اخبار روز

تحلیلگر صهیونیست: بین نتانیاهو و ارتش درگیری رخ خواهد داد

تحلیلگر صهیونیست: بین نتانیاهو و ارتش درگیری رخ خواهد داد

یک تحلیلگر نظامی صهیونیست امروز سه‌شنبه اعلام کرد که در نتیجه ادامه جنگ در نوار غزه برای نهمین ماه، درگیری فوری بین فرماندهان ارتش و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم رخ خواهد داد.

براساس گزارش آناتولی، این مطلب در مقاله‌ای تحلیلی در روزنامه عبری هاآرتص توسط آموس هارل، تحلیلگر نظامی همزمان با ادامه جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه و اذعان تل آویو به تلفات و عدم دستیابی به اهداف جنگ بیان شد.

هارل گفت: نیرو‌های خسته اسرائیلی به یک دوره استراحت نیاز دارند، اما نتانیاهو ارتش اسرائیل را مجبور می‌کند به جنگ در غزه ادامه دهد. فرماندهان نظامی اسرائیل خواهان پایان دادن به عملیات در رفح (جنوب)، دادن مهلت استراحت به نیرو‌ها و آماده شدن برای تشدید تنش احتمالی در شمال (لبنان) هستند، اما نخست وزیر همچنان سرسخت است و این دو طرف‌ احتمالا خیلی زود با هم درگیر می‌شوند. 

هارل خاطرنشان کرد که روابط بسیار پرتنش بین بنیامین نتانیاهو و فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی و آژانس امنیت عمومی (شین بت) به زودی با مانع دیگری در این راه مواجه خواهد شد. او پیش‌بینی که یوآو گالانت، وزیر جنگ صهیونیست‌ها بار دیگر موضعی جدی در راستای موقعیت ارتش اتخاذ کند و بر اهداف جنگ تمرکز کند. 

این تحلیلگر صهیونیست افزود: گالانت و ژنرال‌ها به دنبال پایان دادن زودهنگام عملیات در رفح، تغییر رویکردی که شامل حملات محدود در نوار غزه است و تمرکز ارتش بر آماده شدن برای احتمال وقوع یک جنگ همه جانبه با حزب‌الله در شمال هستند. 

این تحلیلگر نظامی معتقد است که نتانیاهو، طبق همه نشانه ها، تمایلی به ترک غزه ندارد و با فوریت و اهمیتی که گالانت و هرزی هالیوی، رئیس ستاد ارتش رژیم برای دستیابی به معامله اسرا با حماس قائل هستند، موافق نیست.  

مترجم: مینا عظیمی

منبع : خبرنگاران جوان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا