اخبار روز

درخواست‌های جدید نتانیاهو و سنگ‌اندازی در مسیر مذاکرات

درخواست‌های جدید نتانیاهو و سنگ‌اندازی در مسیر مذاکرات

۲۲:۲۲ ۲۲ تير ۱۴۰۳

یک مقام ارشد صهیونیست که در مذاکرات آتش‌بس غزه حضور دارد معترف شد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواسته‌های جدیدی را مطرح کرده و بدین وسیله در فرآیند توافق اختلال ایجاد می‌کند.

به گزارش تایمز اسرائیل، این مقام گفت که نتانیاهو اصرار دارد یک سازوکار اجرایی در نظر گرفته شود تا از بازگشت حماس به شمال غزه جلوگیری کند. وی در ادامه اشاره کرد که اکنون لحظه حیاتی برای اسرای صهیونیست است، زیرا می‌توان ظرف دو هفته به توافق رسید و آنها را به خانه بازگرداند، اما «اصرار نخست وزیر برای جلوگیری از ورود حماس به شمال غزه می‌تواند مذاکرات را هفته‌ها متوقف کند و ممکن است پس از آن دیگر کسی زنده نباشد که بخواهد به خانه بازگردد». 

به گزارش پایگاه خبری والا، نتانیاهو این موضوع را در دیدار پنجشنبه شب با تیم مذاکره‌کننده مطرح کرده و اعضای این تیم به وی تذکر داده‌اند که با شرایط جدید مخالف هستند و چنین خواسته‌ای امکان پذیر نیست. با این حال نتانیاهو تاکید کرده که بر این مسئله اصرار دارد.

رسانه‌های عبری می‌گویند مشخص نیست چرا نخست وزیر رژیم اکنون به فکر مطرح کردن چنین درخواستی افتاده است. در همین حال، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابعی گزارش داد که وی احتمالا در تلاش است که توافق را به تاخیر بیندازد، زیرا برخی اعضای کابینه او متعهد شده‌اند در صورت تحقق توافق از کابینه خارج شوند. امری که می‌تواند به انحلال کابینه منجر شود.

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا