کسب و کار

فرهنگ یادگیری: چگونه کارآفرینان می توانند آن را در سازمان خود بسازند

فرهنگ یادگیری: چگونه کارآفرینان می توانند آن را در سازمان خود بسازند

برای موفقیت درازمدت، کسب‌وکارها باید با تغییرات تکنولوژیکی و اجتماعی همگام باشند و با مشتریان خود تکامل یابند.

Learning Culture: A woman holds up a piece of paper in a classroom with working professionals.

ایجاد فرهنگ یادگیری مؤثر سازمان را به تمرکز بر یادگیری سوق می دهد. همکاران اغلب کلاس های جدیدی ایجاد می کنند یا به اشتراک می گذارند. مدیران در برنامه کاری خود برای یادگیری مهارت های جدید وقت می گذارند.

به عبارت دیگر، یادگیری در بالای ذهن همه قرار می گیرد. کارگران به منابع فراوانی دسترسی دارند، برای بحث در مورد پیشرفت خود با همکاران احساس هیجان دارند و فعالانه وقت خود را برای دوره های جدید اختصاص می دهند. یک فرهنگ یادگیری قوی، سازمان را قادر می سازد تا توانایی های خود را کشف و گسترش دهد.

و کارآفرینان از ایجاد یادگیری در فرهنگ منفعت خواهند برد. الف>. همانطور که شروع به استخدام و گسترش کسب و کار خود می کنید، به کارگران خود محیطی بدهید که پیشرفت شخصی و حرفه ای را تشویق کند به آنها کمک می کند رشد کنند و در شرکت شما بمانند. 

تعریف فرهنگ یادگیری

فرهنگ یادگیری محیطی است که یادگیری را در یک سازمان تشویق می کند، اولویت بندی می کند و به اشتراک می گذارد. این به توسعه خط لوله استعدادها کمک می‌کند، اطمینان می‌دهد که کارگران درگیر می‌مانند، و نقشی در کلی سلامتی کارکنان.

دینیه هرناندا، مدیر منابع انسانی در جودل، می‌گوید: «برای من، وقتی در مورد فرهنگ یادگیری صحبت می‌کنم، نحوه جمع‌آوری، دسته‌بندی، اشتراک‌گذاری و دسترسی به اطلاعات برای همه افراد سازمان است. برای استارت آپ ها، [یادگیری] راهی برای زندگی است. شما باید یاد بگیرید. شما باید تا حد امکان چیزهای زیادی را جذب کنید.”

ویژگی های یک فرهنگ یادگیری

Learning culture surrounded by its different elements: creativity, experimentation, communication, information exchange, empowerment, resource sharing, and supporting management.

فرهنگ یادگیری فراتر از وبینارها و جزوه‌های رایگان را شامل می‌شود – باید از بالا به پایین در کل سازمان شما تعبیه شود. برای ایجاد یک شرکت یادگیری محور، ویژگی های زیر را در برنامه های خود بگنجانید.

خلاقیت: کارکنان باید برای تفکر خارج از چارچوب حمایت شوند. می‌توانید جلسات طوفان فکری یا مسابقه‌هایی را برگزار کنید، یا یک خط‌مشی بی‌ایده را تنظیم کنید که کارکنان را تشویق می‌کند تا افکار و نظرات خود را به مدیرانشان ارائه دهند.

آزمایش: آزمایش با اجازه دادن به کارکنان برای اجرای ایده‌هایشان، خلاقیت را به سطح بعدی می‌برد. با شروع پروژه هایی مانند یک استودیوی سرمایه گذاری داخلی برای کارمندان برای توسعه محصولات و راه حل های جدید، پویایی ایجاد کنید که از نوآوری استقبال می کند.

ارتباطات: در انتقال منابع یادگیری سازمانتان به کارکنان فعال باشید. توضیح دهید که چگونه شما به عنوان مالک کسب و کار، برای یادگیری مهارت های جدید یا استفاده از برنامه ها و خط مشی های جدید برنامه ریزی می کنید.

تبادل اطلاعات: متخصصان شاغل دانش مفید زیادی دارند که می توانند با یکدیگر به اشتراک بگذارند. راه اندازی یک سیستم اشتراک گذاری اطلاعات داخلی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، می‌توانید از مدیران بخواهید که سخنرانی‌های کوچکی را در مورد موضوعاتی که به آنها علاقه دارند، مانند ویرایش کپی یا طراحی گرافیک برگزار کنند.

اشتراک‌گذاری منابع: فرهنگ یادگیری قوی کارکنان را تشویق می‌کند تا منابعی از جمله کلاس‌های رایگان، سخنرانی‌ها و کتاب‌های الکترونیکی را به اشتراک بگذارند. بنیانگذاران لحن را تعیین می کنند – اگر چیزی مفید کشف کردید، آن را با همکاران خود به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال، می‌توانید برای تیم خود یک سخنرانی TED که الهام‌بخش بودید، یا یک کلاس برنامه‌نویسی رایگان که در حال انجام آن هستید، بفرستید.

توانمندسازی: کارمندان خود را قادر می‌سازید تا بر برنامه‌های خود نظارت داشته باشند و زمانی را برای یادگیری اختصاص دهند. می توانید بگویید، هر چهارشنبه یک ساعت آموزشی در سراسر شرکت را مسدود کنید. اطمینان حاصل کنید که کارمندان شما همیشه در پرتاب یک ایده یا ارائه بازخورد به مدیریت احساس راحتی می‌کنند – شاید با تنظیم ایده‌ها یا فرم‌های بازخورد ناشناس.

پشتیبانی از مدیریت: ضروری است که از همه سطوح شرکت، از جمله مدیران میانی، خرید کنید. می‌توانید کارگاه‌هایی راه‌اندازی کنید که چگونه مدیران می‌توانند گزارش‌های مستقیم خود را بهتر آموزش دهند، ابزارهای آموزش رهبری را به آن‌ها ارائه دهند، و به آنها برای یادگیری مرخصی بدهند.

چرا فرهنگ یادگیری مهم است؟

با ایجاد یک محیط یادگیری محور، کارکنان می توانند به طور مداوم رشد کرده و مهارت خود را ارتقا دهند و به صاحبان کسب و کار نیروی کار همیشه در حال تکامل بدهند. این شرکت می‌تواند بهتر با تغییرات تکنولوژیک همراه باشد و یک خط لوله داخلی داشته باشد که می‌تواند از آن برای تبلیغات استفاده کند.

فرهنگ یادگیری قوی همچنین به حفظ استعداد کمک می کند. بیش از 9 نفر از هر 10 کارمند اظهار دارند در کسب و کاری بمانید که از یادگیری مستمر پشتیبانی می کند و بیش از سه چهارم افراد جویای کار مشاهده شرکت‌هایی که دارای فرهنگ یادگیری قوی هستند را جذاب‌تر ببینید.

طبق نظر هرناندا، استارت‌آپ‌ها باید فرهنگ یادگیری رسمی را به سه دلیل دیگر ایجاد کنند: همسویی، دسترسی، و ساختار.

اولاً، فرهنگ یادگیری باعث ایجاد هماهنگی بیشتر بین سازمان و کارکنان شما می شود. بدون دستورالعمل، کارگران ممکن است وقت خود را برای یادگیری مهارت هایی که با اهداف سازمان شما مطابقت ندارد تلف کنند. برنامه های یادگیری خوب طراحی شده آنها را در مسیر درست راهنمایی می کند و باعث می شود کارمندان شما در زمینه های مورد نیاز مهارت پیدا کنند.

علاوه بر این، افراد به روش‌های مختلف یاد می‌گیرند – برخی با سرعت خودشان مطالعه می‌کنند، در حالی که دیگران به کمک بیشتری نیاز دارند. ایجاد طیف گسترده ای از پیشنهادات به یادگیری در دسترس همه کمک می کند.

علاوه بر این، فرهنگ یادگیری می تواند کارمندان را برای یادگیری توانمند کند. به دست آوردن مهارت های جدید با حفظ یک شغل تمام وقت می تواند طاقت فرسا باشد. داشتن زمان نامشخص برای یادگیری و رشد ممکن است باعث شود کارمندان احساس کنند گم شده اند، در حالی که برنامه های یادگیری ساختاریافته یادگیری را آسان تر می کند.

فرهنگ یادگیری در محیط کار

می‌توانید فرهنگ یادگیری یک شرکت را از طریق برنامه‌ها و ابتکارات آن، مانند مسابقات یک هفته‌ای نوآوری، یا بازپرداخت هزینه‌های تحصیلی، در عمل مشاهده کنید.

به عنوان مثال، Adobe Kickbox را ایجاد کرد، یک جعبه قرمز با همه چیزهایی که یک کارمند نیاز دارد. برای ایجاد و آزمایش ایده های تجاری جدید. Kickbox حاوی یک راهنمای شش مرحله‌ای است که به کارگران کمک می‌کند تا ایده‌های خود را تقویت کنند، استراتژی‌های ورود به بازار را توسعه دهند و محصول خود را نمونه‌سازی کنند.

این جعبه همچنین 1000 دلار به هر کارمند می دهد تا چشم انداز خود را توسعه دهد – و آنها می توانند آن را بدون نظارت یا گزارش هزینه خرج کنند. در نهایت، Adobe مواد Kickbox را برای هزاران شرکت دیگر در دسترس قرار داد ، نماد تعهد گسترده تر آن به یادگیری است.

در Alphabet، این شرکت یک شبکه یادگیری کارمند به کارمند به نام Googler-to-Googler، که کارمندان را تشویق می کند اطلاعات و دانش را به اشتراک بگذارند. بیش از 6 هزار کارمند Google برای کمک به همکاران خود در یادگیری مهارت های جدید داوطلب می شوند. کارمندان Google می‌توانند به‌عنوان مربی داوطلب شوند، مطالب آموزشی ایجاد کنند و حتی کلاس‌ها را تدریس کنند.

ویل وب، بنیانگذار شرکت مشاوره B2B، استراتژی Lead Strategy، مسیر یادگیری مشابه دانشگاه را فراهم می کند، جایی که هر کارمند یک رشته اصلی و یک فرعی را انتخاب می کند. به عنوان مثال، آنها می توانند در امور مالی و جزئی در بازاریابی محتوا تخصص داشته باشند. سپس شرکت وب مربیان را شناسایی می‌کند و محتوای خارجی مرتبط و مرتبط را خریداری می‌کند تا به هر کارگر کمک کند مسیرهای یادگیری خود را طی کند.

Webb نرخ حفظ 100٪ دو ساله شرکت را به این ابتکار یادگیری نسبت می دهد.

ایجاد فرهنگ یادگیری

1. منابع را ارائه دهید

پلت‌فرم‌های یادگیری آنلاین می‌توانند راه آسانی برای ارائه فرصت‌های یادگیری به کارکنان شما باشند. آموزش لینکدین و Udemy هر دو برنامه هایی برای کسب و کار دارند. همچنین، می‌توانید دوره‌های آنلاین یا کارگاه‌های حضوری را به صورت داخلی ایجاد کنید.

Miro، یک شرکت B2B که به شرکت‌ها در همکاری بهتر کمک می‌کند، الگوهای کارگاهی ارائه می‌کند مانند طوفان فکری معکوس یا فعالیت‌های اتاق پراکنده.

SessionLab، سازمانی که به ساخت کارگاه‌ها کمک می‌کند، راهنماهای نحوه ارائه و قالب های آموزشی می توانید الگوهایی را برای دوره بعدی خود بیابید، یاد بگیرید که چگونه از آنها نهایت استفاده را ببرید و از آنها برای ایجاد یک کارگاه آموزشی برای سازمان خود استفاده کنید.

2. ایجاد انگیزه های قابل اندازه گیری

کارمندان می توانند درگیر وظایف روزمره خود شوند. انگیزه های خاصی ایجاد کنید تا کارکنان را وادار کنید تا برای ارتقای مهارت استراحت کنند. به عنوان مثال، می توانید به کارکنانی که 10 ساعت یادگیری را تکمیل می کنند، پاداش ماهانه اعطا کنید. اگر بودجه محدودی دارید، می‌توانید برنامه‌ای راه‌اندازی کنید که در آن مدیران مرتباً از کارمندانی که به یادگیری علاقه دارند قدردانی کنند.

3. کلیدهای کلیدی عملکرد را برای گنجاندن فرصت های یادگیری دوباره کار کنید

برای کارمندان، ترفیعات در یک شرکت معمولاً به عملکرد آنها مرتبط است. شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) را دوباره ابزار کنید تا تمرکز شرکت شما بر یادگیری را منعکس کند. بسیاری از شرکت ها از برنامه های 100 روزه برای راهنمایی تازه واردان استفاده می کنند. اهداف یادگیری مانند تکمیل تعداد معینی دوره آنلاین یا شرکت در وبینارهای مجازی را در نظر بگیرید.

4. از بالا شروع کنید

برای ایجاد انگیزه های یادگیری نه تنها برای کارمندان، بلکه مدیران خود نیز تلاش کنید. به مدیرانی که برای یادگیری گزارش‌های مستقیم آنها زمان ایجاد می‌کنند، جوایزی ارائه دهید. یک برنامه تجلیل ایجاد کنید که در آن کارمندان بتوانند مدیران را برای تعهدشان به یادگیری فریاد بزنند.

5. ارتباط با تغییرات

کارمندان ممکن است با راه اندازی یک برنامه یادگیری جدید هیجان زده شوند، اما با غرق شدن در تماس ها و پروژه ها آن را فراموش کنند. به طور مکرر با تغییرات یادگیری ارتباط برقرار کنید – برای مثال، مدیران می‌توانند ماهانه جمع‌بندی منابع را برای کارمندان خود ارسال کنند.

6. اهرم دانش کارکنان

به احتمال زیاد، شرکت شما مملو از متخصصانی است که دانش زیادی دارند. بازاریاب شما در تولید محتوا متخصص است، در حالی که مهندس نرم افزار شما به چندین زبان رایانه مسلط است.

با راه‌اندازی شبکه‌ای از معلمان و یادگیرندگان مانند Google، به مجموعه مهارت‌های کارمندان خود ضربه بزنید. می‌توانید کارمندان را تشویق کنید تا وبینارها را میزبانی کنند، کتابچه‌های دیجیتالی ایجاد کنند، و دوره‌های آنلاین تدریس کنند – که به سایر کارگران کمک می‌کند یاد بگیرند و ایجاد رابطه را تشویق کنند. 

7. فرهنگ یادگیری خود را اندازه گیری و بهینه کنید

مانند بسیاری از جنبه‌های کارآفرینی، باید تلاش کنید، تکرار کنید، و در طول مسیر پیشرفت کنید. جمع آوری بازخورد از کارکنان. چه مشوق هایی می خواهند؟ آنها بیشتر با چه نوع یادگیری درگیر هستند؟ می توانید هر ماه یک نظرسنجی در سراسر شرکت ارسال کنید تا نبض فرهنگ یادگیری خود را بررسی کنید.

هر سازمانی نیازهای متفاوتی دارد، بنابراین رویکردهای متفاوتی را آزمایش کنید و دریابید که چه چیزی برای سازمان شما بهتر است. فرهنگ یادگیری به خودی خود مستلزم یادگیری مداوم است.

HubSpot for Startups

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ 

rel=”_blaopednkener”> /p>

Love

Meh

Hate

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا