اقتصاد

حدود ۲۵ هزار لامپ غیر استاندارد در بازار لاله‌زار تهران توقیف شد

حدود ۲۵ هزار لامپ غیر استاندارد در بازار لاله‌زار تهران توقیف شد

حدود ۲۵ هزار لامپ غیر استاندارد در بازار لاله‌زار تهران توقیف شد

در جریان بازرسی‌های بازرسان اداره‌کل استاندارد استان تهران و نمایندگان انجمن صنفی لامپ از مراکز عرضه لامپ در خیابان لاله‌زار تهران، از ابتدای سال تاکنون حدود 25 هزار لامپ غیر استاندارد شناسایی و توقیف شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمد حسین طاهری مدیر کل استاندارد استان تهران در این خصوص تشریح کرد: بازرسان استاندارد با همکاری انجمن لامپ برای شناسایی فرآورده‌های غیر استاندارد و آزمون لامپ‌های دارای نشان استاندارد با هدف کنترل کیفیت این فرآورده، از سطح بازار بازرسی و نمونه‌برداری می‌کنند.
وی با اشاره بر اینکه ۳۸ واحد تولید کننده لامپ در استان تهران دارای پروانه استاندارد معتبر از این اداره‌کل می‌باشند، افزود: لامپ از فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری است که تولید، عرضه و تمرکز آن بدون نشان استاندارد ممنوع است.
وی با بیان اینکه شهروندان در هنگام خرید لامپ به نشان استاندارد آن توجه کنند، توصیه کرد: شهروندان با ارسال کد ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ می‌توانند از اعتبار نشان استاندارد آن محصول اطمینان حاصل کرده و در صورت دریافت پاسخی مبنی بر عدم اعتبار، مراتب را با شماره ۱۵۱۷ به این اداره‌کل اطلاع دهند.

انتهای پیام/

منبع: برنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا