سلامت

حفظ عادات سالم بعد از جراحی چاقی

حفظ عادات سالم بعد از جراحی چاقی

برای اکثر جراحی کاهش وزن بیماران، موفقیت نه تنها از جراحی، بلکه از تغییرات سبک زندگی ناشی می شود. رژیم غذایی ثابت و عادات ورزشی یکی از اجزای مهم زندگی سالم و مدیریت وزن پس از جراحی چاقی است.

تغییرات در بدن شما، استرس روزمره و سازگاری با یک روال جدید می تواند ادامه مسیر را با تغذیه سالم و ورزش دشوار کند. در نتیجه، داشتن یک برنامه غذایی و ورزش واضح برای اطمینان از اینکه سالم ترین انتخاب های ممکن را انجام می دهید بسیار مهم است. Aviv Ben-Meir، MD، یک جراح عمومی دارای گواهی هیئت مدیره متخصص در جراحی چاقی و متابولیک، توصیه های خود را برای حفظ عادات سالم پس از جراحی چاقی به اشتراک می گذارد.

بپذیرید که غذا بخش کوچک تری از زندگی شما خواهد بود. پذیرش این واقعیت که غذا در زندگی شما تمرکز کمتری دارد، موفقیت طولانی مدت را آسان تر می کند. لذت بردن از کیفیت به جای کمیت غذا می تواند به شما در مدیریت این تغییر کمک کند.

هر روز همان غذاهای سالم بخورید. افرادی که عمل جراحی چاقی خود را به خوبی انجام می دهند، معمولاً هر روز همان غذا را می خورند. این از دو جهت مفید است. یکی، خیلی راحت است. یک یا دو وعده غذایی سالم را که دوست دارید پیدا کنید و تکرار کنید. با انجام این کار شما مجبور نیستید هر روز کالری و پروتئین را محاسبه کنید. ثانیاً، عواطف ناشی از غذا خوردن را از بین می برد. اگر هر روز زمانی را صرف فکر کردن به آنچه برای صبحانه یا ناهار می‌خواهید می‌گذرانید تا اینکه چه چیزی برای خوردن آماده کرده‌اید، احتمالاً انتخاب‌های ناسالمی خواهید داشت.

ابتدا پروتئین بخورید. ابتدا خوردن پروتئین بدون چربی، احتمال دریافت کافی از این ماده مغذی مهم را افزایش می‌دهد. سبزیجات غیر نشاسته ای باید دومین نوع غذایی باشد که در هر وعده غذایی مصرف می کنید. علاوه بر تامین مواد مغذی و فیبر مورد نیاز بدن، خوردن پروتئین و سبزیجات بدون چربی باعث افزایش سیری می شود که به شما کمک می کند از گرسنگی بین وعده های غذایی خودداری کنید و می تواند به کاهش میزان کربوهیدرات های مصرفی شما کمک کند.

کالری‌ها را بشمارید. اگر می‌خواهید وزن کم کنید، باید برای شمارش کالری‌های خود وقت بگذارید و مطمئن شوید که کالری کمتری نسبت به کالری می‌خورید. اپلیکیشن‌هایی مانند Baritastic و My Fitness Pal برای ردیابی مصرف غذا و کالری‌های مرتبط وجود دارد. اگر برنامه‌ها را دوست ندارید، می‌توانید غذاها و نوشیدنی‌هایی را که مصرف می‌کنید به صورت دستی ضبط کنید و کالری را محاسبه کنید. اگرچه ممکن است کار زیادی به نظر برسد، اما دانستن مقدار کالری در غذایی که می‌خورید برای انتخاب‌های آگاهانه که به کاهش وزن شما کمک می‌کند، ضروری است.

از خوردن احساسی بپرهیزید. خوردن احساسی می‌تواند منجر به مصرف غذاهای پر کالری شود که در اهداف کاهش وزن شما اختلال ایجاد می‌کنند. اگر در مدیریت غذا خوردن احساسی خود مشکل دارید، درمان ممکن است گزینه ای باشد که باید در نظر بگیرید. یک درمانگر می تواند به شما کمک کند محرک های خوردن را تشخیص دهید و به شما کمک کند تا راه های جایگزین و سالم تری برای مدیریت احساسات ایجاد کنید.

ورزش را به آرامی شروع کنید. در حالی که ورزش در سفر کاهش وزن شما مهم است، بیماران باید پس از جراحی به آرامی ورزش کنند تا خطر ابتلا به فتق به حداقل برسد. سهولت در ورزش همچنین به کاهش خطر کم آبی بدن کمک می کند زیرا جایگزینی مایعات از دست رفته در اثر تعریق در ابتدا پس از جراحی دشوار است.

در هفته اول پس از جراحی، توصیه می‌کنیم چندین بار در روز در فواصل کوتاه پیاده روی کنید، نه با هدف سوزاندن کالری یا عرق کردن، بلکه برای کاهش خطر ابتلا به لخته شدن خون یا ذات‌الریه. وقتی می توانید به راحتی مایعات بنوشید تا تعریق را محاسبه کنید، می توانید با شدت بیشتری راه بروید یا تمرینات قلبی مانند استفاده از تردمیل، مربی بیضوی، دوچرخه دراز کشیده یا دویدن را امتحان کنید. ما نمی خواهیم شما وزنه برداری کنید، شنا کنید یا ورزش های شکمی را حداقل تا 6 هفته پس از جراحی انجام دهید. در آن مرحله، عضلات شما پس از جراحی بهبود می یابند و خطر فتق شما به شدت کاهش می یابد.

متصل بمانید. حفظ ارتباط با افرادی که می توانند پشتیبانی ارائه دهند برای ادامه مسیر مفید است. ما شما را تشویق می کنیم که به قرارهای منظم بعد از عمل ادامه دهید و به شبکه های پشتیبانی متصل بمانید. بیمارستان‌های دانشگاهی همچنین آموزش مداوم و یک گروه پشتیبانی ارائه می‌دهند که در آن می‌توانید ارتباطات عالی با سایر بیماران پیدا کنید.

پیوندهای مرتبط

هدف کاهش وزن شما هر چه باشد، بیمارستان دانشگاه راه حلی دارد که برای شما کارساز خواهد بود. برنامه های ما شامل جراحی کاهش وزن، روش های کاهش وزن غیر جراحی، برنامه های تغذیه و رژیم غذایی است. تیم جامع ما از کارشناسان می تواند به شما در یافتن برنامه مناسب برای دستیابی به موفقیت کاهش وزن کمک کند. بیشتر بیاموزید.

 

 

این مطلب به صورت اطلاع رسانی و مطلع کردن بیمار از بیماری خود است و نباید به جای دستورات پزشکی استفاده شود و رسانه در قبال آن هیچ مسئولیتی ندارد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا