اقتصاد

هیئت‌های عزاداری برق را بهینه مصرف کنند

هیئت‌های عزاداری برق را بهینه مصرف کنند

هیئت‌های عزاداری برق را بهینه مصرف کنند

سخنگوی صنعت برق از صاحبان مجالس عزای حسینی درخواست کرد در ایام سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)، موارد ایمنی و مصرف صحیح و بهینه برق را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا، مصطفی رجبی‌مشهدی سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: هیئت‌ها و تکایا نکات ایمنی اتصال برق را رعایت کنند و از هر گونه دخالت غیرمجاز در تأسیسات برق رسانی منصوبه و وصل خودسرانه، غیرایمن و غیرمجاز انشعاب برق به طور جدی و اکید پرهیز کنند.

وی افزود: در زمینه پیشگیری از وقوع حوادثی مانند برق گرفتگی، آتش سوزی رعایت موارد ایمنی از سوی مردم و عزاداران حسینی، بسیار حائز اهمیت است و به این منظور استفاده از اتصالات، تجهیزات ایمن، استاندارد و خودداری از اقدام برای ایجاد اتصال کابل به شبکه برق، نصب نکردن پرچم، نشان در حریم شبکه‌های هوایی برق و رعایت نکات ایمنی در تأمین برق باید مورد توجه قرار گیرد.

 

مدیرعامل شرکت توانیر بیان کرد: هیئت‌های مذهبی همچنین از نصب داربست در محدوده حریم شبکه و جوشکاری روی پایه‌های شبکه و صعود افراد غیرفنی در تأسیسات برق‌رسانی برای نصب هرگونه پرچم، پلاکارد و بنر خودداری و حفظ فاصله ایمنی حداقل ١.٥ متری از شبکه‌های برق را رعایت کنند.

 

سخنگوی صنعت برق با تأکید بر بالا بودن دمای هوا در این فصل از سال و نیاز به استفاده از سیستم سرمایشی در مساجد و تکایا بر ضرورت و مصرف صحیح و بهینه برق گفت: توصیه می‌شود برای تأمین روشنایی محل‌های برپایی مراسم به جای لامپ‌های پرمصرف از لامپ‌های کم مصرف یا «ال‌ای دی» استفاده و در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها کولر‌های آبی روی دور کند و اسپلیت‌ها روی درجه ۲۴ درجه تنظیم شود تا صنعت برق در این روز‌های گرم برای تأمین برق پایدار مشترکان با مشکل مواجه نشود.

انتهای پیام/

منبع: برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا