ورزش

وضعیت پیچیده ملی‌پوشان والیبال در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال

وضعیت پیچیده ملی‌پوشان والیبال در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال

وضعیت پیچیده ملی‌پوشان والیبال در هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال

میلاد تقوی در گفت‌وگو با خبرنگار خالق درباره پروسه صدور ویزای آمریکا برای بازیکنان ایران و رد شدن درخواست بعضی از ملی پوشان برای حضور در هفته سوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال گفت: متأسفانه ویزایی که از سوی آمریکا برای تیم ملی صادر شده کامل نیست، الان بحث ما «ریجکت» شدن بازیکنان نیست بلکه ویزاهایی که صادر می‌کنند کامل نیست و این موضوع بار روانی برای تیم ایجاد کرده است.

وی افزود: آمریکا به صورت نصف و نیمه به بازیکنان ایران ویزا می‌دهد. ما هم تأکید داریم که ویزای تیم باید به صورت کامل صادر شود تا بتوانیم در مسابقات شرکت کنیم. بنابراین فعلاً باید منتظر بمانیم. شأن والیبال ایران این نیست که تیم به صورت ناقص به مسابقات اعزام شود، از نظر اخلاقی و دیپلماسی ورزش هم کار درستی نیست. برای اولین بار در تاریخ ورزش شاهد هستیم یک کشور که میزبان مسابقات رسمی است، به بازیکنان اصلی یک تیم ویزا نمی‌دهد. این موضوع اتفاق جدیدی در ورزش دنیا است.

دبیرکل فدراسیون والیبال تأکید کرد: آخرین فرصت صدور ویزا تا دهم تیرماه است و ما تا آن موقع زمان داریم. امیدواریم که آمریکا به وظایف خودش در خصوص میزبانی عمل کند؛ فدراسیون جهانی هم سخت پیگیر این موضوع است و نمی‌دانیم از پس این موضوع برمی‌آید یا خیر. در این هفته با مسئولین جلساتی خواهیم داشت و تمام نقشه‌ها را برای مسائل غیرقابل پیش‌بینی و پیش‌بینی شده بررسی خواهیم کرد تا روز دهم تیرماه تصمیم نهایی را بر اساس عملکرد آمریکا بگیریم.

تقوی اظهار داشت: سه بازیکن در مرحله اول ویزا ریجکت شدند اما الان تعدادی از بازیکنان اصلی ویزایشان صادر نشده است. این بازیکنان نه تأیید شدند و نه ریجکت و در وضعیت مبهمی قرار دارند. این موضوع به لحاظ روحی بازیکن را تحت فشار قرار داده است. با این حال ما با هر شرایطی حاضر نیستیم به آمریکا برویم و اگر قرار باشد به نصف بازیکنان ویزا ندهند احتمال انصراف از مسابقات وجود دارد.

دبیرکل فدراسیون والیبال تأکید کرد: متأسفم که آمریکایی‌ها موضوعات سیاسی را با ورزش ادغام می‌کنند؛ زبان دیپلماسی ورزش با سیاست کاملاً متفاوت است، آمریکا برای صدور ویزای بازیکنان مسائل را سیاسی می‌کند در صورتی که ما در مورد ورزش صحبت می‌کنیم.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا