اخبار روزفناوری

گزارش های متعدد حاکی از عقب ماندن اپل از بازار جهانی گوشی های هوشمند است، اما هوش اپل می تواند جدول را در سه ماهه آینده تغییر دهد.

گزارش های متعدد حاکی از عقب ماندن اپل از بازار جهانی گوشی های هوشمند است، اما هوش اپل می تواند جدول را در سه ماهه آینده تغییر دهد.

بر اساس دو تخمین اخیر IDC و Counterpoint Research، به نظر می رسد اپل در بازار گوشی های هوشمند عقب مانده است، اما این روند ممکن است در سه ماهه آینده شاهد افزایش باشد. در حالی که بازار جهانی گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم 6 درصد رشد کرد، اپل عملکرد مشابهی را نسبت به سال گذشته مشاهده کرد. اگرچه گزارش‌های دوگانه در برآوردهای خود سازگار هستند، اما هر دو رویکرد متفاوتی دارند.

اپل از فروش گوشی های هوشمند در سراسر جهان عقب است، اما سه ماهه بعدی می تواند نتایج را تغییر دهد

طبق تحقیقات انجام شده توسط IDC، فروش جهانی گوشی های هوشمند 6.5 درصد افزایش یافته است، که به این معنی است که بازار بیش از 285.4 میلیون دستگاه فروخته است. با این حال، محموله‌های اپل شاهد تغییر اندک یا بدون تغییر در عرضه آیفون بود و تنها در بازه زمانی مشابه رشد 1.5 درصدی داشت. این احتمال وجود دارد که عدم تنوع طراحی و ویژگی های جدید دلیل ثابت بودن فروش بوده است. بررسی کنید که گزارش چه می گوید:

نتایج اولیه بازار نشان می دهد که سامسونگ با توجه به تمرکز استراتژیک بر پرچمداران خود و استراتژی هوش مصنوعی قوی، جایگاه برتر را در سه ماهه دوم سال 24 با 18.9٪ سهم از محموله ها به دست آورده است. اپل این سه ماهه را با 15.8 درصد سهم با بهبود عملکرد در چین و سایر مناطق کلیدی در جایگاه دوم به پایان رساند. شرکت‌های پیشرو هر دو سال به سال رشد کمی داشتند.

در حالی که برآوردهای IDC بسیار نزدیک به < است یک href="https://www.counterpointresearch.com/insights/global-smartphone-market-q2-2024/">تحقیق نقطه مقابل با 6 درصد رشد بازار در مقایسه با سال گذشته، آخرین نشان می‌دهد که محموله‌های آیفون در همان دوره زمانی 1 درصد کاهش یافته است. تفاوت در نتایج بسیار ناچیز است، اما با توجه به اینکه اپل آیفون‌های زیادی می‌فروشد، حتی یک درصد کاهش نیز می‌تواند به میلیون‌ها نفر منعکس شود.

پنج برند برتر مانند سه ماهه قبلی باقی ماندند. سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2024 جایگاه اول را حفظ کرد، که به کمک فروش پایدار سری گلکسی اس 24 متمرکز بر هوش مصنوعی و به‌روزرسانی اولیه سری محبوب گلکسی A، مدل‌های آن به عنوان پرفروش‌ترین در گروه‌های قیمتی پایه تا متوسط ​​ظاهر شدند. سامسونگ همچنین پیشتاز فروش گوشی‌های هوشمند اندرویدی با قابلیت GenAI بود و انتظار می‌رود با نسل جدید تاشوهای خود از آن سود بیشتری ببرد.

فروش جهانی اپل ثابت ماند، اما رشد سالانه قوی در اروپا و آمریکای لاتین را به ثبت رساند که نرخ پایین ارتقاء در ایالات متحده و از دست دادن سهم در چین را پس از رشد هوآوی جبران کرد. با این حال، اپل در طول جشنواره خرید 618 که در آن تخفیف های جذابی ارائه کرد، فروش در چین بهبود یافت.

اگرچه نتایج حاشیه‌ای هستند، اما به نظر می‌رسد که اپل برای رقابت با بازار کار سختی دارد. با این حال، انتظار می رود که این شرکت در سه ماهه آینده نتایج امیدوارکننده ای را نشان دهد، همه اینها به لطف مدل های نسل بعدی آیفون و ویژگی های جدید هوش مصنوعی اعلام شده است. شرکت‌های تحقیقاتی بیان می‌کنند که هوش اپل و سایر ویژگی‌های هوش مصنوعی می‌توانند به آیفون‌ها اجازه دهند عملکرد بهتری در سه ماهه سوم سال جاری داشته است.

توجه داشته باشید که Apple Intelligence فقط در iPhone 15 Pro و iPhone 15 Pro Max در دسترس است، به این معنی که تنها تعداد کمی از کاربران از مجموع دستگاه‌ها می‌توانند از مزایای ابزارهای جدید استفاده کنند. به غیر از این، اپل همچنین آیفون 16 جدید خود را در ماه های آینده منتشر خواهد کرد. با ویژگی های انحصاری هوش مصنوعی، که شرکت روی صحنه در WWDC اعلام نکرد. تا کنون این اعداد برای اپل کم است، اما سه ماهه بعدی ممکن است کاملاً متفاوت باشد.

این داستان را به اشتراک بگذارید

< استفاده از xlink:href="#icn-shareFacebook"/> فیس بوک

< استفاده از xlink:href="#icn-shareTwitter"/> توییتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا