پیامک

انتقال تروریست حادثه کرمان عبدالله کویته به داخل کشور

انتقال تروریست حادثه کرمان عبدالله کویته به داخل کشور

انتقال تروریست حادثه کرمان عبدالله کویته به داخل کشور

«عبدالله کویته»  یکی از فرماندهان ارشد طالبان و داعش افغانستان بوده و نقشی مهم در رهبری و هدایت این گروه داشته است.

روز شنبه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی از دستگیری و انتقال به ایران «طراح و هادی عملیات کرمان به نام عبدالله کویته» خبر داد.او طراح اصلی بمب گذاری شهر کرمان بوده است.

 

انتقال تروریست اصلی کرمان «عبدالله کویته» به داخل کشور

«عبدالله کویته» عنصر اصلی تروریست فاجعه کرمان بود

او در دو انفجار روز چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۲ در چهارمین مراسم سالگرد شهید قاسم سلیمانی در استان کرمان، ده‌ها نفر کشته شدند مسئول است. گروه داعش با انتشار بیانیه‌ای در کانال تلگرام، مسئولیت دو انفجار مرگبار در کرمان را برعهده گرفت و فرمانده اصلی این گروه «عبدالله کویته»  است.

او به عنوان یکی از افراد نزدیک به رهبری طالبان، در تصمیم‌گیری‌های کلیدی و استراتژیک این گروه نقش مهمی داشته است. وی یکی از بنیان‌گذاران این گروه محسوب می‌شود و از نفوذ بالایی در میان اعضای طالبان برخوردار است.

عبدالله کویته در سازماندهی و اجرای عملیات‌های مختلف داعش در افغانستان و پاکستان نقش مهمی ایفا کرده است. او به عنوان یکی از استراتژیست‌های اصلی طالبان شناخته می‌شود.

«عبدالله کویته» عنصر اصلی تروریست فاجعه کرمان بود

«عبدالله کویته» چگونه دستگیرشد؟

عبدالله کویته به دلیل فعالیت‌های خود در منطقه کویته پاکستان شناخته شده است. این منطقه یکی از پایگاه‌های مهم طالبان و داعش بوده و بسیاری از فرماندهان ارشد طالبان در آنجا مستقر بودند.

وزارت اطلاعات همچنین ۶ هسته عملیاتی متصلّ به منافقین هم مورد ضربه قرار گرفت و تمامی عناصر فعال در آن هسته‌ها بازداشت شدند. علاوه بر آن دو خانه‌ی تیمی و کارگاه‌های تولید پرتابگر‌های دست ساز نیز کشف و ضبط گردید.که عبدالل.. کویته در یک از این مکان ها حضور داشته است. 

منبع:تالاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا