اخبار روز

چهره بدون روتوش اپوزیسیون در پشت شعار زن زندگی آزادی

چهره بدون روتوش اپوزیسیون در پشت شعار زن زندگی آزادی

۰۶:۰۰ ۱۷ تير ۱۴۰۳

حمله و اهانت به ایرانیان خارج از کشور در مقابل سفارتخانه‌ها، کنسولگری‌ها و مراکز رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم فقط یک درگیری ساده و فحاشی از طرف اپوزیسیون نبود بلکه تقابل دو رویکرد جمهوری اسلامی ایران با سلطنت‌طلبان و منافقانی بود که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی به‌دنبال سقوط این نهضت مردمی بودند.

حملات لفظی، فیزیکی و کشیدن روسری از سر زنان از طرف کسانی انجام شد که خود را داعیه‌دار دموکراسی می‌دانند و طرفداران جمهوری اسلامی را متحجر می‌نامند.

پس از رخ دادن این اتفاقات در مقابل سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های ایران در کشور‌های مختلف غربی و بازداشت تعدادی از عناصر برهم‌زننده نظم و امنیت به نظر می‌رسید دولت‌های غربی جلوی تجمع این افراد را بگیرد، اما باز هم شاهد تجمعات و فحاشی‌های آنها بودیم.

سلطنت طلبها

در این بین نباید از حضور مردم رای‌دهنده کشورمان غافل باشیم که با وجود ناامنی در خیابان‌های منتهی به رای‌گیری ومورد حمله واقع شدن توسط افراد سلطنت‌طلب بازهم از آمدن به پای صندوق رای کوتاه نیامدند.

خیال خام ربع پهلوی

رضا پهلوی که در دور اول انتخابات خواستار حضور نیافتن ایرانیان در پای صندوق رای شده بود در دور دوم هم چنین پیامی داد، اما غافل از این امربود که به ۲۰ درصد به تعداد ایرانیان خارج از کشوری که در انتخابات شرکت کرده بودند افزوده شد و در مجموع هم میزان شرکت‌کنندگان در انتخابات از چهل درصد به ۴۹.۸ درصد رسید. 

علیرضا محمودی مسئول برگزاری انتخابات در خارج از کشور اعلام کرده است: در دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نسبت به دور اول شاهد افزایش حضور ۲۰ درصدی رای‌دهندگان در اغلب نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور بودیم.

علیرضا محمودی

این افزایش مشارکت به معنای شکست مجدد اپوزیسیون از مردم ایران است چراکه آنها فکر می‌کنند اگر مردم در انتخابات حاضر نشدند به دلیل گوش کردن به حرف‌های آنهاست در صورتی که عمده دلیل مردم برای شرکت نکردن در انتخابات اعتراض به وضع معیشتی بود و نه افاضات اپوزیسیون. 

حمایت رسانه‌های معاند از فحاشان

افزایش حضور ایرانیان خارج از کشور در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در حالی صورت گرفته است که رسانه‌های معاندی ازجمله ایران اینترنشنال به‌طور رسمی در برنامه‌هایشان اعلام می‌کردند که در مقابل مراکز اخذ رای از حضور فحاشان حمایت می‌کنند و با فرستادن گروه‌های خبری فحاشی آنان را پوشش می‌دادند.

ایرانیان خارج از کشور

نکته جالب از حضور ایرانیان در خارج از کشور در دور دوم انتخابات حضور ایرانیان مقیم کانادا بود. کانادا همچون دفعه‌های قبل اجازه ورود صندوق‌های رای انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را به خاک خود نداد، اما این موضوع دلیل نشد که ایرانیان مقیم این کشور در انتخابات حضور نیابند.

محمودی مسئول برگزاری انتخابات در خارج از کشور در روز برگزاری انتخابات دور دوم ریاست‌جمهوری چهاردهم اعلام کرد این امکان فراهم شد که ایرانیان مقیم کانادا با حضور در سه نقطه در مرز کانادا و آمریکا در انتخابات شرکت کنند. 

درماندگی اپوزیسیون از انتخابات

بدون شک اگر استقبال ایرانیان مقیم کانادا نبود چنین اقدامی از طرف وزارت خارجه برای حضور ایرانیان مقیم این کشور در انتخابات فراهم نمی‌شد و این امر نشان‌دهنده آن است ایرانیانی که دل در گروی این آب و خاک دارند تا چه حد برایشان سرنوشت ایران مهم است، چون حضور در مرز‌های آمریکا برای رای‌دهی مستلزم طی چندصد کیلومتر است. 

رای دهی ایرانیان

انتخابات برای اپوزیسیون به مثابه یک استخوان در گلو است چراکه آنها چه سلطنت‌طلب، چه تجزیه‌طلب و چه منافق انتخابات را در حیات سیاسی خود تجربه نکرده‌اند، اما از طرفی خود را داعیه‌دار دموکراسی می‌دانند لذا همواره در برابر جمهوری اسلامی ایران که از ابتدای تشکیل تا به امروز همواره انتخابات برگزار کرده دچار استیصال می‌شوند.

اعضای اپوزیسیون با تجمعات، فحاشی به رای‌دهندگان و کشیدن روسری از سر خانم‌ها پرده از چهره بدون روتوش خود برداشتند تا مردم متوجه ماهیت این افراد شوند. ماهیتی که خود را در پشت شعار زن زندگی آزادی مخفی کرده بود و حالا یک‌بار دیگر با اقدامات ضدانسانی، خود را به مردم معرفی کردند.

خبرنگار: محمد امیرحسینی

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا