اقتصاد

کمیسیون اتحادیه اروپا X را به دلیل “انتشار محتوای غیرقانونی” هدف قرار می دهد

کمیسیون اتحادیه اروپا X را به دلیل “انتشار محتوای غیرقانونی” هدف قرار می دهد

کمیسیون اروپا اعلام کرد که روند رسمی برای تحقیق در مورد X – که قبلا توییتر – در مورد محتوای مربوط به حملات گروه تروریستی حماس علیه اسرائیل.

در اطلاعیه 18 دسامبر، کمیسیون گفت قصد دارد ارزیابی کند که آیا X قانون خدمات دیجیتال را به دلیل پاسخ به اطلاعات نادرست و محتوای غیرقانونی در این پلتفرم نقض کرده است یا خیر. به گفته این نهاد دولتی، X به دلیل اثربخشی یادداشت‌های انجمن خود – نظرات اضافه شده به توییت‌های خاص با هدف ارائه زمینه – و همچنین سیاست‌های “کاهش خطرات برای گفتمان مدنی و فرآیندهای انتخاباتی” تحت بررسی بود.

در این اطلاعیه آمده است: «گشایش رسیدگی های رسمی به کمیسیون این اختیار را می دهد که اقدامات اجرایی بیشتری مانند اقدامات موقت و تصمیمات عدم انطباق را انجام دهد. “کمیسیون همچنین این اختیار را دارد که هر تعهدی را که X برای اصلاح در مورد موضوعات موضوع دادرسی انجام داده است بپذیرد.”

این روند شامل نگاهی به سیستم علامت چک آبی X است که کمیسیون آن را به عنوان “طراحی مشکوک فریبنده” در پلتفرم توصیف کرد. به گفته کمیسیون اروپا، تلاش‌های X برای افزایش شفافیت داده‌های عمومی در دسترس پلتفرم نیز «کاستی‌های مشکوکی» وجود داشت.

مالک X Elon Musk پس از خرید توییتر در سال 2022، سیاست های بحث برانگیزی را در این غول رسانه های اجتماعی اجرا کرد، دریافت انتقاد از سوی بسیاری از کاربران قدیمی و کارشناسان صنعت فناوری . مدیر عامل وقت مسئولیت کاهش اعتماد و تیم ایمنی توییتر، کاهش تعداد ناظران محتوا، و جایگزینی سیستم تأیید تأیید چک آبی امضای پلتفرم را بر عهده داشت.

مرتبط: ایلان ماسک NFT ها را مورد انتقاد قرار می دهد اما پس از حمله 7 اکتبر حماس به اسرائیل، ماسک از حساب شخصی خود برای تبلیغ محتوای یهودی ستیزانه استفاده کرد. یک href=”https://twitter.com/elonmusk/status/1724908287471272299″ target=”_blank” rel=”noopener nofollow”>در حال پاسخ دادن به توییتی که تئوری‌های توطئه راست افراطی را تبلیغ می‌کند. گروه ناظر Media Matters گزارشی در نوامبر منتشر کرد که نشان می‌داد تبلیغات در X برای شرکت‌های بزرگ می‌توانستند در کنار محتوای طرفدار نازی‌ها تحت شرایط جستجوی خاص نمایش داده شوند.

در طی مصاحبه 29 نوامبر با اندرو راس سورکین، ماسک گفت تبلیغ‌کنندگان به دنبال خروج بسیاری از این پلتفرم، «به خودت بروند» و گفتند که این خروج «شرکت را می‌کشد». سایت رسانه اجتماعی ادعا کرد این “سکوی آزادی بیان” پس از طرح دعوی قضایی علیه Media Matters، با این ادعا که گزارش گروه منعکس کننده چیزی نیست که کاربر معمولی X می بیند.

در زمان انتشار، ماسک به طور علنی درباره تحقیقات کمیسیون اروپا اظهار نظر نکرده بود. مدیر عامل سابق توییتر در فضای رمزنگاری به دلیل فشار دادن Dogecoin (DOGE) و توکن های دیگر و همچنین بیت کوین خود شناخته شده است. خریدهای BTC) در حالی که تسلا و اسپیس ایکس را هدایت می‌کنید.

مجله: تروریسم و ​​اسرائیل-غزه سلاح جنگی برای نابودی کریپتو

چناچه در این مطلب کلمه ای یا حروفی استفاده شده است که از نطر شما مشکل دارد در قسمت نظرات به ما اطلاع دهید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا