فناوری

نمونه‌های CPU دسکتاپ Intel Arrow Lake «Core Ultra 200» QS در اوایل آگوست، اکتبر عرضه می‌شوند. راه‌اندازی قفل شده است

نمونه‌های CPU دسکتاپ Intel Arrow Lake «Core Ultra 200» QS در اوایل آگوست، اکتبر عرضه می‌شوند. راه‌اندازی قفل شده است

اینتل دستگاه CPU دسکتاپ Arrow Lake-S “Core Ultra 200” است انتظار می رود که تا اکتبر اولین بازی خود را آغاز کند، زیرا تیم آبی به مراحل مقدماتی می رسد.

مجموعه اولیه پردازنده های دسکتاپ Arrow Lake-S “Core Ultra 200” اینتل در اکتبر، دسامبر راه اندازی می شود. شایعات به هیچ وجه درست نیستند

به نظر می‌رسد شایعاتی پیرامون اینتل وجود دارد عرضه CPU دسکتاپ Arrow Lake-S “Core Ultra 200” در دسامبر درست نیست زیرا گزارش های جدید نشان می دهد که اینتل در مسیر انتشار SKU های دسکتاپ نسل بعدی تا اکتبر است.

اگر شخصی از مراحلی که در آن یک پردازنده منتشر می‌شود بی‌اطلاع باشد، معمولاً از چندین مرحله تشکیل می‌شود. اولین مرحله، مرحله “مهندسی” است که در آن نمونه های مهندسی (ES1/ES2) SKU های خاص ظاهر می شوند. تراشه‌های ES معمولاً برای برآورده کردن پارامترهای طراحی مشخص می‌شوند، در حالی که مرحله بعدی برای برآورده کردن مشخصات خرده‌فروشی تنظیم می‌شود.

با این حال، برجسته‌ترین مرحله زمانی است که نمونه‌های صلاحیت یک CPU (QS) برای تولیدکنندگان و شرکای مختلف مادربرد منتشر می‌شوند، زیرا در آن زمان است که می‌توان تاریخ انتشار یک خط تولید خاص را تعیین کرد و بایوس آن‌ها را مطابق با آن تراز کرد.

تا آنجا که می دانیم، اینتل قبلاً نمونه های PreQS را برای آزمایش در اختیار سازندگان مادربرد خاصی قرار داده است. همزمان، پردازنده‌های سری K Intel Core Ultra 2 و مادربردهای تراشه Z890 در اواسط تا اوایل اکتبر عرضه خواهند شد (بعید است در ماه اکتبر این اتفاق بیفتد).

ترجمه ماشینی (از طریق Benchlife)

گزارش‌های جدید توسط Benchlife و Jaykihn فاش کننده پیشنهاد می کنند که اینتل قصد دارد تا اواسط آگوست تا اوایل سپتامبر به مراحل QS SKUهای Core Ultra 200K خود برسد، به این معنی که دسته اولیه CPUهای Arrow Lake-S “Core Ultra 200” در اکتبر راه اندازی خواهد شد. اینجا معتبر است.

از آنچه که در طول Computex 2024 توانستیم جمع آوری کنیم، اینتل پنجره اکتبر را در نظر داشت. گزارش‌های اخیر از راه‌اندازی در دسامبر بحث در مورد جدول زمانی ایجاد کنید، اما به نظر می رسد که اکنون همه چیز روشن است. بنابراین، اکنون نهایی است که پردازنده‌های Core Ultra 200K “Arrow Lake” در ماه‌های آینده کاهش می‌یابند و طبق شایعات قبلی، نسخه غیر K برای ژانویه 2025 در نظر گرفته شده است.

نکته مهم دیگر در اینجا این است که Arrow Lake-S در دو قالب مختلف عرضه می شود، 6+8، که برای SKUهای غیر K مشخص شده است، و 8+16. 6+8 هنوز جدول زمانی دسامبر (WW49) را برای QS هدف قرار می‌دهد، که در واقع تایید می‌کند که مدل‌های غیر K باید در سال آینده تولید شوند. خانواده CPU Unlocked احتمالاً بر اساس قالب 8+16 است که طبق گزارش‌ها برای انتشار QS بین هفته‌های 34 تا 36 سال 2024 برنامه‌ریزی شده است که بین اواخر آگوست و اوایل سپتامبر یعنی یک ماه قبل از راه‌اندازی می‌رسد.

Intel Arrow Lake-S & Lunar Lake "Core Ultra 200" CPU Support Added To CPU-z: Core Ultra 9 285K/275, Core Ultra 7 265K/255, Core Ultra 5 245K/240 1

دسکتاپ Intel Arrow Lake-S “Core Ultra 200” واقعاً سه ماه دیگر قدرت خود را در بازارهای رایانه های شخصی نشان خواهد داد. با این حال، برخی ابهامات در مورد انتشار وجود دارد، به ویژه “شکست ناپایداری” اخیر که مصرف کنندگان نسل چهاردهم و سیزدهم اینتل را به شدت آزار داده است و به گفته یک سازنده مادربرد، ممکن است راه اندازی سری Core Ultra 200 را خراب کند..

اینتل باید به سرعت بهبود یابد زیرا مشکل بی ثباتی به شدت افزایش یافته است. این موضوع رقبایی مانند AMD را در معرض خطر قرار داده است، زیرا چندین شریک و مشتری صرفاً به این دلیل که اینتل موفق به حل مشکل آنها نشده است، به پردازنده های Ryzen روی آورده اند.

مجموعه CPU دسکتاپ Intel Arrow Lake-S ( مقدماتی):

نام CPU معماری (P/E) هسته ها/رشته ها< /th> ساعت‌ها حافظه پنهان (L3) TDP
Core Ultra 9 285K Lion Cove / Skymont 24/24< /td> 5.5 گیگاهرتز (حداکثر؟) 36 مگابایت 125 وات ?
Core Ultra 7 265K Lion Cove / Skymont 20/20< /td> TBD 33 مگابایت 125W?
Core Ultra 5 245K Lion Cove / Skymont 14/14< /td> TBD 24 مگابایت 125W?
Core Ultra 9 275 Lion Cove / Skymont TBD TBD TBD 65W?
Core Ultra 7 255 Lion Cove / Skymont 20/20؟ TBD TBD 65W?
Core Ultra 5 240 Lion Cove / Skymont 10/10؟ TBD TBD 65W?
این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا