اخبار روز

پروژه پساب اشتهارد تبدیل به یک معضل شده است

پروژه پساب اشتهارد تبدیل به یک معضل شده است

پروژه پساب اشتهارد تبدیل به یک معضل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباسی عصر چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد اظهار کرد: برخی دستگاه‌ها برای تحقق شعار سال تکلیفی برای خود تعریف نکرده اند و همانطور که کاری برای مهار تورم سال قبل انجام نمی‌شد امسال هم انجام نمی‌شود، و همانطور که رشد تولید با یک شتاب کمی انجام می‌شد امسال هم همان رویه ادامه دارد و تفاوتی دیده نمی‌شود پس بودن و نبودن شعار سال چه تفاوتی دارد.

وی با تاکید بر اینکه یک مجموعه باید متولی برش استانی شعار سال شود، بیان کرد: براین اساس ستاد رشد و توسعه در رأس کار و قرارگاه‌ها ذیل این ستاد می‌توانند جهت تحقق شعار سال فعالیت داشته باشند.

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس خطاب به استاندار البرز در خصوص مشکل آب شهرستان اشتهارد گفت: پروژه پساب اشتهارد تبدیل به یک معضل شده است و از سال ۹۳ تا ۹۸ ادامه داشته و در سال ۹۸ قرار بوده کمتر از یک سال به بهره برداری برسد اما تاکنون اتفاقی نیفتاده است.

وی با تاکید بر اینکه پساب حاصل در شهرک صنعتی برای فضای سبز قابل استفاده نیست، تصریح کرد: بنابراین مجوز بارگذاری صنعت براساس پساب اقدام صحیحی نیست و این امر غیر واقعی تلقی می‌شود.

عباسی خاطرنشان کرد: از طرفی هم وقتی کشاورزان می‌توانند از این پساب در زمینه کشت پنبه استفاده کنند، چرا انجام نمی‌شود و بلا تکلیف هستند.

وی با اشاره به اینکه تقاضای نیروی کار در شهرک صنعتی اشتهارد فراوان است، گفت: اما نیروی کار به دلیل عدم تأمین مسکن حاضر نیست در این شهرک مشغول به کار شود و حتماً باید اراضی برای مسکن کارگری با پیوست فرهنگی در شهرستان اشتهارد و در نزدیکی شهرک صنعتی جانمایی شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در بخش دیگری خطاب به استاندار البرز اظهار کرد: در حوزه کرج به ماهدشت ۴ میلیون متر مکعب از ۲۰ میلیون متر مکعب پساب به صنعت اختصاص پیدا کرده است، در حالی که شرکت شهرک‌های صنعتی هیچ برنامه‌ای برای استفاده از این ۴ میلیون متر مکعب پساب ندارند.

در ادامه مجتبی عبداللهی استاندار البرز بیان کرد: بخش اقتصادی به همراه شرکت شهرک‌های صنعتی باید یک برنامه کلی در بحث استفاده از پساب در شهرک‌های صنعتی داشته باشند، تا مشخص شود مدیریت بر پساب‌های شهرک‌های صنعتی بر چه اساسی صورت می‌گیرد و این امر باید جزو مصوبات شورای برنامه ریزی در حوزه صنعت باشد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا