کسب و کار

راه خود را تغییر دهید: چقدر طول می کشد تا یک عادت شکل بگیرد؟

راه خود را تغییر دهید: چقدر طول می کشد تا یک عادت شکل بگیرد؟

ایجاد تغییرات می تواند دشوار باشد. چسباندن آنها حتی سخت تر است.

how long does it take to form a habit

به‌عنوان یک کارآفرین، برای سازگاری باید دائماً تکامل پیدا کنید. برای اطمینان از اینکه همیشه از رقبای خود جلوتر هستید، ممکن است لازم باشد فرآیندهای محل کار را تنظیم کنید – از نحوه انجام تجزیه و تحلیل مالی گرفته تا نحوه همکاری تیم ها با یکدیگر.

اما تحقیقات گارتنر نشان داد که تمایل کارکنان به همراهی با تغییرات سازمانی از سال 2016 تا 2022 31% کاهش یافته است. بنیان‌گذاران نه تنها باید مطمئن شوند که فرآیندهای جدید را تمرین می‌کنند، بلکه باید تیم‌هایشان نیز به آن پایبند باشند.

یکی از راه‌های رسیدن به این هدف، ایجاد عادت‌هایی است که حجم زیادی از کار ذهنی را از وظایف جدید خارج می‌کند. انجام کارها به شیوه ای متفاوت در نهایت به طبیعت دوم تبدیل می شود.

اما چقدر طول می کشد تا یک عادت شکل بگیرد؟

مدت زمان متفاوت است، چه در حال ایجاد یک عادت جدید از ابتدا باشید و چه سعی در جایگزینی یک عادت بد. پیروی از نکات متخصص برای ایجاد عادات می تواند کمک کننده باشد، همانطور که کار کردن در عادات سالم در طول روتین روزانه می تواند کمک کننده باشد.

عادات بد چگونه شکل می گیرد

عادت‌های بد در اصل، از روال و اغلب در پی رضایت فوری شکل می‌گیرند. دلیلی وجود دارد که اکثر مردم ترجیح می دهند به جای صفحه گسترده، در فیدهای اینستاگرام خود پیمایش کنند.

طبق موسسه ملی بهداشت، این عادات بد ناحیه پاداش مغز را تحریک می کند. از آنجایی که آنها لذت بخش هستند، باعث ترشح دوپامین در مغز می شوند. این پاسخ شیمیایی می‌تواند باعث ایجاد یک چرخه معیوب شود که در آن شما به رفتار خود ادامه می‌دهید، زیرا به دنبال آن دوپامین هستید.

اگرچه عادت‌های بد ممکن است به‌طور لحظه‌ای احساس خوبی در شما ایجاد کنند، اما می‌توانند در درازمدت سلامت جسمی یا روانی شما را خراب کنند. آنها همچنین می‌توانند بر بهره‌وری شما تأثیر بگذارند.

عواقب عادات بد

عواقب عادات بد معمولاً به فعالیت بستگی دارد. برای مثال، اگر عادت به حذف صبحانه داشته باشید، ممکن است در طول روز احساس تنبلی کنید یا به خوردن میان وعده پشت میز خود ادامه دهید.

اغلب عادت‌های بد برمی‌گردند تا بعداً به سلامتی شما آسیب بزنند. شما بین موفقیت بلند مدت و رضایت کوتاه مدت معامله می کنید.

عادات خوب چگونه شکل می گیرند

خوشبختانه، عادات خوب و بد اساساً به یک شکل – از طریق تکرار و پاداش شکل می‌گیرند.

عادت‌های خوب ممکن است کمی کار بیشتری ببرد، زیرا رضایت اغلب به تأخیر می‌افتد. به عنوان مثال، افراد ممکن است بخواهند روی کاهش وزن تمرکز کنند، اما انتخاب پاداش فوری یک کیک خوشمزه و پر از شکر به جای چوب سبزیجات، رایج است.

Bernhard Tewes، یک هیپنوتراپیست ساکن برلین و بنیانگذار اپلیکیشن HypnoBox، می‌گوید وقتی سه شرط وجود دارد، می‌توانید با موفقیت یک عادت روزانه جدید را ایجاد کنید: 

  • می‌دانید که چیزی باید فوراً تغییر کند
  • می‌دانید که شما، و نه شخص دیگری، باید این تغییر را ایجاد کنید
  • می‌دانید که اکنون باید این اتفاق بیفتد

وقتی این الزامات را برآورده می‌کنید، به احتمال زیاد رفتار خود را تغییر می‌دهید.

عادت‌های مثبت زمانی شکل می‌گیرند که رفتار را به طور مداوم تکرار کنید.

بنابراین، اگر می‌خواهید مهارت‌های افراد خود را بهتر کنید، اگر فقط به یک رویداد شبکه یک بار در سال. شما باید راهی برای ایجاد عادت بیشتر پیدا کنید. شاید جلسات ماهانه یا هفتگی با یک انجمن محلی مؤثرتر باشد.

چه مدت طول می کشد تا یک عادت شکل بگیرد؟

هیچ عدد جادویی در مورد فرآیند شکل گیری عادت وجود ندارد.

دکتر مارلین کریس ولف، یکی از اعضای هیئت مدیره، می‌گوید: «توسعه یک عادت جدید می‌تواند از چند هفته تا چند ماه طول بکشد، بسته به عوامل مختلفی مانند پیچیدگی عادت، انگیزه شما و محیط شما. روانشناس بالینی معتبر.

بخشی از این فرآیند به تعداد دفعات انجام رفتار جدید بستگی دارد. کاری که چند بار در روز انجام می دهید ممکن است سریعتر از کاری که فقط چند بار در ماه انجام می دهید به عادت تبدیل شود.

اگر کمی بیشتر از آنچه دوست دارید طول می کشد تا عادت شما به طبیعت دوم تبدیل شود، نگران نباشید. یک مطالعه در سال 2021 منتشر شده در ژورنال بریتانیایی روانشناسی سلامت نشان داد که افراد به طور متوسط ​​به 59 روز نیاز دارند تا با موفقیت یک عادت جدید در تغذیه ایجاد کنند.

تحقیقات دیگر مدت زمان طولانی‌تر و کوتاه‌تری برای شکل‌گیری عادت پیدا کرده‌اند. مطالعه ای از ژورنال اروپایی روانشناسی اجتماعی نشان داد که میانگین 66 روز برای ایجاد یک عادت لازم بود، با محدوده بین 18 تا 254 روز.

به‌خصوص، این محققان دریافتند که اگر شرکت‌کنندگان بعداً چیزهایی را انتخاب کنند، یک بار نادیده گرفتن این رفتار تأثیر زیادی بر شکل‌گیری عادت ندارد.

اغلب، شرکت کنندگان مجبورند فعالیت های جدید خود را در همان زمان و مکان در زندگی روزمره خود انجام دهند. عامل مهم دیگر انگیزه شماست. آیا این تغییر واقعا برای شما مهم است؟ یا بیشتر یک فانتزی موقت است؟

وقتی بر روی دلیل انجام این تغییر بزرگنمایی می‌کنید، ممکن است انگیزه دیگری پیدا کنید که به شما کمک می‌کند عادت جدید خود را حفظ کنید.

چه مدت طول می کشد تا یک عادت را ترک کنید؟

ترک کردن عادت کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است، اما از آنجایی که شامل تغییر رفتار نیز می شود، چارچوب زمانی می تواند شبیه ایجاد یک عادت باشد.

تلاش برای ترک یک عادت بد می تواند با اصرار برای ادامه فعالیت پیچیده شود.

“بعضی وقت ها احساس می شود که میل به بازگشت به یک عادت بد برای همیشه ادامه دارد. مهم این است که به یاد داشته باشید که اینطور نیست. دکتر کریگ کین، روانشناس دارای مجوز، می گوید: «به تعویق انداختن این عمل [بد] می تواند ما را از دوران سختی عبور دهد و به ما کمک کند عادت قدیمی خود را ترک کنیم.

او پیشنهاد می‌کند به خودتان محدودیت زمانی بدهید. به عنوان مثال، ببینید آیا می توانید ده دقیقه بدون این عادت وقت بگذارید، سپس به تدریج محدودیت را ایجاد کنید.

چگونه یک عادت جدید را شروع کنیم

شروع یک عادت جدید اغلب چالش برانگیز است، به خصوص برای کارآفرینانی که بشقاب پر هستند. این نکات را برای کمک به این فرآیند امتحان کنید: 

  • برنامه ای بسازید: هدفی تعیین کنید و برنامه ریزی کنید چه زمانی و در کجا عادت جدید را انجام دهید. سعی کنید جزئیات را درج کنید.

    بگویید که می خواهید وقتی یک رشته ایمیل مهم برای نوشتن دارید، به تعویق انداختن آن دست بکشید. سعی کنید کار را به بخش‌های قابل کنترل‌تر تقسیم کنید، مانند نوشتن سه ایمیل اول تا ساعت 10 صبح.

  • آن را یادداشت کنید: زمان انجام این عادت را پیگیری کنید تا بتوانید بعداً آن را مرور کنید. این به ویژه در آغاز، زمانی که عمل احتمالاً غریزی به نظر نمی رسد، مهم است. همچنین به شما کمک می‌کند تا پیشرفت خود را تجسم کنید، بنابراین می‌توانید ببینید که چند بار کار جدید را انجام داده‌اید به‌جای تمرکز بر زمانی که فراموش کرده‌اید.
  • با خود صبور باشید: انتظار نداشته باشید این تغییرات یک شبه اتفاق بیفتد. به یاد داشته باشید که شکل گیری عادت ها ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها طول بکشد، بنابراین روی تکرار فعالیت تمرکز کنید و بپذیرید که ممکن است گاه به گاه اشتباه کنید.
  • اضافه کردن زمینه: یک مطالعه در سال 2022 نشان داد افرادی که میوه را در ساعت یکسان از روز و با شرایط مشابه (مانند همیشه بعد از صبحانه) می‌خوردند. در افزودن عادت جدید موفق‌تر بودند .

    زمان و زمینه خاصی را برای عادت جدید خود انتخاب کنید. برای مثال، بگویید که می‌خواهید بعدازظهر استراحت کوتاهی داشته باشید تا دوباره شارژ کنید، بنابراین در بقیه روز بازدهی بیشتری خواهید داشت. اگر هر روز به همان زمان (2 بعدازظهر) و زمینه (بعد از یک جلسه روزانه) یکسان (بعد از یک جلسه روزانه) پایبند باشید، احتمالاً استراحت خواهید کرد.

مزایای شروع یک عادت جدید

شروع یک عادت جدید فقط یک تصمیم سال نو برای بررسی نیست — در واقع می تواند مزایای بزرگی برای وضعیت ذهنی شما داشته باشد.

یک مطالعه نشان می‌دهد که شروع عادات خوب ممکن است شما را بهبود بخشد خودکنترلی. محققان دریافتند که با شکل گیری عادات، شرکت کنندگان گزارش دادند که تلاش کمتری می طلبد. آنها همچنین می‌توانستند تداخل انگیزشی را بهتر مدیریت کنند.

به‌عنوان یک مؤسس، می‌توانید عادات خود را از طرق مختلف بهبود بخشید. برای مثال، اگر در به خاطر سپردن کارهای روتین مشکل دارید، انجام همزمان آنها می تواند کمک کننده باشد. شاید بتوانید بلافاصله پس از نوشیدن دومین فنجان قهوه خود به ایمیل های صبح خود پاسخ دهید. یا شاید می‌توانید فهرستی را در اولین دوشنبه هر ماه انجام دهید.

از طرف دیگر، اگر می‌خواهید تیم خود را به همکاری بیشتر تشویق کنید، ممکن است زمانی را برای جلسات طوفان فکری هفتگی اختصاص دهید تا مردم به این عادت عادت کنند. کار با هم.

عادت‌های خوب به ایجاد ساختار کمک می‌کنند، و تکرار رفتار یکسان و مکرر باعث می‌شود که عادت به آن راحت‌تر باقی بماند.

تغییرات کوچکی که امروز شروع می‌کنید، شما را برای یک زندگی پرمحتواتر و کم‌تر شلوغ‌تر، هم از نظر شخصی و هم از نظر حرفه‌ای آماده می‌کند.

Subscribe to The Hustle Newsletter
نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

> /p>

Love

Meh

Hate

منبع:hubspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا