اخبار روز

وزارت خارجه ترکیه سفیر آلمان را احضار کرد

وزارت خارجه ترکیه سفیر آلمان را احضار کرد

وزارت خارجه ترکیه سفیر آلمان را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه ترکیه امروز چهارشنبه اعلام کرد: آنکارا امروز سفیر آلمان در آنکارا را برای ابراز محکومیت و اعتراض به بازداشت ۲ روزنامه نگار رسانه حامی دولت ترکیه در فرانکفورت احضار کرد.

دفتر دادستان عمومی در «دارمشتات» (Darmstadt) پیشتر گفته بود که پلیس، آپارتمان های خصوصی ۲ روزنامه نگار ۴۶ و ۵۱ ساله در شهر غربی Moerfelden-Walldorf را به ظن انتشار خطرناک اطلاعات شخصی بازرسی کرده است.

دفتر دادستان عمومی در «دارمشتات» اضافه کرد که بازرسان رسانه های ذخیره سازی الکترونیکی و سایر دستگاه ها را ضبط کرده و پلیس این ۲ مَرد را بازداشت؛ اما بعداً آنها را آزاد کرد.

برخی رسانه ها اعلام کردند که ۲ فرد بازداشت شده با شکایت هواداران وابسته به «فتح الله گولن» دستگیر شدند.

وزارت خارجه ترکیه نیز سفیر آلمان در آنکارا را احضار کرد و در تماس با مقامات آلمانی خواستار آزادی فوری آن‌ ها شد.

پیشتر آناتولی اعلام کرده بود: پلیس آلمان صبح امروز منزل اسماعیل ارل و جمیل آلبای ۲ نفر از خبرنگاران روزنامه «صباح» و همچنین تحریریه این روزنامه در فرانکفورت را تفتیش و رایانه و تلفن‌های آنها را ضبط کرد. پلیس آلمان هنوز هیچ بیانیه‌ای در رابطه با علت این یورش اعلام نکرده است.

منابع دیپلماتیک ترکیه تاکید کرده بودند که بازداشت این ۲ روزنامه‌نگار مغایر با آزادی مطبوعات بوده و این موضوع به مقامات آلمانی ابلاغ شده است.

منابع مذکور خاطر نشان کرده بودند که این موضوع هم در آنکارا و هم در برلین مورد اعتراض قرار گرفته است، رفتار با خبرنگاران غیرقابل قبول بوده و مذاکرات در سطح عالی با مقامات آلمان برای آزادی روزنامه نگاران ادامه دارد.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا