سلامت

اسکولیوز توراکولومبار چیست؟

اسکولیوز توراکولومبار چیست؟

اسکولیوز توراکولومبار چیست؟

اسکولیوز قفسه سینه نوعی اسکولیوز است که ناحیه‌ای که قسمت بالایی و پایینی کمر شما به هم می‌رسند را تحت تأثیر قرار می‌دهد و باعث ایجاد انحنا در ستون فقرات می‌شود. می توان آن را با نظارت دقیق بر روی منحنی، بریس یا جراحی درمان کرد.

اسکولیوز نسبتاً شایع است. انجمن جراحان مغز و اعصاب آمریکا تخمین می زند که 2 تا 3 درصد از مردم – که تقریباً 6 تا 9 میلیون نفر است – تحت تأثیر قرار می گیرند.

هنوز، از آنجایی که اسکولیوز خفیف می تواند بدون علامت باشد و متعاقباً تشخیص داده نشود، عدد می تواند بیشتر باشد

اسکولیوز توراکولومبار یکی از شایع ترین اشکال است. مطالعه قبلی منتشر شده در سال 2013 گزارش داد که اسکولیوز قفسه سینه یا کمری باعث ایجاد 40 درصد از موارد نوجوانان، پسران بیشتر احتمال دارد این نوع انحنا را تجربه کنند.

اسکولیوز می‌تواند بر هر یک از سه بخش اصلی ستون فقرات تأثیر بگذارد. . زمانی که قفسه سینه و ناحیه میانی پشت (نخاع قفسه سینه) و قسمت فوقانی کمر ( ستون فقرات کمر).

افراد مبتلا به اسکولیوز توراکولومبار ممکن است درد را تجربه کنند، یا به دلیل انحنای ستون فقرات، فشرده شدن اعصاب در ناحیه یا هر دو. همچنین ممکن است درد مربوط به خستگی عضلانی را تجربه کنید زیرا ماهیچه‌های یک طرف سخت‌تر کار می‌کنند تا تعادل را حفظ کنید.

اغلب یک برآمدگی در پشت، اطراف ناحیه ای که در آن وجود دارد، وجود دارد. ممکن است درد و عدم تقارن را احساس کنید. همچنین ممکن است کمر یا قفسه سینه ناصافی داشته باشید، شانه های ناصافی داشته باشید، متوجه شوید که یک تیغه شانه بیشتر از دیگری قابل مشاهده است، یا بدن شما به یک طرف متمایل شده است.

برخی از افراد مبتلا به اسکولیوز قفسه سینه ممکن است تجربه < a href="/health/how-to-get-shorter" class="content-link css-5r4717">کاهش قد. همچنین ممکن است متوجه تنگی نفس شوید. فشار روی شکم همچنین ممکن است باعث شود معده شما پر باشد حتی اگر چیزی برای خوردن نداشته باشید.< /p>

هنوز، همه افراد مبتلا به اسکولیوز درد یا سایر علائم یا درد را تجربه نمی کنند. بدون علامت

اسکولیوز شایع ترین در کودکان خردسال و نوجوانان. اگر والدین یا خواهر و برادری با این عارضه داشته باشید، احتمال ابتلا به اسکولیوز بیشتر است.

اما می‌تواند در بزرگسالی ایجاد شود که گاهی اوقات ناشی از پوکی استخوان یا تغییرات دژنراتیو در ستون فقرات.

سه نوع اصلی اسکولیوز وجود دارد: ایدیوپاتیک، مادرزادی، و عصبی-عضلانی.

ایدیوپاتیک – به این معنی که علت زمینه‌ای ناشناخته است – اسکولیوز شایع‌ترین نوع است که 80% موارد. این بیماری معمولاً بعد از 10 سالگی ایجاد می‌شود و در بین دختران رایج تر است.

اسکولیوز مادرزادی زمانی اتفاق می‌افتد که دنده‌ها یا ستون فقرات در طول رشد جنین به درستی تشکیل نمی‌شوند و انحنای ستون فقرات از بدو تولد وجود دارد.

اسکولیوز عصبی عضلانی زمانی رخ می دهد که انحنای آن در نتیجه یک بیماری عصبی یا عضلانی باشد. این موارد می‌تواند شامل فلج مغزی، دیستروفی عضلانی، یا اسپینا بیفیدا.

گاهی اوقات، یک آسیب نخاعی یا یک تومور می تواند باعث اسکولیوز شود، اما این نادر است.

روند تشخیص اسکولیوز قفسه سینه مانند سایر انواع اسکولیوز است. . یک متخصص مراقبت های بهداشتی احتمالاً یک معاینه فیزیکی و < را توصیه می کند. یک href="/health/x-ray" class="content-link css-5r4717">اشعه ایکس برای تأیید یا تشخیص.

ممکن است لازم باشد در حالی که عمودی بایستید آنها برای اندازه گیری درجه منحنی از جلو و پهلو شما را با اشعه ایکس می گیرند. متخصص مراقبت های بهداشتی ممکن است از شما بخواهد در حالی که عکسبرداری بیشتری می گیرد، خم شوید. این انعطاف پذیری منحنی را اندازه گیری می کند.

اگر انحنای ستون فقرات شما بیشتر از 10 درجه باشد، پزشک شما اسکولیوز را تشخیص خواهد داد.

همچنین ممکن است شما را از نظر تنگی نخاع، که باریک یا فشرده‌سازی کانال نخاعی اگر آنها فکر می کنند که اسکولیوز ممکن است بر تنفس شما تأثیر بگذارد، پزشک ممکن است آزمایش های بیشتری را توصیه کند.

چند درمان مختلف برای اسکولیوز قفسه سینه می تواند کمک کند. بهترین درمان برای شما می تواند به سن شما، محل منحنی، درجه منحنی و احتمال پیشرفت منحنی بستگی داشته باشد.

اگر منحنی بین 10 تا 25 درجه باشد، ممکن است پزشک شما تصمیم بگیرد که فعلاً بهتر است اسکولیوز شما را تحت نظر داشته باشد. اگر منحنی بین 25 تا 40 درجه باشد، ممکن است بریس را توصیه کنند.

در هر صورت، پزشک شما احتمالاً درمانی فیزیکی را توصیه خواهد کرد. ممکن است بتوانید تزریقات برای کمک به مدیریت درد دریافت کنید.

<متخصصین بهداشت معمولاً جراحی را توصیه می کنند اگر منحنی بیش از 40 درجه باشد یا علائم شما شدید باشد. . به عنوان مثال، افرادی که برای فعالیت‌های روزانه مشکل تنفس یا ایستادن دارند، ممکن است از این کار بهره ببرند.

متداول‌ترین جراحی فوژن ستون فقرات، که شامل اتصال چند مهره با پیوند استخوان برای تبدیل آنها به یک واحد است. تیم پزشکی شما ممکن است پیوندها را از بدن شما یا یک اهداکننده از طریق بانک استخوان بگیرد.

شما میله‌هایی در پشت خود خواهید داشت که به حمایت از ستون فقرات و صاف نگه داشتن آن کمک می‌کنند تا زمانی که استخوان‌ها به یکدیگر جوش می‌خورند. این می تواند به جلوگیری از انحنای مجدد ستون فقرات کمک کند.

اسکولیوز یک بیماری مادام العمر است که اغلب پیشرونده است. برای بسیاری از افراد، اسکولیوز با افزایش سن بدتر می شود.

اگر مبتلا به اسکولیوز توراکولومبار هستید، ممکن است بتوانید با نظارت دقیق یا فیزیوتراپی آن را برای سال‌ها مدیریت کنید.

اما اگر اسکولیوز با کیفیت زندگی شما تداخل دارد، ممکن است مداخله دائمی تری را در نظر بگیرید. اصلاح ستون فقرات با جراحی می تواند به کاهش درد و سایر علائم اسکولیوز کمک کند.


آدام انگلستان در بریتانیا زندگی می کند. و آثار او در تعدادی از نشریات داخلی و بین المللی منتشر شده است. وقتی او کار نمی کند، احتمالاً در حال گوش دادن به موسیقی زنده است.

توجه این مطلب نمی تواند جایگزین نشخه پزشکی شود و رسانه هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن ندارد

مدیر مجله

یه پسر آبان ماهی با افکار پیچیده و تنیده از خشم علاقه زیادی به گسترش وب و وبسایت نویسی داره ،یه پسر از دل سنگ های آبی کهکشانی که هیچکس نمیتونه دستش رو بخونه و از 1399 تا حالا تو دنیای وب سرگردان و آموزش دیدن است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا