حاشیه

لوکارنو از آلفونسو کوارون تجلیل می‌کند/ تجسم واقعی هنرمند معاصر

لوکارنو از آلفونسو کوارون تجلیل می‌کند/ تجسم واقعی هنرمند معاصر

جشنواره فیلم لوکارنو ۲۰۲۴ از آلفونسو کوارون فیلمساز مکزیکی برنده اسکار با اهدای جایزه یک عمر دستاورد تجلیل خواهد کرد.

به گزارش مهر ،جشنواره سینمایی سوییس که با تمرکز بر سینمای مستقل جهان برگزار می‌شود، درباره کوارون به کسب ۵ جایزه اسکار توسط وی اشاره و یادآوری کرد که وی نویسندگی و کارگردانی طیف گسترده‌ای از فیلم‌ها را در کارنامه دارد که شامل فیلم‌های کم‌هزینه در مکزیک مانند اولین فیلمش در سال ۱۹۹۱ «عشق در زمان هیستری» و فیلم جاده‌ای «و مادرت نیز»، تا فیلم‌های پرفروش هالیوودی مانند «هری پاتر و زندانی آزکابان» می‌شود. در بیانیه لوکارنو از کوارون به عنوان تجسم روح واقعی یک هنرمند معاصر که می‌تواند بر هر کاری تسلط داشته باشد، یاد شده است.

وی ۳ جایزه اسکار را برای فیلم «رما» محصول ۲۰۱۸ نتفلیکس که ادای احترام کارگردان به مکزیکی است که در آن بزرگ شده و کارگردانی و تدوین فیلم «جاذبه» محصول ۲۰۱۳ که با بازی ساندرا بولاک و جورج کلونی ساخته شد، دریافت کرده است.

پروژه بعدی کوارون سریال «سلب مسئولیت» برای اپل تی وی است که با بازی کیت بلانشت و کوین کلاین ساخته شده و پاییز امسال پخش می‌شود.

این جایزه ۱۱ آگوست در میدان روباز لوکارنو به کوارون اهدا می‌شود و هم زمان فیلم «یونا که ۲۵ ساله خواهد شد» ساخته هنری آلن تانر کارگردان کهنه کار سوییسی در سال ۱۹۷۶ به انتخاب کوارون، به نمایش درمی‌آید. داستان این فیلم در سال ۲۰۰۰ می‌گذرد و ۸ شخصیتی که رویدادهای سیاسی سال ۱۹۶۸ را تجربه کرده‌اند، به آینده سفر می‌کنند. کوارون درباره این فیلم با فردریک مایر، رییس سینماتک سوییس به گفت‌وگو می‌نشنید و علاوه بر آن گفت‌وگوی جداگانه‌ای درباره مجموعه آثارش با مانلیو گوماراسکا، منتقد ایتالیایی که از همکاران جشنواره لوکارنو است، خواهد داشت.

هفتاد و هفتمین دوره لوکارنو از ۷ تا ۱۷ آگوست (۱۷ تا ۲۷ مرداد) برگزار خواهد شد.

کد خبر 6168743

منبع:خبرآنلاین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا