سریال و انمیشن

فیلم روایت ناتمام سیما؛ بررسی داستان و معرفی بازیگران

فیلم روایت ناتمام سیما؛ بررسی داستان و معرفی بازیگران

فیلم روایت ناتمام سیما یکی از جدیدترین فیلم‌های اکران شده در سینمای ایران به شمار می‌آید که موضوع جالبی دارد و در ژانر درام ساخته شده است. در این مقاله با معرفی کامل این اثر و بررسی آن همراه شما هستیم.

سینمای ایران بیشتر به واسطه آثار درام خود در دنیا شناخته می‌شود و وقتی این درام با ژانری مانند اجتماعی ادغام می‌شود، آثار درخوری را می‌سازد. آثار درام معمولا رنج مخاطبی وسیعی دارند و مناسب اکثر سنین تهییه می‌شوند. هدف از ساخت این آثار نشان دادن مشکلات اجتماع و پندهای اخلاقی است. در درام اجتماعی یک برش کوچک از زندگی افرادی که درگیر مسائل روز شده‌اند، نشان داده می‌شود.

فیلم روایت ناتمام سیما به کارگردانی و نویسندگی علیرضا صمدی در سال 1401 ساخته شد. این اثر سومین فیلم این کارگردان است در جشنواره فیلم فجر حضور پیدا کرد. بنیاد سینمایی فارابی شرکت تولید کننده این فیلم بود و شهر فرنگ آن را توزیع کرد. مجید رضابالا تهییه‌کنندگی فیلم را برعهده دارد. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با معرفی روایت ناتمام سیما همراه شما هستیم.

فهرست مطالب:

تاریخ اکران فیلم سینمایی روایت ناتمام سیما

ژانر فیلم روایت ناتمام سیما درام و اجتماعی است. این فیلم محصول 1401 بود و سرانجام در تاریخ 13 تیر 1403 اکران عمومی شد. مدت زمان این اثر 93 دقیقه است.

داستان فیلم روایت ناتمام سیما

داستان فیلم روایت ناتمام سیما

در خلاصه روایت ناتمام سیما باید بگوییم که آرش سمین روانشناسی بسیار معروف و به نام است که به نوعی یک سلبریتی حساب می‌شود. او در اوج شهرت به سر می‌برد تا اینکه افشای یک خبر در فضای مجازی زندگی او را دستخوش تغییر می‌کند. از سوی دیگر سیما شخصیت اصلی فیلم است که حرفی برای گفتن دارد و در گذشته آرش حضور داشته است. در این فیلم با روایت سیمین و دیدگاه او آشنا خواهیم شد…

همچنین بخوانید :

بازیگران فیلم روایت ناتمام سیما

این فیلم بازیگرانی نام آشنا دارد که در ادامه با معرفی آنها همراه شما هستیم.

حامد کمیلی

بازیگران فیلم روایت ناتمام سیما

سید حامد کمیلی بازیگر اهل ایران متولد 14 تیر سال 1361 است. او کار خود را با تئاتر شروع کرد و از شاگردان فریدون خسروی و گلاب آدینه بود. این بازیگر نخستین بار در سال 1384 با فیلم تلویزیونی پای پیاده کار خود را آغاز کرد. سپس در سال 1385 با سریال مجلس آخر، ذبح اسماعیل و در سال 1387 با فیلم تردید وارد تلویزیون و سینما شد. حامد کمیلی با نقش الیاس در سریال اغما به شهرت رسید. این بازیگر هم در آثار جدی ایفای نقش جذابی دارد و هم نقش‌های کمدی موفقی داشته است.

از آثار مهم او باید به فیلم‌های پسر آدم دختر حوا، اخلاقتو خوب کن، سیانور، ایتالیا ایتالیا، گیلدا، خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری، آغوش باز، سریال‌های پیامک از دیار باقی، نفس گرم، خوب، بد، جلف: رادیواکتیو، قبله عالم و سریال مرداب اشاره کنیم.

همچنین بخوانید :

آزاده صمدی

هنرپیشه های روایت ناتمام سیما

آزاده صمدی هنرپیشه زن ایرانی در 17 دی 1357 چشم به جهان گشود. او با کلاس‌های بازیگری کارنامه کار خود را آغاز کرد و سپس بعد از چند تئاتر در سال 1385 با سریال ما چند نفر وارد تلویزیون شد. حضور این بازیگر در سینما نیز با فیلم آفریقا اتفاق افتاد. خانم صمدی را بیشتر به واسطه نقش غزل در سریال راه بی‌پایان می‌شناسند. این هنرپیشه برای بازی در فیلم آفریقا برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن و برای فیلم نبودنت نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل زن جشنواره فیلم فجر شد.

سریال‌های سی‌امین روز، انقلاب زیبا، دیواربه‌دیوار ۱ و ۲، نهنگ آبی، می‌خواهم زنده بمانم، سریال رهایم کن، سریال جنگل آسفالت، سریال افعی تهران، فیلم‌های طبقه حساس، خوب، بد، جلف، ۵۰ کیلو آلبالو و ساعت ۵ عصر از آثار مشهور این بازیگر زن هستند.

مهران احمدی

نمرات فیلم سینمایی روایت ناتمام سیما

مهران احمدی هنرپیشه اهل ایران در 9 اسفند سال 1352 چشم به جهان گشود. او از سال 1370 با سریال جستجو بازیگری را تجربه کرد و در سال 1379 با فیلم دعوت به شام وارد سینما شد. آقای احمدی چندین سال در حوزه تلویزیون و سینما فعالیت کرد تا اینکه با نقش‌های بهبود در پایتخت و شکیب در آوای باران به شهرت مطلوبی رسید. این هنرپیشه در سال 1389 موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم آلزایمر شد.

از جمله مشهورترین آثار این بازیگر سریال‌های تا ثریا، مهرآباد، چرخ فلک، ابله، می‌خواهم زنده بمانم، بی‌گناه، سریال سیاه‌چاله، فیلم‌های اسب حیوان نجیبی است، یک خانواده محترم، شیار ۱۴۳، نفس، کارگر ساده نیازمندیم، مصادره، هزارپا، مطرب، سگ‌بند، ابلق و فیلم آبی روشن هستند.

مسعود کرامتی

ژانر فیلم روایت ناتمام سیما

مسعود کرامتی تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگر ایرانی در 9 مرداد 1335 به دنیا آمد. این بازیگر از سال 1355 با تئاتر کار خود را شروع کرد و اولین فعالیت بازیگری او جلوی دوربین با فیلم میهمان ناخوانده در سال 1367 بود. مسعود کرامتی سابقه کارگردانی چندین فیلم از جمله پاتال و آرزوهای کوچک، چراغ جادو، روشنایی‌های شهر و یادداشت‌های یک زن خانه‌دار را دارد. او همچنین چندین پروانه زرین بهترین کارگردانی برنده شده است.

از کارهای معروف مسعود کرامتی در حوزه بازیگری باید به مجنون، سفر به چزابه، راه بی‌پایان، ضد گلوله، لاک قرمز، چهارراه استانبول، چشم و گوش بسته، جان‌دار، شب طلایی و یادگار جنوب اشاره کنیم.

مریم سعادت

تاریخ اکران فیلم سینمایی روایت ناتمام سیما

مریم سعادت هنرپیشه و عروسک‌گردان زن اهل ایران در سال 1337 قدم بر این دنیا گذاشت. او تا کنون در آثار مختلفی نقش عروسک‌گردان و صداپیشه را داشته و یک بازیگر شناخته‌شده است. نقش این بازیگر در سریال قصه‌های تابه‌تا بسیار مورد توجه قرار گرفت و باعث شهرت خانم سعادت شد. این بازیگر در تئاتر نیز فعال است و به طور کلی از جمله بازیگران حرفه‌ای سینما و تلویزیون محسوب می‌شود.

از جمله آثار معروف مریم سعادت باید به سریال‌های آرایشگاه زیبا، تولدی دیگر، دانی و من، بدون شرح، خوش‌رکاب، باجناغ‌ها، نقطه سر خط، باغ سرهنگ، دردسرهای عظیم ۱ و ۲، شهرک کلیله و دمنه، فیلم‌های ماهی‌ها عاشق می‌شوند، آقا یوسف، شهر گربه‌ها و فیلم پرویز خان هستند.

همچنین بخوانید :

غزل شاکری

معرفی روایت ناتمام سیما

غزل شاکری بازیگر، خواننده و طراح صحنه اهل ایران در 22 اسفند سال 1356 چشم به جهان گشود. او از سن کم بازیگری را آغاز کرد و با فیلم گلنار توانست به شهرت برسد. در سال 1394 باری دیگر با نقش آذر در سریال شهرزاد خوش درخشید. خانم شاکری تا کنون دوبار نامزد عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم‌ فجر برای فیلم‌های آینه‌های روبرو و سارا و آیدا شده است.

آثار معروف این بازیگر فیلم‌های زمانی یک زن، سازهای ناکوک، سریال‌های خاتون، جزیره، بانوی عمارت و جیران هستند.

سایر هنرپیشه های روایت ناتمام سیما عبارتند از:

  • دانیال نوروش
  • محمد حیدری
  • مهسا باوفا

نقد فیلم سینمایی روایت ناتمام سیما

روایت ناتمام سیما از جمله آثاری است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و با اینکه موضوعات تکراری کم ندارد اما سخنان مهمی را به زبان می‌آورد. این فیلم ابتدا قرار بود با نام دشمن مردم با تهییه‌کنندگی مهتاب کرامتی ساخته شود که نام آن تغییر پیدا کرد و تهییه‌کنندگی نیز با فردی دیگر ادامه پیدا کرد. این عنوان در جشنواره‌های فیلم فجر، جشنواره گوا، جشنواره مسکو و جشنواره شانگهای شرکت کرد و نامزد دو عنوان بهترین بازیگر نقش دوم زن (برای غزل شاکری) و بهترین آهنگسازی شد.

این فیلم به نوعی قصد دارد دنباله جنبشی به نام Me too که در جهان طرفدار پیدا کرد را بگیرد. در این اثر اثرات مخرب این جنبش را نیز می‌بینیم. اثراتی که امروزه با گسترش روز افزون امکانات دنیای مجازی و باریک شدن مرز بین حقیقت و دروغ شاهد آن هستیم. این مرز آنقدر باریک است که حتی خانواده فردی که مورد تهمت قرار گرفته نیز به او شک می‌کند.

از سوی دیگر دیدگاه خشن و خودخواهانه یک انسان را می‌بینیم که در پس ظاهری آرام پنهان شده است. گاه تمیزترین و معصوم‌ترین آدم‌ها نیز می‌توانند مخرب‌ترین افراد باشند. افرادی که برای عقاید خودخواهانه خود حاضر هستند از نردبان‌هایی از جنس انسان بالا بروند.

نقد فیلم سینمایی روایت ناتمام سیما

روایت ناتمام یک شهر قصه زنان نیز است. زنانی که حس قربانی بودن دارند و فکر می‌کنند همه چیز خود را در زندگی از دست داده‌اند. زنان دیگری که اعتماد به نفس و احساساتشان زیر لگدهای خشن روزگار له شده است. زنانی که به بی‌حوصلگی مطلق از دیدگاه‌های خشن جامعه رسیده‌اند.

همچنین بخوانید :

از سوی دیگر فیلم قصد دارد نشان دهد که گاه اتفاقاتی که فکر می‌کنیم انتقام هستند، بیش از حد با آبروی آدم‌ها بازی می‌کنند. گاه برخی تنبیه‌ها مناسب اشتباهات افراد نیستند و نباید صرفا دیدگاهی خودخواهانه داشت.

در انتها با توجه به نمرات فیلم سینمایی روایت ناتمام سیما با فیلمی درخور تماشا روبه‌رو هستیم. پیام اصلی این فیلم شاید یک چیز باشد: هر چیز که از زمانش بگذرد، قابل جبران نخواهد بود. اگر جبران شود نیز کامل مثل اولش نمی‌شود. همچنین ما را یاد این بیت شعر صامت بروجردی می‌اندازد: از مکافات عمل غافل مشو/گندم از گندم بروید جو ز جو.

سخن نهایی

بررسی فیلم سینمایی روایت ناتمام سیما

با معرفی و بررسی فیلم سینمایی روایت ناتمام سیما همراه شما بودیم. این اثر در تیر ماه 1403 در سینماهای کشور پس از دو سال اکران شد و یک درام اجتماعی تماشایی است. لطفا پس از تماشای فیلم نظرات خود را با ما و سایر مخاطبان درمیان بگذارید. از همراهی شما تا پایان مقاله متشکریم.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا