فناوری

مهندس نرم افزار کالیفرنیا ادعا می کند که مدیر آمازون به او گفته است که مشاغل او ممکن است برای “زنان” کار نکند.

مهندس نرم افزار کالیفرنیا ادعا می کند که مدیر آمازون به او گفته است که مشاغل او ممکن است برای “زنان” کار نکند.

Amazon logo

راجاکوماری چوتا از فرمونت در نوامبر گذشته این خبر را دریافت کرد که در ژانویه از شغل توسعه‌دهنده نرم‌افزار خود در آمازون در سانفرانسیسکو اخراج خواهد شد، بنابراین شروع به درخواست برای موقعیت‌های جدید در داخل کرد.

در آن زمان است که چوتا در دعوی جدید خود، ادعا می‌کند که علیه الکترونیکی غول بازرگانی، او با دیواری از تبعیض جنسی برخورد کرد، دید مشاغل به مردان واگذار شد و در نهایت از شرکت.

در این دادخواست آمده است که چوتا، که متاهل است، برای انتقال به یک موقعیت مهندسی توسعه سیستم به یک مدیر استخدام مراجعه کرد. مدیر به او گفت که زنان ممکن است نتوانند عملکرد خوبی داشته باشند زیرا این شغل شامل وظایف مکرر در نوبت است و برای کسانی که نیاز به مراقبت از فرزندان و شوهر و انجام دادن دارند نیست کارهای خانگی، این دعوی در دادگاه عالی شهرستان سانفرانسیسکو ادعا کرد.

او چندین هفته در مورد این شغل چیزی نشنید، بنابراین با مدیری تماس گرفت – که نامش به عنوان متهم در دادخواست او ذکر نشده است – و او به او گفت که بر اساس دادخواست، موقعیت به مردی رسیده است. اما مدیر گفت که او دو موقعیت مشابه در تیم خود دارد و به چوتا پیشنهاد داد که بتواند برای آنها مصاحبه کند.

پس از مصاحبه اواسط دسامبر برای یک شغل دیگر در زمینه توسعه سیستم، مدیر به او گفت که بازخورد در مورد او تا حد زیادی مثبت است. اما، او افزود، این کار شامل کارهای خسته کننده ای است که “ممکن است برای زنان مناسب نباشد. نامزدها،” در دادخواست ادعا شده است.

مدیر همچنین “درخواست قابل توجهی” کرد که چوتا با خانواده و شوهرش چک کند و اجازه بگیرد، سپس صبح روز بعد به او اطلاع دهد که آیا “مایل است مانند کاندیداهای مرد مشارکت کند و با هزینه های خود به سیاتل منتقل شود، ” ادعا شده است.

چوتا که آزرده خاطر شده بود، اما همچنان به شغل نیاز داشت، به مدیر پیامی فرستاد و گفت که با خانواده اش صحبت کرده است و این موقعیت را می خواهد. مدیر بلافاصله پاسخ داد و به او گفت که ممکن است انتقال قبل از اخراج او تمام نشود، سپس گفت که کار به دلیل توقف استخدام متوقف شده است. دعوی ادعا کرد که حدود دو هفته بعد، چوتا متوجه شد که این موقعیت توسط مردی پر شده است.

بر اساس این دادخواست، چوتا به شرکت در مورد “اظهارات جنسیتی” مدیر شکایت کرد، که اشاره ای به پاسخگویی شرکت به شکایت ادعایی نکرده است.

آمازون روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که آزار و اذیت یا تبعیض را در محل کار خود تحمل نمی کند. این شرکت گفت: “هر زمان که حادثه ای گزارش شود، ما آن را به طور کامل بررسی می کنیم و اقدامات لازم را علیه هر کسی که مشخص شود سیاست های ما را نقض کرده است، انجام می دهیم.” آمازون به سؤالات مربوط به شکایت ادعایی Chouta و اینکه آیا مدیر در حال حاضر در شرکت شاغل بوده است پاسخی نداد.

آخرین بیانیه آمازون، در ژوئن، در مورد تنوع نیروی کار دفترش، گفت که حدود 70٪ مرد و 30٪ زن بودند. سال گذشته، این شرکت اعلام کرد که “متعهد به الهام بخشیدن به نسل بعدی زنان در فناوری است” و برای حمایت از زنان در داخل و خارج از آمازون، آگاهی “در مورد سوگیری هایی که زنان اغلب در محیط کار و جامعه با آن مواجه هستند” افزایش می دهد. /p>

چوتا هرگز پیشنهاداتی برای شغل‌های دیگری دریافت نکرد، از جمله در در این دادخواست آمده است که منطقه خلیج و لس آنجلس. در 8 ژانویه، او از در بیرون بود.

شکایت او آمازون را متهم به عدم جلوگیری از تبعیض علیه او می کند. او به دنبال خسارت نامشخص است.

2024 MediaNews Group, Inc. توزیع شده توسط Tribune Content Agency, LLC.

نقل:
مهندس نرم‌افزار کالیفرنیا ادعا می‌کند که مدیر آمازون به او گفته است که مشاغل او ممکن است برای “زنان” کار نکند (2024، 11 ژوئیه)
بازیابی شده در 12 ژوئیه 2024
از https://techxplore.com/news/2024-07-california-software-amazon-told-jobs.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. جدا از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، خیر
بخش بدون اجازه کتبی قابل تکثیر است. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا