سریال و انمیشن

چرا باید ویندوز را سالی یک بار عوض کنیم؟

چرا باید ویندوز را سالی یک بار عوض کنیم؟

چه زمانی باید ویندوز را عوض کرد؟ سوالی که بی‌بروبرگشت در ذهن تمامی اشخاصی که از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند حداقل یکبار عبور کرده است. در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به موضوعات پیرامون این مبحث که پیشنهاد می‌شود با ما همراه باشید.

امروزه استفاده از سیستم عامل‌هایی که از لایسنس اصلی برخوردار نیستند و به زمان عامیانه کرک شده هستند، بیشتر از قبل رواج یافته است. شاید باورش برای شما نیز سخت باشد که بدانید ربات‌ها و کدها نیز گه‌گاهی خسته می‌شوند و نیازمند استراحت یا تعویض شدن هستند. با این تفاسیر می‌توان گفت که تغییر دادن ویندوز می‌تواند روی راندمان بهتر سیستم عامل نقش موثرتری داشته باشد. از نگاه شما چرا باید Windows را عوض کرد؟ در ادامه با سایت پلازا همراه باشید.

فهرست مطالب

چه زمانی باید ویندوز را عوض کرد؟

در دنیایی که ما ساکن آن هستیم بدافزارها و فایل‌های مخرب روزبه‌روز درحال بیشتر شدن هستند و این امر تمامی موضوعاتی که به فضای مجازی و سیستم عامل‌ها مرتبط هستند را به خطر می‌اندازد. در همین راستا، برای اینکه بتوانید از شر فایل‌های آلوده‌ای که درون سیستم عامل شما پنهان شده‌اند و شما اطلاعی از آنها ندارید، خلاص شوید باید هر چند وقت یک بار باید ویندوز را عوض کرد؟ را مطالعه کنید زیرا در این زمینه به دلایل مهمی اشاره شده است که نباید از کنار آن ساده عبور کرد.

چرا باید ویندوز را عوض کرد؟

اگر ویندوز شما آسیب دیده یا قدیمی باشد، احتمال اینکه نتواند به درستی کار کند وجود دارد. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، به احتمال زیاد زمان آن رسیده است که ویندوز را عوض کنید.

در جواب اینکه «هر چند وقت یک بار باید ویندوز را عوض کرد؟» باید گفت که اگر از کامپیوتر خود به بهترین شکل استفاده کنید و سیستم شما درگیر بدافزار و ویروس نشود و با کندی خاصی مواجه نشوید، می‌توانید تا ۲ سال نیز از ویندوز حال حاضر خودتان استفاده کنید. مگر اینکه بخواهید ویندوز را ارتقاء دهید و نسخه جدید را نصب کنید، مثلا اگر ویندوز ۷ یا ۱۰ استفاده می‌کنید، بخواهید آن را به ویندوز ۱۱ ارتقاء دهید.

دلایلی که می‌تواند شما را به تغییر دادن ویندوز سوق دهد:

چرا باید ویندوز را سالی یک بار عوض کنیم؟

  • ویندوز شما آسیب دیده باشد

این موضوع احتمالاً واضح‌ترین علامتی است که برای تعویض ویندوز خود نیاز دارید. اگر ویندوز یا فایل‌ها آسیب دیده باشند بدون شک سیستم عامل به خوبی بالا نمی‌آید و در هنگام اجرا دچار مشکل خواهید شد و در این زمان است که می‌بایست ویندوز دستگاه خودتان را عوض کنید.

  • ویندوز شما درگیر ویروس شده باشد

این یکی از رایج‌ترین و مهم‌ترین دلایلی است که می‌بایست برای برطرف کردن آن ویندوز دستگاه خودتان را تعویض نمایید. معمولا با ورود به سایت‌های مخرب و یا اتصال دستگاه‌های آلوده، سیستم شما ویروسی می‌شود در بعضی مواقع شما مجبور می‌شوید که ویندوز را بطور کامل عوض کنید.

همچنین بخوانید :
  • ویندوز شما کند کار کند

یکی از دلایل دیگری که کاربران اقدام به عوض کردن ویندوز می‌کنند، کندی سیستم است که با آن روبه رو می‌شوند و اعتقاد دارند که اگر ویندوز دستگاه عوض شود این مشکل کندی برطرف خواهد شد. در بعضی مواقع باید گفت که این موضوع صحت دارد و به مرور زمان فایل‌های بسیاری را روی دستگاه خود ذخیره‌سازی می‌کنیم که بعد از مدتی سیستم دچار کندی می‌شود یکی از بهترین راه‌ها برای برطرف کردن مشکل تعویض ویندوز است.

  • عدم کارایی برخی از نرم افزارها

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یکسری از نرم افزارها را نتوانسته‌اید روی سیستم خود نصب کنید و یا کارایی مناسبی را برایتان ارائه نداده‌اند، در این صورت برای اینکه بخواهید از عملکرد این سری برنامه‌ها مطمئن شوید باید ویندوز تازه کاری را روی دستگاه خودتان نصب کنید. ممکن است یکسری از برنامه‌ها به نسخه ۳۲ بیت یا ۶۴ بیت نیاز داشته باشند که البته احتمال این موضوع کمتر است. اگر نسخه قدیمی ویندوزی را استفاده می‌کنید بدون شک برنامه‌های جدید را ساپورت نمی‌کنند و شما مجبور هستید نسخه جدیدی از ویندوز را در اختیار داشته باشید.

همچنین بخوانید :

موارد ذکر شده درحال حاضر مهم‌ترین موضوعاتی هستند که درخصوص هر چند وقت یک بار باید ویندوز را عوض کرد؟ می‌توان به آن اشاره داشت اما به طور خلاصه اگر بخواهیم به آن اشاره داشته باشیم باید به پاراگراف زیر رجوع کنید.

بالاخره هر چند وقت یک بار باید ویندوز را عوض کرد؟

براساس اطلاعات و آمار به دست آمده پیشنهاد می‌شود هریک سال ویندوز خود را تغییر دهید. اگر سیستم عامل شما درطول این مدت بدون افت سرعت درحال خدمات دهی بود می‌توانید این زمان را به دو سال افزایش دهید. نظر شما نسبت به این موضوع چیست؟ دیدگاه و نقدهای خود را برایمان به اشتراک بگذارید.

سخن پایانی

مقاله چه زمانی باید ویندوز را عوض کرد به پایان رسید و همانطور که شاهد بودید، در این زمینه به نکات خوبی اشاره شد. با توجه به موارد ذکر شده باید بدانید که دلایل بیشتری در این زمینه وجود داشته که می‌تواند شما را ترغیب کند تا همین امروز به سراغ تغییر دادن ویندوز خود بروید. اگر از آن نکات موضوعاتی را می‌دانید پیشنهاد می‌شود که در بخش نظرات سایت ما را همراهی کنید و درحد ممکن به تکمیل شدن این مقاله از زوایای دیگر کمک نمایید.

منتخب کاربران

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا