اخبار روزاقتصاد

ثبت جریان ورودی برای ETF های بیت کوین با افزایش علاقه بازار

ثبت جریان ورودی برای ETF های بیت کوین با افزایش علاقه بازار

بیت کوین نقطه ای (BTC ) صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) در 12 ژوئیه شاهد افزایش قابل‌توجهی بودند و ورودی‌ها به بیش از 310 میلیون دلار رسید که بالاترین رقم از 5 ژوئن تاکنون است.

iShares Bitcoin Trust (IBIT) BlackRock و Fidelity بیت کوین منشأ خردمند صندوق (FBTC) با توجه به اطلاعات از SoSoValue. Bitwise Bitcoin ETF (BITB) با 28.42 میلیون دلار و Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) ورودی نادر 23.01 میلیون دلاری را تجربه کردند.

Record inflows for Bitcoin ETFs as market sees renewed interest - 1
جریان های ETF بیت کوین از 12 جولای | منبع: SoSoValue

VanEck Bitcoin Trust ETF (HODL) و Invesco Galaxy Bitcoin ETF (BTCO) به ترتیب 6.56 میلیون دلار و 4.03 میلیون دلار ورودی اضافی ثبت کرد. با این حال، ETF ها از Hashdex، Franklin Templeton، Valkyrie، و WisdomTree هیچ ورودی در همان روز ثبت نکردند.

نتایج 12 ژوئیه بزرگترین ورودی از 5 ژوئن را نشان می دهد، زمانی که ETF بیت کوین< /a> فقط 488 میلیون دلار جمع آوری کرد. قابل ذکر است که در آن زمان هیچ روزی وجود نداشت که جریان خروجی داشته باشد. 

علاوه بر این، طبق گفته ناظر بازار ETF، HODL15Capital، ETF های بیت کوین مستقر در ایالات متحده اکنون دارای بالاترین میزان بیت کوین در تمام دوران با 888,607 سکه هستند.

بر اساس داده‌ها از Farside Investors، فعالیت اخیر کل جریان‌های ورودی را به ارمغان می‌آورد. از ابتدای هفته به 1.04 میلیارد دلار رسیده است. از زمان راه اندازی در ابتدای سال، ETF های بیت کوین نقطه ای نزدیک به 16 میلیارد دلار در جریان خالص ورودی جمع آوری کرده اند. 

قابل توجه، این آمار شامل بیش از 18.6 میلیارد دلار است که از زمان تبدیل آن به ETF در 6 ماه پیش، از GBTC خارج شده است. جالب اینجاست که با وجود خروجی ها، محصول Grayscale همچنان دومین محصول بزرگ بیت کوین است. ETF بر اساس دارایی های خالص، با ارزش حدود 15.73 میلیارد دلار بیت کوین. 

به نظر می‌رسد اخبار مربوط به رکورد ورود بیت‌کوین ETF به قیمت این ارز دیجیتال که در زمان نگارش این مقاله با قیمت 58543 دلار معامله می‌شد، 2.4 درصد بالاتر از سطح آن نسبت به 24 ساعت قبل بود.

Record inflows for Bitcoin ETFs as market sees renewed interest - 2
نمودار قیمت 24 ساعته بیت کوین | منبع: CoinGecko

با این حال، افزایش قیمت در شرایطی بود که حجم معاملات کاهش یافته بود، به طوری که در 24 ساعت گذشته حدود 21.76 میلیارد دلار بیت کوین معامله شد که 23.29 درصد کاهش نسبت به روز گذشته داشت. 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا