سلامت

هوش مصنوعی اسکن قلب را سرعت می بخشد، در زمان صرفه جویی می کند و می تواند منجر به درمان بهتر بیماری های قلبی شود

هوش مصنوعی اسکن قلب را سرعت می بخشد، در زمان صرفه جویی می کند و می تواند منجر به درمان بهتر بیماری های قلبی شود

heart
اعتبار: CC0 دامنه عمومی

محققان روشی را برای تجزیه و تحلیل اسکن های MRI قلب با کمک هوش مصنوعی ایجاد کرده اند که می تواند در زمان و منابع ارزشمند NHS صرفه جویی کند و همچنین مراقبت از بیماران را بهبود بخشد.

تیم‌های دانشگاه‌های آنگلیا شرقی (UEA)، شفیلد و لیدز یک مدل کامپیوتری هوشمند ایجاد کردند که از هوش مصنوعی برای بررسی تصاویر قلب از اسکن های MRI در نمای خاصی که به عنوان هواپیمای چهار اتاقه شناخته می شود.

مطالعه آنها، با عنوان “توسعه و اعتباربخشی تقسیم‌بندی CMR چهار محفظه‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی،” در European Radiology Experimental منتشر شده است.

محقق ارشد دکتر پانکاج گارگ، از دانشکده پزشکی نورویچ دانشگاه شرق آنگلیا و مشاور قلب و عروق در بیمارستان دانشگاه نورفولک و نورویچ، سرپرستی تیمی از محققان را بر عهده دارد که فناوری تصویربرداری 4 بعدی MRI نوآورانه و انقلابی را پیشرو کرده‌اند. این امر راه را برای تشخیص سریع‌تر، غیرتهاجمی‌تر و دقیق‌تر نارسایی قلبی و سایر بیماری‌های قلبی هموار می‌کند.

دکتر گارگ گفت: “مدل هوش مصنوعی اندازه و عملکرد حفره های قلب را دقیقاً تعیین کرد و نتایج قابل مقایسه با نتایجی را که پزشکان به صورت دستی به دست می آورند اما بسیار سریع تر نشان داد. مدل هوش مصنوعی فقط چند ثانیه طول می کشد.

مطالعه مشاهده ای گذشته نگر شامل داده های 814 بیمار از بیمارستان های آموزشی شفیلد NHS Foundation Trust و Leeds Teaching Hospitals NHS Trust بود که سپس برای آموزش مدل هوش مصنوعی استفاده شد.

برای اطمینان از دقیق بودن نتایج مدل، اسکن‌ها و داده‌های 101 بیمار دیگر از بیمارستان‌های دانشگاه نورفولک و نورویچ NHS Foundation Trust برای آزمایش استفاده شد.

در حالی که سایر مطالعات استفاده از هوش مصنوعی را در تفسیر اسکن‌های MRI بررسی کرده‌اند، این آخرین مدل هوش مصنوعی با استفاده از داده‌های چندین بیمارستان و انواع مختلف اسکنرها و همچنین انجام آزمایش بر روی گروه متنوعی از بیماران از گروه‌های متفاوت آموزش داده شد. یک href=”https://medicalxpress.com/tags/hospital/” rel=”tag” class=”textTag”>بیمارستان. علاوه بر این، این مدل هوش مصنوعی با استفاده از نمایی که هر چهار حفره را نشان می‌دهد، تجزیه و تحلیل کاملی از کل قلب ارائه می‌کند، در حالی که بیشتر مطالعات قبلی بر روی نمایی متمرکز شده‌اند که فقط به دو حفره اصلی قلب نگاه می‌کند.

Ph.D. دکتر حسام الدین اسدی، دانشجوی دانشکده پزشکی نورویچ UEA، گفت: “خودکارسازی فرآیند ارزیابی عملکرد و ساختار قلب باعث صرفه جویی در زمان و منابع و اطمینان از نتایج ثابت برای پزشکان می شود. این نوآوری می تواند منجر به تشخیص های کارآمدتر، تصمیم گیری های درمانی بهتر و بهتر شود. در نهایت، نتایج بهبود یافته برای بیماران مبتلا به بیماری های قلبی، علاوه بر این، پتانسیل هوش مصنوعی برای پیش بینی مرگ و میر بر اساس اندازه گیری های قلب، پتانسیل آن را برای متحول کردن مراقبت های قلبی و بهبود پیش آگهی بیمار برجسته می کند.

محققان می‌گویند مطالعات آینده باید مدل را با استفاده از گروه‌های بزرگ‌تری از بیماران آزمایش کنند. از بیمارستان‌های مختلف، با انواع مختلفی از اسکنرهای MRI، و از جمله سایر بیماری‌های رایجی که در عمل پزشکی دیده می‌شود تا ببینیم آیا در طیف وسیع‌تری از موقعیت‌های واقعی به خوبی کار می‌کند یا خیر.

سایر تحقیقات اخیر تیم‌های UEA، لیدز و شفیلد، روش استفاده از اسکن‌های MRI قلب را برای بیماران زن، به‌ویژه برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی زودرس یا مرزی، اصلاح کرده است، که به این معنی است که 16.5 درصد زنان بیشتر می‌توانند تشخیص داده شوند. .

این تحقیق با همکاری دانشگاه شرق آنگلیا، دانشگاه لیدز، دانشگاه شفیلد، مرکز پزشکی دانشگاه لیدن، بیمارستان‌های دانشگاه نورفولک و نورویچ بنیاد NHS، بیمارستان‌های آموزشی شفیلد NHS بنیاد اعتماد و بیمارستان‌های آموزشی لیدز انجام شد. اعتماد NHS.

اطلاعات بیشتر:
توسعه و اعتباربخشی تقسیم‌بندی مبتنی بر هوش مصنوعی CMR چهار محفظه‌ای، تجربی رادیولوژی اروپا (2024). DOI: 10.1186/s41747-024-00477-7< /a>

تهیه شده توسط
دانشگاه آنگلیا شرقی

<استفاده از href="https://medx.b-cdn.net/tmpl/v6/img/svg/sprite.svg#icon_open" x="0" y="0"/>

نقل:
هوش مصنوعی اسکن قلب را سرعت می بخشد، در زمان صرفه جویی می کند و می تواند منجر به درمان بهتر برای بیماری های قلبی شود (2024، 11 ژوئیه)
بازیابی شده در 12 ژوئیه 2024
از https://medicalxpress.com/news/2024-07-ai-heart-scans-treatment-conditions.html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. جدا از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، خیر
بخش بدون اجازه کتبی قابل تکثیر است. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا