ورزش

پاسخ عجیب به ابهام اساسنامه هیات‌های فوتبال/ حساس نشو!

پاسخ عجیب به ابهام اساسنامه هیات‌های فوتبال/ حساس نشو!

پاسخ عجیب به ابهام اساسنامه هیات‌های فوتبال/ حساس نشو!

به گزارش خبرنگار مهر، طهمورث حیدری عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص سخت گیری های عجیب فدراسیون فوتبال برای انتخابات ریاست هیات‌های استانی فوتبال گفت: برای انتخابات ۴۴ پارامتر در نظر گرفتیم. هرکسی حداکثر امتیاز را بگیرد حائز شرکت در انتخابات است. ایراداتی وجود دارد که با دستور مهدی تاج قرار است روز هفدهم جلسه داشته باشیم تا بعضی از ایرادات اصلاح بشود و نامه‌ای به دبیر کل بدهیم تا در دستور کار قرار بگیرد.

وی در واکنش به ایرادات زیاد و اینکه این مشکلات صدای رسانه‌ها را هم در آورد که مورد توجه فدراسیون قرار گرفت، تاکید کرد: نه، این‌طور نیست. خودمان می‌دانستیم ایراداتی وجود دارد ولی می‌خواستیم قانونی داشته باشیم! این تغییرات نیاز به انتقال به مجمع ندارد و هیات رئیسه خودش انجام می‌دهد. دسترسی ما به هیات رئیسه راحت است.

رئیس کمیته استان‌های فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه این موضوع با سند بالادستی تطابق ندارد، اظهار کرد: نظر خیلی از اعضای مجمع گرفته شده است. کمیته امور استان‌ها و مشاور حقوقی مهدی تاج هم حضور دارند. بعضی موارد مورد تایید کمیته تطبیق مقررات قرار گرفته است.

«در ماده ۴۴ اساسنامه فدراسیون آمده است که تدوین اساسنامه هیات‌های فوتبال از اختیارات کمیته تدوین مقررات است و هیات رئیسه نمی‌تواند بدون نظر کمیته این کار را کند. آیا این کار انجام شده است؟» حیدری در پاسخ به این سئوال گفت: از دغدغه‌های شما ممنون هستم. با هوشنگ نصیرزاده که سرپرست تدوین مقررات است مشورت کردیم و چند جلسه داشتیم. بعضی از مواردی که ایراد است و تاج هم روی آن حساس است، شاید آخر کار به نظر نصیرزاده نرسیده است. تغییرات انجام می‌شود و ما سند بالادستی و مادر را انجام می‌دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، این موضوع در برنامه «ورزشگاه» و با میهمان حضوری صادق رئیسی کیا کارشناس فوتبال در حال بررسی بود. رئیسی کیا خطاب به حیدری گفت: طبق اساسنامه اگر کمیته تدوین مقررات روی اساسنامه هیات‌ها نظر نداده باشد، مورد تایید نیست.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در واکنش گفت: حساس نشو. ما نامه‌ای از کمیته تدوین مقررات داریم که اساسنامه را تایید کرده است. قبول دارم بعضی از تغییرات به اطلاع نرسیده است که در آخرین جلسه اصلاحات صورت می‌گیرد.

حیدری سپس افزود: من حقوقدان نیستم. این مسائل را از آقای براتی (عضو حقوقی هیات رئیسه فدراسیون) بپرسید.

«آیا صحت دارد که در انتخابات هیات فوتبال کرمان یک نفر شکایت کرده است؟» رئیس کمیته امور استان‌های فدراسیون فوتبال در پاسخ گفت: بله یک فرد شکایت کرده است. این فرد ساکن مرکز استان هم هست و ملاک، نظر کمیته سه نفره استان است.

حیدری در خصوص اینکه آیا در اساسنامه جدید الزام به سکونت در مرکز استان برای هیات‌های استانی هست؟ تاکید کرد: بله هست. فرد می‌تواند در حین ثبت نام در استان ساکن باشد اما وقتی انتخاب شد الزاماً باید در مرکز استان ساکن بشود. این اساسنامه جدید است.

در ادامه این برنامه، هوشنگ نصیرزاده سرپرست کمیته تدوین مقررات فدراسیون اعلام کرد که “آنچه مصوب کردیم با آنچه ارائه شده است مطابقت ندارد”.

طهمورث حیدری سپس در واکنش به اینکه «آیا درست است آنچه که برای اساسنامه انتخابات تهیه شده توسط یکی از اعضای هیات رئیسه عوض شده است؟» اظهار کرد: اگر موردی هست با کسانی که مرتبط است صحبت کنید. درباره استان‌ها بنده عرض کردم. اراده ما این است که اصلاحات انجام بشود.

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و رئیس کمیته امور استان‌ها در پایان در خصوص اینکه با این شرایطی که فدراسیون در نظر گرفته کسانی مثل حسن روشن، حسین عبدی، محرم نویدکیا و خداداد عزیزی نمی‌توانند رئیس هیات استان‌های خودشان بشوند گفت: عرض کردم. اینها را تعدیل می‌کنیم. اصلاحات صورت می‌گیرد. نگرانی وجود ندارد. ما و تاج و اعضای کمیته امور استان‌ها و تدوین مقررات دنبال رفع اشکالات هستیم.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا