شما است.

5. کمپین های PR Link Building

را امتحان کنید

یک استراتژی جالب که می توانید برای بهبود Domain Authority سایت وردپرس خود امتحان کنید، اجرای یک کمپین لینک سازی روابط عمومی است. اجرای یک کمپین موثر دشوار است، اما نتایج می تواند چشمگیر باشد.

یک مثال خوب از یک کمپین روابط عمومی هوشمند، GAME Christmas Tinner. آنها این کمپین را در دسامبر 2019 راه اندازی کردند تا صفحه ای در مورد رتبه بندی «صندلی های بازی» برای کریسمس به دست آورند.

این هم یک اسکرین شات از صفحه. می‌توانید پیوند «صندلی بازی» را ببینید که به خوبی برجسته شده است. تینر کریسمس خوشمزه به نظر می رسد.

GAME Christmas Tinner Campaign

با ایجاد صفحه و ایده ای برای کمپین، GAME شروع به دسترسی به خبرنگاران کرد. کمپین زبان در گونه توجه زیادی را در مطبوعات به خود جلب کرد.

این توجه باعث ایجاد بک لینک از بسیاری از سایت های معتبر شد.

GAME Christmas Tinner Analytics

این پیوندها ترافیکی را به صفحه هدف ایجاد کردند و DA سایت را افزایش دادند.

اجرای این نوع کمپین های روابط عمومی دشوار است. برای ایجاد یک ایده عالی برای یک کمپین به یک متفکر اصلی در تیم بازاریابی خود نیاز دارید. با این حال، اگر چنین فردی را در تیم خود داشته باشید، می توانید نتایج عالی کسب کنید.

6. از پلاگین ها برای تسهیل تعامل اجتماعی استفاده کنید

از افزونه‌های وردپرس همسو با هدف یا کمپین خود برای افزایش تعامل رسانه‌های اجتماعی در پلتفرم‌های مختلف استفاده کنید. تعدادی افزونه های رسانه های اجتماعی عالی موجود است که باید امتحان کنید.

به عنوان مثال، می توانید یک افزونه رسانه اجتماعی مانند NovaShare را به سایت خود اضافه کنید. این افزونه برای افرادی که محتوای شما را دوست دارند به راحتی آن را با دوستان و دنبال کنندگان به اشتراک بگذارند.

پوستر خودکار اجتماعی یکی دیگر از افزونه های رسانه اجتماعی است که می توانید از آن استفاده کنید. این ابزار به شما این امکان را می دهد که به صورت خودکار مطالب را در شبکه های اجتماعی ارسال کنید. مسابقات و نظرسنجی ها نیز مخاطبان را جذب می کنند. می‌توانید از افزونه‌هایی مانند Contest Hopper برای ایجاد مسابقات برای صفحه رسانه‌های اجتماعی خود برای تبلیغ استفاده کنید. سایت وردپرس شما.


اعتبار دامنه برای موفقیت سئوی شما بسیار مهم است. در حالی که امتیاز DA پایین به این معنی نیست که وب سایت شما کارایی ندارد، اما همچنان پیش بینی می کند که وب سایت شما چگونه می تواند در SERP ها رتبه بندی شود.

بنابراین، راه هایی برای افزایش امتیاز DA خود بیابید. وب سایت خود را موبایل پسند کنید، محتوای قابل اشتراک گذاری ایجاد کنید و بک لینک های رقیب خود را تکرار کنید. کمپین‌های پست مهمان را اجرا کنید، از افزونه‌ها برای تسهیل تعامل اجتماعی و ارائه یک تجربه کاربری عالی استفاده کنید.

با این وجود، زیاد درگیر نمره DA نباشید. در عوض، سعی کنید روی تصویر بزرگ‌تر تمرکز کنید و روی عوامل مختلفی که به رتبه‌بندی خوب شما در گوگل کمک می‌کنند، کار کنید. موفق باشید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا