چطوری میشه

10 روش قدیمی سئو که باید در سال 2024 از آنها اجتناب کنید

10 روش قدیمی سئو که باید در سال 2024 از آنها اجتناب کنید

اینترنت یک فناوری جدید انقلابی بود که به طور ناگهانی به محتوا، محصولات و خدمات اجازه داد که به راحتی در دسترس هرکسی که به دنبال آن‌ها می‌گردند، باشد. با افزایش حجم داده های آپلود شده در شبکه جهانی وب، نیاز به یک فرآیند فیلتر شد. وارد موتور جستجو شوید.

موتور جستجو یک هدف داشت – فیلتر کردن داده‌های موجود و ارائه دقیق نتایجی که بیشتر با سؤالات ما مطابقت دارند. الگوریتم هایی ایجاد شد تا این فرآیند فیلترینگ را دقیق و کارآمد کند. این الگوریتم یک بازی بود. مجموعه‌ای از مراحل جالب که آب کودک و حمام، گندم و کاه را متمایز می‌کرد.

مردم شروع به بازی با این الگوریتم‌ها به روش‌های چشمگیر و زیرکانه کردند و از آنها برای به دست آوردن کشش و دید استفاده کردند. بنابراین زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو متولد شد. بهینه‌سازی موتورهای جستجو به وب‌سایت‌ها کمک می‌کند تا در نتایج جستجو رتبه بالایی کسب کنند و رقبا را شکست دهند.

اما این تاکتیک ها هرگز دوام زیادی ندارند.  الگوریتم در ثانیه هوشمندتر می شود. و روش‌های مورد استفاده برای بهینه‌سازی نتایج جستجو دائماً در حال تغییر هستند و بیشتر و بیشتر اصلاح می‌شوند. این بدان معناست که بسیاری از روش‌های SEO که زمانی کار می‌کردند، اکنون کاملاً اضافی هستند.

در اینجا ده روش غیرقابل اجتناب سئو وجود دارد که برای هدف شما برای افزایش کشش و ترافیک در وب سایت شما زائد شده است.

1. تخلفات مرتبط با کلمات کلیدی

کلمات کلیدی عبارت‌های جستجویی هستند که ماهیت موضوعات موجود در مقالات یا پست‌های شما را نشان می‌دهند. آنها محتوای شما را تعریف می کنند. اینها عبارت‌اند از «پرس و جوهای جستجو» که کاربران Google در نوار جستجو وارد می‌کنند و الگوریتم‌های گوگل از عبارت فهرست‌بندی برای تطبیق یک عبارت جستجو با یک وب‌سایت مرتبط استفاده می‌کنند.

استفاده از کلمات کلیدی مناسب یک مزیت بزرگ است – به معنای دید بیشتر، ترافیک بیشتر و رتبه بالاتر در موتور جستجوی Google است.

یک واقعیت خوب در مورد الگوریتم این است که نمی توانید بیش از یک بار آن را فریب دهید. یاد می گیرد و به یاد می آورد. امتحان کردن هر یک از این کلمه کلیدی “هک” فقط به ضرر شماست.

هدف گیری کلمات کلیدی نامربوط

تراکم کلمات کلیدی به دفعاتی که کلمات کلیدی در مقاله شما ظاهر می شوند اشاره دارد.

تراکم کلمه کلیدی = کل کلمات در مقاله شما/تعداد دفعاتی که کلمات کلیدی شما ذکر شده است.

تراکم بهینه کلمه کلیدی حدود 1٪ -2٪ است.

پر کردن کلمات کلیدی، تمرین (سوء) تکرار بیش از حد کلمات کلیدی (چگالی کلمه کلیدی بالا) در تلاش برای دستکاری الگوریتم برای افزایش رتبه وب سایت در نتایج جستجوی Google بود. و برای مدتی کار کرد. تا زمانی که نشد.

هرگز فراموش نکنید که برای چه کسی می نویسید. برای افراد واقعی بنویس در حالی که منطقی است که هدف تعداد کلمات بهینه و گنجاندن کلمه کلیدی خود به عنوان مرتبط، بالا باشد. تراکم کلمات کلیدی تجربه کاربری وحشتناکی را ارائه می دهد و این به نوبه خود در نهایت به شدت بر رتبه بندی شما تأثیر می گذارد. الگوریتم مقاله شما را به عنوان هرزنامه برچسب گذاری می کند و رتبه شما به شدت کاهش می یابد.

چگالی کلمه کلیدی

در تلاش برای حل مشکل تجربه کاربری بد، مردم شروع به استفاده از مفهوم پر کردن کلمات کلیدی کردند، اما آن را نامرئی کردند – پنهان کردن کلمات کلیدی در ابرداده وب سایت، با استفاده از رنگ های متنی که در پس زمینه ترکیب می شوند تا موارد تکراری را پنهان کنند. استفاده از کلمات کلیدی هدفمندی که کاربران نمی توانند ببینند اما توسط خزنده ها انتخاب می شوند.

این دیگر کار نمی کند. مدت زیادی است که کار نکرده است. مهم است که آنچه کاربر می بیند با آنچه که خزنده وب می بیند مطابقت داشته باشد.

پر کردن کلمات کلیدی

اگر مقاله وردپرس شما در مورد “ضد آفتاب برای گورخرها” است، کاملاً اشکالی ندارد که چندین بار به “ضد آفتاب برای گورخرها” اشاره کنید. اما استفاده از کلمات کلیدی مبهم یا کلمات کلیدی کوتاه، یا تلاش برای استفاده از کلمات کلیدی که در اصل به مقالات شما مرتبط نیستند، به ضرر شماست. اگر در مورد «ضد آفتاب برای گورخرها» می نویسید، سعی نکنید کلمات کلیدی مانند «کلاه مهمانی برای زرافه ها» را هدف قرار دهید.

این در مورد کلمات کلیدی که به عنوان لنگر استفاده می کنید نیز صدق می کند. استفاده از افزونه پیوند داخلی مانند Link Whisper گزینه ای برای یافتن طبیعی و مرتبط است. فرصت‌های پیوند داخلی، بنابراین لازم نیست کلمات کلیدی را که اجباری به نظر می‌رسند اضافه کنید. نکته اصلی این است که هیچ چیز بهتر از محتوای خوب و مفید نیست. پس به خود زحمت ندهید که فریبنده، گمراه کننده یا یواشکی باشید.

2. نوشتن برای خزنده های وب

خزنده وب یک ربات عنکبوتی وب است که در وب می خزند تا وب سایت ها را برای موتورهای جستجو فهرست کند. این قطعه کد در محتوا می خزد، کلمات کلیدی را استخراج می کند و آنها را با عبارت های جستجو مطابقت می دهد تا به افراد کمک کند اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند.

در تلاش برای استفاده از نحوه عملکرد کد و دریافت الگوریتم برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها در نتایج جستجو، مردم شروع به نوشتن کردند تا برای خزنده وب و نه برای مخاطبان بهینه‌سازی شوند. این منجر به محتوایی شد که از اسم‌های خاص تکراری بیش از حد استفاده می‌کرد، تراکم کلمه کلیدی بسیار بالایی داشت و فقط نامفهوم و گیج‌کننده بود.

تکرار یک نکته قبلی – شما برای مردم می نویسید، نه ربات ها. اگر محتوای شما گیج کننده و قابل درک نباشد، نرخ پرش شما سر به فلک می کشد و بر رتبه شما تأثیر می گذارد. ناگفته نماند، یک بار دیگر، الگوریتم ها هوشمندتر و ظریف تر از این هستند. اگر می‌خواهید محتوا را بهینه کنید، از ابزار بازاریابی محتوا استفاده کنید تا مطمئن شوید که همچنان محتوای ارزشمندی را برای انسان ایجاد می‌کنید در حالی که به روشی سالم و بدون آسیب رساندن به سئوی شما بهینه می‌شود.

همچنین می‌توانید از یک افزونه خوب وردپرس استفاده کنید، ترجیحاً افزونه‌ای با ویژگی خوانایی که به شما یادآوری می‌کند جملات کوتاه‌تری بنویسید، تکه‌های طولانی متن را با عنوان تقسیم کنید و کمتر از صدای غیرفعال استفاده کنید. اگر نیاز دارید، سعی کنید از یک ابزار آنلاین برای خواندن محتوا استفاده کنید تا آنچه را که با صدای بلند نوشته‌اید بشنوید و ببینید که آیا به نظر انسانی و طبیعی می‌آید.

3. استفاده از راهنمای مقاله

Google Panda Update

Article Directory وب‌سایت‌هایی هستند که حاوی پایگاه‌داده‌ای از پیوندها به وب‌سایت‌های دیگری هستند که مقالاتی در آنها منتشر شده‌اند. شما می توانید خلاصه ای از یک مقاله و پیوندی به مقاله واقعی داشته باشید که شما را به وب سایت دیگری هدایت می کند. می‌توانید خلاصه‌ای سریع از یک مقاله بنویسید، آن را به فهرست‌های چندگانه مقاله ارسال کنید، و به امید هدایت ترافیک به وب‌سایت خود پیوند دهید.

اینها تا چند سال پیش بسیار محبوب بودند. اما در نهایت، سوء استفاده از این تاکتیک منجر به ازدحام بیش از حد دایرکتوری های با کیفیت پایین پر از هرزنامه و محتوای دزدیده شده شد.

از آنجایی که آنها ارزش واقعی زیادی برای بازدیدکنندگان ایجاد نمی کنند، موتور جستجو دایرکتوری های پیوند را نادیده می گیرد. به‌روزرسانی پاندا Google از شر تعداد بی‌شماری خلاص شد وب سایت های بی فایده تنها دایرکتوری‌های مقاله باقی‌مانده مربوط به جایگاه خاص و دارای بالاترین کیفیت و اعتبار هستند.

4. ایجاد چندین صفحه برای همه تغییرات کلیدواژه

یک اتفاق سرگرم‌کننده که چندی پیش متداول شد، زمانی بود که بازاریابان صفحات وب جداگانه‌ای را برای هر تغییر کلمه کلیدی ایجاد می‌کردند. کاملا مسخره بود این باعث شد که یک محصول چندین صفحه با کلمات کلیدی کمی متفاوت داشته باشد.

راستش خسته نباشید. نه تنها ترافیک را کاهش می دهید، بلکه گوگل نیز با حذف صفحات شما از نتایج جستجو، شما را جریمه می کند. اگر صفحات جداگانه ای برای تغییرات مختلف یک کلمه کلیدی ایجاد کرده اید، هرس کردن صفحات ناخواسته، ایجاد تغییر مسیر و ادغام محتوا به شدت توصیه می شود.

وقتی تخلفات را کاهش دادید و بر ایجاد محتوای ارزشمند و غنی از اطلاعات تمرکز کردید که به طور طبیعی افراد را به خود جذب می‌کند، می‌توانید مشاهده کنید که سایت خود به رتبه‌ها صعود می‌کند اگر فعالانه ردیابی SERP، پاداشی برای انجام کارها به روش درست.

5. استفاده از دامنه‌های تطبیق دقیق

Using Exact-Match Domains

دقیق- Match domains از کلمات کلیدی به عنوان نام دامنه اصلی خود استفاده می کنند (به تصویر صفحه eConsultancy در بالا مراجعه کنید). این باعث شد که رتبه‌بندی بالا در نتایج جستجو آسان شود زیرا نام دامنه یک کلمه کلیدی به معنای ارتباط جستجو است. Google می‌تواند دامنه‌های منطبق دقیق با کیفیت پایین را شناسایی کند.

هیچ اشکالی در مورد تطابق دقیق دامنه وجود ندارد مگر اینکه کیفیت پایین یا نامربوط باشد. استفاده از نام برند شما همیشه ترجیح داده می شود زیرا یک دامنه منطبق دقیق ممکن است باعث ابهام در نام تجاری شود یا بر تجربه کاربر تأثیر بگذارد. و به عنوان یک مزیت اضافی، استفاده از نام تجاری شما می تواند اقتدار دامنه را بهبود بخشد.

6. محتوای با کیفیت پایین و چرخش مقاله

به نظر می رسد این یک مورد نسبتاً واضح است. اما در تلاش برای تولید محتوای طولانی مدت معمولی، اغلب کیفیت را به خطر می اندازید و ارزشش را ندارد. یافتن این تعادل امری جدایی ناپذیر است. مقالات کپی-پیست اسکرپ‌بوک بد انجام شده که کاملاً سرقت ادبی هستند و با کمی بازنویسی تزیین شده‌اند، الگوریتم را تحت تأثیر قرار نمی‌دهند.

یکی دیگر از تاکتیک‌های مورد استفاده بیش از حد، چرخش مقاله است. استفاده از برنامه‌ها برای بازنویسی محتوا به روش‌های مختلف و تولید مقادیر زیاد محتوای با کیفیت پایین. این محتوا اغلب منطقی نیست و خواندن آن آسان نیست. مانند جوی تریبیانی که از اصطلاحنامه استفاده می کند.

این الگوریتم بررسی‌های سرقت ادبی را انجام می‌دهد و موارد مشکوکی مشابه را شناسایی می‌کند و گندم را از کاه جدا می‌کند.

7. ارسال هرزنامه نظر

یک روش متداول این است که بخش نظرات وبلاگ های مربوطه را با بک لینک به وب سایت شما ارسال کنید. یا حتی بدتر از آن، نظرات «برای وقت خوب روی پیوند کلیک کنید: https//:somethingrandomandirrelevant.com» که سعی می کند مخاطبان را از یک سایت دور کند و آنها را به سایت دیگر هدایت کند. ایجاد ربات های هرزنامه یکی دیگر از مواردی است که در سال های اخیر بیشتر و بیشتر شده است.

این روش‌ها دیگر کار نمی‌کنند و توسط موتور جستجو برچسب «هرزنامه» می‌زنند. هیچ چیز بهتر از ایجاد روابط خوب با مخاطبان با ایجاد محتوای با کیفیت بالا نیست. وردپرس دارای افزونه هایی مانند Akismet برای جلوگیری از محتوای هرزنامه در وب سایت شما است.

8. عدم بهینه سازی برای موبایل

Optimizing for Mobile

از آنجایی که اکثر جستجوها اکنون از جستجوی Google از دستگاه‌های تلفن همراه خود استفاده می‌کنند، Google در درجه اول به‌طور پیش‌فرض ابتدا از طریق تلفن همراه خزیده و فهرست‌بندی می‌کند.  اکیداً توصیه می شود که یک نسخه موبایلی از محتوای خود داشته باشید.

مطمئن شوید که Google می تواند به محتوای سایت تلفن همراه شما دسترسی داشته باشد و آن را ارائه دهد. از متا تگ های یکسانی هم در موبایل و هم در دسکتاپ استفاده کنید و به گوگل اجازه دهید URL های شما را بخزد. مطمئن شوید که سایت موبایل دارای محتوایی مشابه سایت دسکتاپ است. از عناوین یکسانی در سایت های موبایل و دسکتاپ استفاده کنید. با این حال، می‌توانید هنگام طراحی صفحه اصلی خود، طرح‌بندی تلفن همراه را در نظر داشته باشید. بنابراین سایت شما نیز به جای بهینه سازی، به خوبی طراحی شده است.

مطمئن شوید که هر دو سایت موبایل و دسکتاپ داده های ساختاری یکسانی دارند. محل قرارگیری تبلیغات را بررسی کنید. کیفیت، قالب، مکان و ابعاد تصاویر و سایر محتوای بصری را بررسی کنید. در صورت امکان URL ها را از هم جدا کنید. از Google AMP (از طریق افزونه هایی مانند WordPress AMP یا AMP برای WP) تا سرعت بارگیری را افزایش داده و از پنجره‌های بازشو اجتناب کنید.

بیشتر قالب‌های مدرن وردپرس در ابتدا واکنش‌گرا و سازگار با موبایل هستند، اما اگر از یک تم قدیمی استفاده می‌کنید، مشکلی نیست. وردپرس دارای افزونه‌هایی مانند WPTouch است که به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت شما را برای موبایل دوست‌دار کنید. سبک وزن است و سرعت بارگذاری را به هم نمی زند که یک امتیاز اضافی است.

9. URL های مسطح

داشتن ساختار URL مسطح در مقایسه با URL سلسله مراتبی که عمق دایرکتوری را نشان می دهد، فایده ای ندارد. بنابراین هیچ فایده ای در صاف کردن مصنوعی URL شما نیز وجود ندارد.

یک URL دارای ساختار اصلی است: https://domainname.topdomain/path/path

جزء مسیر URL حاوی داده است. این به فاصله کلیک بین صفحات در یک سایت مربوط می شود. یک URL مسطح فقط یک سطح عمق دارد (یک کلیک دورتر) در مقابل یک URL سلسله مراتبی که چندین سطح عمیق است (چند کلیک دورتر است).

نمونه نشانی اینترنتی مسطح: https://www.flatURLexample.com/path
نمونه نشانی اینترنتی سلسله مراتبی: https://www.hierURLexample.com/ path1/path2

URL های مسطح توسط الگوریتم به URL های سلسله مراتبی ترجیح داده نمی شوند. اتفاقاً نحوه راه اندازی سایت هایی مانند وردپرس است. الگوریتم گوگل تعداد اسلش‌های «/» را محاسبه نمی‌کند و یک وب‌سایت را به‌عنوان احتمال کم و بیش قابل مشاهده در جستجو دسته‌بندی می‌کند. URL فقط یک شناسه است.

اگر سئو فنی بسیار مهم است، می‌توانید از یک افزونه وردپرس مانند Yoast استفاده کنید. برای تمرکز بر URL های متعارف و سایر جنبه های فنی مشابه.

10. ایجاد چندین وب سایت صرفاً برای پیوندهای درونی

یک روش متداول که بیش از حد مورد استفاده قرار می گیرد که اکنون اضافی و کاملاً بی اثر است، ایجاد چندین وب سایت به هم پیوسته است. یعنی ایجاد وب سایت های متعدد یا حتی تکراری تنها با هدف پیوند آنها به یکدیگر برای بهینه سازی الگوریتم. اکنون گوگل به راحتی این تاکتیک را شناسایی می کند و حتی جریمه ای برای آن صادر می کند.

با این حال، پیوند چندین وب‌سایت معتبر و فعال که مالک آن هستید بدترین ایده نیست. به عنوان مثال AwesomeMotive را در نظر بگیرید. اگر تا به حال از MonsterInsights یا WPForms یا هر یک از صفحات فرود افزونه دیگر آنها ممکن است متوجه شده باشید که آنها معمولاً “مارک های ما” را اضافه می کنند. بخشی به پاورقی که برای مصرف کننده مفید است (چون افزونه های آنها به خوبی با هم کار می کنند) و SEO آنها.

چیزی که ارزش توجه دارد – موتورهای جستجو برای تعداد دامنه‌های ریشه پیوند داده شده بهینه می‌شوند، نه فقط تعداد پیوندها. استفاده از لینک های داخلی زیاد ارزش آنها را کم می کند. افزودن لینک های داخلی زیاد به هیچ وجه به نفع سئو نیست.


اگر تا اینجا خوانده اید، اکنون کاملاً واضح هستید که از چه شیوه های سئو باید به هر قیمتی اجتناب کنید. به یاد داشته باشید که به‌روز ماندن در مورد جدیدترین تغییرات همیشه مهم است، زیرا فقط به این دلیل که امروز کار می‌کند، به این معنا نیست که فردا نیز کار خواهد کرد. در نهایت سعی کنید محتوای ارزشمندی ایجاد کنید که مردم از آن لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا