کسب و کار

ساخت یک برنامه آموزشی مجازی که در واقع کار می کند

ساخت یک برنامه آموزشی مجازی که در واقع کار می کند

در گذشته، حضور در اتاق شامل نشستن در اتاق و گوش دادن به مدیر خود برای توضیح نقش بود. شاید برای قهوه استراحت می‌کردید و ناهار می‌خوردید، اما تقریباً همیشه مجبور بودید در محل باشید. با این حال، از زمان همه‌گیری COVID-19، جهان تغییر کرده است. آموزش مجازی اغلب به صورت پیش فرض تبدیل شده است.

woman attends virtual training sessions

این تغییر مزایای زیادی داشته است – هیچ محدودیت جغرافیایی برای افرادی که استخدام می‌کنید و نیازی به پرداخت هزینه برای سفر وجود ندارد. به علاوه، می‌توانید فراگیرتر باشید و چالش‌های فیزیکی را که ممکن است بر کارمندان تأثیر بگذارد، حذف کنید. با این حال، سؤالاتی در مورد اثربخشی باقی می‌ماند.

فروش یک شغل برون گرا معروف است. اما امروزه راه‌های زیادی برای بستن معاملات حضوری، تلفنی و مجازی وجود دارد. بنابراین، چه نوع آموزش منطقی است؟ بیایید آموزش مجازی چیست، بهترین روش‌ها و نحوه اجرای یک برنامه آموزشی مجازی را بررسی کنیم.

Download Now: Free Sales Training Plan Template

فهرست محتوا

آموزش مجازی چیست؟

آموزش مجازی فرآیند آموزش آنلاین کارکنان شما است. آنها می توانند در هر نقطه از جهان باشند. تا زمانی که آنها تجهیزات فنی و Wifi را داشته باشند، می توانند وارد سیستم شوند و برنامه آموزشی شما را طی کنند.

آموزش مجازی از طریق یک پلت فرم آنلاین انجام می شود که به منظور تکرار تجربه حضوری آموزش است. می‌توانید جلسات آموزشی همزمان یا ناهمزمان انجام دهید، که برخی از آن‌ها ویدیوی زنده یا ارائه‌های ضبط‌شده هستند.

بسیاری از برنامه‌های آموزشی مجازی شامل عناصری برای یادگیری خودسرانه و مربیگری هستند که زمانی که توسط مدیر فروش آموزش می‌بینید انجام می‌شوند.

به عنوان مثال، در HubSpot، دوره‌های آنلاین خودگام در شروع دوره ورود اختصاص داده می‌شوند. همچنین کلاس های حضوری با بلندگوهای زنده برگزار می شود. در اینجا، شرکت‌کنندگان می‌توانند سؤال بپرسند و با دیگران در گروه خود ملاقات کنند.

در کلاس‌های آموزشی مجازی، می‌توانید همانطور که نیاز دارید تعاملی و جذاب باشید. می‌توانید بحث‌ها را شروع کنید، درخواست مشارکت مخاطبان کنید، استراتژی‌های فروش را به اشتراک بگذارید، تماس‌های فروش را تمرین کنید و به سؤالات پاسخ دهید.

اجرای یک برنامه آموزشی مجازی می‌تواند فرآیندی دلهره‌آور به نظر برسد، بنابراین ما برخی از بهترین شیوه‌ها و راهنمای گام به گام را در زیر فهرست کرده‌ایم.

بهترین روش های آموزش مجازی

tips%20(4)

1. آماده باشید.

قبل از یک جلسه آموزشی مجازی، باید آماده شوید. دانستن محتوای خود به عقب و جلو اولین قدم خواهد بود.

آموزش مجازی همچنین به آمادگی فنی نیز نیاز دارد. با پلتفرم یادگیری خود آشنا شوید و تمام زنگ ها و سوت های آن را یاد بگیرید. اگر ندانید چگونه به اسلاید بعدی بروید یا همه را در گروه‌های شکست قرار دهید، آموزش شما مؤثر نخواهد بود.

در نهایت، برای پاسخ به سؤالات رایج آماده شوید. تقریباً هر جلسه همزمان شامل زمانی برای سؤالات است. می‌خواهید در صورت امکان پاسخ‌هایی ارائه کنید.

2. یک طرح پشتیبان داشته باشید.

به همان اندازه که آماده می شوید، نمی توانید برای هر سکسکه احتمالی آماده باشید. به همین دلیل است که باید یک طرح پشتیبان برای مشکلات رایج داشته باشید – چه تماس گرفتن با شخصی در تماس زوم، داشتن یک طرح اینترنتی پشتیبان، یا داشتن شارژر برای فناوری شما.

در مورد مسائل رایجی که ممکن است پیش بیاید فکر کنید و یک طرح پشتیبان برای آن سناریوها ایجاد کنید. سپس، آن اطلاعات را به راحتی در دسترس داشته باشید.

3. با انرژی باز کنید.

اجازه دهید با آن روبرو شویم – آموزش می تواند خسته کننده باشد، چه مجازی باشد چه حضوری. مربیان شما باید از ابتدا پرانرژی و کاریزماتیک باشند. میزبان مناسب می داند که چگونه با سکوت های ناخوشایند برخورد کند و لحن را برای تعامل تنظیم می کند. مربیان شما باید پرشور و سرزنده باشند تا توجه شرکت کنندگان را حفظ کنند.

4. آن را تعاملی کنید.

من شما را نمی‌دانم، اما من با سکوت کامل در جلسات زوم ناخوشایند بودم. برای شرکت کنندگان در خانه آسان است که دوربین را خاموش کنند و به سختی به جلسه آموزشی شما توجه کنند. بهترین راه برای جلب توجه این است که آن را تعاملی و جذاب کنید.

به محتوای خود فکر کنید و چگونه می‌توانید آن را تعاملی کنید – شامل نظرسنجی و سؤالات مسابقه مجازی، تماس برای بحث، و راه‌اندازی اتاق‌های جانبی. سوالات باز بهترین گزینه برای شما در اینجا خواهد بود.

5. تمام اطلاعات مورد نیاز مخاطبان خود را در اختیار آنها قرار دهید.

قبل از ثبت نام در یک آموزش مجازی، در مورد هر گونه انتظاری با شرکت کنندگان در ارتباط باشید. آیا دوربین آنها باید روشن یا خاموش باشد؟ آیا باید چیزی تهیه کنند؟ آیا آنها باید بی صدا شوند؟ آیا از گپ استفاده می کنید یا یک جلسه گروهی را میزبانی می کنید؟

وقتی مخاطبان شما آماده شدند، آموزش خود را برای موفقیت آماده خواهید کرد.

6. از چندین سبک محتوا استفاده کنید.

ما می‌دانیم که آموزش‌ها زمانی که به صورت متنی و با قالب سخنرانی ارائه می‌شوند، مؤثر نیستند. به همین دلیل است که باید چندین سبک محتوای مختلف را پیاده سازی کنید. این باعث می‌شود مخاطب جذاب‌تر شود، و آنها احتمالاً آنچه را که به آنها آموزش می‌دهید به خاطر می‌آورند. شما باید تصاویر، ویدیوها و مثال‌هایی (شاید به اشتراک گذاشتن صفحه نمایش خود) را اضافه کنید تا چیزها جالب بماند.

7. اگر می توانید Gamify.

67% از یادگیرندگان موافقند که یادگیری گیمیفی شده هر دو است جذاب تر و با انگیزه تر از کلاس های سنتی. این ممکن است به معنای میزبانی چالش‌های زنده و ارائه جوایز به برندگان باشد.

می‌توانید با پرسیدن یک سوال و گفتن اینکه اولین نفری که پاسخ می‌دهد جایزه دریافت می‌کند، آموزش را گیمیفی کنید. می‌توانید بازی‌های آموزشی، تماس‌های فروش نقش‌آفرینی، و روش‌های مختلف فروش را بهبود ببخشید.

در HubSpot، ما یک بازی با شما را می شناسیم. در اینجا، یک صفحه بازی مجازی وجود دارد. به افراد برای پاسخ دادن به سوالات مربوط به خود امتیاز داده می شود. این یک محیط شفاف و باز را تشویق می کند.

8. جلسات جدایی را برنامه ریزی کنید.

با آموزش مجازی، هیچ محدودیتی در تعداد شرکت‌کنندگانی که می‌توانید بگنجانید وجود ندارد. به این ترتیب، هر چه تعداد افراد بیشتری داشته باشید، تشویق به مشارکت دشوارتر خواهد بود.

برای کاهش این چالش، جلسات جدایی را برای بحث های گروهی با کیفیت بالا برنامه ریزی کنید. با جلسات 10 دقیقه ای، می توانید از شرکت کنندگان بخواهید یک مشکل را حل کنند و فعالیت ها را کامل کنند.

9. یک پرسش و پاسخ در پایان وارد کنید.

مهم نیست که چه نوع آموزش مجازی انجام می دهید، مهم است که فضایی برای سؤالات مخاطبان بگذارید. شما باید شرکت کنندگان را تشویق کنید که سوالات خود را در چت بنویسند. همچنین می‌توانید شرکت‌کنندگان را تشویق کنید تا هنگام مطرح شدن سؤالات خود را بپرسند، و مکالمه زنده عالی را تقویت کنید.

10. بازخورد بخواهید و تکرار کنید.

همیشه از مخاطبان خود بازخورد بخواهید. سپس، از آن بازخورد برای تکرار آموزش خود استفاده کنید. معمولاً این به معنای پرداختن به چیزی عمیق تر یا بازخورد بیشتر در مورد خود پلتفرم است. اگر بازخورد نخواهید، یک جلسه آموزشی مجازی موثر نخواهید داشت.

اکنون که می‌دانیم جلسه آموزشی مجازی شما چگونه می‌تواند باشد، بیایید راهنمای خود را در مورد نحوه انجام آموزش مجازی به صورت گام به گام بررسی کنیم.

چگونه به صورت مجازی تیم خود را آموزش دهید

steps%20(7)

1. ساختار جلسه خود را طوفان فکری کنید.

قبل از اینکه بتوانید محتوای جلسه آموزشی مجازی خود را ایجاد کنید، به نحوه ساختار موضوع فکر کنید. در مورد موضوع فکر کنید و ایده هایی را در مورد بهترین راه برای انتقال آن نوع اطلاعات بنویسید. این طرح کلی جلسه شما خواهد بود.

حتماً یک مقدمه اضافه کنید، و سپس می‌توانید نوع سؤالات تعاملی را که می‌خواهید بپرسید فکر کنید. تصمیم بگیرید که چه جلساتی را می‌خواهید میزبانی کنید و چگونه می‌خواهید بقیه اطلاعات را استخراج کنید.

در آخر، یک تخمین زمانی برای هر بخش بنویسید تا بدانید جلسه چقدر طول خواهد کشید.

2. محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید.

هنگامی که طرح کلی شما ایجاد شد، زمان آن رسیده است که آن محتوای با کیفیت و ارزشمند را ایجاد کنید. ممکن است لازم باشد ویدیوها، کاربرگ‌های طراحی، و سؤالات بحث درباره کاردستی ایجاد کنید. سپس، باید عرشه اسلایدی را بسازید که از آن برای پیمایش همه محتوای خوب استفاده می‌کنید.

به یاد داشته باشید، عرشه اسلاید نباید دارای متن سنگین باشد. می‌توانید آنچه را که می‌خواهید بگویید در بخش «یادداشت‌ها» در زیر صفحه خود بنویسید.

3. وقفه ها را در دستور کار خود قرار دهید.

در طرح کلی خود، اگر وقفه‌ها را وارد نکرده‌اید، اکنون آن‌ها را اضافه کنید. ارائه وقفه های ده دقیقه ای بعد از یک ساعت و نیم بهترین تمرین است. بسیاری از جلسات آموزشی تمام روز طول می کشد، با ارائه پشت سر هم. به شرکت کنندگان این فرصت را بدهید که بلند شوند و ورزش کنند، یک میان وعده بخورند و از سرویس بهداشتی استفاده کنند.

4. مشارکت را اولویت بندی کنید.

پس از ایجاد محتوای شما، جلسه را اجرا کنید. ببینید مطالب چقدر تعاملی و جذاب است. ممکن است بخش‌هایی وجود داشته باشد که بتوانید فرصت‌های بیشتری برای تعامل اضافه کنید. به این مناطق توجه داشته باشید. اگر به نظر می رسد بخش خاصی از آموزش شما به نتیجه نمی رسد، به ابزارهای تعاملی فکر کنید که می توانید برای جالب تر کردن آن استفاده کنید.

5. با یک پلتفرم آموزشی مجازی آپلود و بسازید.

وقتی این کار تمام شد، وقت آن است که آموزش خود را در هر سکوی آموزش مجازیی که از آن استفاده می کنید. اگر از سیستم مدیریت یادگیری (LMS) استفاده نمی‌کنید و در عوض فقط در زوم ارائه می‌کنید، ممکن است بتوانید این مرحله را نادیده بگیرید. این مرحله تا حد زیادی به LMS مورد استفاده شما بستگی دارد.

6. برنامه آموزشی مجازی خود را تبلیغ کنید.

اکنون که همه چیز ساخته شده است، وقت آن است که برنامه خود را تبلیغ کنید. چه این یک آموزش مجازی داخلی یا خارجی باشد، یا باید با شرکت کنندگان اجباری ارتباط برقرار کنید، یا سعی کنید از طریق ایمیل و رسانه های اجتماعی ثبت نام کنید.

شروع به کار

آموزش مجازی به جایی نمی رسد. این جلسات می‌توانند حتی تعاملی‌تر از جلسات حضوری باشند، که توسط فناوری تقویت شده است که جلسات شما را سرگرم‌کننده و جالب می‌کند. از همین امروز برنامه ریزی آموزش مجازی خود را شروع کنید، و به زودی، یک برنامه درجه یک خواهید داشت.

30-60-90-sales-training-plan-template-bottom-cta

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا