کسب و کار

ریسک در کارآفرینی: هر آنچه که باید بدانید

ریسک در کارآفرینی: هر آنچه که باید بدانید

ریسک کردن بخشی از زندگی روزمره است – رانندگی ماشین، رفتن به یک سفر خارج از کشور، انتخاب سوشی پمپ بنزین در آن سفر جاده ای سال ها پیش (بدون قضاوت، ما” همه آنجا بوده اند). 

Risk in entrepreneurship

اما زندگی یک کارآفرین برای افراد ضعیف نیست. ساختن یک کسب و کار از پایه، جرات می خواهد. فرقی نمی‌کند سال‌ها است که استارت‌آپ خود را توسعه می‌دهید یا با ایده رئیس خود بودن سر و کار دارید، از این راهنما استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که برای مقابله با خطرات کارآفرینی آماده هستید. 

Download Now: Free Business Startup Kit

ریسک پذیری در کارآفرینی چیست؟

در حالی که کلمه “ریسک” ممکن است شما را به هرج و مرج و غیرقابل پیش بینی بودن بیاندازد، در زمینه کارآفرینی، ریسک پذیری محصول فرعی محاسبه شده و اندازه گیری شده از راه اندازی یک کسب و کار است. 

ریسک‌پذیری در کارآفرینی فرآیند شناسایی، ارزیابی، کاهش و آزمایش فرصت‌ها و استراتژی‌های بالقوه است که ممکن است به شما در ایجاد یا رشد کسب‌وکارتان کمک کند، اما می‌تواند منجر به زیان شخصی یا حرفه‌ای نیز شود. 

انواع مختلف ریسک در کارآفرینی

براساس بازبینی کسب و کار هاروارد ، ریسک های تجاری به سه دسته تقسیم می شوند: ریسک های قابل پیشگیری، ریسک های استراتژی و ریسک های خارجی. 

ریسک‌های قابل پیشگیری از درون یک سازمان نشات می‌گیرند (خواه یک تیم یک نفره یا یک هزار نفره)، کاملاً قابل کنترل هستند و باید به هر قیمتی از آنها اجتناب شود. نمونه هایی از خطرات قابل پیشگیری عبارتند از دروغ گفتن به سرمایه گذاران بالقوه، نادیده گرفتن مقررات زیست محیطی، یا درگیر شدن در فعالیت های تجاری غیرقانونی. 

ریسک های استراتژی در کارآفرینی مفید و ضروری هستند. این ریسک‌ها از فرصت‌های استراتژیک ناشی می‌شوند که پتانسیل بازگشت سرمایه را نشان می‌دهند. برخی از نمونه‌ها شامل راه‌اندازی یک خط محصول جدید، گسترش به کشور دیگر یا جذب سرمایه‌گذار جدید است. 

دسته نهایی خطرات خارجی است. همانطور که از نام آن پیداست، این خطرات خارج از عملیات تجاری شما هستند و خارج از کنترل شما هستند. برای مثال، احتمالاً تأثیر کمی بر شرایط اقتصادی فعلی یا وضعیت‌های اضطراری ندارید، اما ممکن است بر موفقیت سرمایه‌گذاری‌های شما تأثیر بگذارند.  

اهمیت ریسک پذیری در کارآفرینی

یک مطالعه 2017 در مدرسه بازرگانی هاروارد آنچه بسیاری مشکوک بودند تایید کرد: شخصیت ریسک پذیر پیش درآمد یک استارت آپ موفق است. 

در حالی که کسانی که به طور طبیعی سر به سوی ناشناخته ها می دوند، بیشتر احتمال دارد کارآفرینی را کشف کنند، هر کسی می تواند با ریسک های جسورانه و در عین حال مستدل راحت باشد. ریسک‌های عمدی در هنگام راه‌اندازی یا گسترش کسب‌وکار مزایای واضحی دارد، از جمله: 

  1. دریافت مزیت اولین حرکت
  2. آموزش سریع از بردها (و شکست های خود) 
  3. توسعه ذهنیت تجربی
  4. ایجاد مهارت در شناسایی و مدیریت ریسک
  5. سازگار شدن با تغییر

کسب و کارهای موفق نیاز به تکامل و آزمایش مداوم دارند. وقتی کار به میان می‌آید، کارآفرینان ممکن است خود را ریسک‌پذیر حرفه‌ای خطاب کنند. 

ریسک پذیری در نمونه های کارآفرینی

تبدیل شلوغی جانبی به شغل تمام وقت

یکی از اولین سوالاتی که هر کارآفرین مشتاقی از خود می پرسد این است: “چه زمانی آماده خواهم بود که پروژه های علاقه مندم را به یک استارتاپ تبدیل کنم؟” امتحان کردن کسب‌وکارتان به‌عنوان یک چالش جانبی می‌تواند هوشمندانه باشد، زیرا خطرات آزمایش تناسب محصول با بازار و یافتن اولین مشتریان خود را به حداقل می‌رساند. 

اما هنگامی که اثبات مفهومی ایجاد کردید و مقداری درآمد ایجاد کردید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که کار روزانه را رها کنید و تمام وقت خود را به سرمایه گذاری خود اختصاص دهید. 

برای دیوید خیم، یکی از بنیانگذاران آژانس بازاریابی محتوا Omniscient Digital، تصمیم برای راه اندازی کسب و کار خود در ژوئن 2022 به دلیل شرایط بازار دشوارتر شد. 

“به نظر می‌رسد این زمان پرخطری برای پرش تمام‌وقت باشد، زیرا ما بر خدمات شرکت‌های نرم‌افزار B2B تمرکز می‌کنیم، که به شدت از بازار آسیب می‌بینند و شاهد اخراج‌های سراسری هستند. ما تعجب کردیم که آیا مشتریان ما را به عنوان بخشی از تمرین کاهش هزینه کاهش می دهند. خیم می‌گوید: «ما نمی‌دانیم که آیا این شرکت‌های نرم‌افزاری همچنان برای سرمایه‌گذاری برای همکاری با آژانس‌ها باز هستند.

«ما نمی‌دانیم اگر در مشکل بودیم می‌توانیم وام تجاری دریافت کنیم. ما فکر می‌کردیم که اگر کسب‌وکار کار نمی‌کند، آیا می‌توانیم شغل جدیدی پیدا کنیم؟» 

اما بنیانگذاران قبلاً به مدت سه سال کسب و کار را در کنار خود ایجاد کرده بودند، و بنابراین به توانایی شرکت خود در جذب مشتریان، خدمات رسانی به آنها و حفظ حاشیه سود خالص سالم اطمینان داشتند.

نکته ای برای مدیریت این انتقال: قبل از اینکه از کشتی بپرید، یک طرح تجاری محکم داشته باشید. تعداد زیادی business template, planrow online، وجود دارد. اما به طور انتقادی در مورد عملکرد مالی و برنامه خروج خود فکر کنید. 

از ارقام درآمد ناشی از شلوغی‌های جانبی خود استفاده کنید و پیش‌بینی‌های مالی را مدل‌سازی کنید تا ببینید آیا می‌توانید شرکت خود را به صورت تمام وقت در اختیار بگیرید. و اگرچه ممکن است بدبینانه به نظر برسد، اما در نظر بگیرید که اگر استارتاپ شما شکست بخورد، چه خواهید کرد. پخت در یک استراتژی خروج با شاخص های عملکرد و جدول زمانی شما را برای بدترین سناریو آماده می کند. 

اولین کارمند خود را استخدام کنید

بسته به مدل کسب‌وکارتان، استخدام اولین کارمندتان می‌تواند با خطرات مختلفی همراه باشد. اول، خطرات قابل پیشگیری وجود دارد که اطمینان حاصل کنید ring=”noopener روند برای رعایت قانون. 

مهمتر از آن، خطرات استراتژیک و خارجی درگیر است. از زاویه استراتژیک، شما مسئولیت معیشت کارکنان خود را بر عهده می گیرید و به هزینه های کسب و کار خود اضافه می کنید. با نگاهی انتقادی به عملکرد مالی و عملیات آن، اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما برای حفظ اشتغال راه اندازی شده است.

و سعی کنید فرد مناسب را برای این کار استخدام کنید، اما خطرات بیرونی را تحمل می‌کنید که این نامزد به سادگی در درازمدت مناسب نیست. 

با این حال، خطرات می تواند منجر به بازدهی غنی شود. بث کندی، بنیانگذار آژانس بازاریابی SATT.co را در نظر بگیرید. در آگوست 2021، او می دانست که زمان آن فرا رسیده است که شغل خود را ترک کند و تمام وقت شغل آزاد را دنبال کند. در پنج ماه اول زندگی، او به سرعت از داشتن یک مشتری به پنج مشتری تبدیل شد. زندگی او با کار تمام شد.

“من در ابتدا 9 به 5 خود را برای آزادی بیشتر ترک کردم، و به نوعی 9 به 5 را با یک زندگی کاری 24 ساعته عوض کردم. وقت آن بود که اولین کارمند تمام وقت خود را استخدام کنم. در آن زمان بود که همه چیز واقعی بود: “اگر همه اینها فردا ناپدید شوند چه؟ کندی می گوید چگونه می توانم مسئول شخص دیگری باشم؟ 

او خطر استخدام اولین کارمندش را ارزیابی کرد و می‌دانست که کسب‌وکارش به اندازه‌ای در بانک پول دارد که بتواند حقوق یک کارمند را به مدت پنج ماه پوشش دهد – سپس جهش کرد. 

“من اولین هماهنگ کننده بازاریابی تمام وقت خود را در ژانویه [2022] استخدام کردم – او رویایی است که به حقیقت پیوست. از آن زمان نه تنها کسب و کار من به رشد خود ادامه داده است، بلکه هم من و هم کارمندم می‌توانیم در برنامه‌هایمان انعطاف‌پذیری داشته باشیم و زمانی را برای سرگرمی، خلاقیت و زندگی بگذاریم.»

افزایش سرمایه برای سرمایه گذاری شما

اگر چیزی وجود داشته باشد که کارآفرینان را تشویق کند، افزایش سرمایه است. چه یک خط اعتبار بگیرید، چه از طریق شتاب دهنده کسب و کار جمع آوری کمک کنید، یا مقداری قرض بگیرید. پول حاصل از پس انداز عمو باب، وقتی پول نقد بیشتری دریافت می کنید، ریسک موفقیت بیشتر می شود. 

در هنگام افزایش سرمایه باید در نظر گرفت. به عنوان مثال، یک target=”il=”noopener”> دیگر فقط شما را تحت تاثیر قرار می دهد. ممکن است منجر به زیان های شدید برای سرمایه گذاران شما شود. از سوی دیگر، اگر سهام زیادی را برای جمع آوری سرمایه از دست بدهید، ممکن است مالکیت و کنترل اکثریت کسب و کار خود را از دست بدهید. 

با وجود مشکلات احتمالی، افزایش سرمایه جزء ضروری بسیاری از استارت آپ ها است. فقط مطمئن شوید که سعی و کوشش خود را انجام دهید تا بیش از حد تحمل خودتان و کسب و کارتان ریسک نکنید. 

نحوه بهبود ریسک پذیری در کارآفرینی

ریسک‌پذیران طبیعی، برنامه‌ریزان دقیق، و افراد در این بین خوشحال می‌شوند: همه می‌توانند طرز فکر ریسک‌پذیری خود را بهبود بخشند. از این نکات برای تغییر طرز فکرتان در مورد ریسک برای بهبود شانس موفقیت استفاده کنید. 

از چارچوب ارزیابی ریسک

استفاده کنید

استفاده از چارچوب موسسه ملی استانداردها و فناوری را برای مدیریت ریسک در نظر بگیرید الف>. این آژانس دولتی نوآوری و رقابت صنعتی آمریکا را ترویج می‌کند، اما شما می‌توانید این چارچوب مفید را برای هر نوع ریسکی که به عنوان یک کارآفرین با آن مواجه می‌شوید، اعمال کنید. 

  1. خطرهایی را که ممکن است شرکت شما با آن مواجه شود را شناسایی کنید. 
  2. ریسک‌ها را بر اساس ویژگی‌هایشان دسته‌بندی کنید (مثلاً ریسک محصول، ریسک بازار و غیره). و تاثیر بالقوه 
  3. روش های بالقوه مورد استفاده برای کاهش خطر را انتخاب کنید (به عنوان مثال، ارائه یک CTO، انتشار یک نمونه اولیه برای مخاطبان هدف خود، و غیره).
  4. روش(های) کاهش بالقوه را اجرا و آزمایش کنید. 
  5. مناسب بودن روش های کاهش را ارزیابی کنید. 
  6. مجوز تصمیم گیری در مورد ریسک را صادر کنید. 
  7. عملکرد را در طول زمان کنترل کنید. 

پیروی از این فرآیند سیستماتیک برای بررسی و ارزیابی ریسک‌ها به شما کمک می‌کند تا تصمیمات هوشمندانه‌ای در مورد شانس اتخاذ کنید و اطمینان حاصل کنید که تکنیک‌های کاهش را در اختیار دارید. 

با خطرات کوچکتر شروع کنید 

همه خطرات یکسان ایجاد نمی شوند. به عنوان مثال، تصمیم به کشف ایده های تجاری خود به عنوان یک چالش جانبی، ریسک کمتری نسبت به استخدام اولین کارمند تمام وقت شما دارد. 

اگر به‌تازگی به‌عنوان یک کارآفرین شروع به کار کرده‌اید یا در گذشته ریسک‌های تجاری زیادی را انجام نداده‌اید، اولویت‌بندی فرصت‌های کوچک‌تری را در نظر بگیرید که کشف آن‌ها آسان‌تر یا کم‌هزینه‌تر است. به این ترتیب، بدون ترس از ضرر قابل توجه، می توانید بیشتر تست کنید و یاد بگیرید. 

فرهنگی بسازید که ریسک پذیری هوشمندانه را ستایش کند

فرهنگ شرکت فقط برای کسب‌وکارهای تثبیت‌شده نیست – کارآفرینان باید در مورد رفتارها و اولویت‌هایی که از ابتدا برای شرکتشان مهم است، عمدی داشته باشند.

ریسک‌پذیری هوشمندانه را به‌عنوان ستون فرهنگ خود در نظر بگیرید، حتی اگر یک فرد انفرادی هستید. همه (از جمله خودتان) را تشویق کنید تا از شانس های حساب شده و مستدل استفاده کنند. موفقیت ها و شکست ها به طور یکسان باید مورد ستایش قرار گیرند، تا زمانی که از قوانین اصلی شما پیروی کنند تا ریسکی شایسته بپذیرید.

فرهنگی بسازید که ریسک پذیری هوشمندانه را ستایش کند

ریسک در کارآفرینی

قرار نیست هر ضربه ای به علامت ضربه بزند. حتی بهترین فرصت‌ها و فرصت‌های امیدوارکننده ممکن است دقیقاً طبق برنامه پیش نروند. اینجاست که ریسک پذیری وارد می شود. 

ریسک‌پذیری در کارآفرینی به معنای مسئولیت پذیری در قبال ریسک‌های پذیرفته شده و پذیرش زیان‌های احتمالی است. 

به عنوان یک کارآفرین، شما اولین خط دفاعی برای تحمل ریسک هستید. بسته به اندازه کسب و کار شما و میزان ریسک های متحمل شده، دیگران از جمله سرمایه گذاران، کارمندان و مشتریان می توانند تحت تاثیر قرار گیرند. جای تعجب نیست که candle-stress-at-work?_ga=2.65087406.1662152608-2027480094.1662152608″ rel=”noopener”> مدیریت شود چالش برای صاحبان مشاغل 

اما نگران نباشید – اگر یک فرصت تجاری اشتباه پیش برود، بی دفاع نیستید. بیمه تجاری می تواند به محافظت از شرکت شما در برابر خطرات خارجی مانند سرقت اموال شرکت کمک کند. 

علاوه بر این، structure”>business rel=”noopenerblankener”>target=”i حفاظت از ضرر شخصی به عنوان مثال، راه اندازی یک LLC می تواند از توقیف دارایی های شخصی شما در صورت شکایت از شرکت شما جلوگیری کند. 

تحمل ریسک با قلمرو کارآفرین بودن همراه است. اما با وجود ابزارهای مناسب، می‌توانید مانند یک حرفه‌ای، خطرات را شناسایی، ارزیابی کنید و بپذیرید. Apply for a job, keep track of important information, and prepare for an  interview with the help of this free job seekers kit.< /a>

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا