سریال و انمیشن

انیمه بازی توموداچی (Tomodachi Game)؛ یک بازی روانشناختی و پیچیده

انیمه بازی توموداچی (Tomodachi Game)؛ یک بازی روانشناختی و پیچیده

انیمه Tomodachi Game یا بازی دوستان یکی از آثار بی‌نظیر در ژانر روانشناختی و معمایی است که به سرعت توانست طرفداران زیادی را به خود جذب کند. انیمه توموداچی گیم اقتباسی از مانگای پرطرفداری به همین نام است که داستان‌های پیچیده‌ای دربر دارد.

مطمئنا تاکنون با دوستان خود بازی گروهی کرده‌اید، اما آیا تا به حال در بازی به رفاقت و دوستی آنان شک کرده‌اید؟ این دقیقا موضوعی است که در انیمه توموداچی گیم جریان دارد. این که رفاقت یعنی چه یا اصلا دوستی وجود دارد که بتوان در پیچ و خم معماها و پیچیدگی بازی با آن اعتماد کرد؟ می‌توان گفت این انیمه برای تمام کسانی که به آثار پیچیده و روانشناختی علاقه دارند، یک اثر ارزشمند به حساب می‌آید. با ما همراه باشید تا انیمه بازی توموداچی را به طور کامل شرح دهیم.

فهرست مطالب

داستان انیمه توموداچی گیم

داستان انیمه توموداچی گیم

داستان انیمه تودوماچی گیم حول محور یویچی کاتاگیری (Yūichi Katagiri) و دوستانش می‌چرخد. تنجی میکاسا (Tenji Mikasa)، شینهو ساواراگی (Shiho Sawaragi)، ماکوتو شیبه (Makoto Shibe) و یوتوری کوکوروگی (Yutori Kokorogi) دوستان یویچی هستند و یک زندگی معمولی مدرسه‌ای دارند. آن‌ها تصور می‌کنند که رابطه دوستی بسیار عمیقی دارند و هیچ چیز نمی‌تواند این رابطه را خدشه‌دار کند.

همه چیز طبق روال گذشته‌اش پیش می‌رفت تا این که پول اردوی مدرسه که بچه‌ها جمع‌آوری کرده بودند، دزدیده می‌شود. شینهو و شیبه نیز که نمایندگان کلاس بودند، متهمان ردیف اول شناخته شدند. با ناپدید شدن این دو از مدرسه، این شایعات بیشتر نیز شد. پس از مدتی، یک شب نامه‌ای از سوی شینهو به دست یویچی می‌رسد و در آن می‎گوید که جلوی مدرسه منتظر است تا موضوع مهمی را با او در میان بگذارد.

وقتی یویچی به مدرسه می‌رسد، می‌بیند که تمام دوستانش آن‌جا هستند. آنان به زودی متوجه می‌شوند، شخصی عمدا نامه‌هایی برایشان ارسال کرده تا برای هدف خاصی آن‌ها را گرد هم آورد. ناگهان اشخاصی به یویچی و دوستانش حمله‌ور شده و آنان را می‌دزدد.

وقتی یویچی به هوش می‌آید، خود و دوستانش را در یک بازی بسیار پیچیده می‌یابد. در این بازی بدهی‌های مشخصی برای هر کدام تعیین شده و هنگام بازی با اتمام هر مرحله مقداری از آن کسر یا اضافه می‌شود. او و همراهانش باید بتوانند با کمک هم یا به تنهایی این مراحل را به اتمام برسانند. این‌جا است که خائن و دوست واقعی مشخص می‌شوند. همچنین، آن پیوند عمیق و ناگسستنی به تدریج به هزاران تکه تقسیم می‌شود.

همچنین بخوانید :

شخصیت های انیمه توموداچی گیم

شخصیت های انیمه توموداچی گیم

انیمه توموداچی گیم شخصیت‌‌های پیچیده و غیرقابل پیش بینی دارد. کاراکترهای انیمه Tomodachi Game را نمی‌توان آنطور که به نظر می‌آیند، قضاوت کرد؛ چرا که خائن درواقع خائن نیست و از سویی دیگر دوست نیز صرفا دوست نیست!

شخصیت های انیمه توموداچی گیم، هر کدام به شیوه خاصی می‌توانند مخاطب را درگیر کرده و به فکر فرو ببرند. این انیمه به دلیل طراحی شخصیت قوی خود، به خصوص شخصیت اصلی، مورد تحسین قرار گرفته است. کاراکترهای انیمه بازی دوستی به شرح زیر هستند:

یویچی کاتاگیری (Yūichi Katagiri)

انیمه توموداچی گیم

یک پسر دبیرستانی به ظاهر معمولی که دارای یک پیشینه خانوادگی فقیر است. او نیز مانند بقیه دوستانش برای شرکت در بازی توموداچی دعوت شد و اعتمادش به دوستانش مورد آزمایش قرار گرفت. با جلو رفتن بازی، جنبه‌ها و وجهه‌های مختلفی از یویچی نمایان شد. او در عین حال که بی‌رحم و باهوش بوده، نسبت به دوستان خود مهربان و وفادار است.

ویس اکتور جوان و خوش صدای این شخصیت چیاکی کوبایاشی (Chiaki Kobayashi) است. کوبایاشی صدای بسیار زیبا و خاص دارد، با همین صدای جذابش نیز شخصیت‌های انیمه‌ای بسیاری را زنده کرده است. او تاکنون در انیمه‌هایی همچون انیمه بهشت جهنمیان به جای شخصیت گابیمارو (Gabimaru)، انیمه متظاهر بزرگ به جای شخصیت ماکوتو ادامورا (Makoto Edamura)، در انیمه اسکیت بی نهایت به جای شخصیت لانگا هاسگاوا (Langa Hasegawa) و انیمه موریارتی وطن پرست به جای شخصیت لوئیس جیمز موریارتی (Louis James Moriarty) حضور داشته است.

همچنین بخوانید :

تنجی میکاسا (Tenji Mikasa)

انیمه tomodachi game

یکی از دوستان یویچی که در کنار او در بازی توموداچی شرکت می‌کند. او آرام، محتاط و باهوش است، اغلب در مدرسه مقام اول را می‌گیرد و توانایی بالایی در مذاکره و میانجی‌گری دارد. تنجی در مدرسه نیز یک شاگرد ممتاز است و همیشه نمرات بالایی می‌گیرد. او یکی از مرموزترین و خاص‌ترین شخصیت‌های انیمه توموداچی گیم است.

دایکی هامانو (Daiki Hamano) ویس اکتور ژاپنی این شخصیت را دوبله کرده است. صدای زیبای هامانو را بر روی شخصیت‌هایی همچون سامورایی شمشیر در انیمه مرد اره ای، گیس ددولدیا (Gyes Dedoldia) در انیمه موشوکی تنسی، هیدکی یامامورا (Hideki Yamamura) در انیمه موب سایکو و گورو (Goro) در انیمه عشق در فرانیکس می‌توانیم بشنویم.

همچنین بخوانید :

ماکوتو شبیه (Makoto Shibe)

بررسی انیمه توموداچی گیم

شیبه در انیمه Tomodachi Game یکی از دوستان یویچی است. پدرش یک سیاستمدار معروف است و به همین دلیل او ثروتمندترین عضو گروه به حساب می‌آید. به همین دلیل بدون نگرانی بزرگ شده و شخصیتی بی خیال و صادق دارد. شبیه، شیهو را دوست دارد اما گویی شیهو علاقه چندانی به او ندارد.

توموهیرو اونو (Tomohiro Ōno) صداپیشه جوان ژاپنی، شخصیت شیبه را دوبله کرده است. او تاکنون در انیمه‌های مختلفی نقش آفرینی کرده، اما در همه آن‌ها نقش‌های فرعی و کوتاه داشته است. او در انیمه اوشی نو کو به جای کومانو نوبویوکی (Kumano Nobuyuki)، انیمه داستان عشقی من با یامادا-کون به جای شخصیت کیم (Kim) و انیمه ساساکی و میانو به جای شخصیت ایساکی یوتارو (Esaki Yuutarou) حضور داشته است.

شیهو ساواراگی (Shiho Sawaragi)

معرفی انیمه Tomodachi Game 2022

شیهو یکی از دوستان یویچی است که به همراه او در بازی توموداچی شرکت می‌کند. پدر او یک پلیس بوده و به همین دلیل مصمم، محکم و بسیار منظم است. شیهو یک دختر زیبا است و به همین دلیل بین همکلاسی‌های خود طرفداران زیادی دارد.

یومه میاماتو (Yume Miyamoto) صداپیشگی این شخصیت را برعهده داشته است. او تاکنون در انیمه‌هایی همچون انیمه متالیک روژ به جای شخصیت روژ رداستار (Rouge Redstar)، انیمه سرباز زنجیرشده به جای شخصیت هیماری آزوما (Himari Azuma)، انیمه چرا رئالینا سر از کاخ دوک درآورد به جای شخصیت رئالینا مک میلان (Raeliana McMillan) و انیمه دوران آبی به جای شخصیت ماکی کووانا (Maki Kuwana) حضور داشته است.

همچنین بخوانید :

یوتوری کوکوروگی (Yutori Kokorogi)

زمان پخش انیمه توموداچی گیم

کوکوروگی از دوستان یویچی است. او به همراه دیگر دوستانش در بازی توموداچی حضور پیدا می‌کند. کوکوروگی دختر مهربان، آرام و همچنین ترسو است که اغلب از سوی دیگر همکلاسی‌هایش مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرد. به تدریج وجهه‌های تاریکی از او نمایان می‌شود.

ساتومی آمانو (Satomi Amano) صداپیشه تازه‌کار اما آینده‌دار ژاپنی این شخصیت را دوبله کرده است. آمانو تاکنون انیمه‌های زیادی دوبله نکرده و می‌توان گفت انیمه توموداچی گیم معروف‌ترین اثر او است.

کی شینومیا (Kei Shinomiya)

داستان انیمه توموداچی گیم

کی یکی از اعضای گروه k است. گروه k یکی از چند گروهی است که در بازی توموداچی حضور دارد. شینومیا به نظر بسیار بی‌گناه، آرام و مهربان می‌آید، اما بسیار حیله‌گر و باهوش است. او مغز متفکر واقعی گروه K بود و همچنین می‌تواند در هوش و ذکاوت با یویچی رقابت کند.

ویس اکتور این شخصیت کسی جز کنشو اونو (Kensho Ono) نیست. کنشو اونو ویس اکتور جوان ژاپنی است که با صدای جذاب و عمیق خود تاکنون شخصیت‌های برجسته‌ای را دوبله کرده است. او در انیمه‌هایی همچون انیمه سگ های ولگرد بانگو به جای شخصیت آکوتاگاوا (Akutagawa)، انیمه حماسه وینلند به جای شخصیت کنوت (Canute)، انیمه تسورونه به جای شخصیت شو فوجیوارا (Shū Fujiwara)، انیمه اسکیت بی نهایت به جای شخصیت تاداچی کیکوچی (Tadashi Kikuchi) و انیمه اسرافیل پایانی به جای شخصیت میکائیلا هایاکویا (Mikaela Hyakuya) حضور داشته است.

کوروکی (Kuroki)

کاراکترهای انیمه Tomodachi Game

کوروکی یکی از بازیکنان بازی توموداچی است که در طول داستان نقش‌ او عمیق‌تر و جذاب‌تر می‌شود. او یکی از ارازل و اوباش‌های بازی است و رفتارهایش ناپایدار است.

جون فوکویاما (Jun Fukuyama) یکی از بهترین و خوش صداترین صداپیشگان ژاپنی، شخصیت کوروکی را دوبله کرده است. جون فوکویاما به دلیل داشتن صدایی انعطاف‌پذیر نقش‌های متنوع و مختلفی را در کارنامه دارد. او تاکنون به جای شخصیت لولوش در انیمه کدگیاس، یوکیو اوکومورا (Yukio Okumura) در انیمه جنگیر آبی، کرافت لاورنس (Kraft Lawrence) در انیمه ادویه و گرگ و گرل (Grell) در انیمه خادم سیاه صحبت کرده است.

نقد انیمه Tomodachi Game

نقد انیمه Tomodachi Game

مانگای این اثر نوشته میکوتو یاماگوچی (Mikoto Yamaguchi) و یوکی ساتو (Yuki Sato) نیز آن را تصویر گری کرده است. از سال 2013 تاکنون این مانگا در مجله Bessatsu Shōnen Magazine در حال انتشار بوده و تاکنون 25 ولوم از آن منتشر شده است.

زمان پخش انیمه توموداچی گیم به تاریخ 6 آپریل 2022 (17 فروردین 1401) برمی‌گردد. انیمه بازی توموداچی در 12 قسمت خلاصه می‌شود. این انیمه توسط استودیو Okuruto Noboru و به کارگرانی هیروفومی اوگورا (Hirofumi Ogura) ساخته شده است.

انیمه tomodachi game نه تنها به بررسی عمیق روابط انسانی و ارزش دوستی می‌پردازد، بلکه با پیچیدگی‌های روانی و طرح‌های معمایی خود، تماشاگران را تا آخرین لحظه در هیجان نگه می‌دارد. همچنین، با تلفیق عناصر درام، جنایی و معمایی، توانست تجربه‌ای منحصر به فرد و تفکربرانگیز برای بینندگان فراهم کند و به عنوان یکی از محبوب‌ترین آثار فصل بهار 2022 شناخته شود.

این انیمه در ژانر «بازی مرگ» قرار می‌گیرد، جایی که شخصیت‌ها مجبور به شرکت در بازی‌های روانی برای بقا هستند، اما برخلاف بسیاری از آثار مشابه، تأکید بیشتری بر دوستی و خیانت دارد.

یکی از ویژگی‌های برجسته انیمه Tomodachi Game توسعه شخصیت‌ها است. برخلاف بسیاری از انیمه‌ها که فقط روی شخصیت اصلی تمرکز می‌کنند، این انیمه تغییر و تحولات شخصیت‌های فرعی را نیز به خوبی نشان می‌دهد. یوئیچی، شخصیت اصلی داستان، از یک پسر مهربان به یک ضدقهرمان تبدیل می‌شود و دوستان او نیز تغییرات عمده‌ای را تجربه می‌کنند.

این انیمه در جنبه‌های مختلفی مانند داستان پیچیده و موسیقی‌های تاثیرگذار موفق عمل کرده است، اما انتقادات زیادی نیز دریافت کرده است. برخی از منتقدان، فرموله بودن داستان و تکرار الگوهای مشابه در هر بازی را یکی از نقاط ضعف این انیمه می‌دانند. به عبارت دیگر، پس از تماشای چند قسمت، بیننده می‌تواند تا حدودی پیش‌بینی کند که داستان چگونه پیش خواهد رفت.

انیمه بازی توموداچی همچنین با آثاری مانند Squid Game و Battle Royale مقایسه شده است، اما تفاوت‌های عمده‌ای نیز دارد. این انیمه بیشتر بر ذهنیت و استراتژی تاکید دارد و از خشونت مستقیم پرهیز می‌کند، که این امر آن را از سایر انیمه‌های مشابه متمایز می‌کند.

در مجموع،​ اگر از علاقه‌مندان به ژانر روانشناختی و هیجانی هستید و به دنبال یک داستان پیچیده با شخصیت‌پردازی قوی می‌گردید، انیمه Tomodachi Game می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اما اگر از تکرار الگوهای مشابه در داستان خسته می‌شوید، ممکن است این انیمه نتواند شما را به طور کامل جذب کند.

امتیازات انیمه Tomodachi Game

بررسی انیمه توموداچی گیم تاکنون در سایت‌های مختلفی از سوی منتقدین و کاربران صورت گرفته است. همین سبب شد تا نمرات خوبی به دست آورد. این انیمه در سایت imdb نمره 7.6 و در سایت محبوب ما اوتاکوها مای انیمه لیست نمره 7.72 را از آن خود کند.

کلام آخر

انیمه بازی توموداچی یک اثر روانشناختی و پیچیده است که در کنار داستان هیجان‌انگیز، آرت زیبایی نیز دارد. این انیمه می‌تواند به شیوه‌های مختلف نظر تمام اوتاکوها را به خود جلب کند. از این که در معرفی انیمه Tomodachi Game 2022 با تیم پلازا همراه بودید، سپاسگزاریم. نظر شما درباره انیمه بازی توموداچی چیست؟ فکر می‌کنید عاقبت یویچی و دوستانش در بازی چه خواهد شد؟

منبع : پلاژا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا