کسب و کار

راهنمای قیمت گذاری منصفانه تورم

راهنمای قیمت گذاری منصفانه تورم

از 31 مارس 2022، تورم در ایالات متحده 8.54% است – بدترین تورم در نزدیک به 40 سال. بدیهی است که این رقم پیامدهای گسترده ای برای مشاغل در هر اندازه دارد و چندین صاحب کسب و کار با سوالی روبرو هستند که به همان اندازه ناراحت کننده است: در مورد قیمت های خود چه کنیم؟

d8b1d8a7d987d986d985d8a7db8c d982db8cd985d8aa daafd8b0d8a7d8b1db8c d985d986d8b5d981d8a7d986d987 d8aad988d8b1d985 667256394d30c

قیمت‌گذاری محصولات تورمی یک فرآیند پیچیده و ظریف است – چگونه می‌توانید با تورم همگام شوید بدون اینکه مشتریان بالقوه و مشتریان را از خود دور کنید؟ برای کمک به شما در رسیدگی به این مسائل و نگرانی‌ها، راهنمای با نکاتی در مورد قیمت‌گذاری منصفانه بر مبنای تورم و توصیه‌هایی در مورد نحوه اطلاع‌رسانی تغییرات قیمت تورم به مشتریان گردآوری کرده‌ایم.

Download Now: Free Sales Pricing Strategy Calculator

نکاتی برای قیمت گذاری منصفانه مبتنی بر تورم

استراتژی قیمت گذاری خود را به طور جامع مورد ارزیابی مجدد قرار دهید.

تنظیم قیمت‌ها برای تورم پیچیده‌تر از بررسی درصد تورم کلی و افزایش تمام قیمت‌ها برای مطابقت با آن رقم است. این فرآیند بسیار ظریف‌تر است – فرآیندی که به درایت، استراتژی و ارزیابی مجدد جامع از نحوه قیمت‌گذاری محصولاتتان نیاز دارد.

شما می‌خواهید قیمت‌گذاری مبتنی بر تورم شما منصفانه باشد، اما مفهوم «عادلانه» بیش از برخی فراگیر و یک به یک با روندهای اقتصادی استوار است. “منصفانه” یک چارچوب ذهنی است – این یک موضوع بالقوه و درک مشتری است.

تمایل کلی پایگاه شما به پرداخت، ترجیحات مشتریانی که از قطعات خاصی از مجموعه محصولات شما استفاده می کنند، نحوه تنظیم قیمت های رقبای شما، و تغییر محدودیت های ظرفیت، همگی در شکل دادن به استراتژی قیمت گذاری مبتنی بر تورم شما نقش دارند.

به عنوان مثال، فرض کنید یک پلت فرم هوشمند مکالمه را می فروشید که سه طرح ارائه می دهد – یکی برای مشاغل کوچک، یکی برای مشاغل متوسط ​​و دیگری برای شرکت های بزرگ.

شما ممکن است متوجه شوید که شرکت‌هایی که در طرح میان‌رده شما مشترک می‌شوند، تمایل و انعطاف‌پذیری بیشتری برای خرج کردن در شرایط اقتصادی سخت‌تر از مشترکین پایین‌رده شما دارند. همچنین ممکن است متوجه شوید که رقبای که به مشتریان در سطح سازمانی شما خدمات ارائه می دهند، قیمت های خود را به شدت افزایش می دهند تا تورم را جبران کنند.

در این صورت، ممکن است قیمت‌های طرح‌های سطح متوسط ​​و سازمانی خود را با نرخ‌های بالاتری نسبت به طرح‌های سطح پایین خود افزایش دهید.

نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که هیچ مدل یکسانی برای واکنش مشتریان بالقوه و مشتریان به تورم وجود ندارد – بنابراین اگر می خواهید قیمت ها را به طور منصفانه و موثر افزایش دهید، باید این تفاوت ها را در نظر بگیرید.

سعی کنید راه‌های دیگر غیر مرتبط با قیمت را برای جبران شناسایی کنید.

همانطور که در مورد استراتژی قیمت گذاری خود انجام می دهید، می خواهید سایر عناصر عملیات و مجموعه محصول خود را به طور جامع مورد ارزیابی مجدد قرار دهید – مانند طراحی، بسته بندی و توزیع. همیشه باید راه‌های متفاوت و غیر مرتبط با قیمت را برای جبران در میان تورم بررسی کنید.

انجام اقداماتی مانند جستجوی تامین‌کنندگان مختلف، ارزیابی مجدد نحوه ارسال محصولات خود و آزمایش بسته‌بندی مقرون‌به‌صرفه‌تر – در میان چندین تغییر جایگزین دیگر که می‌توانید انجام دهید – می‌تواند به شما در کاهش هزینه‌ها و به نوبه خود به حداقل رساندن نیاز به افزایش قیمت های مرتبط با تورم.

بدیهی است که ایجاد تغییرات قابل توجه در نحوه تولید و توزیع پیشنهادات خود ساده تر از انجام آن است – اما اگر نگران هستید که افزایش قیمت بالقوه پایه شما را از بین ببرد و به طور اساسی سودآوری شما را تضعیف کند، حداقل باید به این موضوع توجه کنید. آن راه ها.

تخفیفی که ممکن است ارائه دهید را در نظر بگیرید.

در بسیاری از موارد، “کاهش تخفیف” کمتر از “افزایش قیمت” است. اگر می‌خواهید به طور مدبرانه و مؤثری به قیمت‌گذاری خود در طول تورم رسیدگی کنید، باید با بررسی تخفیف‌هایی که در حال حاضر ارائه می‌دهید شروع کنید.

درهم‌کاری با داک‌های قیمت موجود و تبلیغات به شما کمک می‌کند تا از افزایش شدید قیمت‌ها جلوگیری کنید. همانطور که قبلاً به آن اشاره کردم، “عادلانه” بیشتر یک چارچوب ذهنی است تا یک واقعیت.

مشتریان بالقوه و مشتریان ذاتاً می‌توانند زیان‌گریز و ارتجاعی باشند، بنابراین مشاهده افزایش قیمت‌ها اغلب به اندازه کافی آلارم ایجاد می‌کند تا آنها را وادار به پریدن کند. اگر قیمت‌ها نسبتا ثابت باقی بمانند اما تخفیف‌ها ضربه بزنند، احتمال اینکه هر دو گزینه اساساً یک نتیجه باشند، کمتر خواهد بود.

چگونه تغییرات قیمت تورم را به مشتریان اطلاع دهیم

بهار هر نوع قیمتی برای مشتریانش تغییر نمی‌کند. حتی اگر دلیل قابل قبولی پشت این تغییرات وجود داشته باشد. و در حالی که تعدیل قیمت‌ها برای تورم بهانه‌ای مشروع‌تر از برخی افزایش‌های خودسرانه قیمت‌ها است، شما همچنان باید با درایت، همدلی و تفکر با این وضعیت برخورد کنید.

مطمئن شوید که کل سازمان شما می داند که قیمت ها را افزایش می دهید.

قبل از اینکه به مشتریان خود در مورد افزایش قیمت خود اطلاع دهید، باید کل سازمان خود را در همان صفحه قرار دهید. شما نمی خواهید یک کارمند خط مقدم از تیم فروش یا موفقیت مشتری شما قیمت اشتباهی را از مشتری دریافت کند یا به او قول بدهد.

شما باید کل سازمان خود را در مورد هر جنبه ای از تغییر قیمت توضیح دهید – خود قیمت، تدارکات، تفاوت هزینه، منطق پشت افزایش قیمت، و پیام هایی که باید برای انتقال اخبار استفاده کنند.

>

از قبل اطلاع رسانی کنید و مستقیماً با مشتریان خود تماس بگیرید.

نمی‌خواهید قیمت‌ها را برای مشتریان تغییر دهید، بدون اینکه به آنها هشدار منصفانه داده شود. اگر کسب و کار شما مبتنی بر اشتراک است، مشتریان شما نباید وقتی به صورت‌حساب‌های بانکی خود در بالای ماه نگاه می‌کنند، از افزایش قیمت شما مطلع شوند.

همیشه یک نامه افزایش قیمت با جزئیات تغییر ارسال کنید. اگر می توانید، سعی کنید آن پیام ها را مستقیماً به مشتریان ارسال کنید — یک عنصر شخصی به اخبار اضافه کنید.

در مورد اینکه چرا قیمت ها را افزایش می دهید صریح باشید.

اگر مشتریان در مورد افزایش قیمت شما نگرانی دارند، در مورد وضعیت صریح باشید. به آنها اطلاع دهید که قیمت ها برای همگام شدن با شرایط اقتصادی در حال تغییر هستند. شفافیت به پرونده شما کمک خواهد کرد. افزایش قیمت ها بدون ارائه هیچ دلیل منطقی برای تصمیم گیری، به نظر سخیف و غیرحرفه ای است.

همان‌طور که در ابتدای این مقاله گفتم، قیمت‌گذاری محصولات تورمی چالشی است که به همان اندازه ناراحت‌کننده است. کسب‌وکار شما ممکن است نتواند ساختار قیمت‌گذاری فعلی خود را از طریق این نوع آشفتگی اقتصادی حفظ کند – اما نمی‌خواهید روابطی را که با مشتریان برقرار کرده‌اید تضعیف کنید و مشتریان بالقوه را بترسانید.

شما با انبوهی از تصمیمات دشوار روبرو خواهید شد و ممکن است مجبور شوید چندین جنبه از نحوه انجام تجارت خود را به طور کامل ارزیابی کنید. با این حال، اگر با درایت، استراتژی، تفکر انتقادی، همدلی و سازگاری به موقعیت نزدیک شوید، باید بتوانید قیمت گذاری خود را به طور مناسب و موثر تنظیم کنید.

sales pricing strategy calculator

 

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا