کسب و کار

انگیزه در مقابل انضباط: چگونه از هر دو استفاده کنیم

انگیزه در مقابل انضباط: چگونه از هر دو استفاده کنیم

در حالی که بسیاری از کارآفرینان با ایده های عالی شروع به کار می کنند، شرکت ها اغلب شکست می خورند زیرا بنیانگذاران انگیزه و نظم لازم برای پشت سر گذاشتن روزهای سخت را ندارند.

Motivation vs discipline

دان گومان، بنیانگذار رسانه های دیجیتال، می گوید: «بنیادی ترین و حیاتی ترین ویژگی ها توانایی بیدار شدن و ادامه دادن به دیدگاه خود به عنوان یک بنیانگذار است – هر روز، مهم نیست چه اتفاقی می افتد و مهم نیست که چقدر سخت می شود. پلتفرم Ateliere Creative Technologies.

برای کارآفرینان، انگیزه و انضباط دو ستون اساسی موفقیت هستند. اگرچه این دو اصطلاح اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند، اما به معنای چیزهای متفاوتی هستند. بنابراین، وقتی نوبت به آماده کردن خود یا تیمتان برای کار در جهت یک هدف خاص می‌رسد، باید به کدام یک روی بیاورید؟

انگیزه و انضباط: تعریف شده

انگیزه چیست؟

در کتاب خود محرک‌های انگیزشی: تاکتیک‌های روان‌شناختی، انرژی، انرژی، -انضباط و اقدام سریع، نویسنده پاتریک کینگ انگیزه را اینگونه تعریف می کند:

“انگیزش مجموعه‌ای از نیروهای روان‌شناختی است که به ما امکان می‌دهد رفتارهایی را آغاز، سازماندهی و ادامه دهیم که در نهایت ما را به دستیابی به یک هدف سوق می‌دهد.”

جسیکا آلدرسون، یکی از بنیانگذاران اپلیکیشن دوستیابی So Syncd، می گوید: «تاسیس یک شرکت شامل چالش پشت سر هم است، و برای غلبه بر این موانع ثابت و اغلب مهم، به انگیزه عمیقی نیاز دارید.

انگیزه به شما کمک می‌کند با اشتیاق به فعالیت‌های روزمره خود نزدیک شوید. وقتی انگیزه دارید، روزتان را با نگرش مثبت شروع می‌کنید و مشتاق هستید که روی کسب‌وکارتان کار کنید.

دو نوع اصلی انگیزه وجود دارد: rel /a>.

انگیزه بیرونی

انگیزه بیرونی زمانی است که در فعالیتی شرکت می کنیم تا به یک پاداش بیرونی برسیم یا از تنبیه اجتناب کنیم. 

نمونه‌ای از انگیزه بیرونی، ورزش کردن است، زیرا تبدیل شدن به یک ورزشکار حرفه‌ای می‌تواند منجر به پول، شهرت و نفوذ زیادی شود. 

نمونه هایی از انگیزه بیرونی در محل کار

انگیزش درونی

وقتی انگیزه ذاتی داشته باشیم، صرفاً به این دلیل که آن را سرگرم کننده یا پاداش دهنده می دانیم، در فعالیتی شرکت می کنیم. 

ممکن است هر آخر هفته گلف بازی کنید زیرا عاشق این بازی هستید، آن را چالش برانگیز می دانید (به نحوی خوب)، و از همراهی افرادی که با آنها بازی می کنید لذت می برید. این انگیزه درونی است. 

نمونه هایی از انگیزه درونی در محل کار

  • کار خوب انجام می دهید زیرا به کار خود افتخار می کنید

  • جستجوی فرصت‌های توسعه شخصی برای افزایش شایستگی

  • سخت کار می‌کنید زیرا معتقدید که در دنیا تغییر ایجاد می‌کنید

  • پیگیری یک پروژه زیرا به نظر شما شخصاً چالش برانگیز است 

انضباط چیست؟ 

در کتاب رهبری اصول محور، نویسنده استفان کاوی، نظم و انضباط را اینگونه تعریف می کند: «توانایی برای دادن و عمل به وعده ها و احترام به تعهدات».

نظم و انضباط به ما کمک می‌کند تا کار درست را در لحظه برای سود طولانی‌مدت انجام دهیم، حتی زمانی که ترجیح می‌دهیم کار دیگری انجام دهیم. 

به عنوان مثال، اگر شفافیت یکی از ارزش‌های اصلی شماست، مهم است که به قول خود مبنی بر ارسال به‌روزرسانی درآمد هر ماه به سازمانتان عمل کنید، حتی اگر درگیر کارهای روزمره مدیریت یک کسب‌وکار باشید. 

تفاوت بین انگیزه و نظم

انگیزه مربوط به چرا پشت اعمال شماست. در مقابل، نظم و انضباط مربوط به آنچه شما انجام می دهید است. 

انگیزه را به‌عنوان انفجار اولیه الهام و نظم و انضباط خود به عنوان چیزی که مدت‌ها پس از محو شدن نوآوری شما را به سمت هدفتان نگه می‌دارد، در نظر بگیرید.

تصور کنید که ایده و چشم اندازی دارید که به آن اعتقاد دارید، بنابراین شرکتی را راه اندازی می کنید — که نیاز به انگیزه دارد. از آنجا، شاید مجبور باشید دو شغل برای پرداخت صورت‌حساب‌ها انجام دهید، در حالی که کسب‌وکار خود را در کنار آن می‌سازید، که 10 سال طول می‌کشد تا شروع به کار کند – این امر نظم و انضباط می‌خواهد.

انگیزه زمانی است که می‌خواهید در زندگی شخصی تغییر ایجاد کنید، معنای شخصی از ساختن یک کسب‌وکار پیدا کنید، یا به دیگران کمک کنید به اهدافشان برسند.

هر روز بر روی کسب و کار خود کار کنید، یک استراتژی دقیق برای ورود به بازار ایجاد کنید، و همه چیزهایی را که باید در مورد مشتری ایده آل خود بدانید، جایی است که نظم و انضباط به وجود می آید. 

چه چیزی مهمتر است، انگیزه یا نظم؟

انگیزه در تصمیم گیری برای شروع یک سفر کارآفرینی اساسی است. از آن برای سوق دادن شما به سمت رویاهایتان، به دست آوردن امید در زمانی که احساس دلسردی می کنید و برای تشویق دیگران به خرید ایده های شما استفاده کنید.

چه سرمایه‌گذاران را متقاعد کنید که استارت‌آپ خود را تأمین مالی کنند یا کارمندان خود را در روزهای اولیه کسب‌وکارتان جمع آوری کنید، انگیزه کلیدی است که همه سهامداران خود را در یک صفحه در جهت تلاش برای مأموریت خود نگه دارید. 

آلدرسون می‌گوید: «انگیزه سوخت آتش است و نظم و انضباط به شما امکان می‌دهد آن را روشن نگه دارید.

از نظم و انضباط برای قرار دادن ساعات اضافی یا رفتن مایل بیشتر استفاده کنید. به تغذیه سالم، ورزش منظم و خواب کافی متعهد شوید زیرا احتمال اینکه بدون برنامه سلامتی، فرسودگی شغلی را تجربه کنید، بیشتر است. 

انضباط همچنین می‌تواند به شما کمک کند علی‌رغم حواس‌پرتی‌ها در انجام وظایف خود بمانید، روی چیزهای مهم تمرکز کنید، و با به تعویق انداختن کار مبارزه کنید تا شما را به سمت اهدافتان در حرکت نگه دارد.

انضباط در مقابل انگیزه در محل کار

مهم است که به عنوان یک کارفرما یا یک کارمند از نظم و انگیزه استفاده کنید. در اینجا چند راه برای انجام آن وجود دارد.

با چرا

شروع کنید

ماموریت شرکت را به تیم خود یادآوری کنید و چرا آنها کار می کنند تا آنها را به یک هدف مشترک بزرگتر متصل کنند.

فرصت هایی برای مالکیت ارائه دهید

با مسئول دانستن پروژه‌هایشان و نشان دادن علاقه واقعی به مشارکت در اهداف بزرگ‌تر، کارمندان را تشویق کنید تا در محل کار مالکیت خود را به دست گیرند.

آپریل وایت، مؤسس آژانس روابط عمومی Trust Relations، توصیه می‌کند که به کارمندان یک مشکل برای حل کردن، همراه با یک هدف نهایی خشن داده شود و به آنها اجازه دهید کشتی را هدایت کنند. 

برای مثال، می دانید که کسب و کار به سرنخ های واجد شرایط بیشتری نیاز دارد. به جای اینکه به رئیس بازاریابی خود بگویید که چگونه می خواهید آنها با تولید سرنخ مقابله کنند، به آنها اجازه دهید که کلاه فکری خود را بگذارند و استراتژی خود را ارائه دهند. 

برنده ها را جشن بگیرید

تحقیق از استاد دانشکده بازرگانی هاروارد، ترزا آمابیل، قدرت پیشرفت را آشکار می کند. . وقتی کارمندان در کاری که برایشان مهم است پیشرفت قابل توجهی می کنند، انگیزه ذاتی بیشتری را احساس می کنند. 

نتایج تلاش‌های خود را دنبال کنید و هر زمان که نقطه عطفی برای ادامه حرکت مثبت به دست آمد، با تیم خود جشن بگیرید. 

همچنین، به‌جای جلسات روزانه که در آن همه چیزهایی را که روی آن کار می‌کنند به اشتراک می‌گذارند، فهرستی معکوس را در نظر بگیرید، جایی که هر فرد وظایفی را که در پایان هر روز، هفته یا ماه انجام داده است، به اشتراک می‌گذارد. 

دانستن آنها باید در مورد دستاوردهای خود گزارش دهند، می تواند به کارکنان شما کمک کند تا نظم و انضباط را حفظ کنند.

ارتباطات را در محل کار ایجاد کنید

لوگان مالوری، معاون بازاریابی در ارائه‌دهنده نرم‌افزار تعامل و شناسایی کارمندان Motivosity، می‌گوید: «کارمندان شما وقتی احساس کنند با همتایان خود در ارتباط هستند، انگیزه بیشتری خواهند داشت و مشارکت‌کنندگان بهتری در سازمان خواهند بود.

با تیم خود خارج از محل کار آشنا شوید. باز و آسیب پذیر باشید. داستان و مبارزات شخصی خود را به اشتراک بگذارید، و این باعث می‌شود دیگران از انجام همین کار احساس راحتی کنند.

همچنین، فرصت های زیادی برای همکاری و کار گروهی ارائه دهید. این می تواند شبیه به اشتراک گذاری نمونه اولیه یک محصول جدید و درخواست بازخورد از کل تیم شما باشد، سپس قبل از رفتن به بازار تکرار شود.

محیطی ایجاد کنید که نظم و انضباط را تقویت کند

حواس‌پرتی‌ها را حذف کنید – برای بنیان‌گذاران، این ممکن است مانند حذف برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی از تلفن شما باشد، بنابراین وسوسه نمی‌شوید که در ساعات کاری پیمایش کنید. برای تیم خود، می‌توانید یک اشتراک رایگان در یک برنامه دسک‌تاپ ارائه دهید که وب‌سایت‌های حواس‌پرتی را برای کسانی که به کمک بیشتری برای تمرکز نیاز دارند مسدود می‌کند.

فرهنگ شرکتی سرگرم کننده ایجاد کنید – همه کارها و هیچ بازی نمی تواند بهره وری را کاهش دهد. زمانی که کار مکانی لذت بخش است، احتمال بیشتری وجود دارد که کارمندان حاضر شوند و بهترین کار خود را به جلو نشان دهند. در حالی که میزهای فوتبال و دیوارهای کوهنوردی ممکن است دور از دسترس باشند، برای جشن تولد و سالگرد کارمندان، راه اندازی یک باشگاه کتاب یا میزبانی یک بازی چیزهای بی اهمیت وقت بگذارید. 

به‌روشنی ارتباط برقرار کنید – در حالی که کارمندان می‌خواهند در انجام کاری که برای انجام آن استخدام کرده‌اید، آزادی عمل داشته باشند، به برخی نرده‌های محافظ نیز نیاز دارند. آنچه از آن‌ها انتظار می‌رود را روشن کنید، چند قانون واضح در مورد اینکه چگونه باید انتظارات شما را برآورده کنند، ارائه دهید، و اجازه دهید آن‌ها آن را از آنجا بگیرند.

ایجاد محیطی که به شما و تیمتان اجازه می‌دهد منضبط‌تر باشید، کار می‌طلبد، اما در سال‌های آینده نتیجه‌ی زیادی خواهد داشت.

Subscribe to The Hustle Newsletter
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟ 

> /p>

Love

Meh

Hate

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا