اخبار روز

سفره پر برکت محرم پهن می‌شود

سفره پر برکت محرم پهن می‌شود

۰۷:۰۰ ۱۷ تير ۱۴۰۳

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مهدی عرب انصاری، پژوهشگر فرهنگ عاشورا و معاون مراسم و استان‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی درباره اهمیت عزاداری سیدالشهدا (ع) در ماه محرم گفت: محرم نماد دین‌داری، غیرت دینی، مسئولیت‌پذیری، تکلیف‌مداری، دفاع از دین و دیانت و مبارزه با انحرافات، بدعت‌ها و خرافات است. امام حسین (ع) فرمودند هدف من از قیام اصلاح دین است. آمدم تا بدعت‌ها و خرافاتی که در دین جدّم ایجاد شده بود، در دامن پاک اسلام و جدّم پاک کنم.

حجت‌الاسلام عرب انصاری ادامه داد: به همین دلیل، امام حسین (ع) در برابر ظالمی که خودش را خلیفه مسلمین می‌دانست، ایستادگی کرد و یک مسیر جدیدی را در دفاع از حق حرّیت، آزادی، دین‌مداری و مبارزه با بدعت‌ها قرار داد. محرم در ایران اسلامی جزو مهمترین مراسم عبادی و سیاسی است. ما هیچ مراسمی هم‌پای عزاداری سیدالشهدا (ع) و محرم نداریم، که بتواند شمال و جنوب و شرق و غرب کشور را معطوف به خود کند. در واقع، ایام محرم دینی‌ترین، سیاسی‌ترین، ملی‌ترین و اجتماعی‌ترین برنامه مردم ایران است. مراسمی که از کودکان تا پیران را دربر می‌گیرد. جوانان در این ایام فعال‌ترین قشر جامعه هستند، که با مراسم محرم و عاشورا ارتباط مستقیمی برقرار می‌کنند.

پژوهشگر فرهنگ عاشورا با بیان اینکه هم مسائل دینی و اعتقادی در ماه محرم تبیین می‌شود و هم جنبه‌های معنوی و احساسی مطرح می‌شود، افزود: محرم سفره پر برکتی است، که هرکسی از آن فیض می‌برد. علاوه‌بر معرفت‌افزایی و عشقی که در ایام محرم به اهل بیت (ع) دیده می‌شود، سفره‌های نذری را پهن می‌شود، تا مهمانان سیدالشهدا (ع) از آن بهره ببرند. 

خبرنگار: نفیسه خلیلی

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا