اخبار روزاقتصاد

گمرک دبی فناوری جدید بلاک چین را برای افزایش شفافیت تجاری راه اندازی می کند

گمرک دبی فناوری جدید بلاک چین را برای افزایش شفافیت تجاری راه اندازی می کند

گمرک دبی یک پلت فرم بلاک چین پیشرفته را برای بهبود شفافیت و کارایی در عملیات تجاری در دبی و سایر کشورها معرفی کرده است.

این پلت فرم جدید بلاک چین با بهبود کارایی در زنجیره تامین، محیط تجاری دبی را بهبود می بخشد و در عین حال به تلاش های امارات برای تقویت تجارت غیرنفتی نیز کمک می کند. همچنین با استراتژی جاه طلبانه بلاک چین دبی برای تراکنش های دیجیتال.

این پلتفرم مزایای بسیاری از جمله ساده‌سازی فرآیندهای ترخیص کالا از گمرک، کاهش کاغذبازی و صرفه‌جویی قابل توجه در هزینه‌ها را وعده می‌دهد.

این فناوری با ساده‌سازی رویه‌ها، صرفه‌جویی در زمان و تلاش برای همه طرف‌های درگیر، معاملات تجاری را تسریع می‌کند.

این پلتفرم همچنین با ساده‌سازی فرآیندها و کاهش احتمال خطا، کارایی را افزایش می‌دهد. به اشتراک گذاری داده ایمن و بدون دستکاری ارائه می دهد که باعث ایجاد اعتماد و دیده شدن در سراسر زنجیره تامین می شود و به روابط تجاری شفاف تر و قابل اطمینان تر کمک می کند.

پلتفرم بلاک چین بخشی از تلاش های گسترده تر دبی برای تقویت تجارت غیرنفتی و ایجاد امارات به عنوان یک مرکز تجارت الکترونیک در سطح جهانی. 

کل این طرح توسط شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد دبی و رئیس شورای اجرایی دبی آغاز شد.

“ما مفتخریم که پلت فرم جدید بلاک چین را راه اندازی کنیم، که نشان دهنده یک جهش کوانتومی در افزایش کارایی عملیات تجاری در دبی است. سلطان احمد بن سلیم، رئیس شرکت بنادر، گمرک و منطقه آزاد گفت: این نوآوری منعکس کننده دیدگاه ما برای تبدیل دبی به قطب جهانی تجارت و لجستیک است. 

همکاری

این پلت فرم از گمرک دبی پشتیبانی می کند و ابزاری حیاتی برای همکاری با سایر نهادهای دولتی است. هدف این همکاری ارتقای محیط تجاری دبی، کارآمدتر، کارآمدتر و شفاف‌تر کردن آن است.

عتیق المحیری، مدیر اجرایی بخش توسعه گمرک در گمرک دبی، دستاوردهای کارآمدی این پلت فرم را برجسته کرد. او اشاره کرد که شفافیت ذاتی فناوری بلاک چین اعتماد را در سراسر فرآیند تجاری تقویت می کند. این پلتفرم ردیابی بی‌درنگ کالاها را امکان‌پذیر می‌سازد، دید بیشتری را در زنجیره تامین فراهم می‌کند و به تلاش‌ها برای مبارزه با تقلب و جعل کمک می‌کند.

این ابتکار با استراتژی بلاک چین 2021 امارات مطابقت دارد که هدف آن انتقال 50 درصد از تراکنش های دولتی به فناوری بلاک چین است. انتظار می‌رود توانایی این پلتفرم برای ساده‌سازی رویه‌ها، افزایش شفافیت و تقویت اعتماد به نفع ذینفعان در اکوسیستم تجاری باشد. 

مطالب تحلیلی منتشرشده در مجله خالق صرفاً جنبهٔ آموزشی و ارائهٔ اطلاعات دارد و به هیچ‌ عنوان توصیه سرمایه‌گذاری و سیگنال خرید و فروش نیست. سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال با ریسک بالایی همراه است و کاربر موظف است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری، مطالعه و تحلیل شخصی خود در رابطه با دارایی موردنظر را انجام دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا