فناوری

طبق گزارش‌ها، تراشه‌های زیرلایه شیشه‌ای AMD بین سال‌های 2025 تا 2026 عرضه می‌شوند – برنامه‌های تولید انبوه اینتل و سامسونگ پس از سال 2025

طبق گزارش‌ها، تراشه‌های زیرلایه شیشه‌ای AMD بین سال‌های 2025 تا 2026 عرضه می‌شوند – برنامه‌های تولید انبوه اینتل و سامسونگ پس از سال 2025

AMD گزارش‌ها در حال برنامه‌ریزی برای توسعه تراشه‌های Glass Substrate در اوایل سال 2025 و تولید انبوه چشم اینتل و سامسونگ برای پس از سال 2025 است.

انتظار می‌رود که زیرلایه‌های شیشه‌ای چیز بزرگ بعدی برای صنعت فناوری باشند، اینتل و سامسونگ به دنبال ایجاد تولید خود هستند در حالی که AMD توسعه تراشه را در اوایل سال 2025 هدف قرار داده است

از بسترهای شیشه ای در محلول های بسته بندی برای جایگزینی مواد آلی استفاده می شود. آنها دارای مزایای متعددی هستند، مانند استحکام بسته بندی بالاتر، که دوام و قابلیت اطمینان بیشتر را تضمین می کند، و چگالی به هم پیوسته بالاتری دارند، زیرا شیشه معمولاً بسیار نازک تر از مواد آلی است. این امکان ادغام چندین ترانزیستور را در یک بسته واحد فراهم می کند. گفته می شود که بر ایرادات مربوط به روش های سنتی غلبه می کند و موج جدیدی از نوآوری را برای تراشه های محاسباتی با استفاده از بسترهای شیشه ای باز می کند.

d8b7d8a8d982 daafd8b2d8a7d8b1d8b4d987d8a7d88c d8aad8b1d8a7d8b4d987d987d8a7db8c d8b2db8cd8b1d984d8a7db8cd987 d8b4db8cd8b4 669588c747603

شرکت‌هایی مانند اینتل، AMD، سامسونگ و LG Innotek همگی قصد خود را برای آغاز تولید زیرلایه شیشه‌ای در میان تقاضای بالقوه بازارها ابراز کرده‌اند. اینتل یکی از اولین شرکت‌هایی بود که پیشرفت‌های مربوط به زیرلایه‌های شیشه‌ای را فاش کرد، زیرا این شرکت قبلاً یکپارچه سازی این ماده در فناوری بسته بندی آینده را اعلام کرد. تیم بلو گفت که با بسترهای شیشه ای، آنها قصد دارند تعداد تراشه ها را افزایش دهند که به نوبه خود باعث کاهش ردپای کربن و تضمین عملکرد سریع تر و کارآمدتر می شود.

اینتل قصد دارد تا سال 2026 تولید انبوه بستر شیشه ای را آغاز کند و در حال حاضر یک مرکز تحقیقاتی در آریزونا، ایالات متحده، برای این منظور ایجاد کرده است. به دنبال اینتل، انتظار می رود تامین کننده بزرگ بعدی “بالقوه” برای زیرلایه های شیشه ای، کسی جز سامسونگ نباشد. این غول کره‌ای قبلاً به بخش Electro-Mechanics سامسونگ اعتماد کرده است تا تحقیق و توسعه را بر روی لایه‌های شیشه‌ای و موارد استفاده بالقوه آنها در هوش مصنوعی و سایر زمینه‌های نوظهور آغاز کند.

علاوه بر این، انتظار می‌رود سامسونگ از بخش‌های مختلف، مانند بخش نمایشگر خود، برای اطمینان از رویکرد مشترک به لایه‌های شیشه‌ای در آینده، استفاده کند. این شرکت همچنین انتظار دارد تا سال 2026 تولید انبوه را آغاز کند و انتظار می رود خط تولید آزمایشی تا سپتامبر 2024 ساخته شود.

تراشه آزمایشی سامسونگ با بسته بندی زیر لایه شیشه ای. منبع تصویر: SEDaily

یکی دیگر از بازیگرانی که وارد بازار زیرلایه‌های شیشه‌ای می‌شوند SK hynix است، همچنین از طریق شرکت تابعه ایالات متحده Absolics. این شرکت 300 میلیون دلار در کاوینگتون، جورجیا، برای توسعه یک مرکز تولید اختصاصی سرمایه‌گذاری کرده است و در حال حاضر تولید انبوه زیرلایه‌های اولیه را آغاز کرده است. SK hynix قصد دارد تا اوایل سال 2025 تولید انبوه را آغاز کند و آن را به یکی از اولین شرکت هایی تبدیل کند که وارد رقابت برای زیرلایه های شیشه ای می شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که AMD ممکن است برای ادغام زیرلایه‌های شیشه‌ای نیز آماده باشد، زیرا تیم رد قبلاً آزمایش‌های ارزیابی را روی نمونه‌های زیرلایه شیشه از فروشندگان جهانی آغاز کرده است. به نظر می‌رسد این شرکت هنگام استفاده از این ماده از دیگران جلوتر است، به همین دلیل است که AMD تلاش‌ها را برای ایجاد زنجیره تامین برای زمانی که بسترهای شیشه‌ای به بازارهای اصلی وارد می‌شوند، تسریع کرده است.

دیدن اینکه چگونه بستر شیشه‌ای به نوآوری در بازارهای هوش مصنوعی کمک می‌کند جالب خواهد بود زیرا قابلیت‌های بیشتری را برای محصولاتی که از این فناوری استفاده می‌کنند به ارمغان می‌آورد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا