اخبار روزاقتصاد

داده ها نشان می دهد که کلاهبرداران رمزارز در نیمه اول سال 2024 نزدیک به 60 میلیون دلار از 20 قربانی سرقت کردند.

داده ها نشان می دهد که کلاهبرداران رمزارز در نیمه اول سال 2024 نزدیک به 60 میلیون دلار از 20 قربانی سرقت کردند.

داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط Scam Sniffer نشان می‌دهد که کلاهبرداران فیشینگ با هدف قرار دادن حدود 260000 قربانی، بیش از 300 میلیون دلار در سراسر زنجیره‌های EVM کسب کردند.

نیمه اول سال 2024 یک دوره سودآور دیگر برای کلاهبرداران فیشینگ بود. بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط blockchain Scam Sniffer.

در یک رشته X، شرکت به تفصیل از مجموع، حدود 58 میلیون دلار ارز رمزنگاری شده تنها از 20 قربانی تخلیه شد، با یک قربانی که 11 میلیون دلار از دست داد و به دومین قربانی بزرگ سرقت در تاریخ کریپتو تبدیل شد. Scam Sniffer می گوید که کلاهبرداران معمولا قربانیان را با سوء استفاده از امضاهای فیشینگ مانند Permit، IncreaseAllowance، و Uniswap Permit2 هدف قرار می دهند که به آنها اجازه می دهد بدون مجوزهای بیشتر، بر دارایی های قربانی کنترل داشته باشند.

“بیشتر سرقت‌های بزرگ مربوط به دارایی‌های Staking، Restaking، Aave Collateral و Pendle بود.” Scam Sniffer

قربانیان اغلب از طریق نظرات فیشینگ از حساب‌های جعل هویت در X فریب می‌خورند. هنگامی که در سایت فیشینگ قرار می‌گیرند، فریب داده می‌شوند تا تراکنش‌های ظاهراً قانونی را از کیف پول‌های غیرقانونی خود انجام دهند که در نتیجه دسترسی غیرمجاز به صندوق ایجاد می‌شود.

اوایل ماه جولای، شرکت مادر Scam Sniffer SlowMist گزارش کرد تقریباً 20.66 میلیون دلار از وجوه دزدیده شده را در 13 پلتفرم در سه ماهه دوم مسدود کرد و نشت کلید خصوصی، فیشینگ و کلاهبرداری را به عنوان آسیب پذیری های اصلی در صنعت برجسته کرد.

در این بین، به نظر می رسد تهدید جدیدی در فضای رمزنگاری به عنوان آخرین گزارش Bitget در حال ظهور است نشان می دهد که کلاهبرداری رمزارز مربوط به دیپ فیک از سال 2022 به بیش از 79.1 میلیارد دلار ضرر منجر شده است که تنها در سال 2024 افزایش خیره کننده 245 درصدی داشته است. این صرافی هشدار می‌دهد که علیرغم تلاش‌های بین‌المللی برای مبارزه با این مشکل، ضررهای سه ماهه ناشی از استفاده از دیپ فیک ممکن است تا سال ۲۰۲۵ به حدود ۱۰ میلیارد دلار برسد. Bitget همچنین پیش بینی می کند که سال 2024 احتمالاً با 25.13 میلیارد دلار ضرر ناشی از چنین جنایاتی به پایان خواهد رسید.

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا